Strona 335 z 395

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 13 wrz 2021, 9:31
autor: Kacper R3
Glonojad pisze:
13 wrz 2021, 8:48
A ta licencja to nie jest tylko na papierze? Przecież autosan miał pełne portfolio autobusów w ofercie, potrzebował głównie referencji?
No właśnie niby ma być Sancity ale z Napędem LNG i Prezesi infomrowali iż będzię Sancity ala Solbus z odmienionym wyglądem zewnetrznym. Jak dla mnie Solbus to zmodernizowany Jelcz ale prócz minusów ma też swoje plusy dlatego ciekawi mnie cały ten przetarg i realizacja.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 20 wrz 2021, 22:42
autor: michael112
Oj, szykuje się koncertowa klapa... Dobrze że MZA chociaż wykupiło opcję na Solarisy CNG.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 21 wrz 2021, 1:03
autor: Flash8222
Rozwiń myśl

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 27 wrz 2021, 13:53
autor: Vlady
Dla tych, co się zastanawiają jak będą wyglądać Autosany: http://autosan.cba.pl/historia/historia28.html (trzeba przewinąć na sam dół)

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 27 wrz 2021, 19:17
autor: kajo
A wiadomo jak idzie produkcja, coś się zaczęło dziać?

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 30 wrz 2021, 18:51
autor: zxcvbnm
Póki co 0 wiadomości. Ciekawe, czy jakieś znaczenie ma to, że to są same szkice.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 30 wrz 2021, 19:26
autor: alojz
Widocznie nie zostało jeszcze uzgodnione ostateczne malowanie.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 26 paź 2021, 10:34
autor: Michalk001
Mamy testy gazowca - szkoda że nadal tragiczne rozmieszczenie drzwi utrudniające wymianę pasażerską. :( Ale pojazd zapowiada się ciekawie.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1318650589

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 26 paź 2021, 11:50
autor: Flash8222
Nie testy, a podróż na targi Kieleckie.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 26 paź 2021, 11:58
autor: Glonojad
Ja to nie ogarniam, czemu wszyscy producenci tak maniakalnie odsuwają drzwi drugie od trzecich.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 26 paź 2021, 12:23
autor: Autobus Czerwon
Glonojad pisze:
26 paź 2021, 11:58
Ja to nie ogarniam, czemu wszyscy producenci tak maniakalnie odsuwają drzwi drugie od trzecich.
W sumie to odwrotnie: drugie drzwi są w normalnym miejscu, tylko trzecie są nienaturalnie przesunięte do tyłu :P

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 26 paź 2021, 12:30
autor: kajo
Glonojad pisze:
26 paź 2021, 11:58
Ja to nie ogarniam, czemu wszyscy producenci tak maniakalnie odsuwają drzwi drugie od trzecich.
Ja mam dwa możliwe wytłumaczenia. Jedno to rynek Niemiecki i ogólnie pojęty zachód, który kupuje 3 drzwiowe przegubowce i wtedy drzwi są ustawione optymalnie. Drugie to kwestie technologiczne, może lepiej jest umieścić drzwi w tym miejscy by masa stojących pasażerów lepiej rozkładała się między osie.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 26 paź 2021, 12:37
autor: wincenty
kajo pisze:
26 paź 2021, 12:30
Glonojad pisze:
26 paź 2021, 11:58
Ja to nie ogarniam, czemu wszyscy producenci tak maniakalnie odsuwają drzwi drugie od trzecich.
Ja mam dwa możliwe wytłumaczenia. Jedno to rynek Niemiecki i ogólnie pojęty zachód, który kupuje 3 drzwiowe przegubowce i wtedy drzwi są ustawione optymalnie. Drugie to kwestie technologiczne, może lepiej jest umieścić drzwi w tym miejscy by masa stojących pasażerów lepiej rozkładała się między osie.
Miasta zachodnie, choć w mniejszości, także kupują czterodrzwiowe przegubowce (np. Bruksela, Wiedeń, Lipsk, Hamburg).
A w solówkach jest teraz tendencja do odsuwania drugich drzwi do tyłu, tak jak w przypadku naszych krótkich gazowych Solarisów.
A co do designu Autosana, wygląda jednak topornie - przodu, mimo zapowiedzi, nie zmieniono. Z boku jak Solbus...

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 26 paź 2021, 12:51
autor: Michalk001
kajo pisze:
26 paź 2021, 12:30
Glonojad pisze:
26 paź 2021, 11:58
Ja to nie ogarniam, czemu wszyscy producenci tak maniakalnie odsuwają drzwi drugie od trzecich.
Ja mam dwa możliwe wytłumaczenia. Jedno to rynek Niemiecki i ogólnie pojęty zachód, który kupuje 3 drzwiowe przegubowce i wtedy drzwi są ustawione optymalnie. Drugie to kwestie technologiczne, może lepiej jest umieścić drzwi w tym miejscy by masa stojących pasażerów lepiej rozkładała się między osie.
Polska to nie Niemcy i pojazd powinien być dostosowany do naszych warunków.
Poza tym rozkład masy jest lepszy przy 3 drzwiach przy przegubie - z tyłu mamy cały ciężki napęd plus zbiornik LNG tak więc dociążenie środkowej osi byłoby na plus na śliskiej nawierzchni.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 26 paź 2021, 13:18
autor: kajo
Michalk001 pisze:
26 paź 2021, 12:51
Polska to nie Niemcy i pojazd powinien być dostosowany do naszych warunków.
Serio, uważasz, że ktoś będzie robił 2 homolagację i rozwali sobie proces technologiczny by robić przez to droższe autobusy na polski rynek? I że jakieś miasto będzie chciało za to zapłacić dodatkowo?
A co do rozkładu mas, to nie byłbym taki pewny. Jasne, silnik swoje waży, ale na przegubie sporo osób może stać, gdyby dużo osób stało tez obok, to obciążenie mechanizmu przegubu może mścić się na przykład awariami. Podejrzewam, że nie bez powodu tak te drzwi są umiejscowione i wynika o z wieloletniej eksploatacji takich autobusów.