(!) Tramwajem na Tarchomin

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7780
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 29 sty 2013, 12:38

Zwłaszcza metro wozi 10 osób.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Wujcio
Posty: 43
Rejestracja: 21 kwie 2009, 15:28
Lokalizacja: Białołęka (tzw. Zielona)

Post autor: Wujcio » 29 sty 2013, 12:49

Patrząc na sam szczyt w potoku:
Na Stare Świdry - 950 pasażerów, 31 kursów (wg rozkładu na ferie, niech będzie) - średnio 30,65.
Do Huty - 490 pas., 16 kursów - średnio 30,63.

Szału nie ma, zwłaszcza odnosząc te liczby do pojemności (200) i ceny (ca 9 baniek) takiego tramwaju. Na pewno nie jest to dla ZTM-u powód do dęcia w fanfary, że "2" nie wozi powietrza.

Awatar użytkownika
drja
Posty: 730
Rejestracja: 30 lip 2010, 11:57
Lokalizacja: z ciemnego zakamarka

Post autor: drja » 29 sty 2013, 13:17

Jeśli zacznie tym jeździć tak pod 100 osób w szczycie i 20-30 poza (powiedzmy wprost: poza szczytem ten tramwaj jest kompletnie bezużyteczny, 101 przy tej samej częstotliwości jest bezkonkurencyjnie atrakcyjniejsze), to ja bym rzekł, że eksperyment się nawet udał...

... gdyby nie to, że z pół km dalej z 509 ludzie dachem wyfruwają, a jednocześnie tnie się te 516. Zaryzykuję tezę, że gdyby ten tramwaj dojeżdżał do tych Świdrów od Żerania, miałby więcej pasażerów. Raz, że omijałby korki na Modlińskiej, dwa, że jechałby dokądś (zakładam, że wariant minimum to Wileniak, czyli Wschodni).

Mnie w tym całym cyrku kuje w oczy już nawet nie sam fakt, że to to jeździ puste, co że jeździ puste, gdy obok wszystko zawalone po dach. To IMHO odróżnia start 2 od startu takiego 401 choćby.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 29 sty 2013, 14:05

R-9 Chełmska pisze:Zwłaszcza metro wozi 10 osób.
Na wagon :-k
Wujcio pisze:ceny (ca 9 baniek)
Niecałe 8. Pamiętaj jeszcze, że tramwaj jest ca. 4x trwalszy od autobusu.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

esbek
Posty: 582
Rejestracja: 19 gru 2010, 16:50
Kontakt:

Post autor: esbek » 29 sty 2013, 14:22

Wybrałem się dzisiaj ok 9.00 sfilmować trasę 2-ki. Jak wyszedłem z metra to pierwsze zaskoczenie z 2-ki która akurat podjechała wysypało się ponad 20 osób. Z Młocin pojechało 11 osób. Na Starych Świdrach wsiadło 7 pasażerów, a dodatkowo 6 na Świderskiej, gdzie ja wysiadłem. Kolejnym kursem na Tarchomin dojechało 5 osób. Na Starych Świdrach czekało około 10, ale akurat nadeszła wycieczka szkolna i już zabrakło miejsc siedzących. Dodatkowo na Świderskiej na przystanku ponad 15 osób i tramwaj nieźle się zapełnił. Wysiadłem przy Zajezdni i kolejny kurs na Tarchomin z 4 pasażerami i do Metra z około 15-toma. Dla prowadzących statystykę uwaga, że do każdego kuru należy doliczyć 2 osoby. Mnie i motorniczą O-) .
Zauważyłem, że wszystkie świnki prowadzą kobiety. W rozmowie z jedną z nich dowiedziałem się, że to jest wyraz dbałości Tramwajów Warszawskich o panie. Dzięki co dwudziestominutowej przebieżce z jednego końca wagonu na drugi koniec nie mają problemów z nadwagą i są szczupłe. Moje obserwacje, potwierdzały ten fakt. O-)
Zastanawia mnie zastosowanie na Starych Świdrach zwrotnicy nakładkowej. Wiadomo, że będzie w użyciu ponad rok. Czy nie lepiej (i bezpieczniej) było wmontować normalną zwrotnicę tylko w drugą stronę. Mogła by później zostać jako awaryjna przelotka.
Szybkość przejazdu oceniam dobrze, na dylatacjach tramwaje zwalniały (chociaż pewnie nie do 20 km/h). Problemem jak zwykle są światła. Brak priorytetu i tramwaj czeka czasami prawie półtorej minuty.
http://www.youtube.com/user/esbek2
Filmy "tramwajowe" i nie tylko.
http://www.film.tramwaje.eu
Linki do filmów tramwajowych sortowane w/g krajów i miast

