Poprawa komunikacji na Ochocie

Moderator: Wiliam

reserved
Posty: 14772
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 05 lut 2019, 11:43

Autobus Czerwon pisze:
05 lut 2019, 11:31
reserved pisze:
05 lut 2019, 11:26
Niby w jaki sposób?
Zapewne Grójecka > BW 1920 > Białobrzeska > Dickensa > Grójecka.
Co odpada, bo bardzo dużo ludzi wsiada do 208 na Bitwy.

Policzyłem sobie, jak to by czasowo i brygadowo wyglądało.
W dzień powszedni w godzinach szczytu półkurs z DWZ do BW wynosiłby 15 min, a z powrotem 17. Więc przy częstotliwości '10 wystarczyłoby 5 brygad (postoje '5 i '13) lub 6 brygad (postoje '5 i '23'). Dwa to dodatki, więc w międzyszczycie zostałyby 4 brygady, dzięki czemu postoje dla kierowców byłyby dłuższe.
W dzień świąteczny 3 brygady przy częstotliwości '15, co dałoby (przy półkursach 13 min i 15 min) postoje '2 i '15. Czwarta brygada umożliwiłaby dłuższe postoje.

reserved
Posty: 14772
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 05 lut 2019, 11:54

Autobus Czerwon pisze:
05 lut 2019, 11:31
reserved pisze:
05 lut 2019, 11:26
Niby w jaki sposób?
Zapewne Grójecka > BW 1920 > Białobrzeska > Dickensa > Grójecka.
Jeszcze się odniosę do tego, jakie grupy ludzi do 208 gdzie wsiadają. Na Korotyńskiego wsiadają ci jadący tramwajem z południa. Na Dickensa przesiadają się ludzie ze 128 choćby. Oprócz tego na tych przystankach wsiadają ludzie, którzy się znikąd nie przesiadają, po prostu jadą w lokalnej relacji.
Przystanek BW1920 jest bardzo ważny, zaryzykuję że najważniejszy na linii. Wszak tam jest węzeł komunikacyjny, można przesiąść się z bardzo wielu stron, a i ludzie robiący zakupy w Halach Banacha tam wsiadają.
Jeśli chodzi o jadących tramwajem z centrum, to z 7, 9 i 15 z reguły przesiadki odbywają się na Korotyńskiego (bo najmniej do przejścia), ale już z 1, 14 i 25 na BW1920.
Odcięcie więc tego przystanku dałoby bardzo duże utrudnienia dla pasażerów.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 lut 2019, 12:38

reserved pisze:
05 lut 2019, 11:26
Niby w jaki sposób?
No normalnie, Grójecka - Korotyńskiego - Urbanistów - Białobrzeska - BW20 - postój gdzie obecnie - prosto Grójecka.

Alternatywnie przez Dickensa i Pawińskiego, do wyboru, do koloru.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 lut 2019, 12:59

208 BITWY WARSZAWSKIEJ 1920 - Grójecka - Włodarzewska (powrót: Harfowa - Grójecka) - Al. Jerozolimskie - DW. ZACHODNI
Nie jestem pewien, czy można zawrócić na Bitwy i jeszcze się wyrobić na przystanek.

Zrobić tak jak proponuje Fik i powiedzieć, że to 208 zastępuje 521 :term:
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 05 lut 2019, 13:39

Może prościej w drugą stronę zakręcić ? Tzn. Grójecka - Dickensa - Pawińskiego - Banacha - Grójecka ?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 lut 2019, 14:30

Przez Korotyńskiego, żeby obsłużyć ZP Wiślicka (przez Dickensa ominie i ZP Dickensa, który jest za skrzyżowaniem, i Wiślicka, która jest przed).
fik pisze:No normalnie, Grójecka - Korotyńskiego - Urbanistów - Białobrzeska - BW20 - postój gdzie obecnie - prosto Grójecka.
Na Urbanistów są progi.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 lut 2019, 20:11

Ktoś progi zbudował, ktoś może zdjąć, to naprawdę drugorzędne, zwłaszcza że tożsama funkcjonalnie alternatywa istnieje.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

wojtor
Posty: 673
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 05 lut 2019, 21:12

mb112 pisze:
05 lut 2019, 13:39
Może prościej w drugą stronę zakręcić ? Tzn. Grójecka - Dickensa - Pawińskiego - Banacha - Grójecka ?
W przeciwnym kierunku Grójecką prosto?

reserved
Posty: 14772
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 05 lut 2019, 23:49

fik pisze:
05 lut 2019, 12:38
No normalnie, Grójecka - Korotyńskiego - Urbanistów - Białobrzeska - BW20 - postój gdzie obecnie - prosto Grójecka.

