Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4839
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 13 sty 2013, 23:51

Wolfchen pisze:
Wiliam pisze:Słowo "tramwaj' już od dłuższego czasu nie brzmi dumnie... :neutral:
A kolej to brzmi dumnie? Szczególnie w takim patologicznym wydaniu jak WKD? 8-(
Zawsze pod słowem kolej, łatwiej wcisnąć przekaz że to będzie jakieś KDP i w ogóle cud malina niż gdyby to miał być taki zwykły żółty tramwaj...
Wolfchen pisze:
MALIN pisze:No właśnie teraz nasuwa się myśl - jaka linia mogłaby tak ewentualnie jeździć ( skąd - dokąd )...
Jeśli mówimy o przekierowaniu nitki ze strony Dworca Gdańskiego, to w grę wchodzi tylko jednotor (bo dwutor się chyba nie zmieści) z DWZ do reaktywowanego Głównego. Co by nie było moim zdaniem głupie. :-k
W sam raz na zastąpienie pociętej jedynki :term:
Na serio, to czasem mi się marzy ring kolejowy, ale to chyba większa futurologia niż choćby KDP.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 sty 2013, 0:11

Wiliam pisze:Na serio, to czasem mi się marzy ring kolejowy, ale to chyba większa futurologia niż choćby KDP.
Najtrudniej by było wyprowadzić na zewnętrznych głowicach średnicy (na DWZ i DWW) w taki sposób, aby nie przecinać ruchu dalekobieżnego - problemem jest to, że średnica podmiejska jest w południowej części średnicy...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MALIN
Posty: 779
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:20

Post autor: MALIN » 14 sty 2013, 5:13

Wolfchen pisze:problemem jest to, że średnica podmiejska jest w południowej części średnicy..

A czy taka linia z Woli musi koniecznie odbywać po torze podmiejskim ? Sądze, że niekoniecznie - wystarczy puścić przez dalekobieżne tory ( nie zapychajmy stacji Śródmieścia wszystkimi liniami podmiejskimi )
Transport to życie, transport to pasja, transport to miłość, rzecz jasna 8-)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 14 sty 2013, 8:02

Owszem, wszystkie linie aglo powinny przechodzić przez Śródmieście. Koncentracja ruchu (także przesiadkowego), ale też bliżej do metra. I na dalekobieżnej też nie ma zbyt wiele miejsca.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 14 sty 2013, 12:02

MALIN pisze:A czy taka linia z Woli musi koniecznie odbywać po torze podmiejskim ? Sądze, że niekoniecznie - wystarczy puścić przez dalekobieżne tory
'

Też jest kłopot. Żeby pociąg tam pojechał przynajmniej 60km/h, promienie łuków musiały by być odpowiednio duże, a to oznacza, że za po Kasprzaka trzeba by zacząć odbijanie jakimiś estakadami w prawo i potem w lewo, żeby zahaczyć w ogóle o stację Warszawa Zachodnia (a tych estakad w tym miejscu i przy tym układzie drogowym i torowym chwilowo sobie nie wyobrażam). Próba wbicia się w średnicę pomiędzy Zachodnim a Centralnym - fatalny pomysł. Jeden tor biegnie w wykopie, drugi na nasypie... cięzko to pogodzić.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 sty 2013, 12:12

Układ torów dalekich WC-WZ wynika z przeplotu z rozebranym torem z WG. Można by zrobić inaczej (podnieść/opuścić tory w miarę potrzeb).

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 sty 2013, 14:03

Ja słyszałem kiedyś o koncepcji:
a) odtworzenia Głównego
b) przeniesienia Ochoty na zach. stronę Towarowej.

W obu przypadkach byłaby dociągnięta linia obwodowa, ale raczej ślepo zakończona (bez przejazdu).
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 sty 2013, 15:06

MeWa pisze:W obu przypadkach byłaby dociągnięta linia obwodowa, ale raczej ślepo zakończona (bez przejazdu).
To by miało sens ;)
MALIN pisze:A czy taka linia z Woli musi koniecznie odbywać po torze podmiejskim ?
Tak, musi koniecznie - kolej miejska powinna mieć przystanki jak najczęściej.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MALIN
Posty: 779
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:20

Post autor: MALIN » 16 sty 2013, 4:39

MeWa pisze:Ja słyszałem kiedyś o koncepcji:
a) odtworzenia Głównego
Fajnie by było,gdyby te okolice w końcu odżyły.
Transport to życie, transport to pasja, transport to miłość, rzecz jasna 8-)

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 20 sty 2013, 17:53

http://www.rynek-kolejowy.pl/38873/_Kol ... tarej_.htm
Następni po Warszawie Zachód, tylko ci mają podstawy historyczne :) Ja tam kibicuję takim pomysłom, tylko, żeby było dobrze wykonane a nie jak trasa tramwajowa przez most Północny.
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 01 lut 2013, 15:40

102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 01 lut 2013, 18:03

Szkoda, że nie pociągną przy okazji tunelu dla pieszych za Kościuszki, po obu stronach Piłsudskiego. Miejsca trochę przy tym narażonym budynku jest, z drugiej strony jest cały plac. Piesi i tak muszą zejść do podziemi, a tak udrożniłaby się trochę ulica.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 lut 2013, 12:13

Gdzie dokładnie na Koziej Górce budują tę parowozownię dla pendolino?

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 652
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 04 lut 2013, 19:05

#70
MichalJ pisze:parowozownię
Czyżby Polska musiała być tak unikatowa, żeby zamówić Pendolino na parę?

P, NMSP.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57AKŁ-1044 > ROJ 41212, 25.11.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 04 lut 2013, 20:20

Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

ODPOWIEDZ