Strona 40 z 94

: 16 sty 2012, 14:49
autor: KwZ
Już nie powiem, że komunikacja powinna być planowana mając na względzie obniżenie jej kosztów. Ale trzeba brać pod uwagę globalny budżet, który nie jest (mam nadzieję!) z gumy. A co jeśli z policzenia brygad wyjdzie, że plan jest bez sensu? Kolejne odwrócenie koncepcji? A jeśli to będzie odwrócenie koncepcji już wprowadzonej? Przecież takie nieefektywności to marnotrawienie publicznych pieniędzy.

: 16 sty 2012, 14:52
autor: Bastian
KwZ pisze:Przecież takie nieefektywności to marnotrawienie publicznych pieniędzy.
Nobla za to raczej nie zgarniesz :P

: 16 sty 2012, 14:55
autor: KwZ
Nobla nie, ale może warto nasłać na was ZTM prokuraturę :-k?

: 16 sty 2012, 14:55
autor: Maciek
Colony pisze:Komuś w innych dzielnicach zabiorą. Obstawiam koniec wiary w supermocne 105 i 109 oraz 182, a także likwidację większości wtyczek.
109 doczekało się swoich pasażerów i rano jeździ mocno zatłoczone. Wystarczy, że jeden kurs wyleci z obiegu, a często się tak zdarza i mamy niezabieralną linię. Ze 109 nie da się czegokolwiek zabrać, no chyba że chce się mocno skrzywdzić pasażerów. Ze strony ZTMu byłby to cios poniżej pasa.

: 16 sty 2012, 14:56
autor: Bastian
KwZ pisze:Nobla nie, ale może warto nasłać na was prokuraturę :-k ?
Na nas? Wawkom nie ma z tym nic wspólnego.

A i mój pracodawca, chwała opatrzności, też nie :P

: 16 sty 2012, 14:57
autor: Kleszczu
Maciek pisze:Ze strony ZTMu byłby to cios poniżej pasa.

ZTM jest ostatnio w tym bardzo dobry. Szkoda tylko, że zawsze trafia poniżej własnego pasa :D

: 16 sty 2012, 15:10
autor: KwZ
^^^ W kolano :D
Bastian pisze:Na nas? Wawkom nie ma z tym nic wspólnego.
Bardzo przepraszam, miałem na myśli oczywiście ZTM.

: 16 sty 2012, 15:42
autor: Borelioza
Czy uważacie, że warto w takiej sytuacji jak teraz zgłaszać jeszcze uwagi do ZTM? Po tym jak ogłosili że "pasażerowie zdecydują"?

: 16 sty 2012, 17:01
autor: Colony
Maciek pisze:Ze strony ZTMu byłby to cios poniżej pasa.
Mnie już nic nie zdziwi, absolutnie. Nie wiem czy ZTM ma jakiś plan czy zamierza jak wszystko działać obecnie prowizorycznie. Kiedyś się wydawała że jakaś koncepcja temu przyświeca (przesiadki, wzmacnianie tramów), ale teraz to nie wiem. Ludzie odeszli, czy jak? Może zajmują się tym teraz ludzie równi wiedzą mojej, bo obawiam się że sam bym nic mądrego nie wymyślił. Mniejsza o to. Po prostu potrzeba chwili wymusi cięcia, a łatwiej ciąć tam gdzie dużo, bo trudno to zauważyć.

: 16 sty 2012, 18:51
autor: radeom
Przez moment słuchałem dziś Radio Hobby i dowiedziałem się, że po otwarciu MP komunikacja miejska ma opierać się głównie na tramwajach, ale zostaną też uruchomione linie 101 i 104. :lol:

: 16 sty 2012, 19:01
autor: Bastian
Colony pisze:Ludzie odeszli, czy jak?
No przecież napisałem...

: 16 sty 2012, 21:06
autor: tarantula01
Jak najbardziej trzeba - w dalszym ciągu nie ma podanych częstotliwości kursowania autobusów. A to jest kluczowe w sytuacji, gdy znamy? trasy.

: 16 sty 2012, 22:36
autor: sprokett
KwZ pisze:Ty się nie zasłaniaj ZTMem, skoro to od ciebie się domagam poparcia
Proszę bardzo. 510 skrocic do Arkadii zamieniajac na 2xx, przy jednoczesnym podbiciu czestotliwosci wynikajacego z wycofania z odc. Babka-E.Plater.
Zadowolony? :D
KwZ pisze:Poza tym ZTM powoli, bo powoli, ale przemalowuje linie czerwone na czarne.
Skoro ulega wiecznie postulatom o dodanie kolejnych przystankow i na wszelki wypadek z tego wlasnie powodu pod czerwoniaki robi rozklady jazdy jak dla zwyklakow, to niech se przemalowuje.
KwZ pisze:Tak bardzo nie ma znaczenia, że nawet ja słyszę protesty przeciwko kasowaniu E-4.
Gdyby ZTM nie wyskoczyl z kasacja Edwarda, to mysle, ze E-4 i E-8 bysmy wkrotce zegnali. A tak wsadzil kij w mrowisko, powodujac ogolnokrajowa dyskusje nad sensem istnienia linii ekspresowych.

: 16 sty 2012, 23:11
autor: KwZ
sprokett pisze:przy jednoczesnym podbiciu czestotliwosci wynikajacego z wycofania z odc. Babka-E.Plater.
To tak nie działa. Podbicie częstotliwości tylko jeśli jest potrzebne. Dla 510 nie jest.

: 16 sty 2012, 23:26
autor: MeWa
MisiekK pisze:
Borelioza pisze:Wsiadam codziennie o 8.40 na do metra na stacji Marymont w kierunku Centrum i prawie zawsze siedzę - może raz w tygodniu stoję.
Tak samo. Wystarczy wiedzieć do którego wagonu wsiąść.
To, że napełnienie róźni się między wagonami, to wiadomo. Poza tym mam jednak wrażenie, że największe obłożenie jest tuż przed ósmą. I wreszcie - opis dotyczył sytuacji PO otwarciu Mostu Północnego, kiedy jednak liczba osób wsiadających na Młocinach się zwiększy, a co za tym idzie, maleje prawdopodobieństwo wolnych miejsc na A-19.
KwZ pisze:Nobla nie, ale może warto nasłać na was ZTM prokuraturę :-k?
Wątpię, żeby to przyniosło jakiekolwiek rezultaty. To raczej drobna niegospodarność, jakich zresztą w komunikacji było wiele. Polityka w transporcie była, jest i będzie.
Poza tym nie wiem, czy tak prosto klisze niegospodardności można przypisywać do komunikacji, która z natury jest niedochodowa - czy socjalbus jest niegospodarnością, czy zjazdy do zajezdni przez całe miasto są niegospodarnością, czy dłuższe godziny kursowania metra, czy superdrogie wiaty na Trasie W-Z itp.
sprokett pisze:Gdyby ZTM nie wyskoczyl z kasacja Edwarda, to mysle, ze E-4 i E-8 bysmy wkrotce zegnali. A tak wsadzil kij w mrowisko, powodujac ogolnokrajowa dyskusje nad sensem istnienia linii ekspresowych.
A to niestety - wydaje się - racja...