Strona 388 z 407

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 18 lut 2024, 12:17
autor: kajo
To jest właśnie problem z Ajentem. Jak tylko będzie mógł wykorzystać drugi podmiot to go wykorzysta. Czy to pracownicy którzy zawsze gorzej zarabiają niż w miejskiej spółce, czy to miasto. Póki jest niedobór pracy na rynku to to działa. Kosztem pracowników ale działa. Jak jest problem to chowają głowę w piasek i ty się martw.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 18 lut 2024, 12:30
autor: Flash8222
W obecnych czasach gdy wymagania wobec ajentów rosną tak jak kary za byle co, to logiczne że przewoźnicy będą uwzględniali potencjalne kary właśnie w stawce. Powtórzę jeszcze raz, tanio już było.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 18 lut 2024, 14:34
autor: michael112
A na końcu tracą pasażerowie...
ZTM podnosi wymagania. Ajenci podnoszą stawki. ZTM rezygnuje z kontraktów. ZTM obcina brygady.

Re: Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 18 lut 2024, 14:56
autor: Łukasz
Na dziś ten model z ajentami wydaje się nieodpowiedni. Dobry był przez 20 lat, ale teraz potrzeba czegoś innego, bo zmienił się świat i jego dynamika.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 18 lut 2024, 18:09
autor: kajo
Łukasz pisze:
18 lut 2024, 14:56
Na dziś ten model z ajentami wydaje się nieodpowiedni. Dobry był przez 20 lat, ale teraz potrzeba czegoś innego, bo zmienił się świat i jego dynamika.
Nie był dobry. ZTM oszczędzał kosztem pensji kierowców i stanu wozów. Może był konieczny gdy brakowało kasy. A i to niekoniecznie.
Dobrze że to się nie zakorzeniło na razie na kolei. Bo skończyliśmy jak Wielka Brytania. A przykład powinniśmy brać raczej ze Szwajcarii niż z Anglii.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 18 lut 2024, 20:44
autor: px33
Nie no, pewnie że dobrze, Przewozy Regionalne to złoty standard kolei regionalnej i monopol należy im się jak psu zupa. Dobrze też że urząd robi wszystko żeby jacyś wstrętni prywaciorze na własny koszt i ryzyko nie wjechali na polskie tory.
W obecnych czasach gdy wymagania wobec ajentów rosną tak jak kary za byle co, to logiczne że przewoźnicy będą uwzględniali potencjalne kary właśnie w stawce. Powtórzę jeszcze raz, tanio już było.
To może trzeba się zastanowić, które z parametrów jakościowych są warte karania i jak dużo uwagi należy do tego karania przywiązywać. Może kolor butów i długość spodni (zasłoniętych kabiną) jednak nie są aż takie istotne? Może certyfikację pojazdów należałoby uprościć do certyfikacji pierwszego egzemplarza i certyfikacji negatywnej, tj. konieczności ponownego sprawdzenia autobusu wycofanego z jakiegoś powodu? Może kary za sprawność systemów należałoby ustalić tak żeby były dotkliwe dopiero przy szerokiej skali usterek?
I dość ciekawą rzeczą jest moim zdaniem dość łagodne traktowanie przez ZTM utrat km, mimo że to tak naprawdę jest najbardziej dotkliwy problem. Przewoźnik może niemalże bezkarnie zgubić jakieś 1-2% kursów, a nawet jeśli zgubi więcej to ma szansę nadrobić innymi parametrami. A jeśli zgubi bardzo dużo (>10%) to ma ryczałtową karę obniżenia stawki.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 19 lut 2024, 0:16
autor: pawcio
kajo pisze:
18 lut 2024, 18:09
Łukasz pisze:
18 lut 2024, 14:56
Na dziś ten model z ajentami wydaje się nieodpowiedni. Dobry był przez 20 lat, ale teraz potrzeba czegoś innego, bo zmienił się świat i jego dynamika.
Nie był dobry. ZTM oszczędzał kosztem pensji kierowców i stanu wozów. Może był konieczny gdy brakowało kasy. A i to niekoniecznie.
Dobrze że to się nie zakorzeniło na razie na kolei. Bo skończyliśmy jak Wielka Brytania. A przykład powinniśmy brać raczej ze Szwajcarii niż z Anglii.
Byli bardzo potrzebni, by zmusić MZA do zwiększenia efektywności kosztowej i poziomu utrzymania taboru.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 19 lut 2024, 9:11
autor: kajo
Kosztem Zusów i pensji. Fajnie.
A co do utrzymania to jedynie ZTM trzyma ich za mordy. Gdyby nie certyfikaty to byśmy dalej trupami jeździli. No i okazuje się, że jak trzeba wóz porządnie utrzymywać i pensje normalne płacić to się biznes nie spina.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 04 mar 2024, 8:56
autor: piorunus
Czyli można powiedzieć, że Skakanki z Płochocińskiej już "zabook'owane". klik
Tylko ciekawe ocb z tym jednym przegubem na wachę...

