Plany remontowe Tramwajów Warszawskich
: 26 lip 2016, 13:02
Co słychać na placu budowy na al. Solidarności?
Bo w internetach można znaleźć takie coś od Floriańskiej 6:
Bo w internetach można znaleźć takie coś od Floriańskiej 6:
Floriańska 6 na FB pisze: Pragniemy poinformować opinię publiczną, że zdaniem F6 inwestor trwającej przebudowy skrzyżowania Jagiellońska+Solidarności - Tramwaje Warszawskie - nie dysponuje prawidłową organizacją ruchu dla tego skrzyżowania, która mogłaby zostać wprowadzona po zakończeniu jego przebudowy. Tzw. projekt zamienny, o którym pisała prasa, uwzględniający dąb w al. Solidarności oraz potwierdzający rezygnację z bramownicy, obejmuje jedynie fragment skrzyżowania i jest niespójny z organizacją ruchu sprzed rozpoczęcia budowy II linii metra, a projekt bazowy dla okolicy Pl. Wileńskiego po zakończeniu budowy II linii metra utracił ważność w zakresie dotyczącym skrzyżowania. W związku z tym, apelujemy do decydentów, w tym Wiceprezydenta Jacka Wojciechowicza, aby organizacja ruchu na tym skrzyżowaniu, która zdaniem F6 powinna zostać przygotowana, zaopiniowana i zatwierdzona w całości od nowa, była zgodna z oczekiwaniami społeczności lokalnej, zapisami MPZP, Zintegrowanego Programu Rewitalizacji, strategią transportową oraz uwzględniała lokalny charakter południowego odcinka ul. Jagiellońskiej na Starej Pradze. Apelujemy, aby połączenie Starej i Nowej Pragi było nowoczesne, przyjazne dla pieszych i rowerzystów i nie stanowiło korytarza tranzytowego dla Tirów i innych gabarytów w poprzek torów tramwajowych. Uważamy, że zastępowanie miejsc postojowych na jezdni dodatkowym pasem ruchu do skrętu przed 2 przejściami dla pieszych przy LO Władysława IV jest rozwiązaniem anachronicznym, niebezpiecznym i ukierunkowanym na przepustowość a nie na uspokojenie ruchu i rewitalizację. Nie podoba nam się pozostawienie miejsc postojowych na chodniku w odległości ok. 1 m od przejścia dla pieszych przed budynkiem Solidarności 53 oraz nieprzywrócenie tam 3 mis na drzewa po zakończeniu budowy II linii metra. Nie rozumiemy, dlaczego nie przewidziano przejścia dla pieszych po zachodniej stronie skrzyżowania i dlaczego nie przewidziano dogodnych rozwiązań dla rowerzystów w relacji północ-południe. Jeśli zaprojektowanie właściwej organizacji ruchu jest dla decydentów zbyt skomplikowane, istnieje alternatywa - przywrócenie organizacji ruchu sprzed budowy II linii metra, co obiecano mieszkańcom i której to obietnicy nie dotrzymano.
https://www.facebook.com/florianska6/ph ... =3&theater