Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

mkm101
Posty: 995
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 03 wrz 2023, 20:07

piorunus pisze:
03 wrz 2023, 19:28
W tym wypadku niezrozumiałą kwestią jest brak wykupu za symboliczny %. Jak do tej pory tylko MPK Kraków się w ten sposób zabezpieczyło przy leasingach. Inni jakoś o tym zapominają.
TW pamiętało o tym przy leasingu wagonów 120N

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 03 wrz 2023, 21:58

MZA również, przy leasingu MAN-ów 34xx.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 wrz 2023, 23:19

Wynajem długoterminowy? Zwykle wtedy jest ustalone domyślnie, że po 3 latach można kupić za 70% ceny czy coś.
ŁK

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 04 wrz 2023, 0:53

piorunus pisze:
03 wrz 2023, 19:28
W tym wypadku niezrozumiałą kwestią jest brak wykupu za symboliczny %. Jak do tej pory tylko MPK Kraków się w ten sposób zabezpieczyło przy leasingach. Inni jakoś o tym zapominają.
No ale ten symboliczny procent zostanie przecież uwzględniony w miesięcznych ratach. Może mimo wszystko lepiej spłacać prognozowaną utratę wartości (plus koszt kapitału dla leasingodawcy/właściciela...) i zostawić sobie decyzję o zatrzymaniu pojazdów za X lat niż od razu pakować się w niekoniecznie dobry sprzęt?

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 15 wrz 2023, 20:47

px33 pisze:
04 wrz 2023, 0:53
piorunus pisze:
03 wrz 2023, 19:28
W tym wypadku niezrozumiałą kwestią jest brak wykupu za symboliczny %. Jak do tej pory tylko MPK Kraków się w ten sposób zabezpieczyło przy leasingach. Inni jakoś o tym zapominają.
No ale ten symboliczny procent zostanie przecież uwzględniony w miesięcznych ratach. Może mimo wszystko lepiej spłacać prognozowaną utratę wartości (plus koszt kapitału dla leasingodawcy/właściciela...) i zostawić sobie decyzję o zatrzymaniu pojazdów za X lat niż od razu pakować się w niekoniecznie dobry sprzęt?
Akurat chyba spadek wartości autobusu da sie dość dobrze przewidzieć. Wątpię by był znacząco inny niż 10-20-30 lat temu.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

michał1984
Posty: 3305
Rejestracja: 02 kwie 2006, 13:08
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Post autor: michał1984 » 03 paź 2023, 6:33

Co z tą ostatnią dostawą 5 sztuk Autosanów coś się ruszyło,czy dalej nie wiadomo :-k
To chyba najdłużej trwające dostawy,a to tylko 90 sztuk (-(
Biedny moderator jak nie może sobie poradzić zamyka kolejne tematy.Brawo :)

SU89
Posty: 425
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 03 paź 2023, 8:12

Podobno dotrą w przyszłym roku, będą już z nowymi, obowiązkowymi systemami wspomagania kierowcy.

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 13 paź 2023, 15:58

Jeśli ktoś uważa, że Mobilis chce za dużo kasy w przetargach to proszę zapoznać się z tym przetargiem. Powtarzam jeszcze raz, tanio już było i przewoźnicy nie będą jeździć za głodowe stawki.
https://portal.smartpzp.pl/umw/public/p ... e=51558696

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 13 paź 2023, 17:20

@Flash8222 Ja tego nie mówiłem. To ZTM stawia na ostrzu noża że stawki mają być - jak mówisz - głodowe, inaczej w ogóle nie podpisze umowy. A najlepsze było ostatnie: KIO mówi - macie waloryzację stawki liczyć tak a tak i mieście się to wam w budżecie, a ZTM na to - mieści się, ale i tak nie mamy środków na realizację kontraktu. Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobisz?
Szkoda tylko że na tym cierpią pasażerowie, bo jak narazie wygląda na to że kontrakt Mobilisu na przeguby leci bez zastępstwa. Midikowy jest pod znakiem zapytania, a przed nami końce kolejnych kontraktów.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 718
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 13 paź 2023, 23:33

Jeśli się nie walnąłem w obliczeniach to wychodzi w zadaniu nr 2 ok. 15,1mln wzkm. Co daje stawkę na poziomie 35zł/km brutto. Będę bronił swojego stanowiska, że taka kwota to czysta pazerność
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 14 paź 2023, 8:55

Nie, patrząc że wymagania co do taboru są kosmiczne, pojazdy elektryczne, przewoźnik a nie organizator ma sobie ogarnąć jak będzie ładował wozy elektryczne, mało kilometrów jest w ciągu roku, przetarg tylko na niecałe 7 lat, mnóstwo możliwości ukarania przewoźnika za duperele i do tego słaba waloryzacja stawki. Grodzio podał realną stawkę tak by zarobić, a nie dokładać do interesu.

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 14 paź 2023, 14:19

Przy czym ta stawka bazowa Grodzia to raczej bliżej 15,50 zł/km netto (wyszło mi ok. 15,38, ale coś ten wrocławski excel ofertowy nie teges). Jest to stawka na poziomie porównywalnym z ostatnim przetargiem w Krakowie, który miał wygrać i wygrał Mobilis (nowy tabor, w tym elektryki).

Dla porównania stawka bazowa jaką w Warszawie krzyknął sobie Mobilis za stare przeguby to 13,94 zł/km netto.

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 14 paź 2023, 15:19

I bardzo dobrze, kierowców też trzeba zachęcić wyższymi stawkami by zostali w Mobilsiie.

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 14 paź 2023, 23:38

A ile bierze MZA? Po co nam ajent jak miejska spółka będzie tańsza i pewniejsza.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 15 paź 2023, 7:19

Szkoda, że nie ma reakcji na posty bo bym zrobił hahahahaha

ODPOWIEDZ