Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 18 lis 2013, 2:02

empi pisze:Myślę, że w porównywaniu kolei z komunikacją autobusową warto uwzględniać także stan infrastruktury konkretnych linii kolejowych. Porównywanie niedawno zmodernizowanych odcinków linii radomskiej, mińskiej, gdańskiej ma się nijak do tego co się dzieje na odcinku do Pruszkowa/Ursusa czy Otwocka.
Jakoś tam się ma. Niby na tych wyremontowanych peron wygląda znacznie ładniej (Ursus to stacja na której można by kręcić horrory), ale efektów nie widać. Dostosowanie do niepełnosprawnych czysto teoretyczne, bo windy są, ale zwykle nie działają. Zapowiedzi umieją powiedzieć tylko to co jest w rozkładzie... Niby nowe, niby ładne, a efekt mizerny.
noidea

rudy
Posty: 1816
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 18 lis 2013, 8:18

empi pisze:
rudy pisze:Na stacji Ursus jest lepiej niż na Ursusie Płn, jeśli chodzi o informację pasażerską i w ogóle infrastrukturę. Jest kasa, jest biletomat i powieszony rozkład. Ale już żadnych zapowiedzi pociągów, a tym bardziej informacji o opóźnieniach, utrudnieniach niestety tam nie uświadczysz.
Nie ma już kasy, zlikwidowana na rzecz biletomatu.
Dzięki za informację, nie wiedziałem, że kasę zlikwidowano. Korzystam jedynie z biletomatu.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 lis 2013, 8:45

Na Służewcu z zapowiedziami się znacznie poprawiło, ten 1% opóźnień jest uczciwie zapowiadany.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

empi
Posty: 36
Rejestracja: 09 sty 2007, 17:11
Lokalizacja: Radom

Post autor: empi » 18 lis 2013, 10:43

Bardziej niż o estetykę chodziło mi o parametry eksploatacyjne. Zmodernizowane szlaki umożliwiają eksploatację przy większych prędkościach, nowszym i sprawniejszym taborem, rzadsze są też problemy z sygnalizacją, sterowaniem, rozjazdami. Podejrzewam, że to dlatego Fik może być zadowolony z podróży na Służewiec i chwalić procentowe wskaźniki opóźnień.

Ja od siebie dodam moją empirię z jednego normalnego dnia na Ursusie: 80% pociągów miało opóźnienia od 1 do 5 minut (więc bez większego problemu), ale pozostałe 20% to w części opóźnienia od 5 do 10 minut, a w części już opóźnienia rzędu 20, 40 i 55 minut (łącznie cztery pociągi, które właściwie zupełnie wypadły z rozkładu). To jest normalny, mało uciążliwy dzień. Co parę dni (co parę dni!) zdarzają się jednak utrudnienia skutkujące ponad półgodzinnymi opóźnieniami albo całkowitą przerwą w ruchu na więcej niż godzinę.

Co działo się na tej linii w ciągu ostatnich dwóch tygodni?
- 2013-11-16 Potrącenie człowieka na linii Warszawa - Skierniewice, opóźnienia 30-40 min
- 2013-11-14 Potrącenie człowieka na linii Warszawa - Skierniewice, opóźnienia 30-60 min (co ciekawe, wynika to z puszczenia pociągów PKP IC torem podmiejskim na czas remontu linii. Ludzie przyzwyczajeni do tego, że pociąg zatrzymuje się na stacji, przechodzą przed samą lokomotywą za peronem. No i trach)
- 2013-11-13 Awaria urządzeń sterowania ruchem kolejowym na linii Warszawa - Skierniewice i Warszawa - Łowicz, opóźnienia ok. 20 min
- 2013-11-12 Awaria urządzeń sterowania ruchem kolejowym na linii Warszawa - Skierniewice i Warszawa - Łowicz, opóźnienia 20-30 min
- 2013-11-11 Chuligański wybryk w pociągu rel. Warszawa - Skierniewice, opóźnienia 20-30 min
- 2013-11-06 Awaria urządzeń sterowania ruchem kolejowym na linii Warszawa - Skierniewice i Warszawa - Łowicz, opóźnienia 30 min
- 2013-11-06 Awaria sieci trakcyjnej na linii Warszawa - Skierniewice (odwołane pociągi 9348 i 214/5)
- 2013-11-05 Awaria urządzeń sterowania ruchem kolejowym na linii Warszawa - Skierniewice i Warszawa - Łowicz, opóźnienia 20-30 min
- 2013-11-04 Awaria pociągu rel. Skierniewice - Warszawa na stacji Pruszków, opóźnienia ok. 20 min
- 2013-11-01 Zerwanie sieci trakcyjnej na stacji Żyrardów, ruch pociągów wstrzymany na odcinku Radziwiłłów Mazowiecki - Grodzisk Mazowiecki, odwołane pociągi

