Problemy i próby optymalizacji rozkładu linii siedleckiej

Moderator: JacekM

PePe
Posty: 271
Rejestracja: 24 gru 2008, 13:38
Lokalizacja: Rembertów

Post autor: PePe » 02 paź 2009, 17:18

Andrzej pisze:to kolejowe lotto trwa od samego początku. pamiętam, że na ważne egzaminy zawsze wolałem pojechać wcześniejszym autobusem, niż ryzykować i przesiadać się do kolei. bo już nie jeden raz żałowałem, że wysiadłem z 514 na stację na pociąg, który się spóźnił, albo rozkraczył na trasie, albo nawet nie przyjechał.
dlatego wniosek jest jeden że dopóki KM i SKM nie poprawią taboru to żadne nawoływanie do korzystania z ich usług nie będzie miało sensu... mogą spokojnie kasę przewidzianą na promocje zainwestować w co innego.

[ Komentarz dodany przez: MeWa: Pią 02 Paź, 2009 19:03 ]
Usunięcie części wiadomości nie na temat, odnoszącej się do formalnej strony funkcjonowania tematu. MeWa

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 02 paź 2009, 17:27

PePe pisze:dlatego wniosek jest jeden że dopóki KM i SKM nie poprawią taboru to żadne nawoływanie do korzystania z ich usług nie będzie miało sensu
Nawoływać nie trzeba. Kto miał jeździć pociągami to już jeździ i zniesie te wszystkie niedogodności. W Rembertowie sporo osób wybrało kolej, choć nie wiem czy teraz opłaca się do niej przesiadać, jadąc do najbliższej stacji metra. Aż się chyba z ciekawości przejadę porannym 515 do Centrum.

Awatar użytkownika
malyniak
Posty: 157
Rejestracja: 24 sie 2006, 19:02
Lokalizacja: Warszawa/Puławy

Post autor: malyniak » 16 lis 2009, 20:24

del

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 16 lis 2009, 22:18

malyniak pisze: Jeśli ten, niewielki w sumie remoncik powoduje takie perturbacje, to znaczy że można już teraz przymierzać się do takiego zorganizowania ruchu na linii siedleckiej, żeby to wszystko się jakoś sensownie pomieściło podczas remontu linii lubelskiej.
Remoncik wcale nie mały, bo aktualnie jednotor jest od Wschodniej do Wawra włącznie. W Wawrze dostępna jedna krawędź. Na szczęście jest jeszcze możliwość puszczenia przez Antoninów, ale z jaką kosmiczną prędkością dziś tam jechałem... Zapomniałem o tej trzydziestce.
O remoncie na Lublin bym myślał najwcześniej za 5 lat.
Do tego czasu na siedleckiej jak zwykle pewnie pojedzie połowa lubelskich składów, które jak zwykle nieco mieszają w szczycie, chyba że im się sztucznie wydłuży czas przejazdu, jak to zrobiono z niektórymi terespolskimi..

Awatar użytkownika
malyniak
Posty: 157
Rejestracja: 24 sie 2006, 19:02
Lokalizacja: Warszawa/Puławy

Post autor: malyniak » 16 lis 2009, 23:01

del

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 17 lis 2009, 5:38

Na szlakach Rembertów-Miłosna (bezwzględnie) i Miłosna-Mińsk (do rozważenia) powinna obowiązywać maksymalna średnia prędkość przejazdu = 60 km/h.
Gdyż:
1. Jest zapotrzebowanie na 6 (zamiast 5) pociągów miejskich/podmiejskich,
2. Jest zapotrzebowanie na 2 pociągi pospieszne,
3. Inaczej tego już nie pogodzi. Po dodaniu 2 pociągów na Zielonkę robi się co 6 minut, a to już na Rembertowie nie pozwala na przesuwanie odstępów. Musi być co 5-6 m. i tyle.

