Komunikacja w Legionowie i okolicach
Moderator: Wiliam
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 7004
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Nieporęt by chciał pociąg? W codzinnych dojazdach ci mieszkańcy, którzy jeżdzą autami w dużej mierze są nieprzesadzalni i nie jechali komunikacją od czasu studiów. Natomiast pasażerstwo może i by pojechało pociągiem, ale raczej nie to z obszarów na południe od torów, bo musieliby się cofać. Bardziej by się ten pociąg przydał Warszawie w dojazdach nad Zalew.
Oprócz głównego ciągu Jana Kazimierza, to komunikacja publiczna jest raczej mało opłacalna. Dojazd ze wschodniej strony kanału (ul. Małołęcka) do Mordoru (Domaniewska/Wołoska) na godzinę 9:00 wymaga wyjazdu o 6:59 (+ czas dojścia na przystanek). Jadąc samochodem wyjeżdżasz spod domu o 7:55. (dane wg targeo i jakdojadę)Emyl pisze: W codzinnych dojazdach ci mieszkańcy, którzy jeżdzą autami w dużej mierze są nieprzesadzalni i nie jechali komunikacją od czasu studiów.
Jeśli nie jeździsz codziennie i nie masz miesięcznego to koszt podróźy samochodem jest jakieś 2-3 razy niższy niż ZTMem.
Pociąg dla mieszkańców gminy Nieporęt jest całkowicie nieopłacalny.Emyl pisze: Natomiast pasażerstwo może i by pojechało pociągiem, ale raczej nie to z obszarów na południe od torów, bo musieliby się cofać. Bardziej by się ten pociąg przydał Warszawie w dojazdach nad Zalew.
Na terenie gminy Nieporęt są trzy przystanki kolejowe:
- Dąbkowizna - 786 mieszkańców w zasięgu (sołectwo Wólka Radzymińska)
- Nieporęt - 1657 mieszkańców w zasięgu (sołectwa Beniaminów, Ryni, Białobrzegi, ewentualnie można dodać z 500 osób z północnej części Nieporętu)
- Zegrze (wymaga odbudowy i trasa pociągu nie pokrywałaby się z trasą przez Nieporęt) - 843 mieszkańców
źródło danych http://www.nieporet.pl/gmina-nieporet/statystyki/
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27567
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Czyli komunikacja zła, bo ponad dwie godziny, ale do przystanku kolejowego, z którego bezpośredni pociąg jechałby na Służewiec 1h05' nikt by się nie cofał, bo trzeba się cofać.
Nie rozumiem czasami tej samochodowej logiki, serio.
Nie rozumiem czasami tej samochodowej logiki, serio.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Cofanie się jest wbrew pozorom dosyć silną barierą psychiczną przy podróżach. Co nie zmienia faktu ze przy PKP Żerań też można by zorganizować przesiadki do pociągów.
Tyle że na żeraniu KML się nie zatrzymuje,więc odpada Ci połowa pociągów do Mordoru
1) Nie rozumiem czasami wiary w komunikację publiczną zawsze i wszędzie. W tej gminie na 10 tyś ha, mieszka 13tyś osób, z czego tylko część chce jeździć do Warszawy. To jest dużo mniej niż jedna zainteresowana osoba na hektar. Spróbuj policzyć szacunkowy koszt pociągów i sensownego systemu eLek zbierających pasażerów z terenu 10 tys hektarów do przystanku kolejowego położonego na północnych peryferiach gminy. Taniej chyba wyjdzie zorganizowanie komunikacji Uberem (10-15zl na osobę przy zabieraniu 4 osób), niż puszczanie pociągu w sensownym takcie.fik pisze:Czyli komunikacja zła, bo ponad dwie godziny, ale do przystanku kolejowego, z którego bezpośredni pociąg jechałby na Służewiec 1h05' nikt by się nie cofał, bo trzeba się cofać.
Nie rozumiem czasami tej samochodowej logiki, serio.
2) Większości mieszkańców gminy, jeśli miałaby się przesiadać do pociągu, szybsze połączenie zapewni im przesiadka na Żeraniu, Choszczówce, w Legionowie. PKP Nieporęt jest daleko od głównych ośrodków generujących ruch do Warszawy (Józefów, Stanisławów).
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27567
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Wobec przeliczania pasażerów na hektary jestem bezbronny podobnie jak wobec propozycji, aby Nieporęt przesadzać do pociągu na Choszczówce.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Rozumiem Twoją bezbronność wobec matematyki, dla ułatwienia pokolorowane drogowe z poszczególnych sołectw gminy Nieporęt do przystanków kolejowychfik pisze:jestem bezbronny podobnie jak wobec propozycji, aby Nieporęt przesadzać do pociągu na Choszczówce.
