Strona 34 z 40
KM na Bielanach (II)
: 15 sty 2019, 19:30
autor: Yelonker
ashir pisze: ↑15 sty 2019, 17:13
A jaka linia miałaby łączyć kampus UKSW na Wóycickiego z kampusem na Dewajtis?
Rozpatrywać to w kategorii żartu, czy naprawdę studenci mają potrzebę przemieszczania się między dwoma kampusami?
KM na Bielanach (II)
: 15 sty 2019, 19:36
autor: Paweł D.
Yelonker pisze: ↑15 sty 2019, 17:06
Co do 303 mam zaś stanowisko w większości zbieżne ze stanowiskiem osy - warte ucałotygodniowienia i będące lepszym zainwestowaniem brygad, niż trasa 181 wzdłuż tramwaju.
Jak widzę to 303 na Pułkowej z 3-4 osobami na pokładzie to nie sądzę, aby całotygodniowe miało lepsze wzięcie. 181 tak naprawdę pracuje od Muzealnej i wcale wzdłuż tego tramwaju puste nie jeździ.
KM na Bielanach (II)
: 15 sty 2019, 19:40
autor: Nordyk110
303 w dni świąteczne może by miało lepsze wykorzystanie.
Trzeba by policzyć ile osób jeździ na Wólkę.
KM na Bielanach (II)
: 15 sty 2019, 19:42
autor: Yelonker
Ponowię swoje pytanie - czy konieczność przemieszczania się między dwoma kampusami jest zjawiskiem faktycznym? A od Muzealnej zostawiłem 121, które powinno jeszcze pojechać przez Gwiaździstą do placu Wilsona. 303 na Pułkowej z kilkoma osobami na pokładzie może też być efektem tego, że w obu szczytach na Pułkowej konsekwentnie jeździ 3 minuty za 114.
KM na Bielanach (II)
: 15 sty 2019, 19:43
autor: ashir
Yelonker pisze: ↑15 sty 2019, 19:30
Rozpatrywać to w kategorii żartu, czy naprawdę studenci mają potrzebę przemieszczania się między dwoma kampusami?
Serio uważasz, że studenci nie mają zajęć na obydwu kampusach? Przykładowo chyba nadal każdy student z Dewajtis musi jeździć na lektoraty (przez 4 semestry) na Wóycickiego albo w drugą stronę studenci z Wóycickiego muszą jeździć na Dewajtis, bo tam jest główna biblioteka, do której czasem trzeba obowiązkowo pojechać. Jakie są potoki to nie wiem - nie prowadzę statystyk, ale na poparcie tej zmiany przez UKSW to ja bym nie liczył.
Yelonker pisze: ↑15 sty 2019, 19:42
303 na Pułkowej z kilkoma osobami na pokładzie może też być efektem tego, że w obu szczytach na Pułkowej konsekwentnie jeździ 3 minuty za 114.
I 3 minuty przed
114 to kiedy to
303 ma jechać? Poza tym godziny odjazdów
114 są i tak czysto teoretyczne zwłaszcza w kierunku Młociny-UKSW, ale czasem i w drodze powrotnej.
KM na Bielanach (II)
: 15 sty 2019, 20:00
autor: Yelonker
ashir pisze: ↑15 sty 2019, 19:43
Yelonker pisze: ↑15 sty 2019, 19:30
Rozpatrywać to w kategorii żartu, czy naprawdę studenci mają potrzebę przemieszczania się między dwoma kampusami?
Serio uważasz, że studenci nie mają zajęć na obydwu kampusach? Przykładowo chyba nadal każdy student z Dewajtis musi jeździć na lektoraty (przez 4 semestry) na Wóycickiego albo w drugą stronę studenci z Wóycickiego muszą jeździć na Dewajtis, bo tam jest główna biblioteka, do której czasem trzeba obowiązkowo pojechać. Jakie są potoki to nie wiem - nie prowadzę statystyk, ale na poparcie tej zmiany przez UKSW to ja bym nie liczył.
