Sąd nad 175

Moderator: Wiliam

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 29 kwie 2013, 23:11

Nieśmiało wtrącę, że odchylenia od rozkładu z wielu powodów znacznie częściej idą w kierunku tworzenia stad, a nie ich rozbijania.

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 29 kwie 2013, 23:12

fik pisze:
Pan Piotr pisze:Uwzględniając spóźnienia 504 w szczycie, kiedy zarówno 128, 175, 504 kursują co 10 minut, nie jest tak że linie jeżdżą jedna za drugą, nawet jeśli to wynikałoby z rozkładu.
Oczywiście. Dziś rano przyśniło mi się, że pięć linii (wszystko poza 306) odjechało z SASANEK 02 w przeciągu dwóch minut. Każda z wolnymi miejscami siedzącymi, 175 i 188 z jednocyfrową frekwencją.
Ja miałem okazję oglądać sytuację na PL. ZAWISZY. Więc co proponujesz? 128 co 6 minut do Szczęśliwic i 175 co 12 minut na Okęcie?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 kwie 2013, 23:34

Pan Piotr pisze:Więc co proponujesz? 128 co 6 minut do Szczęśliwic i 175 co 12 minut na Okęcie?
Ewentualnie jedno i drugie co 7,5. Układ 128+175 bez 504 daje nam możliwość bardzo swobodnego manewrowania częstotliwościami przy dwóch liniach ze stosunkowo krótkimi końcówkami wybiegowymi, co pozwoli zapewnić odpowiedni stosunek podaży przy skokowym wzroście popytu na północ od Rakowca.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 29 kwie 2013, 23:47

fik pisze: Oczywiście, że mam 128, strefy obsługi ZP RAKOWIEC i PRUSZKOWSKA w znacznej mierze pokrywają się.
A czy dałoby się 128 puścić przez ZP Rakowiec trasą ŻiW-Racławicka-Mołdawska-Pruszkowska? Ja wiem, że tam jest wszędzie bardzo ciasno, ale wszystkimi tymi ulicami jeżdżą autobusy, choć chyba tylko jednokierunkowo.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 30 kwie 2013, 11:33

Trzeba by było dobudować przystanek, a nawet ze dwa...

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1320
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 30 kwie 2013, 13:30

emyl pisze:Napakowane to przesada =; Owszem, jest nieźle napełnione z Ursynowa do Służewca, ale na Sasanki to akurat bywa pustawo nawet w szczycie. Ponowne napełnienie następuje dopiero po przejechaniu nad PKP ŻiW.
Gdy po południu kończą pracę biura przy 1 Sierpnia, to potrafią ładnie zapakować autobus. Wiadomo, że nie dotyczy to każdego kursu, ale tylko tych, które trafią na tę "falę". A od Ursynowa do Służewca w porannym szczycie sztywniak potrafi nie zabrać wszystkich chętnych. Moim zdaniem to jednak 175 jest do wycięcia ze ŻiW, a nie 504.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 30 kwie 2013, 18:29

Nie zrozumiałeś - 504 opróżnia się i napełnia od nowa na zagięciu przy Sasanki - mało kto pokonuje samą relację skrętną, która jest do wycięcia z tego właśnie powodu.

geograf_OSU
Posty: 868
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12

Post autor: geograf_OSU » 30 kwie 2013, 18:57

A jakies dowody na to?
Bo akurat tez moge rzucic obserwacjami ze 504 napelnia sie na Marynarskiej (GalMok i biura) i ci ludzie pokonuje ten skret i jada dalej. Nie raz jechal w zatloczonym wozie gdzie wymiana na Sasankach byla znikoma a wiekszosc ludzi jechalo dalej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 30 kwie 2013, 19:01

Owszem, tak się dzieje, kiedy akurat ucieknie pociąg ze Służewca, wtedy sporo ludzi idzie na górę i wsiada w 504. Nie mów mi, że ktokolwiek z Galmoku do Centralnego wybiera 504, bo nie uwierzę, a jeśli chodzi o dojazd stamtąd na Ochotę, to jest jeszcze 136, prawda?

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1320
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 30 kwie 2013, 19:24

emyl pisze:Nie zrozumiałeś - 504 opróżnia się i napełnia od nowa na zagięciu przy Sasanki - mało kto pokonuje samą relację skrętną, która jest do wycięcia z tego właśnie powodu.
Bzdura. Całkiem sporo ludzi z Ursynowa jeździ 504 do pracy na 1 Sierpnia. Też trochę jeździ z Gotarda i GalMoku do Uniwersytetu Medycznego oraz UW przy Banacha.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 30 kwie 2013, 20:05

kocur pisze: Też trochę jeździ z Gotarda i GalMoku do Uniwersytetu Medycznego oraz UW przy Banacha.
Jest 136.
kocur pisze:Całkiem sporo ludzi z Ursynowa jeździ 504 do pracy na 1 Sierpnia.
No nie! A my im chcemy wyciąć 306 ](*,)

geograf_OSU
Posty: 868
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12

Post autor: geograf_OSU » 30 kwie 2013, 23:25

emyl pisze:Owszem, tak się dzieje, kiedy akurat ucieknie pociąg ze Służewca, wtedy sporo ludzi idzie na górę i wsiada w 504.
Byc moze czesc, ale przeciez czesc tez wsiada w 504 celu przesiadki gdzies na Ochocie.

To moze cos takiego:

uczerniamy 504, i przejmujemy ochocki odcinek 154. Nowe 1xx na trasie Dw. Zachodni po trasie 154 przez 1 sierpnia i potem trasas 504 na Kabaty. Nowe 154 ze Starego Bemowa gdzies na Ochote. Podzial 154 byl juz tutaj postulowany. Wtedy oczywiscie 306 tylko na Instalatorow orwaz 317 > 1xx z Okecia na Wilanow.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 maja 2013, 21:14

kocur pisze:Gdy po południu kończą pracę biura przy 1 Sierpnia, to potrafią ładnie zapakować autobus. Wiadomo, że nie dotyczy to każdego kursu, ale tylko tych, które trafią na tę "falę".
No, czyli dowiedzieliśmy się, że nieźle zapełnionych jest kilka kursów w ciągu dnia w mitycznych "biurowych godzinach", których nikt nie potrafi sprecyzować. Super.

I już nie chodzi nawet o to 175, ale o to, że tym 504 można by podratować ciężką sytuację na ciągu Łopuszańska-Hynka, gdzie 189 ociera się o niezabieralność przez cały tydzień.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 05 maja 2013, 21:24

Generalnie to cały czas wydaje mi się, że wszystkie zaplanowane oszczędności można by osiągnąć przez rozsądną redukcję komunikacji w weekendy, a zwłaszcza długie. Jak patrzę na te stada pustych autobusów... Ale to już do innego wątku.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 maja 2013, 21:33

Ja bym powiedział, że rozdzielenie rozkładów na soboty i niedziele by dało sporo... :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Zablokowany