: 19 mar 2009, 1:00
a co ze 135?
Chryste Panie...emdegger pisze:120 Os. Ostrobramska - Rodziewiczówny - Ostrobramska - Kinowa - Waszyngtona - Rondo Waszyngtona - al. Zieleniecka - Zamojskiego - Targowa - Radzymińka - Jóraskiego - Samarytanka - Gilarska - św. Wincentego - Kondratowicza - Malborska - Głębocka - Derby - sra ta ta - Olesin. 12/15(20)//20
I tu jest błąd podstawowy, wręcz przykład, jak nie należy kształtować układu komunikacyjnego. Korki będą już tylko większe, nie ma się co spodziewać żadnej trwałej poprawy. Idea "dobrej komunikacji", polegającej na komunikowaniu jak najgłębiej w miasto, najlepiej do centrum - idea, która święciła triumfy przez kilkanaście ostatnich lat - z powodu tychże korków nadaje się obecnie tylko na śmietnik (przy czym na świecie dawno do tego doszli, my zaś koniecznie musimy się uczyć na własnych błędach). Komunikacja w którejś tam kolejności pożądana jest bezpośrednia, w pierwszej jednakowoż skuteczna. A więc - do węzła (przykro mi, od przesiadek uciec się nie da, zwłaszcza w przyszłości). Im bardziej linia pojedzie do centrum (szeroko rozumianego), tym gorzej (przede wszystkim mniej regularnie) będzie działać. Na dzień dobry chciałbyś 120-tce zafundować al. Zieleniecką - pytam się więc, co ci ona zawiniła? 169 zresztą podobnie...emdegger pisze:umożliwienie Derbom oraz osiedlom na północ od Wincentego uruchomienia pierwszej z prawdziwego zdarzenia linii do szeroko rozumianego miasta, tak na Pragę, jak i do Centrum
Nie, nie nie tak.... Od Falenicy na Olesin!emdegger pisze: 120 Os. Ostrobramska - Rodziewiczówny - Ostrobramska - Kinowa - Waszyngtona - Rondo Waszyngtona - al. Zieleniecka - Zamojskiego - Targowa - Radzymińka - Jóraskiego - Samarytanka - Gilarska - św. Wincentego - Kondratowicza - Malborska - Głębocka - Derby - sra ta ta - Olesin. 12/15(20)//20
emdegger pisze:I co, zarzucisz mi, że mam zamiar stworzyć połączenie Olesin - Falenica?
Fajnie. Regularna linia do wezla, i co dalej? Jezeli do tramwaju to jeszcze mozna zrozumiec, choc przez tramwaje nie sa z guma i wszystkich nie pomieszcza. Ale co wtedy kiedy z dowozowki przesiadasz sie do innej autobusowej dojezdzajacej do centrum, ktora sila rzeczy bedzie tkwic w korku?Bastian pisze: Im bardziej linia pojedzie do centrum (szeroko rozumianego), tym gorzej (przede wszystkim mniej regularnie) będzie działać.
Pelna zgoda. Tylko wydaje mi sie ze swoimi trasowymi pomyslami wyprzedzacie o wiele wiele infrastrukture. Na dzisiaj infrastruktura jest slabo przystosowana do wygodnych przesiadek typu drzwi-w-drzwi. Myslalem ze uda sie zmienic geometri petli Wilanowska przy ostatnim remoncie zeby nie bylo tej pielgrzymki miedzy wyjsciem ze stacji do petli. A Mlociny? Niby wszystko nowoczesnie ale dla mnie perony to nie najlepsze rozwiazanie. Dlaczego nie mozna pomyslec o zbiorczych przystankach dla wysiadajacych i wsiadajacych. A Marymont? Smiech na sali.A Zeran FSO? I tak dalej i tak dalej.Bastian pisze:Komunikacja w którejś tam kolejności pożądana jest bezpośrednia, w pierwszej jednakowoż skuteczna. A więc - do węzła (przykro mi, od przesiadek uciec się nie da, zwłaszcza w przyszłości).