Powyższe zestawienie nie uwzględnia pojedynczych solidnie opóźnionych pociągów oraz tego, że w określonej porze odwołanie jakiegoś pociągu albo wypadnięcie go z rozkładu skutkuje tak dużym zatłoczeniem rozkładowych kursów, że często trzeba przepuścić jakiś pociąg i próbować się wepchnąć do kolejnego, co powoduje dodatkowe opóźnienie w dotarciu do celu.

Co będzie w zimę?
To nie jest tak, że ludzie w Ursusie wybierają albo pociąg, albo autobus. Ja w bardzo ważnych momentach, w których nie mogłem pozwolić sobie na spóźnienie, jechałem 517. W drodze na codzienne zajęcia na uczelni, do znajomych, jeździłem pociągiem. Ale w ważniejszych sprawach (np. egzamin) jechałem 517. A nuż znowu coś się wydarzy? Widziałem w maju jak przed stacją Włochy z pociągu stojącego w zatrzymaniu w panice skakali do rowu przy nasypie maturzyści w garniturach i maturzystki w butach na wysokim obcasie, w zimę spóźniłem się na zmianę w pracy z powodu zatrzymania S1 w okolicy Reduty, poradziłem sobie wyskakując na nasyp i dobiegając do 158.

Teraz, gdy mieszkam w Pruszkowie, trzykrotnie już ratowałem się PKS-em. Nauczyłem się sprawdzać komunikaty przed wyjściem i dawać sobie duży zapas czasowy, jakoś do tego przywykłem i właściwie nie narzekam. Ale w sumie jak się tak zastanowić, to tracę przez to naprawdę dużo czasu i nerwów. I nie dziwię się ludziom, że chcą mieć alternatywę w postaci 517, sam w okresie zamknięcia torów przez budowę stacji Niedźwiadek chętnie korzystałem z autobusu ZS1.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 18 lis 2013, 12:33

Jeżeli każda dyskusja o linii 517 (521 też się to w zasadzie tyczy) ma się sprowadzać do wyliczania awarii kolejowych, to, uprzedam, jak mi się skończy cierpliwość (a mam jej już niewiele), zamknę ten temat i nie otworzę przynajmniej do zakończenia przebudowy linii kolejowej Warszawa-Skierniewice. Czyli na długo, bardzo długo.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ArturS
Posty: 147
Rejestracja: 29 wrz 2010, 13:22
Lokalizacja: Ursus

Post autor: ArturS » 18 lis 2013, 13:49

person pisze:
ArturS pisze:Poza tym, przez najbliższy co najmniej rok temat 517 możecie odpuścić, dopóki nie skończą modernizacji Warszawa-Łódź.
Naiwny, który wierzy, że skończy się to za rok...
Mnie to jakoś szczególnie nie interesuje, pociągiem w tym roku jechałem z 5 razy :) Poza tym, ktoś na górze musi mieć ciśnienie żeby było w rok, gdyż Pendolino :)