Yelonker pisze: ↑15 sty 2019, 19:42
303 na Pułkowej z kilkoma osobami na pokładzie może też być efektem tego, że w obu szczytach na Pułkowej konsekwentnie jeździ 3 minuty za 114.
I 3 minuty przed
114 to kiedy to
303 ma jechać? Poza tym godziny odjazdów
114 są i tak czysto teoretyczne zwłaszcza w kierunku Młociny-UKSW, ale czasem i w drodze powrotnej.
Myślę, że mogą mieć zajęcia na obydwu kampusach, ale raczej nie w takim odstępie czasowym, by dojazd na Dewajtis z przesiadką na to 216 na Metrze Wawrzyszew zamiast na obecnym przystanku UKSW znacznie utrudnił im życie, tym bardziej, że nie będą zmuszeni przebywać tego odcinka na piechotę.
A poza tym 303 odjeżdża 3 minuty po 114 choćby na Prozy w stronę Wólki, na Dzierżoniowskiej w stronę Wilsona jednocześnie ze 114.
KM na Bielanach (II)
: 15 sty 2019, 20:20
autor: kuracyja
To może ja jako student UKSW się wypowiem.
Studentom na Dewajtis chodzi tylko o autobus przez Las Bielański. O ile mi wiadomo, samorząd studentów nie zglaszał próśb o autobus kampus - kampus, wystarczy dobra, skoordynowana przesiadka na 181 (i vice versa) w ZP UKSW.
KM na Bielanach (II)
: 15 sty 2019, 20:30
autor: ashir
Samorządowi to i nie przeszkadza pocięcie
114 oraz niepunktualność kursów z/na Bródno-Podgrodzie, także wiesz. Piętrowy parking na Dewajtis również dużo mówi - władze uczelni stawiają na transport indywidualny zamiast na transport publiczny oparty na autobusach elektrycznych. I jaka przesiadka, skoro
181 miałoby w tym miejscu nie być?
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
KM na Bielanach (II)
: 15 sty 2019, 20:37
autor: kuracyja
ashir pisze: ↑15 sty 2019, 20:30
Samorządowi to i nie przeszkadza pocięcie
114 oraz niepunktualność kursów z/na Bródno-Podgrodzie, także wiesz. Piętrowy parking na Dewajtis również dużo mówi - władze uczelni stawiają na transport indywidualny zamiast na transport publiczny oparty na autobusach elektrycznych. I jaka przesiadka, skoro
181 miałoby w tym miejscu nie być?
Ashir, do wyrzucenia ma być parking między drogą dojazdową Dewajtis - UKSW a murem przy Lesie Bielańskim, i tam ma być pętla.
181 podałem jako przykład chwili obecnej, chodzi mi o jakąkolwiek linię która jeździłaby Marymoncką na Żubrową.
KM na Bielanach (II)
: 15 sty 2019, 20:42
autor: Yelonker
Więc co za różnica w takim razie Marymoncka a Kasprowicza?
KM na Bielanach (II)
: 15 sty 2019, 20:50
autor: ashir
Ja już od kilku lat słyszę o tych planach, natomiast efektów nie widać. Obawiam się, że prędko elektryka z napisem "Dewajtis-UKSW" to nie zobaczę. Natomiast propozycja jest, żeby nie było żadnej linii z Marymonckiej na Żubrową i nie jestem przekonany czy to najlepszy pomysł. Bo to, że dotychczas nikt nie krzyczał o potrzebę linii kampus - kampus to nie znaczy, że niektóre osoby nie obudzą się po zabraniu tej linii. Zresztą
181 łączy dłużej te miejsca niż funkcjonuje UKSW na Wóycickiego.
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
KM na Bielanach (II)
: 15 sty 2019, 21:08
autor: fik
KwZ pisze: ↑15 sty 2019, 17:59
Hm, zaskakuje mnie to. Ta linia jeździ co 30 w DS, myślałem, że to takie uzupełnienie do pary 102.
