Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 lis 2013, 11:41

KwZ pisze:
(inna rzecz, że ja też jeżdżę tylko SKM i KML, jeśli mogę. Jeżdżenie pociągami radomskimi frustruje na wiele sposobów :P)
Punktualnością? :P :>
Nie. Standardem, komfortem i specyficzną kulturą współpasażerów. Zwłaszcza wsiadających na Służewcu po południu.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ArturS
Posty: 147
Rejestracja: 29 wrz 2010, 13:22
Lokalizacja: Ursus

Post autor: ArturS » 21 lis 2013, 11:57

KwZ pisze:
No ale SKM w układzie 37-19-37-37-23-23 minuty w szczycie porannym to jest świetna oferta dla pasażerów :)
Ale czemu liczysz samo SKM, skoro pociągami KM możesz jechać tak samo :>
No dobrze więc układ 6:30-9:00 dla Warszawy Ursusa:
11-12-3-12-13-9-12-17-8-11-13-5-4-17-14.
Do tego dodaj sobie wpis MichalaJ odnośnie pociągów KM i wpis Fika odnośnie komfortu podróży SKM a KM. Jeszcze rano do SKM wejście pewnie jest bez problemu (start z Pruszkowa), jak przyjedzie KM po dłuższej przerwie (start najbliżej z Grodziska) oznacza czekanie na kolejny pociąg. I dodatkowo kolejny opóźniany bo pociąg w Ursusie stoi bo parę osób próbuje się dobić (wejście z dwóch stron), bo chcą zdąrzyć do pracy, szkoły itp...
Ale kto nie widział, bądź nie doświadczył temu jest łatwo pisać w sieci, zabrać autobus bo jest szyna :)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 lis 2013, 12:02

A jednak ludzie korzystają z pociągów, a nie z 517. Czary.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 lis 2013, 12:09

Z 517 też korzystają, tylko że to są głównie pasażerowie rejonów, których pociąg nie obsługuje.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 lis 2013, 12:13

Pisałem to parę ładnych stron temu (parędziesiąt i paręset zresztą też...):
fik pisze:To nie tłumaczy, czemu 517 jest w miarę pełne do Skoroszy (gdzie kolei nie ma), a puste na Niedźwiadku (gdzie kolej jest).
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 lis 2013, 12:19

Ciekawe, czy otwarcie Niedźwiadka spowoduje zmianę trasy 517 czy nie. Znaczy, czy obietnica zachowania 517 obejmuje tez trasę. :)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8876
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 21 lis 2013, 12:57

Nie będzie żadnych zmian w układzie, chyba że na plus.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 lis 2013, 13:57

Ale dla mnie jest oczywiste, że odkąd 517 jeździ przez Spisaka, a nie pl. Tysiąclecia, to jest linią dla Ursusa Płd. W tym sensie protesty stamtąd są sensowne, a z Niedźwiadka znacznie mniej.

Można by zabrać z Pużaka 517 i zobaczyć, jaki będzie odzew. A nuż ludzie zaakceptują podbite 191?

<szalony pomysł> A może by eksperymentalnie zamienić tabor 191 i 517 (przy remoncie Cierlickiej)?? </szalony pomysł>
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 lis 2013, 14:37

KwZ pisze:<szalony pomysł> A może by eksperymentalnie zamienić tabor 191 i 517 (przy remoncie Cierlickiej)?? </szalony pomysł>
Bez rewolucji na drugim końcu tego nie zrobisz. A klimat rewolucyjny nie jest.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36871
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 lis 2013, 15:48

Od lat nie był...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 lis 2013, 16:40

5 lat temu był jednak bardziej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 21 lis 2013, 17:58

Przydałoby się wywalić w końcu to 517. A nie można po prostu skierować na jego trasę w Ursusie 187? I jak ktoś chce autobusem do centrum to niech się w Alejach przesiada w 127 czy 158. Bardzo wygodna jednoperonowa przesiadka do linii, które razem dają porządną częstotliwość. A na Nowolazurową 206.

Georg
Posty: 6338
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 21 lis 2013, 18:08

Linia 206 została uruchomiona po to, żeby dowozić pasażerów z Odolan do kolei. Miało mieć jak najkrótszą trasę, żeby punktualność tej linii była jak największa. Wydłużanie 206 sprawi, że linia będzie mniej punktualna, a to już przerabialiśmy, kiedy na Odolany podjeżdżało 177. Inna rzecz, że mniejsza częstotliwość 206 też by wystarczyła, bo pasażerów tej linii jest naprawdę niewielu.

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 21 lis 2013, 18:13

To ja wiem, ale 206 było już wydłużane i (chyba) tragedii z punktualnością nie było. Zaproponowałem 206 bo nie mam pomysłu na nic innego na tą Nowolazurową, a obecny 206 akurat kończy w miejscu gdzie ta ulica się zaczyna. Generalnie taki 206 do Skoroszy miałby nawet chyba jakiś sens bo dowoziłby ze Skoroszy do UD Ursus jakąś normalną trasą bez zawijasów, a te nowe osiedla obok Nowolazurowej miałyby dojazd do CH Skorosze.

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 21 lis 2013, 18:24

Mong pisze:Przydałoby się wywalić w końcu to 517. A nie można po prostu skierować na jego trasę w Ursusie 187?
Obawiam się że to nie przejdzie, kwestia 517 to kwestia zostawienia numerka i „linii przyspieszonej”, nie jakichś głębszych przemyśleń dotyczących układu komunikacyjnego. Aczkolwiek nie byłby to wcale zły pomysł, sam kiedyś to samo proponowałem, aczkolwiek w wersji skróconej do PKP Ursus.

A 517 mogłoby być dobrym numerkiem dla ucałotygodniowionego 401 na trasie Niedźwiadek — Służew — Gocław — Witolin, ale to już zupełnie inny temat.

ODPOWIEDZ