Strona 39 z 110

Re: Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 20 sie 2024, 13:38
autor: Łukasz
person pisze:"Jednak po konsultacjach z pasażerami i radnymi urzędnicy myślą nad innym rozwiązaniem. Ostateczny wariant zmian tras ma być ogłoszony we wrześniu."
Wyczuwam kolejną linię do Wilanowa.
Czwórkę?

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 20 sie 2024, 14:01
autor: pawcio
Jeśli już, to do Centralnego. Czyli 19, tylko zamiast czego? Bo terminal na Branickiego ledwo trzy sloty pomieści.

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 20 sie 2024, 15:01
autor: Emyl
Nie no, słabe 15. Czyli nie silna+słaba tylko pewnie wyjdzie cudownie słaba+słaba+słaba.

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 20 sie 2024, 15:11
autor: primoż
Ciekawe jaka wyjdzie koordynacja tych trzech słabych linii. A nawet jeżeli wyjdzie dobrze na Sobieskiego, to które obszary dostaną po dupie i będą miały jakąś dziką koordynację?

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 20 sie 2024, 15:21
autor: wincenty
pawcio pisze:
20 sie 2024, 14:01
Jeśli już, to do Centralnego. Czyli 19, tylko zamiast czego? Bo terminal na Branickiego ledwo trzy sloty pomieści.
Pewnie zamiast 14...
Dużo było na forach wilanowskich oburzenia że pozbawi się im dojazdu na Centralny i to pewnie efekt.
A 14 może trafi na Stegny.

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 20 sie 2024, 15:36
autor: michael112
Jeżeli chodzi o linię do Centralnego, to chyba dwie opcje: albo podmiana z 14, czyli to 19 do Branickiego, a 14 do Stegien; albo podmiana z Sielcami.
Szczerze mówiąc, fajnie by było gdyby powstała jakaś linia z Górnego Mokotowa na dół, mogłoby to być 31 z PKP Służewiec na Sielce. Jeśli jest tam problem z dwiema liniami, to może taki układ:

Kod: Zaznacz cały

11: CM.WOLSKI (N.BEMOWO) => BRANICKIEGO;
14: BANACHA => STEGNY;
18: ŻERAŃ FSO => WYŚCIGI;
(19 nie uruchomione + 33 bez zmian i z "podwójną" częstotl.);
31: PKP SŁUŻEWIEC => SIELCE (podniesione do statusu całotygodniowej);
44: PKP SŁUŻEWIEC => METRO WIERZBNO (tylko w DP).
Daje nam to jedną linię z Górnego Mokotowa na Dolny i możliwość jednoperonowej przesiadki dla jadących dalej (na Goworka 03 jadąc w kierunku Wilanowa i na Spacerowej 06 w drodze powrotnej). Owszem, Sielce tracą linię do centrum, ale - analogicznie - mogą się jednoperonowo przesiąść na linie przyjeżdżające z Wilanowa (przypomnę że Sielce to tylko dwa ZP). Reszta układu to przesunięcia w krańcówkach, tak aby z Branickiego była jedna linia na Centralny i żeby z ul. Woronicza na Służewiec szła jedna linia okresowa i jedna całotygodniowa a nie dwie całotygodniowe. Pod kątem bilansu brygadowego powinno wyjść podobnie albo nawet taniej, bo odpada wydłużenie połowy 33 jako linia 19. Poza tym, wyjdzie nieco mniejsze obciążenie małej Marszałkowskiej, bo jedna z linii z Goworka skręci w przeciwną stronę (wliczając podwójną linię z Branickiego do centrum i linie z Puławskiej to na odcinku Goworka-Pl.Zbaw. wyjdzie wtedy 7 slotów).

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 20 sie 2024, 15:43
autor: Georg
Jak Sielce nie będą miały tramwaju do Centrum to nie dadzą ruszyć 131.

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 20 sie 2024, 15:49
autor: Łukasz
Nie ma potrzeby robić 44, 31 skrócone będzie łatwiejsze w zarządzaniu. Wydaje mi się też, że wystarczy pon-piątek, bo głównym zyskiem będzie ominięcie korka na Dolnej/Spacerowej. Wtedy jednak przydałoby się, żeby 31 jeździło przynajmniej na Stegny a nie na Sielce. Kilka minut dłużej niż rozkładowo autobusem, ale w praktyce na pewno częściej i regularniej.

