Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Jurand
Posty: 1091
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 26 lis 2023, 18:20

Lion's pisze:
26 lis 2023, 18:02
SU89 pisze:
26 lis 2023, 11:20
Jestem ciekaw jak to się skończyło w przypadku "lotu w kosmos" przegubowca z Arrivy. Kto wziął na klatę koszt nowego pojazdu i koszt odszkodowania dla poszkodowanych w wypadku. Kierowca zdecydowanie nie jest wypłacalny...
Zwyczajowo w takich sytuacjach odszkodowanie z tytułu OC wypłaca Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, który następnie dokonuje regresu na sprawcy wypadku. Jeżeli sprawca nie ma majątku, który UFG mógłby zająć na poczet długu sprawcy wytaczana jest sprawa karna.

Koniec końców ściągną z niego dług, np. z przyszłej emerytury. W takich przypadkach instytucje dbają o nieprzedawnianie się spraw.

Arriva za nowe auto prawdopodobnie bekła z własnego konta.
Kierowca wozu 9448 który kilka miesięcy temy przy wjezdzie na pętle Nowodwory wjechał pod tramwaj, ponoć został obciążony przez Arrive kwotą 6tys, do tego mandat i punkty.
Podobno podpisał lojalkę że do momentu całkowitego spłacenia tej kwoty (potrącenia z wypłat) nie zwolni się z firmy.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2236
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 26 lis 2023, 22:03

px33 pisze:
25 lis 2023, 21:15
UoP ogranicza odpowiedzialność pracownika do trzech pensji (jeśli nie jest to wynikiem rażącej niedbałości - przypadkowa stłuczka nie będzie). Inne formy nie mają takiego limitu, więc pracodawca może pociągnąć pracownika do pokrycia pełnego kosztu szkody, a niefortunna stłuczka może się przerodzić w naprawdę duży dług.
To nadal jest problem kierowcy, który się zdecydował na taką umowę bez zapisów regulujących odpowiedzialność finansową, a nie organizatora. Akurat jeśli chodzi o MZA jak i Mobilis to w swoich umowach mają zapisy o udziale kierowcy w szkodzie jest tam wypisane dokładnie co za ile. Tak jak wyżej zostało wspomnianie jeśli kierowca według przewoźnika by w jakiś sposób przegiął to może domagać się zwrotu pieniędzy w dowolnej kwocie na drodze sądowej i w takim przypadku żadna forma umowy nie ma znaczenia.

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 gru 2023, 8:38

ŁK

piorunus
Posty: 256
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 05 gru 2023, 11:17

Taki "zdzisiek" z TED'a - klik. Czyli negocjacje ZTM z MOB'em jakieś jednak muszą być. Pytanie jak daleka droga do finału.

michael112
Posty: 2849
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 05 gru 2023, 13:07

OK, ale to można udzielić zamówienia z wolnej ręki na taki długi okres? Nie jest tak że można udzielić z wolnej ręki na krótki okres żeby zachować ciągłość usług, ale potem trzeba przeprowadzić przetarg?

Jurand
Posty: 1091
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 05 gru 2023, 13:44

piorunus pisze:
05 gru 2023, 11:17
Taki "zdzisiek" z TED'a - klik. Czyli negocjacje ZTM z MOB'em jakieś jednak muszą być. Pytanie jak daleka droga do finału.
"Mało casu, kruca bomba"

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 06 gru 2023, 12:45

michael112 pisze:
05 gru 2023, 13:07
OK, ale to można udzielić zamówienia z wolnej ręki na taki długi okres? Nie jest tak że można udzielić z wolnej ręki na krótki okres żeby zachować ciągłość usług, ale potem trzeba przeprowadzić przetarg?
W "nadzwyczajnych okolicznościach" i z "uwagi na interes społeczny" można.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 06 gru 2023, 13:21

Zresztą dość łatwo da się wykazać, że nie istnieje przewoźnik zdolny dostarczyć w ciągu kilku tygodni kilkadziesiąt 9-metrowych (rzadkich na rynku) autobusów zgodnych z wysokimi warszawskimi wymaganiami. A jednocześnie ZTM ma podkładkę, że już dużo wcześniej zrobił żeby go znaleźć.

Jurand
Posty: 1091
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 06 gru 2023, 14:29

px33 pisze:
06 gru 2023, 13:21
Zresztą dość łatwo da się wykazać, że nie istnieje przewoźnik zdolny dostarczyć w ciągu kilku tygodni kilkadziesiąt 9-metrowych (rzadkich na rynku) autobusów zgodnych z wysokimi warszawskimi wymaganiami. A jednocześnie ZTM ma podkładkę, że już dużo wcześniej zrobił żeby go znaleźć.
No to teraz Mobilis w ramach dobrego żartu i z ekonomicznych wyliczeń, powinien te wozy wykupić i wzorem z przed 8 lat sprzedać te wozy do słonecznej Italii tak jak A001-A031 i A060-A082.
Skoro ZTM twarde zasady wprowadza i zapis w umowie jest taki, że kierowcy muszą być zatrudnieni na UoP, a Mobilis zdaje sobie sprawę że przy takich zasadach nie da rady wszystkich brygad obsadzić, to też bym się tak nie rozpędzał do podpisania takiej umowy (-(

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 06 gru 2023, 14:42

Zakładam że w drodze negocjacji pewne wymagania - czy to w zakresie liczby brygad czy warunków zatrudniania pracowników, mogą ulec zmianie. Osobiście myślę że złotym środkiem byłby wymóg zatrudnienia X pracowników na UoP (policzonych tak na jakieś 90% godzin przewidzianych w kontrakcie), może nawet na więcej niż 3/4 etatu i umożliwienie zatrudniania na innych warunkach, może nawet bez certyfikatu, pod warunkiem że dana osoba nie wypracuje w okresie powiedzmy 3 miesięcy nominału pół etatu.

Jurand
Posty: 1091
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 08 gru 2023, 13:10

Komedii ciąg dalszy.
Dziś firmie Michalczewski w zm. A udało się wystawić całe 9 brygad.

KR88
Posty: 184
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 08 gru 2023, 14:02

Ja bym wysłał NIK do ztmu 😂

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 09 gru 2023, 0:17

Jeśli zerwą umowę to będą mieli o 9 brygad mniej. A jeśli chodzi o kary to OIDP od 10 lub 15% utraty już się nie zwiększa więc motywacja dla przewoźnika jest umiarkowana

KR88
Posty: 184
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 10 gru 2023, 16:28

Tak z ciekawostek, Mobilis zaczął zakładać alkomaty w Mercedesach.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2236
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 10 gru 2023, 17:55

Wiadomo jakiej marki? Podobno inne niż Dragery, które są w MANach.

ODPOWIEDZ