Józefów (szkoła) - PKP Choszczówka 4km, PKP Legionowo 6 km, PKP Żerań 9 km, PKP Nieporęt 6km
Rembelszczyzna (sołtys) - PKP Choszczówka 7,5km, PKP Legionowo 9,1 km, PKP Żerań 10,1 km, PKP Nieporęt 7,5km
Michałów Grabina - PKP Choszczówka 5,7 km, PKP Legionowo 9,1 km, PKP Żerań 7,7 km, PKP Nieporęt 8,6km
Kąty Węgierskie (GOK) - PKP Choszczówka 6,8km, PKP Legionowo 6,8 km, PKP Żerań 10,6 km, PKP Nieporęt 8,2km
Stanisławów II (GOK) - PKP Choszczówka 14,3km, PKP Legionowo 2,9 km, PKP Żerań 13,8 km, PKP Nieporęt 8,5km
Wola Aleksandra - PKP Choszczówka 8,3km, PKP Legionowo 7,2 km, PKP Żerań 10,9 km, PKP Nieporęt 8,6km
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27567
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Oddam pół pensji (skromnej, bo kolejarskiej, ale jednak) osobie, która legalnie przejedzie autobusem z Józefowa do Choszczówki tą drogą, co to niby ma 4 kmaqqaqq pisze:Rozumiem Twoją bezbronność wobec matematyki, dla ułatwienia pokolorowane drogowe z poszczególnych sołectw gminy Nieporęt do przystanków kolejowychfik pisze:jestem bezbronny podobnie jak wobec propozycji, aby Nieporęt przesadzać do pociągu na Choszczówce.
Józefów (szkoła) - PKP Choszczówka 4km, PKP Legionowo 6 km, PKP Żerań 9 km, PKP Nieporęt 6km
Rembelszczyzna (sołtys) - PKP Choszczówka 7,5km, PKP Legionowo 9,1 km, PKP Żerań 10,1 km, PKP Nieporęt 7,5km
Kąty Węgierskie (GOK) - PKP Choszczówka 6,8km, PKP Legionowo 6,8 km, PKP Żerań 10,6 km, PKP Nieporęt 8,2km
Stanisławów II (GOK) - PKP Choszczówka 14,3km, PKP Legionowo 2,9 km, PKP Żerań 13,8 km, PKP Nieporęt 8,5km
Wola Aleksandra - PKP Choszczówka 8,3km, PKP Legionowo 7,2 km, PKP Żerań 10,9 km, PKP Nieporęt 8,6km
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Brakuje 1400-1600 metrów asfaltu.fik pisze: Oddam pół pensji (skromnej, bo kolejarskiej, ale jednak) osobie, która legalnie przejedzie autobusem z Józefowa do Choszczówki tą drogą, co to niby ma 4 km
Koszt budowy tego kawałka drogi wg cen jakie gmina uzyskuje w przetargach na budowę nowych dróg powinien być poniżej 1mln zł - i jest to znacznie bardziej opłacalna inwestycja, niż bujanie pociągów do Nieporętu i organizacja dowozów do PKP Nieporęt.
A o pensję się nie zakładaj, bo szkoda - droga jest częściowo utwardzona, na sporym odcinku utrzymywana jest w dobrym stanie, więc autobusami jakie jeżdżą na eLkach spokojnie legalnie przejedziesz.
https://www.google.pl/maps/@52.3583742, ... 312!8i6656
Ale alternatywą jest dla większości tego obszaru raczej Legionowo, nie Nieporęt. Kolej z Nieporętu może być przydatna najwyżej dla Aleksandrowa (oczywiście wzmiankowana wcześniej Małołęcka tu się załapuje). Za to Józefów, Kąty Węgierskie mają bliżej przez Legionowo, a Michałów-Grabina - przez Żerań albo Płudy. Płudy chyba lepsze, bo więcej pociągów.
BUSZ-PASaqqaqq pisze:Brakuje 1400-1600 metrów asfaltu.fik pisze: Oddam pół pensji (skromnej, bo kolejarskiej, ale jednak) osobie, która legalnie przejedzie autobusem z Józefowa do Choszczówki tą drogą, co to niby ma 4 km
Koszt budowy tego kawałka drogi wg cen jakie gmina uzyskuje w przetargach na budowę nowych dróg powinien być poniżej 1mln zł - i jest to znacznie bardziej opłacalna inwestycja, niż bujanie pociągów do Nieporętu i organizacja dowozów do PKP Nieporęt.