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 04 mar 2024, 9:46
autor: zxcvbnm
A jednak to prawda.
Pozostaje czekać na info jeszcze jaka zajezdnia :D
Jeżeli R2, to 10 wozów SUIVCNG musi wrócić na R3 żeby wozy pomieścić.
Inna opcja R3. Więcej opcji tu nie ma.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 04 mar 2024, 9:58
autor: MJ
Ciekawe jest to, że dodali jednego przeguba w dieslu do zamówienia. Czy ktoś wie na jaki wóz się przymierzają?

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 04 mar 2024, 10:03
autor: zxcvbnm
Może jakiś wóz szkoleniowy.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 04 mar 2024, 10:04
autor: wincenty
zxcvbnm pisze:
04 mar 2024, 9:46
A jednak to prawda.
Pozostaje czekać na info jeszcze jaka zajezdnia :D
Jeżeli R2, to 10 wozów SUIVCNG musi wrócić na R3 żeby wozy pomieścić.
Inna opcja R3. Więcej opcji tu nie ma.
Pewnie przyjdą na Ostrobramską... a ta zwróci 1411-1430 na Stalową, a ta z kolei wykasuje szarpaki plus poleci kilka 18xx na R-10.
A generalnie to ewenement, bo jeszcze nigdy MZA nie kupowało używanych autobusów od ajentów.
I witamy w MZA nową markę :)
A przegub to pewnie dla OSK. Tylko zarzekali się że autobusów na ON już kupować nie będą, a tu jednak niespodzianka...

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 04 mar 2024, 10:07
autor: zxcvbnm
wincenty pisze:
04 mar 2024, 10:04
zxcvbnm pisze:
04 mar 2024, 9:46
A jednak to prawda.
Pozostaje czekać na info jeszcze jaka zajezdnia :D
Jeżeli R2, to 10 wozów SUIVCNG musi wrócić na R3 żeby wozy pomieścić.
Inna opcja R3. Więcej opcji tu nie ma.
Pewnie przyjdą na Ostrobramską... a ta zwróci 1411-1430 na Stalową, a ta z kolei wykasuje szarpaki plus poleci kilka 18xx na R-10.
A generalnie to ewenement, bo jeszcze nigdy MZA nie kupowało używanych autobusów od ajentów.
I witamy w MZA nową markę :)
A przegub to pewnie dla OSK. Tylko zarzekali się że autobusów na ON już kupować nie będą, a tu jednak niespodzianka...
Właśnie nieoficjalne informacje mówią o R2, choć ja oczywiście wolałbym R3 :)
Kasacji raczej nie będzie, dopiero przy dostawach elektryków. Dobry ruch tak czy inaczej.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 04 mar 2024, 11:18
autor: ZielonyJamnik
Przegub to może za 5235