Połączenia transpraskie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 14 mar 2009, 18:48

Tak, przenieść bo się off-top zrobi, a koncepcja zupełnie nowa i ożywcza 8-(

Tak więc mam prośbę do Bastiana, by przeniósł i coś ad rem napisał od siebie ;)
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5298
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 14 mar 2009, 19:17

http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html? ... a=92685774
Rozumiem przez to, że "Bastian175" z GW ≠ "Bastian" z Wawkomu :-s :?:
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 14 mar 2009, 19:36

No przecież. Jeden tylko Bastian w Polsce...?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 15 mar 2009, 0:06

TGM pisze:Rozumiem przez to, że "Bastian175" z GW ≠ "Bastian" z Wawkomu :-s :?:
Nie mam profilu na Gazecie. Nie przypominam też sobie, bym kiedykolwiek na jakimkolwiek forum (szeroko rozumianym) internetowym napisał cokolwiek podpisanego inaczej, niż "Bastian". I na razie tego się planuję trzymać ;)


@ Emdegger: przeniesiemy i w ogóle rozparcelujemy, tylko trzeba mieś na to czas... ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 15 mar 2009, 0:11

Wiesz, ja się zbieram z publikacją hardcorowego projektu, który przewraca do góry układ tras w całym mieście, wieć gdybym zdążył przed Tobą, to pozostanie to tam, najwyżej powtorzone. Wadą jest, że jedna z moich propozycji została już odkryta (no 2, ale trzeba uważniej czytać inne wątki, bo tam też niestety chlapnąłem). Kiedy opublikuję nie wiem, liczę obecnie brygady, bo wykosiłem chyba z pół linii w mieście :D

Ale jak zdolasz przenieść do wątkow praskich, to OK, zgoda.
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 15 mar 2009, 0:13

emdegger pisze:Ale jak zdolasz przenieść do wątkow praskich, to OK, zgoda.
Jutro, jutro... ;)

Ale o linii z Falenicy na Bielany zapomnij :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 15 mar 2009, 0:36

Ech, właśnie wybierałem się na spacer z karabinem po okolicy. Chyba zahaczę o Wilgę :P

Aha, i jak przeniesiesz, to czekam na Twoj komentarz ;)
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 18 mar 2009, 19:31

emdegger pisze:Ja to obecnie widzę tak 169 OS. Ostrobramska - Rodziewiczówny - Ostra - Kinowa - Waszyngtona -RW - Zieleniecka - Zamoyskiego - Targowa -... Bródno Podgordzie z podmianą 158 na 169 na Kinowej (ta pierwsza przez Grenadierów).
Mi osobiście podoba się przedłużenie 169 na Witolin. Powstanie wtedy ciekawe połączenie transpraskie łączące nie tramwajowe rejony Targówka , z rejonami ulicy Ostrobramskiej, gdzie tramwaju też próżno szukać. Wtedy może powstać naprawdę silna linia o podobnym obłożeniu na obu połówkach trasy. Trochę może brakować połączenia Ostrobramskiej z Grochowską, gdzie trochę szkół jest. Co prawda jest 311 , ale to zupełnie co innego. Osobiście nie wiem jakie jest wykorzystanie 135 tam, więc proszę odpowiedzieć jak ktoś wie.?
Co do zastąpienia linii 135 na północnym odcinku trasy, to raczej bym nie optował za 146 czy 147, a to z powodu możliwości pogorszenia punktualności głównych linii dla Wawra. Z drugiej strony perspektywa rozdzielenia pary 146, 147 , oraz dojazd w rejony Wileńskiego jest kusząca.
Może jednak 101 ? Jakie ma wykorzystanie na odcinku Dworzec Wileński - Plac Hallera.?
Dziwi trochę, że nikt nie odpowiedział na propozycje kolegi.

altar
Posty: 884
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Post autor: altar » 18 mar 2009, 19:56

Chyba najlepiej na północnym odcinku obecnego 135 sprawdziło by się 101 przez Szwedzką... Nie warto ruszac 146 ani 147 z Dw. Wschodniego
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 18 mar 2009, 20:11

Krzysiek_S pisze:Trochę może brakować połączenia Ostrobramskiej z Grochowską, gdzie trochę szkół jest. Co prawda jest 311 , ale to zupełnie co innego. Osobiście nie wiem jakie jest wykorzystanie 135 tam, więc proszę odpowiedzieć jak ktoś wie.?
Największe na całej trasie...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 18 mar 2009, 20:24

