Poprawa komunikacji na Ochocie

Moderator: Wiliam

Gdynianin
Posty: 660
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 22 sie 2024, 15:55

PiotrekP pisze:
22 sie 2024, 13:06
A korek Śmigłowca - RZS? Chodziło mi o wyeliminowanie tego elementu dla długiej i narażonej na opóźnienie trasy. Skoro nie tu należy szukać problemu, w takim razie co powodowało nieregularność przed rozpoczęciem budowy tramwaju? Sama Dolna?
Korek Śmigłowca-RZS to przede wszystkim korek do tunelu na Prymasa i potencjalnie osobówek jadących w lewo na samym rondzie. A to dotyczy przede wszystkim drugiego (i trzeciego) pasa od prawej.
Pierwszy prawy pas jest buspasem i nawet jak jakaś fajtłapa/cwaniak zajmie buspas by wciskać się do tunelu, to nie generuje to opóźnień takich jakie występują przy samym Zachodnim (szczególnie w kierunku Ursusa), jakie są na Dolnej czy jakie są i będą np. na Bitwy Warszawskiej.

W Alejach za zachodnim większym problemem są:
- w stronę centrum: światła przed Śmigłowca od strony Włoch/Ursusa, wynikające z ustawienia preferującego wyjazdy z Mszczonowskiej i Śmigłowca
- w stronę przedmieść: splot ruchu w rejonie Reduty z głównej jezdni alei i łącznicy z ronda
ale ani tu, ani tu 159 i 172 się nie pojawiają

Awatar użytkownika
PiotrekP
Posty: 3526
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 22 sie 2024, 16:40

Gdynianin pisze: Do tego dochodzi fakt, że 172 w dojazdach z/do Blue City (i Reduty) to ugruntowana i popularna relacja m.in. z ulic Rakowca gdzie nie ma centrum handlowego 154 nie pojawia się. A relację Blue City - Grójecka wypełnia już częstsze (i nie zawijające przez Zachodni i Szczęśliwicką) 208.
Fakt, przejęło tę trasę po wcześniejszym 228. W takim razie jeśli nie koliduje kraniec przy centrum handlowym to BlueCity - Kamionek.

ness
Posty: 1030
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 03 wrz 2024, 18:56

Siemanko koledzy. Z racji nietypowego objazdu wpadłem zapytać jakim cudem linia 172 może tak jeździć skoro od 2X lat 'niedałosie' skierować żadnej linii z zp rakowiec Racławicką do Mołdawskiej i dalej do Korotyńskiego? 2X lat czyli gdzieś tak od czasu 186 na solowych jelczach z Chełmskiej, 512 przez całe miasto etc. Od zawsze w skrócie. A tu nagle, bez żadnych działań w terenie poza wrzuceniem kilku betonowych płyt na chodnik, można tak jednak puścić autobus i to przegubowy od razu.
Rodzi to oczywiste pytanie dlaczego 128 ma w tym samym czasie objazd przez Trojdena zamiast gnać prosto do Racławickiej i dalej po trasie obecnego 172? Wiadomo brygady srady, ale nie było opcji żeby wyrzeźbić 1 dodatkową na taką trasę dla 128?
Ostatnie pytanie, retoryczne, dlaczego nie może to być stała trasa 128/172? Na 128 szczególnie nie ma zbyt dużego popytu na Ochocie i jest to jeden z głownych powodów. Za słabo zbiera/zwozi paxów z/na Rakowiec. Dlaczego wszystko wróci do normalnego ułomnego stanu po remoncie tego kawałka Pruszkowskiej? Serce boli

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26878
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 wrz 2024, 19:40

A ja się zastanawiam, dlaczego na Instalatorów nie jedzie 128 zamiast 414.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mb112
Posty: 1088
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 03 wrz 2024, 19:43

Ja w ogóle nie rozumiem, dlaczego nie można dać 128 w obie strony Korotyńskiego i Racławicką, a 172 w obie strony Pruszkowską. Albo odwrotnie. Z uzupełnieniem przystanków o brakujące, tak aby były w obie strony w mniej więcej w tych samych miejscach (czyli obecną Mołdawską trzeba by rozbić na dwa ZP). Byłby bardziej przejrzysty układ, a chyba obie linie są na tyle częste i jadą w innych relacjach, że nie sądzę aby ich rozbicie na dwa ciągi jakoś przeszkadzało.
W szczególności nie rozumiem tego przebijania się przegubów na 172 przez Mołdawską, przecież to jest osiedlowa uliczka przez krzaki, z zaparkowanymi samochodami po jednej stronie i kontraruchem rowerowym w drugą. Tylko po to żeby bonusowo obsłużyć 1 przystanek Pruszkowska. A przecież można to uporządkować.

mb112
Posty: 1088
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 03 wrz 2024, 19:48

Glonojad pisze:
03 wrz 2024, 19:40
A ja się zastanawiam, dlaczego na Instalatorów nie jedzie 128 zamiast 414.
No to też jest pomysł, tylko którędy konkretnie ? Pruszkowska - Pawińskiego - Korotyńskiego - Grójecka ?
Był tu chyba już kiedyś omawiany taki pomysł, z jakąś uliczną pętlą 414 na Rakowcu, tylko czy w relacji BW1920 - Rakowiec nie wystarczają 186 i 136 ?

Łukasz
Posty: 10883
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 wrz 2024, 19:54

Glonojad pisze:A ja się zastanawiam, dlaczego na Instalatorów nie jedzie 128 zamiast 414.
Bo argumentem za jego wydłużeniem było wzmocnienie pociągów ;)
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25628
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 wrz 2024, 20:06

Glonojad pisze:
03 wrz 2024, 19:40
A ja się zastanawiam, dlaczego na Instalatorów nie jedzie 128 zamiast 414.
Bo na Szczęśliwicach są ładowarki.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