(!) Tramwajem na Tarchomin
Moderator: Wiliam
- R-9 Chełmska
- Posty: 7780
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
Patrząc na sam szczyt w potoku:
Na Stare Świdry - 950 pasażerów, 31 kursów (wg rozkładu na ferie, niech będzie) - średnio 30,65.
Do Huty - 490 pas., 16 kursów - średnio 30,63.
Szału nie ma, zwłaszcza odnosząc te liczby do pojemności (200) i ceny (ca 9 baniek) takiego tramwaju. Na pewno nie jest to dla ZTM-u powód do dęcia w fanfary, że "2" nie wozi powietrza.
Na Stare Świdry - 950 pasażerów, 31 kursów (wg rozkładu na ferie, niech będzie) - średnio 30,65.
Do Huty - 490 pas., 16 kursów - średnio 30,63.
Szału nie ma, zwłaszcza odnosząc te liczby do pojemności (200) i ceny (ca 9 baniek) takiego tramwaju. Na pewno nie jest to dla ZTM-u powód do dęcia w fanfary, że "2" nie wozi powietrza.
Jeśli zacznie tym jeździć tak pod 100 osób w szczycie i 20-30 poza (powiedzmy wprost: poza szczytem ten tramwaj jest kompletnie bezużyteczny, 101 przy tej samej częstotliwości jest bezkonkurencyjnie atrakcyjniejsze), to ja bym rzekł, że eksperyment się nawet udał...
... gdyby nie to, że z pół km dalej z 509 ludzie dachem wyfruwają, a jednocześnie tnie się te 516. Zaryzykuję tezę, że gdyby ten tramwaj dojeżdżał do tych Świdrów od Żerania, miałby więcej pasażerów. Raz, że omijałby korki na Modlińskiej, dwa, że jechałby dokądś (zakładam, że wariant minimum to Wileniak, czyli Wschodni).
Mnie w tym całym cyrku kuje w oczy już nawet nie sam fakt, że to to jeździ puste, co że jeździ puste, gdy obok wszystko zawalone po dach. To IMHO odróżnia start 2 od startu takiego 401 choćby.
... gdyby nie to, że z pół km dalej z 509 ludzie dachem wyfruwają, a jednocześnie tnie się te 516. Zaryzykuję tezę, że gdyby ten tramwaj dojeżdżał do tych Świdrów od Żerania, miałby więcej pasażerów. Raz, że omijałby korki na Modlińskiej, dwa, że jechałby dokądś (zakładam, że wariant minimum to Wileniak, czyli Wschodni).
Mnie w tym całym cyrku kuje w oczy już nawet nie sam fakt, że to to jeździ puste, co że jeździ puste, gdy obok wszystko zawalone po dach. To IMHO odróżnia start 2 od startu takiego 401 choćby.
Wybrałem się dzisiaj ok 9.00 sfilmować trasę 2-ki. Jak wyszedłem z metra to pierwsze zaskoczenie z 2-ki która akurat podjechała wysypało się ponad 20 osób. Z Młocin pojechało 11 osób. Na Starych Świdrach wsiadło 7 pasażerów, a dodatkowo 6 na Świderskiej, gdzie ja wysiadłem. Kolejnym kursem na Tarchomin dojechało 5 osób. Na Starych Świdrach czekało około 10, ale akurat nadeszła wycieczka szkolna i już zabrakło miejsc siedzących. Dodatkowo na Świderskiej na przystanku ponad 15 osób i tramwaj nieźle się zapełnił. Wysiadłem przy Zajezdni i kolejny kurs na Tarchomin z 4 pasażerami i do Metra z około 15-toma. Dla prowadzących statystykę uwaga, że do każdego kuru należy doliczyć 2 osoby. Mnie i motorniczą
.
Zauważyłem, że wszystkie świnki prowadzą kobiety. W rozmowie z jedną z nich dowiedziałem się, że to jest wyraz dbałości Tramwajów Warszawskich o panie. Dzięki co dwudziestominutowej przebieżce z jednego końca wagonu na drugi koniec nie mają problemów z nadwagą i są szczupłe. Moje obserwacje, potwierdzały ten fakt.
