Nie zapomniałem,Drogi Userze.inż. Glonojad pisze:Zapomniałeś, że się nie znasz.
Znam się.Na SU 15 &SU 18...
Moderator: Wiliam
Nie zapomniałem,Drogi Userze.inż. Glonojad pisze:Zapomniałeś, że się nie znasz.
Ja porównam sobie prędkość "malucha" i antylopy gnu. Znam prędkość tylko tego pierwszego, ale co tam, i tak je sobie porównam. Skoro ty możesz...mobil one pisze:Nie zapomniałem,Drogi Userze.inż. Glonojad pisze:Zapomniałeś, że się nie znasz.
Znam się.Na SU 15 &SU 18...
No widzisz, ale to już jest temat do dyskusji (jaki będzie tabor, jakie osiągi, jakie rozwiązania infrastruktury), a nie takie ogólniki, jakie pisałeś do tej pory. Dyskusja polega na wymianie poglądów, a nie na tupaniu. Wierzę, że wiesz cokolwiek o autobusach, daj innym przedstawić dane dotyczące tramwajów. Dopiero wtedy będzie co analizować.mobil one pisze:Po tych tzw:"nowoczesnych" tramwajach,jakie kupuje TW,nie należy spodziewać się wiele.
Spoko.Oczywiście że dam im,te dane przedstawić.Bastian pisze:daj innym przedstawić dane dotyczące tramwajów.
Ale akurat tabor nie ma zbyt wiele do rzeczy, jeśli chodzi o możliwość uzyskania prędkości. Zgoda, ilość drzwi i wysokość podłogi, ale tą drugą w 105N* rekompensuje to pierwsze po trosze. Parametry dynamiczne mają wystarczające - co widać na przykład na PST, gdzie 105ki radzą sobie na tych samych czasach, co Combino.Bastian pisze: No widzisz, ale to już jest temat do dyskusji (jaki będzie tabor, jakie osiągi, jakie rozwiązania infrastruktury), a nie takie ogólniki, jakie pisałeś do tej pory. Dyskusja polega na wymianie poglądów, a nie na tupaniu. Wierzę, że wiesz cokolwiek o autobusach, daj innym przedstawić dane dotyczące tramwajów. Dopiero wtedy będzie co analizować.
No wreszcie jakieś konkrety,co do taboru!inż. Glonojad pisze:wieloczłonowe jednoprzestrzenne niskopodłogowce.
inż. Glonojad pisze:tabor nie ma zbyt wiele do rzeczy, jeśli chodzi o możliwość uzyskania prędkości.
No właśnie.Ta nasza Skarpa Wiślana...inż. Glonojad pisze:zdolne pokonać sporą górkę na Goworka
Też byś nie miał ochoty pisać tu poważnych rzeczy, gdyby każda informacja spotykała się z takim komentarzem, jakie ty serwujesz. Ja, jak kogoś o coś pytam, to po to, aby się dowiedzieć, a nie by się czepiać tego, co mi powie. Chyba, że są to bzdury, ale to można ocenić dopiero po zapoznaniu się. Ze strony Glona bzdur żadnych nie widzę.mobil one pisze:Spoko.Oczywiście że dam im,te dane przedstawić.
Tylko jakoś tych wiadomości, tu nie widzę...
No dobra, ale tu właściwym pytaniem będzie: jak z przywiązaniem taboru do trasy? Do tej pory tego nie stosowano. Były co najwyżej zalecenia, by na niektóre odcinki np. parówek nie dawać, ale długo nie wytrwały. Tu są plany, że tylko nowy tabor, a czy jest jakaś możliwość, że i tu po pewnym czasie zobaczymy parówy?inż. Glonojad pisze:Przy czym do Wilanowo założono wieloczłonowe jednoprzestrzenne niskopodłogowce.
Zgoda, myślę, że tu najważniejsze będą rozwiązania przy projektowaniu linii.inż. Glonojad pisze:Ale akurat tabor nie ma zbyt wiele do rzeczy, jeśli chodzi o możliwość uzyskania prędkości. Zgoda, ilość drzwi i wysokość podłogi, ale tą drugą w 105N* rekompensuje to pierwsze po trosze.
