Komunikacja w Łomiankach

Moderator: Wiliam

reserved
Posty: 14837
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 13 kwie 2025, 23:56

Tymczasem do ZTM-u wpłynęła petycja od pasazerów autobusu do Cybulic. Chcą przywrócenia numerku 850. Głównie dlatego, że numerek ten stał się dla wielu memem i szkoda to zaprzepaszczać. 😉

Całość: https://www.ztm.waw.pl/wp-content/uploa ... a-19p81gFg
Załączniki
Bez tytułu.png

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27751
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 kwie 2025, 7:02

Niesamowite, pasażerowie przyzwyczajają się do numerów i ich zmienianie bez żadnej czytelnej przyczyny budzi ich niezadowolenie. Kto by pomyślał.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Autobus Czerwon
Posty: 4464
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 14 kwie 2025, 7:14

Wiadomo, są numery lepsze i numery gorsze. 850 można zmienić, bo czemu nie. 25, 171 i 190 do OSG nie można, bo czemu tak?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27751
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 kwie 2025, 7:56

Zgaduję, że to dlatego, że wójt Czosnowa ma dalej do Rafała niż burmistrz Strzałkowski z Woli.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

michael112
Posty: 3088
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 14 kwie 2025, 8:04

A ja zgaduję że łatwiej awansować numerek (na stały) niż zdegradować (na okresowy).

reserved
Posty: 14837
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 14 kwie 2025, 11:02

fik pisze:
14 kwie 2025, 7:02
Niesamowite, pasażerowie przyzwyczajają się do numerów i ich zmienianie bez żadnej czytelnej przyczyny budzi ich niezadowolenie. Kto by pomyślał.
Czyli popierasz sytuację w której zaciera się już podział na linie okresowe i zwykłe?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27751
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 kwie 2025, 11:08

reserved pisze:
14 kwie 2025, 11:02
fik pisze:
14 kwie 2025, 7:02
Niesamowite, pasażerowie przyzwyczajają się do numerów i ich zmienianie bez żadnej czytelnej przyczyny budzi ich niezadowolenie. Kto by pomyślał.
Czyli popierasz sytuację w której zaciera się już podział na linie okresowe i zwykłe?
Tak, to jest podział dla miłośników i pracowników organizatora, ale pasażerom on daje niewiele w porywach do niczego. Tymczasem ludzie kojarzą numery linii i mieszanie nimi bez sensu (163 zamiast 263) jest szkodliwe i mylące.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

mb112
Posty: 1271
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 14 kwie 2025, 18:24

fik pisze:
14 kwie 2025, 11:08
Tymczasem ludzie kojarzą numery linii i mieszanie nimi bez sensu (163 zamiast 263) jest szkodliwe i mylące.
Akurat 163 i 263 to numery z tego samego zakresu, więc tu faktycznie trudno zrozumieć, dlaczego to zostało pomieszane.
Natomiast co do 850 - tu już uzasadnienie jest i dobrze, że zmieniono numer na właściwy dla danego typu linii. Autorom petycji przede wszystkim należałoby przypomnieć o istnieniu czegoś takiego jak polskie litery i szczególnie w oficjalnym piśmie powinno się ich jednak używać. To, że powstawały żarty na temat danej linii, to pomijając ich niezbyt wygórowany poziom, to jednak jest to ciekawe i godne uwagi :) Ciekawe czy na temat innych linii też jakieś funkcjonują ? Ktoś tu chyba kiedyś zwracał uwagę, że przesiadanie się do poprzedniej brygady 208 na krańcu to zwyczaj, który powinien być wpisany na listę niematerialnego dziedzictwa UNESCO.

Georg
Posty: 6490
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 15 kwie 2025, 18:47

Teoretycznie zmiana jest uzasadniona. Ale zawsze mnie zastanawiało, dlaczego mamy linię 800, ale na 1 listopada to 800 staje się nagle C81. Ta sama trasa we wrześniu to jest 800 (wydłużenie do Pociechy), a w listopadzie już C81.

Autobus Czerwon
Posty: 4464
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 15 kwie 2025, 19:23

W przypadku C81/800 chodzi po prostu m.in. o warunki taryfowe - w liniach cmentarnych obowiązują bilety na pierwsza strefę biletową na całej trasie, a w przypadku 800 potrzebne są bilety na obie strefy.

Georg
Posty: 6490
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 15 kwie 2025, 19:33

Do Krzyża Jerzyków we wrześniu nie jedziemy bezpłatnie?

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 419
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 15 kwie 2025, 23:06

Bezpłatnie to możesz tam jechać rowerem od strony Truskawia :D

ashir
Posty: 28117
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 kwie 2025, 23:10

Georg pisze:
15 kwie 2025, 19:33
Do Krzyża Jerzyków we wrześniu nie jedziemy bezpłatnie?
Zdecydowanie nie.

ConecteM
Posty: 62
Rejestracja: 25 cze 2017, 22:54

Post autor: ConecteM » 16 kwie 2025, 18:30

Autobus Czerwon pisze:
15 kwie 2025, 19:23
W przypadku C81/800 chodzi po prostu m.in. o warunki taryfowe - w liniach cmentarnych obowiązują bilety na pierwsza strefę biletową na całej trasie, a w przypadku 800 potrzebne są bilety na obie strefy.
Ale przecież w 727 i 737, obsługujących Cm. Południowy, obowiązują bilety na pierwszą strefę 1.11, więc co za różnica w sumie i co stoi na przeszkodzie, by zrobić tak w przypadku 800?

adamrozbicki
Posty: 145
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 16 kwie 2025, 20:50

ConecteM pisze:
16 kwie 2025, 18:30
Autobus Czerwon pisze:
15 kwie 2025, 19:23
W przypadku C81/800 chodzi po prostu m.in. o warunki taryfowe - w liniach cmentarnych obowiązują bilety na pierwsza strefę biletową na całej trasie, a w przypadku 800 potrzebne są bilety na obie strefy.
Ale przecież w 727 i 737, obsługujących Cm. Południowy, obowiązują bilety na pierwszą strefę 1.11, więc co za różnica w sumie i co stoi na przeszkodzie, by zrobić tak w przypadku 800?
800 nie jeździ 1.11

ODPOWIEDZ