TW pamiętało o tym przy leasingu wagonów 120N
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
MZA również, przy leasingu MAN-ów 34xx.
Wynajem długoterminowy? Zwykle wtedy jest ustalone domyślnie, że po 3 latach można kupić za 70% ceny czy coś.
ŁK
No ale ten symboliczny procent zostanie przecież uwzględniony w miesięcznych ratach. Może mimo wszystko lepiej spłacać prognozowaną utratę wartości (plus koszt kapitału dla leasingodawcy/właściciela...) i zostawić sobie decyzję o zatrzymaniu pojazdów za X lat niż od razu pakować się w niekoniecznie dobry sprzęt?
Akurat chyba spadek wartości autobusu da sie dość dobrze przewidzieć. Wątpię by był znacząco inny niż 10-20-30 lat temu.px33 pisze: ↑04 wrz 2023, 0:53No ale ten symboliczny procent zostanie przecież uwzględniony w miesięcznych ratach. Może mimo wszystko lepiej spłacać prognozowaną utratę wartości (plus koszt kapitału dla leasingodawcy/właściciela...) i zostawić sobie decyzję o zatrzymaniu pojazdów za X lat niż od razu pakować się w niekoniecznie dobry sprzęt?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
-
- Posty: 3305
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa-Bródno
Co z tą ostatnią dostawą 5 sztuk Autosanów coś się ruszyło,czy dalej nie wiadomo
To chyba najdłużej trwające dostawy,a to tylko 90 sztuk![(-(](./images/smilies/eusa_snooty.gif)
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
To chyba najdłużej trwające dostawy,a to tylko 90 sztuk
![(-(](./images/smilies/eusa_snooty.gif)
Biedny moderator jak nie może sobie poradzić zamyka kolejne tematy.Brawo ![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Podobno dotrą w przyszłym roku, będą już z nowymi, obowiązkowymi systemami wspomagania kierowcy.
Jeśli ktoś uważa, że Mobilis chce za dużo kasy w przetargach to proszę zapoznać się z tym przetargiem. Powtarzam jeszcze raz, tanio już było i przewoźnicy nie będą jeździć za głodowe stawki.
https://portal.smartpzp.pl/umw/public/p ... e=51558696
https://portal.smartpzp.pl/umw/public/p ... e=51558696
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
@Flash8222 Ja tego nie mówiłem. To ZTM stawia na ostrzu noża że stawki mają być - jak mówisz - głodowe, inaczej w ogóle nie podpisze umowy. A najlepsze było ostatnie: KIO mówi - macie waloryzację stawki liczyć tak a tak i mieście się to wam w budżecie, a ZTM na to - mieści się, ale i tak nie mamy środków na realizację kontraktu. Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobisz?
Szkoda tylko że na tym cierpią pasażerowie, bo jak narazie wygląda na to że kontrakt Mobilisu na przeguby leci bez zastępstwa. Midikowy jest pod znakiem zapytania, a przed nami końce kolejnych kontraktów.
Szkoda tylko że na tym cierpią pasażerowie, bo jak narazie wygląda na to że kontrakt Mobilisu na przeguby leci bez zastępstwa. Midikowy jest pod znakiem zapytania, a przed nami końce kolejnych kontraktów.
- ZielonyJamnik
- Posty: 718
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Jeśli się nie walnąłem w obliczeniach to wychodzi w zadaniu nr 2 ok. 15,1mln wzkm. Co daje stawkę na poziomie 35zł/km brutto. Będę bronił swojego stanowiska, że taka kwota to czysta pazerność
Mkną po koleinach zielone jamniki... ![=D> =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
![=D> =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
Nie, patrząc że wymagania co do taboru są kosmiczne, pojazdy elektryczne, przewoźnik a nie organizator ma sobie ogarnąć jak będzie ładował wozy elektryczne, mało kilometrów jest w ciągu roku, przetarg tylko na niecałe 7 lat, mnóstwo możliwości ukarania przewoźnika za duperele i do tego słaba waloryzacja stawki. Grodzio podał realną stawkę tak by zarobić, a nie dokładać do interesu.
Przy czym ta stawka bazowa Grodzia to raczej bliżej 15,50 zł/km netto (wyszło mi ok. 15,38, ale coś ten wrocławski excel ofertowy nie teges). Jest to stawka na poziomie porównywalnym z ostatnim przetargiem w Krakowie, który miał wygrać i wygrał Mobilis (nowy tabor, w tym elektryki).
Dla porównania stawka bazowa jaką w Warszawie krzyknął sobie Mobilis za stare przeguby to 13,94 zł/km netto.
Dla porównania stawka bazowa jaką w Warszawie krzyknął sobie Mobilis za stare przeguby to 13,94 zł/km netto.
I bardzo dobrze, kierowców też trzeba zachęcić wyższymi stawkami by zostali w Mobilsiie.
A ile bierze MZA? Po co nam ajent jak miejska spółka będzie tańsza i pewniejsza.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Szkoda, że nie ma reakcji na posty bo bym zrobił hahahahaha