No i w DS jeździ pusta. Klasyczny przykład podaży regulującej popyt
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
KM na Bielanach (II)
: 15 sty 2019, 21:13
autor: kuracyja
ashir pisze: ↑15 sty 2019, 20:50
Ja już od kilku lat słyszę o tych planach, natomiast efektów nie widać. Obawiam się, że prędko elektryka z napisem "Dewajtis-UKSW" to nie zobaczę. Natomiast propozycja jest, żeby nie było żadnej linii z Marymonckiej na Żubrową i nie jestem przekonany czy to najlepszy pomysł. Bo to, że dotychczas nikt nie krzyczał o potrzebę linii kampus - kampus to nie znaczy, że niektóre osoby nie obudzą się po zabraniu tej linii. Zresztą
181 łączy dłużej te miejsca niż funkcjonuje UKSW na Wóycickiego.
Ashir, nie zobaczysz, dopóki na Dewajtis nie będzie miejsca do normalnej zawrotki dla elektryka, która nie będzie blokować ruchu - najkrótsze jakie ma MZA to 12 metrów, a kupowanie krótszych tylko po to, żeby korzystali z nich studenci to marnotrawienie pieniędzy. Ale to już w gestii władz uczelni, spróbuję się niedługo czegoś dowiedzieć na ten temat, jak się uda to napiszę.
Co do połączenia kampus - kampus: dopóki będzie 1 przesiadka, to myślę, że pretensji nie będzie. Czy to przesiadka na Marymonckiej, czy na Kasprowicza. A wątpię, że władze uczelni się tak łatwo zgodzą na wydłużenie przerw z 15 do 20 minut tylko dlatego, żeby osoby jadące z Dewajtis na Wóycickiego lub vice versa zdążyły na zajęcia.
KM na Bielanach (II)
: 15 sty 2019, 21:25
autor: Bart
ashir pisze: ↑15 sty 2019, 20:50
Ja już od kilku lat słyszę o tych planach, natomiast efektów nie widać. Obawiam się, że prędko elektryka z napisem "Dewajtis-UKSW" to nie zobaczę. Natomiast propozycja jest, żeby nie było żadnej linii z Marymonckiej na Żubrową i nie jestem przekonany czy to najlepszy pomysł. Bo to, że dotychczas nikt nie krzyczał o potrzebę linii kampus - kampus to nie znaczy, że niektóre osoby nie obudzą się po zabraniu tej linii. Zresztą
181 łączy dłużej te miejsca niż funkcjonuje UKSW na Wóycickiego.
Autobus na odcinku Metro Wawrzyszew - Lindego - Dewajtis jest od kilku lat blokowany przez dzielnicowych radnych. Powod? Autobus zwiększy znacząco ruch na Lindego bo jest przedłużeniem bardzo ruchliwej Al. Reymonta. A Las Lindego to chroniony teren zielony i nic nie powinno obok niego jeździć. Ostatnio Dzielnica zrealizowała nawet spowalniacze nieakceptowane przez ZTM, więc o autobusie na Lindego można już pomarzyć. A na Dewajtis docelowo widzieliby tylko ciąg pieszo rowerowy. Jedyna opcja dla autobusu jaką akceptują to połączenie z Wisłostradą. Tymczasowo zgodziliby się tylko na autobus elektryczny który miałby skręcać w Marymoncką. Niech studenci dziękują radnym. A autobus w relacji Dewajtis - Marymoncka - Słodowiec dublował by bezsensownie tramwaj na długim odcinku, trzeba by było więcej brygad do obsługi...
Zastanawiam się nad logiką w następujących stwierdzeniach: wprowadzenie autobusu na Lindego spowoduje zwiększenie natężenia ruchu, bo ulica ta jest przedłużeniem innej ruchliwej ulicy; autobus kursujący wzdłuż lasu jest zły, bo Lasek Lindego jest chronionym obszarem zielonym (nawet elektryczny!).
KM na Bielanach (II)
: 15 sty 2019, 22:27
autor: Yelonker
Ja to słyszałem raczej pogłoski, że mieszkańcom okolicy nie spodobała się koncepcja, by studenci jeździli im pod nosem bez przystanku w połowie ulicy, którego nie planowano. W związku z tym stwierdzili, że w takim razie nie będzie jeździć nic.