Strona 366 z 366

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 22 sie 2024, 15:55
autor: Gdynianin
PiotrekP pisze:
22 sie 2024, 13:06
A korek Śmigłowca - RZS? Chodziło mi o wyeliminowanie tego elementu dla długiej i narażonej na opóźnienie trasy. Skoro nie tu należy szukać problemu, w takim razie co powodowało nieregularność przed rozpoczęciem budowy tramwaju? Sama Dolna?
Korek Śmigłowca-RZS to przede wszystkim korek do tunelu na Prymasa i potencjalnie osobówek jadących w lewo na samym rondzie. A to dotyczy przede wszystkim drugiego (i trzeciego) pasa od prawej.
Pierwszy prawy pas jest buspasem i nawet jak jakaś fajtłapa/cwaniak zajmie buspas by wciskać się do tunelu, to nie generuje to opóźnień takich jakie występują przy samym Zachodnim (szczególnie w kierunku Ursusa), jakie są na Dolnej czy jakie są i będą np. na Bitwy Warszawskiej.

W Alejach za zachodnim większym problemem są:
- w stronę centrum: światła przed Śmigłowca od strony Włoch/Ursusa, wynikające z ustawienia preferującego wyjazdy z Mszczonowskiej i Śmigłowca
- w stronę przedmieść: splot ruchu w rejonie Reduty z głównej jezdni alei i łącznicy z ronda
ale ani tu, ani tu 159 i 172 się nie pojawiają

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 22 sie 2024, 16:40
autor: PiotrekP
Gdynianin pisze: Do tego dochodzi fakt, że 172 w dojazdach z/do Blue City (i Reduty) to ugruntowana i popularna relacja m.in. z ulic Rakowca gdzie nie ma centrum handlowego 154 nie pojawia się. A relację Blue City - Grójecka wypełnia już częstsze (i nie zawijające przez Zachodni i Szczęśliwicką) 208.
Fakt, przejęło tę trasę po wcześniejszym 228. W takim razie jeśli nie koliduje kraniec przy centrum handlowym to BlueCity - Kamionek.

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 03 wrz 2024, 18:56
autor: ness
Siemanko koledzy. Z racji nietypowego objazdu wpadłem zapytać jakim cudem linia 172 może tak jeździć skoro od 2X lat 'niedałosie' skierować żadnej linii z zp rakowiec Racławicką do Mołdawskiej i dalej do Korotyńskiego? 2X lat czyli gdzieś tak od czasu 186 na solowych jelczach z Chełmskiej, 512 przez całe miasto etc. Od zawsze w skrócie. A tu nagle, bez żadnych działań w terenie poza wrzuceniem kilku betonowych płyt na chodnik, można tak jednak puścić autobus i to przegubowy od razu.
Rodzi to oczywiste pytanie dlaczego 128 ma w tym samym czasie objazd przez Trojdena zamiast gnać prosto do Racławickiej i dalej po trasie obecnego 172? Wiadomo brygady srady, ale nie było opcji żeby wyrzeźbić 1 dodatkową na taką trasę dla 128?
Ostatnie pytanie, retoryczne, dlaczego nie może to być stała trasa 128/172? Na 128 szczególnie nie ma zbyt dużego popytu na Ochocie i jest to jeden z głownych powodów. Za słabo zbiera/zwozi paxów z/na Rakowiec. Dlaczego wszystko wróci do normalnego ułomnego stanu po remoncie tego kawałka Pruszkowskiej? Serce boli

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 03 wrz 2024, 19:40
autor: Glonojad
A ja się zastanawiam, dlaczego na Instalatorów nie jedzie 128 zamiast 414.

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 03 wrz 2024, 19:43
autor: mb112
Ja w ogóle nie rozumiem, dlaczego nie można dać 128 w obie strony Korotyńskiego i Racławicką, a 172 w obie strony Pruszkowską. Albo odwrotnie. Z uzupełnieniem przystanków o brakujące, tak aby były w obie strony w mniej więcej w tych samych miejscach (czyli obecną Mołdawską trzeba by rozbić na dwa ZP). Byłby bardziej przejrzysty układ, a chyba obie linie są na tyle częste i jadą w innych relacjach, że nie sądzę aby ich rozbicie na dwa ciągi jakoś przeszkadzało.
W szczególności nie rozumiem tego przebijania się przegubów na 172 przez Mołdawską, przecież to jest osiedlowa uliczka przez krzaki, z zaparkowanymi samochodami po jednej stronie i kontraruchem rowerowym w drugą. Tylko po to żeby bonusowo obsłużyć 1 przystanek Pruszkowska. A przecież można to uporządkować.

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 03 wrz 2024, 19:48
autor: mb112
Glonojad pisze:
03 wrz 2024, 19:40
A ja się zastanawiam, dlaczego na Instalatorów nie jedzie 128 zamiast 414.
No to też jest pomysł, tylko którędy konkretnie ? Pruszkowska - Pawińskiego - Korotyńskiego - Grójecka ?
Był tu chyba już kiedyś omawiany taki pomysł, z jakąś uliczną pętlą 414 na Rakowcu, tylko czy w relacji BW1920 - Rakowiec nie wystarczają 186 i 136 ?

Re: Poprawa komunikacji na Ochocie

: 03 wrz 2024, 19:54
autor: Łukasz
Glonojad pisze:A ja się zastanawiam, dlaczego na Instalatorów nie jedzie 128 zamiast 414.
Bo argumentem za jego wydłużeniem było wzmocnienie pociągów ;)

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 03 wrz 2024, 20:06
autor: pawcio
Glonojad pisze:
03 wrz 2024, 19:40
A ja się zastanawiam, dlaczego na Instalatorów nie jedzie 128 zamiast 414.
Bo na Szczęśliwicach są ładowarki.