Mam wrażenie (bo nie jestem fachowcem), że w przypadku tramwajów starych i nowych nie ma takiego zróżnicowania przyspieszenia, jak w przypadku autobusów. Parówy nadal są całkiem "zrywne", nowy typ taboru nie może być od nich o tyle lepszy pod tym względem, co nowoczesny autobus od Ikarusa.mobil one pisze:inż. Glonojad pisze:tabor nie ma zbyt wiele do rzeczy, jeśli chodzi o możliwość uzyskania prędkości.
Różnica jest taka, że nowe duże inwestycje obejmują cały tabor potrzebny do obsługi danej trasy w 20letnim horyzoncie czasowym. Taki Tarchomin na przykład obejmuje tabor na wymianę istniejących brygad na 16 i 21.Bastian pisze:No dobra, ale tu właściwym pytaniem będzie: jak z przywiązaniem taboru do trasy? Do tej pory tego nie stosowano. Były co najwyżej zalecenia, by na niektóre odcinki np. parówek nie dawać, ale długo nie wytrwały. Tu są plany, że tylko nowy tabor, a czy jest jakaś możliwość, że i tu po pewnym czasie zobaczymy parówy?inż. Glonojad pisze:Przy czym do Wilanowo założono wieloczłonowe jednoprzestrzenne niskopodłogowce.
Tramwaje i tak mają obecnie maksymalne przyspieszenie, które jest znośne dla pasażera stojącego. Dalsze zwiększanie mocy, które się obserwuje, służy lepszemu pokonywani wzniesień no i mniejszemu obciążaniu silnika, szczególnie przy pełnym pociągu.Mam wrażenie (bo nie jestem fachowcem), że w przypadku tramwajów starych i nowych nie ma takiego zróżnicowania przyspieszenia, jak w przypadku autobusów. Parówy nadal są całkiem "zrywne", nowy typ taboru nie może być od nich o tyle lepszy pod tym względem, co nowoczesny autobus od Ikarusa.
Nie rozwiałeś moich wątpliwości. Nie chodzi mi o zakup taboru, tylko o gwarancję, że po pewnym czasie nie zacznie się on "rozłazić" po mieście.inż. Glonojad pisze:Różnica jest taka, że nowe duże inwestycje obejmują cały tabor potrzebny do obsługi danej trasy w 20letnim horyzoncie czasowym. Taki Tarchomin na przykład obejmuje tabor na wymianę istniejących brygad na 16 i 21.
No właśnie, to też istotna sprawa.TGM pisze:Jeszcze trzeba brać pod uwagę awaryjność tych naszpikowanych elektroniką "cuduf". Bo co z tego, że o minutę będą szybsze, skoro np. raz na tydzień trzeba będzie odstać kilkadziesiąt minut bo się takie coś rozkraczy i torowisko zablokuje .
O, dobry pomysł!inż. Glonojad pisze:będę postulował dodanie żeberek odstawczych, a może i spinek umożliwiających ominięcie zabkolowanego odcinka .
Czy dobrze rozumiem, że myślisz o przejazdach na przeciwtor, by móc robić wahadła?inż. Glonojad pisze:a poza tym, będę postulował dodanie żeberek odstawczych, a może i spinek umożliwiających ominięcie zabkolowanego odcinka
No ja Ci takiej gwarancji nie dam, chociaż minium 5 lat karencji jest wymagane, gdy nic w trasie, w tym obsady, ruszyć "in minus" nie można. Założenie jednak jest takie, że tramwaje mają być na tę trasę, chociaż to jest kwestia także polityki.Bastian pisze: Nie rozwiałeś moich wątpliwości. Nie chodzi mi o zakup taboru, tylko o gwarancję, że po pewnym czasie nie zacznie się on "rozłazić" po mieście.
Waszyngtoński rzeczywiście ogranicza możliwość budowy spinek, o czym zapomniałem ale za to daje mnóstwo miejsca na żeberka i umożliwia budowę pętli awaryjnych bez wychodzenia poza teren.Jak zrobić spinki, jeżeli będzie system "waszyngtoński"? A czy żeberka się pomieszczą?