ArturS
Posty: 147
Rejestracja: 29 wrz 2010, 13:22
Lokalizacja: Ursus

Post autor: ArturS » 18 lis 2013, 13:59

Łukasz pisze:
winnux8 pisze:Uruchomienie Niedźwiadka miało potencjał na uporządkowanie autobusów w Ursusie i we Włochach... ale ZTM wszystko potrafi zmarnować. Kolejna szansa na zmiany - otwarcie M2C.
kolejna szansa bedzie jak potok na 517 realnie spadnie
Na odcinku ursuskim pracuje dobrze, więc nie liczyłbym, że np. Skorosze nagle przestaną 517 jeździć. Większość ma problem z 517 że jeździ na Niedźwiadek. Gdyby kończył np. na Regulskiej to już mniej kłuje w oczy :) Za 187 co 10-12 minut w weekendy mogę oddać 517 :)

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 18 lis 2013, 15:02

Odpowiedź w temacie "Kolej w aglomeracji warszawskiej".

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 lis 2013, 16:01

Jesli niezajete miejsca siedzace na Cierlickiej w szczycie porannym do miasta to "dobra praca"...

517 jest OD WCZORAJ do wywalenia z Niedzwiadka. Po otwarciu stacji gorzej nie będzie tylko dlatego, ze to niemożliwe po prostu.

Natomiast wiadomo, że protestów będzie więcej, niż pasażerów. Np. ze strony samochodziarzy - jak ktoś raz na miesiąc jedzie to kolej i przesiadki są fe.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 21 lis 2013, 0:23

O właśnie, a jak ze zmianami po zamknięciu Cierlickiej?
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

ArturS
Posty: 147
Rejestracja: 29 wrz 2010, 13:22
Lokalizacja: Ursus

Post autor: ArturS » 21 lis 2013, 8:53

Glonojad pisze:Jesli niezajete miejsca siedzace na Cierlickiej w szczycie porannym do miasta to "dobra praca"...
Uwielbiam ten argument - dwa przystanki od pętli nie są zajęte wszystkie siedzące i już linia jest to wywalenia :) Zatem 194 nie powinno jeździć na Gołąbki bo na Władysława Hermana przyjeżdza z 3 osobami na pokładzie a 187 na Ursus-Sanktuarium ma 60% zajętych :)

No ale SKM w układzie 37-19-37-37-23-23 minuty w szczycie porannym to jest świetna oferta dla pasażerów :)

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 lis 2013, 9:19

Kolega z pracy dojeżdża od września z Milanówka. Mówi, że może raz się trafił pociąg, który nie był spóźniony. Rano już w Milanówku pociąg ma 5-10 minut spóźnienia, powrotny ze Śródmieścia nawet rusza punktualnie, ale co z tego...

Ja jestem gorącym zwolennikiem komunikacji szynowej, ale na linii grodziskiej teraz jest katastrofa.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 lis 2013, 9:52

No ale SKM w układzie 37-19-37-37-23-23 minuty w szczycie porannym to jest świetna oferta dla pasażerów :)
Ale czemu liczysz samo SKM, skoro pociągami KM możesz jechać tak samo :>
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 lis 2013, 11:27

KwZ pisze:
No ale SKM w układzie 37-19-37-37-23-23 minuty w szczycie porannym to jest świetna oferta dla pasażerów :)
Ale czemu liczysz samo SKM, skoro pociągami KM możesz jechać tak samo :>
Bo nie są S. Taki odpowiednik syndromu linii czerwonych.

(inna rzecz, że ja też jeżdżę tylko SKM i KML, jeśli mogę. Jeżdżenie pociągami radomskimi frustruje na wiele sposobów :P)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 lis 2013, 11:38

(inna rzecz, że ja też jeżdżę tylko SKM i KML, jeśli mogę. Jeżdżenie pociągami radomskimi frustruje na wiele sposobów :P)
Punktualnością? :P :>
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