Strona 371 z 395
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 15 paź 2023, 9:42
autor: ZielonyJamnik
kajo pisze: ↑14 paź 2023, 23:38
A ile bierze MZA? Po co nam ajent jak miejska spółka będzie tańsza i pewniejsza.
W skrócie: W mza jest brak:
-zajezdni
-autobusów
-kierowców
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 15 paź 2023, 10:12
autor: px33
Jeśli prywaciarze odlecą z cenami (a jeszcze być może zbliżają się daty końca produkcji autobusów spalinowych i zakazu zawierania kontraktów na takie) to być może bardziej opłaci się załatwiać wszystkie 3 powyższe rzeczy we własnym zakresie. Albo stosować jakieś kombinacje - powierzenie miejskich autobusów operatorowi z kontraktu, kontrakty na samych kierowców.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 15 paź 2023, 18:19
autor: kajo
ZielonyJamnik pisze: ↑15 paź 2023, 9:42
kajo pisze: ↑14 paź 2023, 23:38
A ile bierze MZA? Po co nam ajent jak miejska spółka będzie tańsza i pewniejsza.
W skrócie: W mza jest brak:
-zajezdni
-autobusów
-kierowców
To nie jest coś z czym nie można walczyć. Wozy musi każdy kupić. Zajezdnie zautomatyzować jak robi to RATP i odzyskasz z każdego kierowcy 15-20 min pracy. A przy skali MZA robi się z tego kilkudziesięciu kierowców. Miasto ma dużo własnych nieruchomości. RATP robi zajezdnię pod blokami. Dogadujesz się z deweloperem i połowę kasy wykłada on w zamian za mieszkania powyżej.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 15 paź 2023, 19:57
autor: TranslatorPS
OC dolepiane automatycznie do służb rzędu 7-10 godzin naprawdę nic nie zmieni w ilości ludzi, jedynie w ilości godzin płatnych.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 15 paź 2023, 20:19
autor: Łukasz
Na pewno jest mnóstwo pól do optymalizacji.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 15 paź 2023, 21:14
autor: kajo
TranslatorPS pisze: ↑15 paź 2023, 19:57
OC dolepiane automatycznie do służb rzędu 7-10 godzin naprawdę nic nie zmieni w ilości ludzi, jedynie w ilości godzin płatnych.
Pracujesz 17 dni w mc, w 10 dni kończysz 20 min wcześniej to masz 3 godziny w miesiącu zaoszczędzone na prowadzenie zamiast obsługi, to jest jakieś 2%, to robi się z tego 60 osób ekstra. Zawsze na plus.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 15 paź 2023, 21:20
autor: ashir
Ale jak to się ma do liczby kierowców potrzebnych jednocześnie w godzinach szczytu?
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 15 paź 2023, 21:31
autor: Domas
ashir pisze: ↑15 paź 2023, 21:20
Ale jak to się ma do liczby kierowców potrzebnych jednocześnie w godzinach szczytu?
W taki sposób, że zmniejszasz chociażby konieczność oddawania godzin z dni powszednich na rzecz pracy chociażby w weekend.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 15 paź 2023, 22:06
autor: kajo
ashir pisze: ↑15 paź 2023, 21:20
Ale jak to się ma do liczby kierowców potrzebnych jednocześnie w godzinach szczytu?
Wszyscy pracują naraz w szczycie? Jednocześnie pracuje około 35% kierowców w szycie. Dlatego jak to się rozłoży to zyskujesz sporo. Nie bez powodu przewoźnicy w to inwestują.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 15 paź 2023, 22:11
autor: ZielonyJamnik
kajo pisze: ↑15 paź 2023, 18:19
Zajezdnie zautomatyzować jak robi to RATP i odzyskasz z każdego kierowcy 15-20 min pracy.
Człowieku... Ta firma nie potrafi wyświetlaczy ogarnąć, a ty chcesz zajezdnię zautomatyzować...
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 16 paź 2023, 1:00
autor: pawcio
kajo pisze: ↑15 paź 2023, 22:06
ashir pisze: ↑15 paź 2023, 21:20
Ale jak to się ma do liczby kierowców potrzebnych jednocześnie w godzinach szczytu?
Wszyscy pracują naraz w szczycie? Jednocześnie pracuje około 35% kierowców w szycie. Dlatego jak to się rozłoży to zyskujesz sporo. Nie bez powodu przewoźnicy w to inwestują.
Godziny są wtórne. Kluczowe są osobodni pracy. Jak w punkcie szczytowym nie ma człowieka, to fakt, że ktoś z innej brygady na 20 minut dyżuru dosiadu po swojej służbie nic ci nie da.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 16 paź 2023, 8:14
autor: kajo
Przecież nie robisz codziennie 8 godzin, a zwykle robisz 4x9 i 4 godziny na dorobienie do etatu. I raz w miesiącu z tego zrobi się 8-9 godzin gdzie zamiast dodatku możesz zrobić całkę.
I jak bywam po świecie to na prawdę nie mamy się czego wstydzić. Poza niemieckojęzycznymi krajami wszędzie jest większy burdel niż w Warszawie. Ja nie wiem czy RATP jest na wyższym poziomie zadbania niż MZA, odniosłem wręcz przeciwne wrażenie.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 16 paź 2023, 9:57
autor: KwZ
pawcio pisze: ↑16 paź 2023, 1:00
kajo pisze: ↑15 paź 2023, 22:06
Wszyscy pracują naraz w szczycie? Jednocześnie pracuje około 35% kierowców w szycie. Dlatego jak to się rozłoży to zyskujesz sporo. Nie bez powodu przewoźnicy w to inwestują.
Godziny są wtórne. Kluczowe są osobodni pracy. Jak w punkcie szczytowym nie ma człowieka, to fakt, że ktoś z innej brygady na 20 minut dyżuru dosiadu po swojej służbie nic ci nie da.
Ale właśnie automatyczna zajezdnia pozwalałaby oszczędzić te osobodni (roboczogodziny). Bo kwartale zamiast robić, przykładowo, 504h w postaci 52 zmian po 9:42, może zrobić 54 zmiany po 9:20 (w tym jedną krótszą 7:34). I cyk, te 3% się oszczędza. Dni roboczych i tak jest 63 w tym przykładzie.
Zresztą już dzisiaj pewnie można byłoby zatrudnić wyrobnika nawet bez kategorii D, żeby jeździł po zajezdni i robił te OC.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 16 paź 2023, 10:04
autor: kajo
A kolejnym punktem mogłaby być reaktywacja Redutowej. Zawsze to ileś linii z szybszym dojazdem. I pyk kolejne godziny zaoszczędzone. Z resztą ja bym od tej zajezdni zaczął automatyzację.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 16 paź 2023, 10:49
autor: person
No właśnie, co słychać w temacie Redutowej?
Kiedy ją sprzedadzą?