Całość: https://www.ztm.waw.pl/wp-content/uploa ... a-19p81gFg
Komunikacja w Łomiankach
Moderator: Wiliam
Tymczasem do ZTM-u wpłynęła petycja od pasazerów autobusu do Cybulic. Chcą przywrócenia numerku 850. Głównie dlatego, że numerek ten stał się dla wielu memem i szkoda to zaprzepaszczać. 
Całość: https://www.ztm.waw.pl/wp-content/uploa ... a-19p81gFg
Całość: https://www.ztm.waw.pl/wp-content/uploa ... a-19p81gFg
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27751
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Niesamowite, pasażerowie przyzwyczajają się do numerów i ich zmienianie bez żadnej czytelnej przyczyny budzi ich niezadowolenie. Kto by pomyślał.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
-
- Posty: 4464
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Wiadomo, są numery lepsze i numery gorsze. 850 można zmienić, bo czemu nie. 25, 171 i 190 do OSG nie można, bo czemu tak?
-
- Posty: 3088
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
A ja zgaduję że łatwiej awansować numerek (na stały) niż zdegradować (na okresowy).
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27751
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Tak, to jest podział dla miłośników i pracowników organizatora, ale pasażerom on daje niewiele w porywach do niczego. Tymczasem ludzie kojarzą numery linii i mieszanie nimi bez sensu (163 zamiast 263) jest szkodliwe i mylące.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Akurat 163 i 263 to numery z tego samego zakresu, więc tu faktycznie trudno zrozumieć, dlaczego to zostało pomieszane.
Natomiast co do 850 - tu już uzasadnienie jest i dobrze, że zmieniono numer na właściwy dla danego typu linii. Autorom petycji przede wszystkim należałoby przypomnieć o istnieniu czegoś takiego jak polskie litery i szczególnie w oficjalnym piśmie powinno się ich jednak używać. To, że powstawały żarty na temat danej linii, to pomijając ich niezbyt wygórowany poziom, to jednak jest to ciekawe i godne uwagi

Teoretycznie zmiana jest uzasadniona. Ale zawsze mnie zastanawiało, dlaczego mamy linię 800, ale na 1 listopada to 800 staje się nagle C81. Ta sama trasa we wrześniu to jest 800 (wydłużenie do Pociechy), a w listopadzie już C81.
-
- Posty: 4464
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
W przypadku C81/800 chodzi po prostu m.in. o warunki taryfowe - w liniach cmentarnych obowiązują bilety na pierwsza strefę biletową na całej trasie, a w przypadku 800 potrzebne są bilety na obie strefy.
Do Krzyża Jerzyków we wrześniu nie jedziemy bezpłatnie?
Bezpłatnie to możesz tam jechać rowerem od strony Truskawia 

Ale przecież w 727 i 737, obsługujących Cm. Południowy, obowiązują bilety na pierwszą strefę 1.11, więc co za różnica w sumie i co stoi na przeszkodzie, by zrobić tak w przypadku 800?Autobus Czerwon pisze: ↑15 kwie 2025, 19:23W przypadku C81/800 chodzi po prostu m.in. o warunki taryfowe - w liniach cmentarnych obowiązują bilety na pierwsza strefę biletową na całej trasie, a w przypadku 800 potrzebne są bilety na obie strefy.
-
- Posty: 145
- Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50
800 nie jeździ 1.11ConecteM pisze: ↑16 kwie 2025, 18:30Ale przecież w 727 i 737, obsługujących Cm. Południowy, obowiązują bilety na pierwszą strefę 1.11, więc co za różnica w sumie i co stoi na przeszkodzie, by zrobić tak w przypadku 800?Autobus Czerwon pisze: ↑15 kwie 2025, 19:23W przypadku C81/800 chodzi po prostu m.in. o warunki taryfowe - w liniach cmentarnych obowiązują bilety na pierwsza strefę biletową na całej trasie, a w przypadku 800 potrzebne są bilety na obie strefy.