Widzisz, a po zmianie byłoby 90-100%...Paweł_K pisze:Korzystam ze 135 praktycznie codziennie od poniedziałku do piątku. Na Wileński rano autobus przyjeżdża zapełniony w 50-60%
Czyli potwierdzasz niejako moje słowa, cieszę sięPaweł_K pisze:No i Rawar - tu wysiada zdecydowana większość, część się rozchodzi po okolicznych miejscach pracy - Radwar ale też biura przy Ostrobramskiej 101
Po proponowanych przez mnie zmianach na pewno by już nie tkwiłoPaweł_K pisze:Po południu 135 służy mi wyłącznie jako dojazd do tramwaju na Grochowskiej - nie ma sensu tkwić w korku na Targowej,
Hehe, zależy w którym kierunku stoi. Bo Grochowska w kierunku Wiatracznej też stoi. Zauważ, że 169 już napotyka na swojej drodze 2/3 korków, o jakich pisałeś, mimo to nie narzeka na zapełnienie. Częstotliwość+dobra trasa i problem zostaje zredukowany. Poza tym zbije nieco Twój argument warunkami jazdy, jakie są w tym czasie na Ostrobramskiej i Waszyngtona. Wtedy Grochów wraca do siebie południową częścią jezdni, na północnej króluje przeciwpotok. Ostrobramska oraz Waszyngtona są w tym czasie całkowicie przejezdne - odpowiednie ustawienie czasu przejazdu i wszystko gra. Dęboszczak nie takie rzeczy robiłPaweł_K pisze:Co do trasy proponowanej przez emdeggera, to widzę jej słabość w szczycie B - stoi Zieleniecka, Targowa i 11 Listopada, co mogłoby wpłynąć na punktualność tej linii.
Wykluczone, dla Olszynki to zmiana obojętna i takie 182 nie stanowiłoby żadnej konkurencji dla 188 i 523, zaś dla Witolina do utrata połączenia z TŁ oraz <M>P. Odpada w przedbiegach.Paweł_K pisze:A z doraźnych zmian - nie dałoby się zamienić końcówkami 135 i 182 ? 135 puścić na Os. Ostrobramska przez Rodziewiczówny, a 182 na Olszynkę ?
Łukowska ma dobry układ linii z rozdzielnymi funkcjami i potokami. I niech tak zostanie.Paweł_K pisze:W ogóle po co 158 i 182 jadą na Os. Ostrobramska przez Zamieniecką i Łukowską ? Nie da się jednej puścić przez Centrum Optyki ?
Może to jest najszybsze połączenie z Grochowską, ale nie z TargowąRosa pisze:Nie podoba mi sie pomysł Emdeggera bo likwiduje najszybsze i najprostsze polączenie Ostrobramskiej z Grochowską (311 nie licze bo jeździ tylko w DP i co 30 min
Taaa... i pisze to człowiek, który zastąpienie na Bródnie 506 w relacji na UW i Świętokrzyską widział w postaci E-3MisiekK pisze:Nie, nie nie tak.... Od Falenicy na Olesin!
Ta linia ma przynajmniej perspektywy i już uzyskala tak 10-minutowy, podczas gdy 176 to był śmiech na sali. Co Ci sie nie podoba w 120?R-11 Kleszczowa pisze:Powiem szczerze, że linia transpraska jadąca z Witolina na daleki Olesin zupełnie mi się nie podoba
Konkretnie dlaczego?R-11 Kleszczowa pisze:Chociaż trasa przez rondo Waszyngtona jeszcze mnie nie przekonuje
Takt 10 minutowy uzyskała tylko do Bródna... Chcesz się bawić w "efki" Witolin - Targówek Ratuszemdegger pisze:Ta linia ma przynajmniej perspektywy i już uzyskala tak 10-minutowy, podczas gdy 176 to był śmiech na sali. Co Ci sie nie podoba w 120?R-11 Kleszczowa pisze:Powiem szczerze, że linia transpraska jadąca z Witolina na daleki Olesin zupełnie mi się nie podobaKonkretnie dlaczego?R-11 Kleszczowa pisze:Chociaż trasa przez rondo Waszyngtona jeszcze mnie nie przekonuje
Marymont, Młociny, Słodowiec - to wszystko nowe rzeczy, ale nikt ich nie kazał projektować tak, by pasażerowie mieli utrudnione przesiadanie.Bastian pisze:Zgoda - infrastruktura nie nadąża. I - szczerze mówiąc - nie widzę prespektyw poprawy, także widząc plany kolejnych inwestycji...