Sielce powinny dostać slot na Centralny i na Marszałkowską - i to mi właśnie wygląda jak kraniec na Stawki, a nie pół z Wilanowa.

Zamiast zawrotek na Stawki można też robić kółka jednostronne przez Feminę, przynajmniej w szczycie, gdzie zawracanie połowy podwójnego 35 mogłoby być problematyczne.

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 20 sie 2024, 15:58
autor: michael112
Łukasz pisze:
20 sie 2024, 15:49
Wydaje mi się też, że wystarczy pon-piątek, bo głównym zyskiem będzie ominięcie korka na Dolnej/Spacerowej. Wtedy jednak przydałoby się, żeby 31 jeździło przynajmniej na Stegny a nie na Sielce. Kilka minut dłużej niż rozkładowo autobusem, ale w praktyce na pewno częściej i regularniej.
Z jednej strony tak, ale wtedy i tak musisz dać jakąś całotygodniową linię na te Stegny/Sielce więc nie odzyskasz brygad, które ja bym miał na skutek nieuruchomienia planowanej 19. Tak samo jakaś linia całotygodniowa by musiała zostać na Służewcu (zapewne 18 którego by nie ruszano). I wtedy to w zasadzie 44 vel. 31KS nie jest już potrzebne bo w DP masz na Woronicza osiemnastkę i okresowe 31 w wydłużonej wersji.

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 20 sie 2024, 16:00
autor: Paweł D.
No tak. Feminie jeszcze tylko linii skręcającej brakuje do szczęścia...
Ta 18 na Wyścigi to razem z 4 i 10? Kolejny muchowóz...

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 20 sie 2024, 16:05
autor: michael112
Paweł D. pisze:
20 sie 2024, 16:00
Ta 18 na Wyścigi to razem z 4 i 10? Kolejny muchowóz...
Pomysł był taki że miała zastąpić tam zabrane 2 lata temu 35...

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 20 sie 2024, 16:06
autor: Bastian
Zlitujcie się, wszystkie trzy dolnomokotowskie krańce miały (w stałym układzie z 501 itp.) połączenia zarówno z Centrum, jak i z Dworcem Centralnym. Zachowanie ich wszystkich daje nam już sześć linii, a co na Ochotę?

Tak się nie robi komunikacji...

PS No i jak to wszystko posprzątać, przechodząc do układu docelowego (z połączeniem przynajmniej Mokotów - Ochota, jeśli nie Wola)?

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 20 sie 2024, 16:06
autor: Paweł D.
Za mało miejsc leżących w 4, 10 i 18? To niech przestaną trójkami jeździć.

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 20 sie 2024, 17:19
autor: primoż
Bastian pisze:
20 sie 2024, 16:06
Zlitujcie się, wszystkie trzy dolnomokotowskie krańce miały (w stałym układzie z 501 itp.) połączenia zarówno z Centrum, jak i z Dworcem Centralnym. Zachowanie ich wszystkich daje nam już sześć linii, a co na Ochotę?

Tak się nie robi komunikacji...
Przede wszystkim trzeba to znowu napisać jasno i wyraźnie: 131, 501, 519 i 522 kończą/-yły trasę/-y na DWC dlatego, że jest to najbliższy kraniec względem Centrum, a nie dlatego, że wskazywałby na to potok pasażerski w relacji Dolny Mokotów - DWC. Rzekłbym nawet, że to doprowadziło w niektórych godzinach kursowania do nadpodaży w tej relacji, czego najlepszym przykładem było uruchomienie przez ZTM kursów skróconych ŚOB/Branickiego - pl. Konstytucji dla 522 siłą rzeczy nie docierających do Centralnego.

Re: Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 20 sie 2024, 17:19
autor: Łukasz
Paweł D. pisze:Za mało miejsc leżących w 4, 10 i 18? To niech przestaną trójkami jeździć.
Ostatnio Z-4 sobie świetnie radzi, co 5/7-8/10 minut na przegubie.

To jest podaż, która wystarcza na puławskiej, przekładając na tramwaje to jedna zwykła linia, po wakacjach dwie. Stąd leżące :)