Strona 341 z 366

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 06 gru 2020, 22:18
autor: fik
Wszystkie ze 195, na przykład. Czy musimy kolejny raz przeprowadzać tę samą rozmowę?

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 06 gru 2020, 23:08
autor: Glonojad
fik pisze:
06 gru 2020, 21:38
Przy założeniu bez-/minimalnej postojowości na BW20 można po prostu odwrócić kółko przez Pawińskiego. Na BW05 krawędź długa i przestała chyba być masowo blokowana wraz z likwidacją lokalnej filii Czorsu.
Po co odwracać kółko? Żeby tracił 10 minut czekając na lewoskręt z Dickensa w Grójecką?

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 07 gru 2020, 8:25
autor: wojtor
KwZ pisze:
06 gru 2020, 21:40

Tym niemniej: wolę dwa razy częstszą linię na zaproponowanej przeze mnie trasie, dającą te przesiadki o które tak jojczysz, niż dwukierunkowego dziada co 15/20/20.
A jak według twojej propozycji Włodarzewska dojeżdżałaby do tramwaju na Grójeckiej?

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 07 gru 2020, 8:31
autor: fik
Glonojad pisze:
06 gru 2020, 23:08
fik pisze:
06 gru 2020, 21:38
Przy założeniu bez-/minimalnej postojowości na BW20 można po prostu odwrócić kółko przez Pawińskiego. Na BW05 krawędź długa i przestała chyba być masowo blokowana wraz z likwidacją lokalnej filii Czorsu.
Po co odwracać kółko? Żeby tracił 10 minut czekając na lewoskręt z Dickensa w Grójecką?
Bo podobno trzy lewoskręty są be.

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 07 gru 2020, 11:51
autor: Gdynianin
bartoni722 pisze:
06 gru 2020, 19:22
Tylko czy te głosy mają świadomość, że odbywa się to jednak pewnymi kosztami? Wiesz, generalnie zawsze jak się kogoś zapytasz czy woli mieć linię w dwie strony czy tylko w jedną to powie że w dwie, nawet niekoniecznie z niej korzystając. Na powrotach przez Berestecką zdecydowanie łatwiej jest wpaść w korki na Kopińskiej czy przed Zachodnim (nawet niekoniecznie w samym 208) niż rano w stronę miasta, co może szybko ludzi zniechęcić do takich powrotów.
Skoro jednokierunkowość jest tak super, to czemu nie zlikwidujemy 255 i wprowadzimy jednokierunkowe 105? Jana Kazimierza w kierunku Bemowa, powrót Wolską. Albo 189 - w kierunku bemowa: Łopuszańską, a w kierunku Mokotowa: Instalatorów! ile da sie brygad uzyskać, i jaką częstotliwość! #-o

Nie. To jest patologiczne rozwiązanie. O ile w kierunku centrum da się zaplanować podróż (do: z przesiadką na beresteckiej lub do pociągu na Alejach; powrót: tramwajem), to obecna sytuacja psuje wszelkie inne powiązania Włodarzewskiej. Brak wygodnych przesiadek z pociągów (SKM/KM/WKD) zarówno z kierunku centrum jak i służewca. Brak połączeń z kierunku Włoch czy Reduty (aby pokonać te kilkaset metrów bardziej opłaca się iść pieszo niż krążyć przez Bitwy i Grójecką). Zresztą: kto mieszka na Włodarzewskiej to do Blue City czy Reduty wybierze rower lub samochód. Brak jakiejkolwiek komunikacji zachód-wschód między Instalatorów oraz Bitwy.

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 07 gru 2020, 13:01
autor: bartoni722
Akurat jednokierunkowe 255 gdyby robiło powroty przez Sowińskiego i miało tam przystanek po skręcie w prawo ale jeździło co 6 minut byłoby do rozważenia. To akurat zły przykład, bo właśnie przez to że jeździ tak rzadko na Jana Kazimierza w szczycie widać bardzo dużo ludzi idących pieszo od 105. Gdyby od 12 lat mieli jednokierunkowe 255 co 6 minut, a teraz by przeszli na obecną formę jesteś pewien że wyszłoby to im na lepsze?

Zostając jednak przy 208: ja nawet nie opowiedziałem się przeciwko, rozumiem argumenty o odbiorze z kolei i je przyjmuję, zwracam tylko uwagę na słabe punkty i poddaję do dyskusji ewentualne wątpliwości, które z takiej zmiany wynikają.

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 07 gru 2020, 17:21
autor: KwZ
wojtor pisze:
07 gru 2020, 8:25
KwZ pisze:
06 gru 2020, 21:40
Tym niemniej: wolę dwa razy częstszą linię na zaproponowanej przeze mnie trasie, dającą te przesiadki o które tak jojczysz, niż dwukierunkowego dziada co 15/20/20.
A jak według twojej propozycji Włodarzewska dojeżdżałaby do tramwaju na Grójeckiej?
A potrzebuje? Do centrum rano jest 208 + 517/158/127, do M1 jest 208 + 182/523/187. Na południe?