Bastian pisze:Największe na całej trasie...
A nie jest tak , że faktycznie najwięcej osób jeździ na tym odcinku, ale tak naprawdę najwięcej osób wysiada przy Alei Zielenieckiej i przy Rawarze, a przejazd przez Grochowską jest tylko tranzytowy. Znaczy są wymiany , ale nie aż takiego jak na powyższych przystankach i dalszych. Pytam się bo przejazdy linią 135 są dla obce.
No i jeszcze jeden argument przeciw , dojazd do urzędu dzielnicy z Ostrobramskiej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 18 mar 2009, 22:06

Krzysiek_S pisze:No i jeszcze jeden argument przeciw , dojazd do urzędu dzielnicy z Ostrobramskiej.
Podczas gdy w rejon Waszyngtona dojazd jest - niezłym 158. No właśnie.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 18 mar 2009, 23:00

Lekarstwem byłoby 311 -> 2xx?
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Ikarus 5780
Posty: 791
Rejestracja: 26 gru 2005, 19:36
Lokalizacja: Marki / Saska Kępa

Post autor: Ikarus 5780 » 18 mar 2009, 23:08

Krzysiek_S pisze:. Z drugiej strony perspektywa rozdzielenia pary 146, 147 , oraz dojazd w rejony Wileńskiego jest kusząca.
Jest kusząca tylko z 1 powodu, żeby pasażer nie musiał się przesiadać w 517 albo 509, a poza tym to wnerwi się kierowców, że nie mają czasu na odpoczynek po długiej trasie, na przedłużanej linii +1 brygada i większy korek przez taki autobus oraz szczególnie teraz większe opóźnienia. Jak przed zamknięciem trasy WZ stało się od Kijowskiej do Wileniaka około 8, może 10 minut to ja ostatnio stałem 20, a raz 25 minut. Dlatego przynajmniej na razie niech zostaną te linie gdzie są, a po drugie uważam, że póki się nie rozładuje korka na Targowej i ... (tu zaczynam marzyć) nie zbuduje się estakad na Wileńskim to nie ma co marzyć, że korek się zmniejszy.
"Należy się zmieniać, by jakim jest się pozostać."


Marcovia Marki

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 19 mar 2009, 0:27

Widzę, że muszę wyjaśnic wszystko wszystkim jeszcze raz. Do czego popchnął mnie ten niezbyt fortunny post
Podczas gdy w rejon Waszyngtona dojazd jest - niezłym 158. No właśnie
No właśnie nie =;

Najpierw zacznę od tras:

169 Os. Ostrobramska - Rodziewiczówny - Ostrobramska - Kinowa - Waszyngtona - Rondo Waszyngtona - al. Zieleniecka - Zamojskiego - Targowa - 11 XI - Rondo Żaba - św. Wincentego - Kondratowicza - Łabiszyńska - Łojewska - Chodecka - Bródno. 12/15(20)/20

Plan B 120 Os. Ostrobramska - Rodziewiczówny - Ostrobramska - Kinowa - Waszyngtona - Rondo Waszyngtona - al. Zieleniecka - Zamojskiego - Targowa - Radzymińka - Jóraskiego - Samarytanka - Gilarska - św. Wincentego - Kondratowicza - Malborska - Głębocka - Derby - sra ta ta - Olesin. 12/15(20)//20

Równolegle 158 - Witolin - Łukowska - Zamieniecka - Ostrobramska - Grenadierów - Waszyngtona i dalej bez zmian.

Nie będę pisał dlaczego akurat 169, jako że robiłem to już rok temu ani też w czym tkwi przewaga 169 nad 176 :rotfl2: :rotfl2:

Natomiast jak najbardziej o motywach, które skłoniły mnie do zmiany trasy, o tym czemu w tym całym towarzystwie 120, dlaczego 158 je be i zawsze na tej trasie będzie oraz o sprawie dojazdu do centrum osiedla Majdańska.

135 wykazuje największe napełnienie na odcinku Otrobramska (czy raczej ten kawalątek, jaki jej obsługuje) - Grenadierów - Grochowska - Wileniak. 80% tego potoku to tranzyt na Wileniak, reszta dojeżdzą do Szpitala Grochowskiego, szkół na Grochowskiej i raz na kwartał do UD.

135 ma jednak wady - obsługuje Ostrobramską w bardzo małym zakresie a mimo to, to właśnie ta ulica stanowi największą część pasażerów linii. Wyżej wymieniony odcinek wykazuje 95% napełnienia wozów, moje obserwacje zaś zawsze i bardzo liczne grupy oczekujących na 135 na przystanku RAWAR. Obserwacji dokonywałem przez rok w różnych porach. Najczęstsza liczba osób wsiadających tam do 135 zawierała się w granicy 13-18 ludzi. Poniżej schodzono bardzo rzadko, zaś zdarzały się przypadki o wiele większej liczby wsiadających (raz nawet 31 osób, ale traktujmy to jako incydent) wynoszące > 20 pasażerów. Popatrzyłem też, czy Ostrobramska stanowi atrakcyjny punkt docelowy dla pasażerów spoza dzielnicy. Stanowi. Z solówek zapełnionych (szczytowo) w granicach 60-70% przy Rawarze wysiadało 3/4 pasażerów rozchodząc się po calej okolicy, głównie do Radwaru. Na Olszynkę autobus jechał niemal puściusieńki.

