Strona 380 z 407
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 03 lis 2023, 14:40
autor: ashir
Warto wspomnieć, że w tym roku taką hybrydę MZA testowało, więc wcale by mnie nie zdziwiło, jakby brali pod uwagę taki wariant awaryjny.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 03 lis 2023, 15:06
autor: michael112
Chyba już nie biorą, bo rozpisali przetarg na elektryki.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 03 lis 2023, 15:48
autor: Glonojad
Dantte pisze: ↑03 lis 2023, 11:50
Glonojad pisze: ↑03 lis 2023, 11:41
Takie Monachium w ogóle się nie bawi w ładowarki na mieście, kupili elektryki, które codziennie wyjeżdżają 260-280 km.
Chwała Monachium, Zurych nie bawi się w jakieś ładowarki na mieście, elektryki wracają do zajezdni po przejechaniu 100-150km
Noale wiem, to jednak pipidówa. eot
To dziwne, Zurych miał pomysł żeby elektryki to były trolejbusy ładujące się na odcinkach z trakcją a rozładowujące - poza nią; coś nie pykło?
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 03 lis 2023, 15:53
autor: Dantte
Glonojad pisze: ↑03 lis 2023, 15:48
Dantte pisze: ↑03 lis 2023, 11:50
Chwała Monachium, Zurych nie bawi się w jakieś ładowarki na mieście, elektryki wracają do zajezdni po przejechaniu 100-150km
Noale wiem, to jednak pipidówa. eot
To dziwne, Zurych miał pomysł żeby elektryki to były trolejbusy ładujące się na odcinkach z trakcją a rozładowujące - poza nią; coś nie pykło?
No to jest jedna część floty, i tak obsługiwana jest jedna linia-zabawka (
83), druga część to zwykłe elektryki MAN które zawsze zjeżdżają na zajezdnię. Także w środku szczytu, czasem przez całe miasto, bo zajezdnia z podstacją do ładowania elektryków jest jedna (z 2 w sumie).
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 04 lis 2023, 10:06
autor: piorunus
ashir pisze: ↑03 lis 2023, 13:47
A jak finansowo wychodzą hybrydy, choćby tylko mild hybrid? Bo te pojazdy też można ładnie opakować marketingowo, jako ekologiczne.
Wychodzi, że "mała" hybryda to ok. 200-300 tys. za sztukę więcej (zależy od zakresu pakietu after sales) w stosunku do zwykłego diesla lub gazowca.
Żeby było pełne info to trzeba także dodać, że w tej cenie jest także kilkuletni kontrakt serwisowy.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 04 lis 2023, 17:00
autor: Premo
Utrata 100 brygad zmieni niewiele. Bo jeśli chodzi o pieniądze to dobro pasażera schodzi na dalszy plan. Po prostu dłużej on poczeka na autobus, pojedzie w większym tłoku, a w najgorszym wypadku się nie zmieści do pojazdu. Może czasami napiszę skargę, ale i tak następnego dnia pójdzie na przystanek.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 04 lis 2023, 17:43
autor: KwZ
Ale jak mu się to zdarzy 3 razy, to zastanowi się nad urną wyborczą.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 04 lis 2023, 19:25
autor: Jurand
Premo pisze: ↑04 lis 2023, 17:00
Utrata 100 brygad zmieni niewiele. Bo jeśli chodzi o pieniądze to dobro pasażera schodzi na dalszy plan. Po prostu dłużej on poczeka na autobus, pojedzie w większym tłoku, a w najgorszym wypadku się nie zmieści do pojazdu. Może czasami napiszę skargę, ale i tak następnego dnia pójdzie na przystanek.
Przecież pasażer to zawsze była postać drugo planowa, na pierwszy plan zawsze wychodziły WZKM, bo to jest najważniejsze , bo z tego są pieniądze
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 05 lis 2023, 20:35
autor: Premo
Już sam fakt że zamiast nowego przetargu na nowe pojazdy próbowano przedłużyć już istniejące o czymś świadczy. Pieniędzy nie ma. Najpierw pandemia potem wojna. Nie ma pieniędzy ani na nowe autobusy, ani na podwyżki dla kierowców.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 05 lis 2023, 22:33
autor: wincenty
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 80681.html
Pewnie te pantografowe pod 106, bo z Woronicza do obsługi tej linii jednak za daleko...
A te z mocnymi bateriami to na takie linie jak 166, 178... Według mnie większość pójdzie na Stalową jednak.
A ograniczenie do firm, które wykażą, że w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały wartości elektrobusów o wartości odpowiednio 70 i 100 mln zł netto, mają pewnie ograniczyć start Autosana i Chińczyków... Reasumując, najbardziej prawdopodobna wygrana Solarisa i MANa...
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 05 lis 2023, 22:56
autor: primoż
Mercedes się nie łapie?
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 05 lis 2023, 23:00
autor: wincenty
primoż pisze: ↑05 lis 2023, 22:56
Mercedes się nie łapie?
Chyba się łapie, biorąc pod uwagę sprzedaż eCitaro dla Gdyni, Wrocławia i Zielonej Góry, ale najczęściej, jak ostatnio w przetargu dla ZTM, jest po prostu bardzo drogi...
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 06 lis 2023, 3:43
autor: ZielonyJamnik
wincenty pisze: ↑05 lis 2023, 22:33
mają pewnie ograniczyć start Autosana i Chińczyków... Reasumując, najbardziej prawdopodobna wygrana Solarisa i MANa...
Myślę, że Yutong bez problemu kwotowo się załapie. A testy Mana, który nie wiedzieć czemu jest na Stalowej teraz, pokazały że raczej nikt go nie będzie chciał brać
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 06 lis 2023, 5:31
autor: KR88
Jeden z nich (946) stoi od tygodnia. Wiadomo co z nim?
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 06 lis 2023, 10:08
autor: Flash8222
KR88 pisze: ↑06 lis 2023, 5:31
Jeden z nich (946) stoi od tygodnia. Wiadomo co z nim?
Przecież Yutong cały czas jeździ, chyba pomyliło się Tobie z MANem