A o pensję się nie zakładaj, bo szkoda - droga jest częściowo utwardzona, na sporym odcinku utrzymywana jest w dobrym stanie, więc autobusami jakie jeżdżą na eLkach spokojnie legalnie przejedziesz.
https://www.google.pl/maps/@52.3583742, ... 312!8i6656
Przecież to nie jest kwestia żeby przyjechać i asfalt wylać. To była by regularna budowa kilu kilometrów drogi w określonym standardzie.
Też słabo - z Aleksandrowa do PKP Nieporęt jest co prawda o 5-6km bliżej niż do PKP Żerań/Płudy, ale ż PKP Nieporęt pociąg jedzie o 20 km dłużej niż z PKP Żerań. Trasa czasowo opłacalna, chyba tylko w letnie piątkowe popołudnia, gdy Płochocińska jest kompletnie zakorkowana.MichalJ pisze: Kolej z Nieporętu może być przydatna najwyżej dla Aleksandrowa (oczywiście wzmiankowana wcześniej Małołęcka tu się załapuje).
Aleksandrów (sołtys) - PKP Płudy 10,8 km, PKP Legionowo 11,5 km, PKP Żerań 10,9 km, PKP Nieporęt 5,4km
No właśnie mówimy o drodze w odpowiednim standardzie.Wiliam pisze:BUSZ-PAS
Przecież to nie jest kwestia żeby przyjechać i asfalt wylać. To była by regularna budowa kilu kilometrów drogi w określonym standardzie.
Budowa 1474 metrów drogi powiatowej z chodnikiem i budową systemu odwodnienia wraz z całkowitą rozbiórką poprzedniej drogi kosztowała 2.451 tyś zł. Drogi gminne kosztują poniżej 100 tyś zł za 100 metrów drogi.
http://www.powiat-legionowski.pl/index. ... y-nieporet
http://www.nieporet.pl/inwestycje-gminn ... szczyznie/
Jako osoba dojeżdżająca już ponad 15 lat (z przerwami) zbiorkomem z terenu Gminy do Warszawy też uważam że opieranie komunikacji w Nieporęcie na pociągu lub doprowadzanie SKM jest kompletnym nonsensem. Nikt poza mieszkańcami w strefie dojścia na piechotę do PKP Nieporęt by tym nie jeździł, to zbyt rozległy teren żeby dowozić do stacji. Jednak w moim odczuciu cała komunikacja na terenie Nieporętu jest do reorganizacji. W szczycie i między szczytami porannym i popołudniowym jeszcze jest jako tako, ale wieczorami i w święta po 20 jest fatalnie...
Ja to bym postawił na jedną silniejszą linię z Marymontu do ronda przy McDonaldzie i L-ki albo jakieś busy z Zegrza, Białobrzegów i Nowych Załubic (tutaj też radzymin by musiał chcieć). Ale wiadomo, że to nierealne bo mieszkańcy tych sołectw w życiu się nie zgodzą na to a i sama gmina nie ma woli żeby zrobić chociaż minimum czyli koordynacja z 734 i zmiana godzin odjazdów z Marymontu na bardziej korzystne (kilkakrotnie w tej sprawie pisałem do Gminy i do ZTM)
Dodano po 2 minutach 53 sekundach:
No i koordynacji z 326 też się nie da oczywiście na wspólnym odcinku zrobić, ale to już ZTM mógłby coś z tym zrobić (wtedy fajny takt byłby na Płochocińskiej co ok 10 minut)....
Ja to bym postawił na jedną silniejszą linię z Marymontu do ronda przy McDonaldzie i L-ki albo jakieś busy z Zegrza, Białobrzegów i Nowych Załubic (tutaj też radzymin by musiał chcieć). Ale wiadomo, że to nierealne bo mieszkańcy tych sołectw w życiu się nie zgodzą na to a i sama gmina nie ma woli żeby zrobić chociaż minimum czyli koordynacja z 734 i zmiana godzin odjazdów z Marymontu na bardziej korzystne (kilkakrotnie w tej sprawie pisałem do Gminy i do ZTM)
Dodano po 2 minutach 53 sekundach:
No i koordynacji z 326 też się nie da oczywiście na wspólnym odcinku zrobić, ale to już ZTM mógłby coś z tym zrobić (wtedy fajny takt byłby na Płochocińskiej co ok 10 minut)....
N64 DW.Centralny...-Płochocińska-Jana Kazimierza- PKP Nieporęt/Białobrzegi
526 BRÓDNO PODGRODZIE - SZCZĘŚLIWICE
Tak dla budowy parkingów Park & Ride
526 BRÓDNO PODGRODZIE - SZCZĘŚLIWICE
Tak dla budowy parkingów Park & Ride
I jaka była odpowiedź?zeus pisze:Kilkakrotnie w tej sprawie pisałem do Gminy i do ZTM