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 29 sty 2013, 14:25

KwZ pisze:
R-9 Chełmska pisze:Zwłaszcza metro wozi 10 osób.
Na wagon :-k
Jeśli nie jest to bielański odcinek, to na pewno nie.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 29 sty 2013, 14:45

Wg moich obserwacji z pierwszego dnia kursowania dwójki, ten tramwaj z Młocin i metro z Młocin odjeżdżały z porównywalną liczbą pasażerów w składzie. :) :)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 29 sty 2013, 14:59

Gduba przesada - nie pamiętam, żeby do pociągu metra wsiadało wtedy tylko pięć czy dziesięć osób (zresztą nie jest to możliwe, skoro ze stacji korzysta kilkanaście razy więcej pasażerów co z dwójki). Frekwencja na Młocinach po otwarciu Północnego znacznie poprawiła się. A zresztą - jakby nie patrzeć - Młociny leżą na odcinku bielańskim.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 29 sty 2013, 15:03

Byłem, opisałem przejażdżkę dwójką w towarzystwie ok. 25 osób i powrót metrem - 3 osoby w wagonie. Z Młocin w międzyszczycie wiele kursów metra (jeśli akurat nie zasili ich przesiadka) jedzie puściuteńkich. Ale to oczywiście miał być tylko michałek, nie wyciągam żadnych wniosków. :)

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 29 sty 2013, 15:12

esbek pisze:Na Starych Świdrach czekało około 10, ale akurat nadeszła wycieczka szkolna i już zabrakło miejsc siedzących. Dodatkowo na Świderskiej na przystanku ponad 15 osób i tramwaj nieźle się zapełnił.
To niezły patent na podniesienie zapełnienia tramwaju, jak zresztą i każdego środka komunikacji. Tylko jeszcze trzeba taką wycieczkę regularnie organizować co kurs. :idea: :arrow: 4-5 wycieczek jeżdżących w kółko.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27449
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 sty 2013, 15:15

Ile osób dziennie jeździło wahadłem na Marymont?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 29 sty 2013, 15:27

A wahadłem kolejowym na Odolany? :)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 29 sty 2013, 15:30

fik pisze:Ile osób dziennie jeździło wahadłem na Marymont?
Zdziwisz się, ale dwa razy więcej. 5-6 tysięcy osób w DP.
MichalJ pisze:Byłem, opisałem przejażdżkę dwójką w towarzystwie ok. 25 osób i powrót metrem - 3 osoby w wagonie
Młociny zapełniają się od południowej strony - jak przyjedzie autobus. Jak nie ma autobusu, to i frekwencja niższa...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36686
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 29 sty 2013, 15:34

MeWa pisze:Zdziwisz się, ale dwa razy więcej. 5-6 tysięcy osób w DP.
Po tygodniu? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Piter232
Posty: 434
Rejestracja: 03 gru 2010, 18:27
Lokalizacja: Wilanów

Post autor: Piter232 » 29 sty 2013, 15:36

Wiem, że może nie bezpośrednio w temacie, ale powiązane pytanie:

Most Północny (i cała trasa MSC) obecnie jest niekorkujący się. Jak myślicie (a może ktoś ma jakieś szacunki) - długo tak jeszcze będzie? Bo, jakby nie patrzeć, w momencie zakorkowania się Mostu tramwaj z miejsca stanie się o niebo atrakcyjniejszy.

ODPOWIEDZ