Strona 372 z 395

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 16 paź 2023, 12:42
autor: pawcio
KwZ pisze:
16 paź 2023, 9:57
pawcio pisze:
16 paź 2023, 1:00

Godziny są wtórne. Kluczowe są osobodni pracy. Jak w punkcie szczytowym nie ma człowieka, to fakt, że ktoś z innej brygady na 20 minut dyżuru dosiadu po swojej służbie nic ci nie da.
Ale właśnie automatyczna zajezdnia pozwalałaby oszczędzić te osobodni (roboczogodziny). Bo kwartale zamiast robić, przykładowo, 504h w postaci 52 zmian po 9:42, może zrobić 54 zmiany po 9:20 (w tym jedną krótszą 7:34). I cyk, te 3% się oszczędza. Dni roboczych i tak jest 63 w tym przykładzie.

Zresztą już dzisiaj pewnie można byłoby zatrudnić wyrobnika nawet bez kategorii D, żeby jeździł po zajezdni i robił te OC.
Nie zrobi 54 zmian, bo liczba dni pracy wynika przede wszystkim z kalendarza. To oszczędza kasę, ale nie daje zysku w obsadzie.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 16 paź 2023, 14:30
autor: kajo
W jaki niby sposób? Jak pracujesz krócej to potrzebujesz więcej dni by zrobić etat. Jak ja pracuję 11 godzin a moja narzeczona 10 godzin to ja pracuje jeden-dwa dni mniej w miesiącu.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 16 paź 2023, 14:48
autor: SU89
person pisze:
16 paź 2023, 10:49
No właśnie, co słychać w temacie Redutowej? ;) Kiedy ją sprzedadzą?
Jak na razie teren MZA powiększył się do kwartału ulic Redutowa - Nakielska - Baltazara - Pustola ;)

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 16 paź 2023, 14:58
autor: pawcio
kajo pisze:
16 paź 2023, 14:30
W jaki niby sposób? Jak pracujesz krócej to potrzebujesz więcej dni by zrobić etat. Jak ja pracuję 11 godzin a moja narzeczona 10 godzin to ja pracuje jeden-dwa dni mniej w miesiącu.
Ale w komunikacji 10-dniowe dniówki na całkach równoważysz 4-godzinnymi dodatkami i liczba dni pracy jest contans.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 16 paź 2023, 17:33
autor: KwZ
Czekaj, liczba dni pracy (roboczych) to 63, nie 52 czy 54. Jeśli jest mniej, to dlatego, że brakuje godzin w kwartale.
Jeśli 10h zmienisz w 9h40, to wyjdzie ci 1,5 dnia pracy więcej. Np. 3 dodatki więcej.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 16 paź 2023, 21:24
autor: pawcio
Dwa razy 10h i raz 4h daje średnio 8h. Średni czas trwania służby w Warszawie nie jest jakoś drastycznie wyższy od 8,00 żeby trzeba było nadmiarowe godziny równoważyć dodatkowymi dniami wolnymi. Wystarczy kilka dodatków i dyżur 4h na wyrównanie nominału co do minuty, gdzie się wsadzi w bieżącym planowaniu coś dłuższego.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 18 paź 2023, 0:41
autor: kajo
No dobrze, to czemu jak będzie 9:40 to nie można z tego zrobić raz w miesiącu maratonu 9h zamiast 4h na przykład? Bo ja nadal nie rozumiem czemu ma to zmniejszyć wypłatę nie a nie zwiększyć czas jazdy? Gdzieś w totalu można dzięki temu wykorzystać tego kierowcę inaczej

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 18 paź 2023, 8:22
autor: pawcio
Możesz zamiast 4 zrobić potem 9. Ale to dalej jest jeden człowiek w jednym autobusie o 7:45. Godziny są bardziej elastycznym zasobem niż dniówki. Jak w grudniu będzie 19 dni pracy kodeksowo to możesz człowiekowi zapanować 19 dni pracy i ani jednego więcej. Dalej możesz tylko prosić czy by nie przyszedł z wolnego.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 18 paź 2023, 10:31
autor: KwZ
Rozliczenie czasu pracy jest miesięczne czy kwartalne? Ja mam kwartalne.

Czyli z urywania tych 20 min można by złożyć podwyższenie częstotliwości w międzyszczycie albo wieczorem, ale nie w szczycie. Hm.
A może co któregoś kierowcę dałoby się przesunąć do obowiązków biurowych, a biurokratę też wsadzić za kierownicę?

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 18 paź 2023, 11:10
autor: pawcio
KwZ pisze:
18 paź 2023, 10:31
A może co któregoś kierowcę dałoby się przesunąć do obowiązków biurowych, a biurokratę też wsadzić za kierownicę?
A gdzie cukier w procesie mieszania herbaty?

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 18 paź 2023, 11:17
autor: BrdzJkb
KwZ pisze:
18 paź 2023, 10:31
Czyli z urywania tych 20 min można by złożyć podwyższenie częstotliwości w międzyszczycie albo wieczorem, ale nie w szczycie. Hm.
No tak, przecież problemem jest liczba głów, a nie dostępnych etatów.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 20 paź 2023, 12:52
autor: Flash8222
ZTM wybiera ofertę Solarisa na 12 elektrycznych przegubów.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 20 paź 2023, 15:04
autor: marco_wawa
Doprecyzuję info Flasha.

Budżet zakładany: 47 232 000 PLN brutto.

Oferty:
1. Solaris Bus & Coach z Solarisem Urbino 18 electric - 51 276 240 zł brutto.
2. Daimler Buses Polska z Mercedesem eCitaro G - 66 331 440 zł brutto.

Oferta Solarisa zaakceptowana.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 20 paź 2023, 16:54
autor: michael112
Ech. Na 12 elektrobajerów mają pieniądze, na przedłużenie kontraktu na 50 ośmioletnich autobusów nie mają...

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 20 paź 2023, 17:15
autor: Flash8222
michael112 pisze:
20 paź 2023, 16:54
Ech. Na 12 elektrobajerów mają pieniądze, na przedłużenie kontraktu na 50 ośmioletnich autobusów nie mają...
Bardzo dobrze, bo szkoda by zmarnowało się dofinansowanie nate wozy.