Alternatywnie przez Dickensa i Pawińskiego, do wyboru, do koloru.
W pierwszej opcji gdzie niby wysadzisz ludzi do tramwaju? W drugiej myślę że ludziom nie będzie się chciało zwiedzać Pawińskiego w dojeździe do Hal Banacha. Czemu trzeba komplikować jak można coś bardzo prosto zrobić? Pamiętaj że dzięki prostszej trasie można też upchnąć więcej brygad, dać większą częstotliwość. Autobusy na drzewach nie rosną.
KwZ pisze:
05 lut 2019, 12:59
Nie jestem pewien, czy można zawrócić na Bitwy i jeszcze się wyrobić na przystanek.
A czemu nie? Jak zawracasz, dajesz od razu prawy pas. Relacja bezkolizyjna. Zresztą kiedyś realowski autobus tak robił.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 lut 2019, 8:13

Liniowy skret z Grojeckiej w Korotyńskiego jest pomysłem słabym.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 06 lut 2019, 9:16

wojtor pisze:
05 lut 2019, 21:12
mb112 pisze:
05 lut 2019, 13:39
Może prościej w drugą stronę zakręcić ? Tzn. Grójecka - Dickensa - Pawińskiego - Banacha - Grójecka ?
W przeciwnym kierunku Grójecką prosto?
Jasne, tak jak obecnie.
KwZ pisze:
05 lut 2019, 14:30
Przez Korotyńskiego, żeby obsłużyć ZP Wiślicka (przez Dickensa ominie i ZP Dickensa, który jest za skrzyżowaniem, i Wiślicka, która jest przed).
Przez Korotyńskiego obsługuje ZP Wiślicka, przez Dickensa ZP Skorochód-Majewskiego, w sumie niewielka różnica, a z tego drugiego jest w miarę blisko i do Dickensa, i do Wiślickiej.

Chociaż w sumie może faktycznie najlepiej po prostu zawrotka przy BW1920, trzeba by zmienić sygnalizator i znaki + wyłączyć zieloną strzałkę w relacji W->S.

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 lut 2019, 10:02

A pamiętacie zawrotkę, którą kiedyś jeździło 157?

Poza tym zaraz tramwaje tam będą, więc fazy do zawracania pewnie podpadają.
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 lut 2019, 10:31

reserved pisze:
05 lut 2019, 23:49
fik pisze:
05 lut 2019, 12:38
No normalnie, Grójecka - Korotyńskiego - Urbanistów - Białobrzeska - BW20 - postój gdzie obecnie - prosto Grójecka.

Alternatywnie przez Dickensa i Pawińskiego, do wyboru, do koloru.
W pierwszej opcji gdzie niby wysadzisz ludzi do tramwaju?
Niby na przystanku.
W drugiej myślę że ludziom nie będzie się chciało zwiedzać Pawińskiego w dojeździe do Hal Banacha. Czemu trzeba komplikować jak można coś bardzo prosto zrobić? Pamiętaj że dzięki prostszej trasie można też upchnąć więcej brygad, dać większą częstotliwość. Autobusy na drzewach nie rosną.
A będzie chciało im się zwiedzać pas do lewoskrętu na Grójeckiej, na którym można kwitnąć kilka zmian świateł?

Przy czym naprawdę nie wiem, jak zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu tej wielkości i znaczenia to jest PROŚCIEJ od czegokolwiek.

Głodne kawałki o tym, jak wydłużenie trasy o 600m wpłynie negatywnie na częstotliwość i liczbę brygad pominę, bo nie wierzę, że pisałeś to na serio. Zwłaszcza, że najwięcej brygad to pochłonie samo udwukierunkowanie linii.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

reserved
Posty: 14772
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 06 lut 2019, 11:14

fik pisze:
06 lut 2019, 10:31
Niby na przystanku.
Na Korotyńskiego? Słabo.
fik pisze:
06 lut 2019, 10:31
A będzie chciało im się zwiedzać pas do lewoskrętu na Grójeckiej, na którym można kwitnąć kilka zmian świateł?
Mam co jakiś czas 154 i chyba jeszcze nigdy nie stałem tam więcej niż jeden cykl.
fik pisze:
06 lut 2019, 10:31
Przy czym naprawdę nie wiem, jak zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu tej wielkości i znaczenia to jest PROŚCIEJ od czegokolwiek.
Przecież i tak na tym skrzyżowaniu będzie wszystko zmieniane gdy puszczony zostanie tam tramwaj wzdłuż Bitwy.
fik pisze:
06 lut 2019, 10:31
Głodne kawałki o tym, jak wydłużenie trasy o 600m wpłynie negatywnie na częstotliwość i liczbę brygad pominę, bo nie wierzę, że pisałeś to na serio.
Tak, pisałem na serio. Wczoraj zrobiłem mini analizę brygadową. Tu każde dodatkowe minuty w rozkładzie mają znaczenie. Od Dickensa do BW1920 dwie minuty, a ile przez Pawińskiego? Co najmniej pięć. A to oznacza już krótszy o trzy minuty postój.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25808
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 lut 2019, 11:19

Przypominam że dwukierunkowa Włodarzeska powstanie jednak trochę wcześniej niż tramwaj na Bitwy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