Ale Rawar to tylko jeden z 6 przystanków na Ostrobramskiej, z który każdy posiada wysokie obłożenie. Ale kompleksowo obsługiwany jest tylko Rawar (uwzględniając strefy dojścia nie można powiedzieć tego o Zamienieckiej, niestety). Pomyślmy tylko, co by było, gdyby tę ofertę rozszerzyć dla pozostałych zespołów przystankowych oraz całego osiedla? O ileż większy byłby potok! Zwłaszcza gdyby doszedł zdecydowanie najbardziej potokogenny (na poziomie węzłów przesiadkowych) przystanek - CENTRUM OPTYKI, drugi po RAWARZE ZP, który stanowi miejsce wysiadki dla pasażerów z innych dzielnic.

Trasa przez Grenadierów jest relatywnie szybka, nie przeczę, ale nie daje aż do Wileńskiego nadziei na istotne wymiany pasażerskie, ani też na to, że po odjeździe stamtąd 135 nie będzie świecić pustkami. To oznacza, że 135 jest linią transpraską tylko na papierze. Czy ktoś widział kiedyś tłumy pasażerów za wszelką cenę zdążających na Szwedzką?

Trasa przez Rondo Waszyngtona. Tak samo jak słabo Ostrobramska jest skomunikowana z Dworcem Wileński, tak niemal równie słabo rzecz dzieje się w przypadku Ronda Waszyngtona. 158 znowu kompleksowo obsługuje tylko jeden przystanek z 6, jeden bardzo ważny tylko częściowo w stronę Centrum (Przyczółek Grochowski ze znacznie większą podażą pięćsetek, 158 jeżdzi się raczej dlatego, że podjeżdża pierwsze, to też ważne). Na Zamienieckiej 158 podjeżdża po "złej stronie", wskutek czego przystanek świeci pustkami, zaś oczywiście 520 i 525 stawając gdzie trzeba wylewają się od pasażerów. Tak więc 158 jest linią czysto witolińską, nie Ostrobramską, nie obsługuje jej kompleksowo, oferując potencjalnie paletę bardzo zachęcających możliwości. 158 to na Ostrobramskiej nie element układu komunikacyjnego, ale ledwie gość. Proszę więc nie pisać o tej linii o jako alternatywie dlaczegokolwiek, gdyż jest to kłamstwo wierutne i świadczy o nieznajomości okolicy.

Osiedle Majdańska ma bardzo niedobre skomunikowanie w Centrum. Przystanek przy al. USA jest dla przygniatającej części blokowiska poza normatywną strefą dojścia pieszego i zawiera się w odległości 400 - 450 m. W dodatku uciążliwe światła przez samą aleje oraz Grenadierów i bum - wszelkie rachuby co do dojścia na przystanek ze 141, 188, 515 i 523 biorą w łeb. Na dodatek cykl zielony al. USA/Grenadierów rozpoczyna się wcześniej dla ruchu kołowego niż dla pasażerów, w rezultacie czego często są oni zdani na swoje możliwości sprinterskie (tak jak ja wczoraj :P) I o ile Trasa Łazienkowska oraz jej naturalny łącznik - Ostrobramska to właściwa metoda podróżowania dla pasażerów z tej drugiej arterii, o tyle dla wysuniętych na północ od Przyczółka Grochowskiego osiedli już nie - zamiast jechać na wprost, zwiedzają cięciwe. Właściwą trasą do centrum powinna być trasa przez Waszyngtona. A nie jest. I kolejny zonk.

Cóż więc mamy: linię z niewyzwolonym potencjalem, gdzie gros pasażerów pochodzi z ciągu, na którym pojawia się ona incydentalnie, dobrą linie, która poprzez swoje przetrasowanie nie może należycie spożytkować swojego atutu - dojazdu na Waszyngtona, RW i Aleje i która ginie wśród chmary linii czerwonych na TŁ, wreszcie osiedle, które nadkłada drogi na główne osie miasta.

Spytam retorycznie: czy tak powinno być?

Dodatkowo czas przejazdu na odcinku Rawar - Grochowska - Dworzec Wileński wynosi 14/19 minut, zaś na trasie Rawar - Waszyngtona - Zieleniecka - Dworzec Wileński 12/18 minut!

Może więc trasa przez Grenadierów nie jest wcale tak dobra, za jaką się ją uważa?