Zastanawia mnie zastosowanie na Starych Świdrach zwrotnicy nakładkowej. Wiadomo, że będzie w użyciu ponad rok. Czy nie lepiej (i bezpieczniej) było wmontować normalną zwrotnicę tylko w drugą stronę. Mogła by później zostać jako awaryjna przelotka.
Szybkość przejazdu oceniam dobrze, na dylatacjach tramwaje zwalniały (chociaż pewnie nie do 20 km/h). Problemem jak zwykle są światła. Brak priorytetu i tramwaj czeka czasami prawie półtorej minuty.
![O-) O-)](./images/smilies/eusa_angel.gif)
Zauważyłem, że wszystkie świnki prowadzą kobiety. W rozmowie z jedną z nich dowiedziałem się, że to jest wyraz dbałości Tramwajów Warszawskich o panie. Dzięki co dwudziestominutowej przebieżce z jednego końca wagonu na drugi koniec nie mają problemów z nadwagą i są szczupłe. Moje obserwacje, potwierdzały ten fakt.
![O-) O-)](./images/smilies/eusa_angel.gif)
Zastanawia mnie zastosowanie na Starych Świdrach zwrotnicy nakładkowej. Wiadomo, że będzie w użyciu ponad rok. Czy nie lepiej (i bezpieczniej) było wmontować normalną zwrotnicę tylko w drugą stronę. Mogła by później zostać jako awaryjna przelotka.
Szybkość przejazdu oceniam dobrze, na dylatacjach tramwaje zwalniały (chociaż pewnie nie do 20 km/h). Problemem jak zwykle są światła. Brak priorytetu i tramwaj czeka czasami prawie półtorej minuty.
http://www.youtube.com/user/esbek2
Filmy "tramwajowe" i nie tylko.
http://www.film.tramwaje.eu
Linki do filmów tramwajowych sortowane w/g krajów i miast
Filmy "tramwajowe" i nie tylko.
http://www.film.tramwaje.eu
Linki do filmów tramwajowych sortowane w/g krajów i miast
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Gduba przesada - nie pamiętam, żeby do pociągu metra wsiadało wtedy tylko pięć czy dziesięć osób (zresztą nie jest to możliwe, skoro ze stacji korzysta kilkanaście razy więcej pasażerów co z dwójki). Frekwencja na Młocinach po otwarciu Północnego znacznie poprawiła się. A zresztą - jakby nie patrzeć - Młociny leżą na odcinku bielańskim.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- tarantula01
- Posty: 1714
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To niezły patent na podniesienie zapełnienia tramwaju, jak zresztą i każdego środka komunikacji. Tylko jeszcze trzeba taką wycieczkę regularnie organizować co kurs.esbek pisze:Na Starych Świdrach czekało około 10, ale akurat nadeszła wycieczka szkolna i już zabrakło miejsc siedzących. Dodatkowo na Świderskiej na przystanku ponad 15 osób i tramwaj nieźle się zapełnił.
![:idea: :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Zdziwisz się, ale dwa razy więcej. 5-6 tysięcy osób w DP.fik pisze:Ile osób dziennie jeździło wahadłem na Marymont?
Młociny zapełniają się od południowej strony - jak przyjedzie autobus. Jak nie ma autobusu, to i frekwencja niższa...MichalJ pisze:Byłem, opisałem przejażdżkę dwójką w towarzystwie ok. 25 osób i powrót metrem - 3 osoby w wagonie
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36686
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Po tygodniu?MeWa pisze:Zdziwisz się, ale dwa razy więcej. 5-6 tysięcy osób w DP.
![chtry :>](./images/smilies/chytry.gif)
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Wiem, że może nie bezpośrednio w temacie, ale powiązane pytanie:
Most Północny (i cała trasa MSC) obecnie jest niekorkujący się. Jak myślicie (a może ktoś ma jakieś szacunki) - długo tak jeszcze będzie? Bo, jakby nie patrzeć, w momencie zakorkowania się Mostu tramwaj z miejsca stanie się o niebo atrakcyjniejszy.
Most Północny (i cała trasa MSC) obecnie jest niekorkujący się. Jak myślicie (a może ktoś ma jakieś szacunki) - długo tak jeszcze będzie? Bo, jakby nie patrzeć, w momencie zakorkowania się Mostu tramwaj z miejsca stanie się o niebo atrakcyjniejszy.