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 07 gru 2020, 17:54
autor: Glonojad
fik pisze:
07 gru 2020, 8:31
Glonojad pisze:
06 gru 2020, 23:08


Po co odwracać kółko? Żeby tracił 10 minut czekając na lewoskręt z Dickensa w Grójecką?
Bo podobno trzy lewoskręty są be.
Jedyne co jest w tych lewoskrętach be, to brak wydzielenia na Bitwy Grójeckiej.

Ale może jestem skrzywiony, w tramwajach lewoskręt to jest podstawa zawracania na pętli (póki co mamy w Warszawie dokładnie jedną prawoskrętną i to jeszcze nieliniową).

A co do 255, to stan istniejący też jest patologiczny. Nie dość, że oferta jest rozbita na dwa ciągi, to jeszcze w korku do wyjazdu z Jana stać mozna tyle, że do 105 da się na czworakach dojść w tym czasie. Powinno jeździć do miasta przez Sowińskiego, oczywiście z relokacją przystanku bo jego istnienie w ogóle uzasadnia istnienie tej linii.

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 07 gru 2020, 18:01
autor: KwZ
Gdynianin pisze:
07 gru 2020, 11:51
Skoro jednokierunkowość jest tak super, to czemu nie zlikwidujemy 255 i wprowadzimy jednokierunkowe 105? Jana Kazimierza w kierunku Bemowa, powrót Wolską. Albo 189 - w kierunku bemowa: Łopuszańską, a w kierunku Mokotowa: Instalatorów! ile da sie brygad uzyskać, i jaką częstotliwość! #-o
255 to przykład taki sobie, bo Wolska nie potrzebuje go: 255 jest dedykowaną linią dla Jana Kazimierza.

Analogiem mogłoby być 149 na trasie :mewa: Górczewska - Groty - Kocjana - Lazurowa - Górczewska, gdyby ktoś zabrał 714. Albo jednokierunkowe 163 na Sytej (trochę jak N31). 196 jeździ w obie strony, ale ma asymetryczne szczyty.
Jeszcze 249 jeździ jednokierunkowo.
Imo 3 lewoskręty nie są be, tylko jeden z nich: z Grójeckiej w Bitwy, o korki gorsze niż na Dickensa.

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 07 gru 2020, 18:03
autor: Glonojad
To świetnie, bo na tej trasie lewoskręt z Grójeckiej w Bitwy właśnie nie występuje. Występowałby w (nielagalnym) wariancie z zawracaniem...

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 07 gru 2020, 18:32
autor: KwZ
To nie wiem, może chodziło o lewoskręt z Pawińskiego w Banacha.

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 07 gru 2020, 18:42
autor: Gdynianin
KwZ pisze:
07 gru 2020, 17:21
wojtor pisze:
07 gru 2020, 8:25
A jak według twojej propozycji Włodarzewska dojeżdżałaby do tramwaju na Grójeckiej?
A potrzebuje? Do centrum rano jest 208 + 517/158/127, do M1 jest 208 + 182/523/187. Na południe?
Skoro ludzie jeżdżą tylko do centrum, to może niech 117 i 507 wracają rano Wałem Miedzeszyńskim? Czy Egipska, Saska czy Francuska potrzebuje dojazdu w przeciwpotoku? #-o
KwZ pisze:
07 gru 2020, 18:01
Albo jednokierunkowe 163 na Sytej (trochę jak N31).
Tak. 208 jest jak 163 a Sytej. Ten sam typ zabudowy, te same potoki.
KwZ pisze:
07 gru 2020, 18:01
Imo 3 lewoskręty nie są be, tylko jeden z nich: z Grójeckiej w Bitwy, o korki gorsze niż na Dickensa.
208 ma dwa punkty, które powinno obsłużyć: ZP Korotyńskiego lub ZP PKP Rakowiec z jednej i Berestecka oraz WKD PKP Aleje Jerozolimskie z drugiej.

208 DW. ZACHODNI - Aleje Jerozolimskie - Włodarzewska - Harfowa - Grójecka - Dickensa - Pawińskiego - Korotyńskiego - Włodarzewska - ALeje Jerozolimskie - zawrotka za zachodnim - DW. ZACHODNI.

I nie trzeba skręcać w lewo na Grójecka x Bitwy.

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 07 gru 2020, 20:17
autor: Glonojad
No nie, gdyby BITWY nie było waznym punktem, to by stamtąd pełne siedzących 208 nie ruszało.

Poza tym na Korotyńskiego też się kilka zmian świateł stoi. Naprawdę, skręt z Banacha w lewo jest najluźniejszy z tego całego bałaganu.

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 07 gru 2020, 20:40
autor: fik
Gdynianin pisze:
07 gru 2020, 18:42
Tak. 208 jest jak 163 a Sytej. Ten sam typ zabudowy, te same potoki.
No uczciwie mówiąc, Zawady się trochę włodarzewskują ostatnio... ;-)

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 07 gru 2020, 20:42
autor: Łukasz
Rusza stamtąd z zajętymi siedzącymi, bo rusza stamtąd i ma siedzące do zajęcia.

Rzeczywiście jest jednak te kilka tramwajów więcej i 167.