169 na swojej trasie połączyłoby dwa potoki. Bardzo duży potok transpraski, o wiele większy niż dziś z powodu dobrej końcówki po północnej stronie pragi oraz potok jadący w stronę Alej, Ursusa i Powiśla (w mniejszym stopniu). Byłoby najszybszym połączeniem Ostrobramskiej z jedną z 2 główych osi miasta (z Marszałkowską Ostrobramska ich już sporo ma, i to za dużo zresztą, bo oprocz 520 i 525 żadnych innych linii w tej relacji być nie powinno) z przesiadką w tramwaje na zmodernizowanym odcinku. Bedąc na wiacie razem ze z 502 520 i 525 (na 4 przystankach po właściwej stronie, a nie na jednym plus 3 przystanki na Kinowej zamiast na 1 tak jak trzeba z de facto jednym na Grenadierów) znacząco mogłoby odciążyć Ostrobramską oraz TŁ (zwłaszcza że po wytyczeniu buspasa liczaba pasażerów poruszających się zbiorkomem wzrośnie) przerzucając część pasażerów na ciąg Waszyngtona i Alej, do maksimum wykorzystując to, czego stworzone do obsługiwania Łukowskiej 158 dać jej nie może i nie da po prostu nigdy! Byłoby czymś w rodzaju 509 na Wildze. Atrakcyjną linią na Pragę oraz połączeniem z Rondem Waszyngtona. Dodatkowo rola 169 wzrośnie w związku z budową Stadionu Narodowego. Wg mnie nic tylko przyklasnąć

Stanowiłoby niezwykle atrakcyjną ofertę dla Bródna: oferowałoby przesiadki na wszystkie istotne ciągi południowo praskie: Grochowską (choć wpierw przez Targową i Zamojskiego tramwajem), Waszyngtona (razem z przesiadkami na Saską Kępę, pamiętajmy!), al. Stanów Zjedonoczonych (przy Spalinowej) oraz wreszcie na Ostrobramską, gdzie zbiegają się linię zza węzła Płowiecka (i na samą Płowiecką ma się rozumieć także!) oraz Fieldorfa (Gocław). Czego trzeba więcej?

Dodatkowo Majdańska zyskałaby o wiele lepsze, bo bliższe, połączenie z Centrum, wynagradzające jej wysoką częstotliwością niedobrą strefę dojścia, jak również z RW. Czego trzeba więcej.

Wariant ze 120 jest rezerwowy, choć także ma swoje atuty, oto powody, dla których ta linia pojawiła się w moich planach:

- niemożność zdjęcia 169 z Dworca Wschodniego na skutek protestów mieszkańców i hsitorycznej roli linii (choć mamy z Pawciem zastępstwo);

- trudności przy zasilaniach przedświątecznych na wydłużonej o połowie trasie

- umożliwienie Derbom oraz osiedlom na północ od Wincentego uruchomienia pierwszej z prawdziwego zdarzenia linii do szeroko rozumianego miasta, tak na Pragę, jak i do Centrum
- poprawa obsługi dynamicznie rozbudowującego się wschodniego Bródna (zwłaszcza okolic Malborskiej, także w jej starszej gęsto zabudowanej części; swoją drogą tam choć jedna linia niedługo powinna kraćować, bo okolica rozbudowuje się w b. szybkim tempie), w obydwu wariantach korzysta osiedle zielone Zacisze)
- połączenie z najważniejszymi punktami Pragi Południe ulicy Radzymińskiej;

- dogodne przesiadki w 120 z linii podmiejskich kursujących Radzymińska, a także z Zacisza

- obsługa Targówka tym samym stopniu co 169;

- często znacznie szybszy dojazd na Dworzec Wileński z węzłowego przystanku TARGÓWEK RATUSZ (sprawdzone wielokrotnie, bo sam tak często jeżdzę), 120 jest znacznie sprawniej niż przez wąskie gardło na Wincentego i Żabie;

-szybko rosnąca rola w przewozach linii pasażerskich 120, które z linii niszową przeobrazliło się w linię dobrą, a stałoby się z punktu widzenia komunikacji na całej Pradze jedną z linii najważniejszych.

Komentujcie, bijcie. Ale mocno i odważnie, bo ja tu wykonałem kawał analitycznej roboty.

[ Dodano: Czw 19 Mar, 2009 00:49 ]
Krzyśku, bez obrazy, ale po uruchomieniu 311 nie mam w najmniejszym stopniu ochoty zawracać sobie głowy pierdoletami w stylu dojazd z Ostrej do UD. ZTM wyświadczył mi miłą przysługę, ot. A poza tym kto załatwia papierkowe sprawy w niedziele :bredzisz:
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

ODPOWIEDZ