Czasy dla Śródmieścia od 15:00 do 19:00.
I grupa (dalsze odległości)
45 Terespol (za mińskim, a potem już z buta do granicy)
50 Lublin (za mińskim, a potem dalej żółwim tempem po swoich torach ;-) )
55 Miłosna
00 Siedlce
05 Tłuszcz/Ostrołęka, a za Rembertowem miejsce na opóźnienia
10 --- miejsce na opóźnienia dla stacji Rembertów (niedasię tego nie zrobić)

II grupa
15 Miłosna
20 Mrozy
25 opcjonalnie Dęblin (z najwyżej jednym postojem we Wrzosowie co daje pewną możliwość przesiadek, a jednocześnie nie napcha ludzi jak np. Miłosna)
30 Białystok, a za Rembertowem miejsce na opóźnienia

III grupa (niby niepozorna, a to ona przewiezie najwięcej ludzi)
35 Miłosna
40 Mińsk

PS. Jak ktoś myśli że moje i innych analizy dotyczą popołudnia, a olewamy poranek to... w sumie dobrze myśli. Rano problem ma głównie Rembertów i potrzebuje osobnych kursów, to wszystko.

[ Dodano: |17 Lis 2009|, 2009 05:52 ]
malyniak pisze:No chyba że do tego czasu będzie można jeździć 160 bez pomagiera
Przy zatrzymywaniu się na każdym przystanku zyskasz mniej niż to co już uzyskano. Bo o ile różnica w efektywnej prędkości maksymalnej w obu przypadkach wynosi 30 km/h to odpada uzysk na przyspieszeniu, który w pierwszym przypadku był ważniejszy, a w drugim nie istnieje.

Awatar użytkownika
malyniak
Posty: 157
Rejestracja: 24 sie 2006, 19:02
Lokalizacja: Warszawa/Puławy

Post autor: malyniak » 17 lis 2009, 10:32

Dla mnie Twoje propozycje są nie do przyjęcia. Nie po to wydano grube pieniądze na modernizację tej linii, żeby teraz pośpieszny do Mińska czy tam Stojadeł jechał od Rembertowa dwa razy dłużej niż jest to możliwe technicznie. I to tylko dlatego, żeby zmieścić trzecią SKMkę. W dodatku jedyne uwarunkowania jakie uwzględniasz, to żeby Twoje pociągi jeździły w równym takcie. A już np. końcówka odjazdu pośpiechów nie jest dla Ciebie ważna, bo przecież nimi nie jeździsz. No i nie wiem co ile mają jeździć pociągi na średnicy, co 5 min czy 2,5?
zofey pisze:3. Inaczej tego już nie pogodzi. Po dodaniu 2 pociągów na Zielonkę robi się co 6 minut, a to już na Rembertowie nie pozwala na przesuwanie odstępów. Musi być co 5-6 m. i tyle.
W mojej opinii docelowo (tj. po wybudowaniu centralnego odcinka drugiej linii metra) liczba pociągów osobowych ze średnicy w kierunku Zielonki powinna wynosić zero. Dworcem dla tego kierunku jest Wileniak.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 18 lis 2009, 9:15

O której do Terespola?
O tym kiedy będą wyjeżdżać pociągi do Terespola i Lublina może sobie oczywiście zdecydować PKP. Akurat ze szczątkowego rozkładu na DB oraz z pogłosek wynika że te do Moskwy i Mińska B. będą wyruszały przed pełną, więc podobny wariant przyjąłem.

Co z Mińskiem?
Pewne jest natomiast że konieczność zostawienia im czasu na szlakach Rembertów-Miłosna-Mińsk rozbija całkowicie rozkład na tym odcinku. W takcie co 20 minut może jeszcze więcej osób skorzystać z Kolei Mazowieckich, a i tak pierwszym lepszym pociągiem do Mińska jedzie więcej niż tym PKP. Obecnie między 17:09 (ciężko się z 17:00 wyrobić na 17:09), a 17:33 jest taki odstęp, że tym drugim nie wszyscy się zabierają. Na szczęście jest "Łukowianka". A wszystko przez mini-pośpiech "Podlasie".

Lubelskie.
Miałem przyjemność jechać w poniedziałek pociągiem z Mińska do Wawy (w Wesołej niezabieralnym, ale nie o tym) i przez chwilę między Rembertowem, a Wschodnią jechał obok pospieszny z Lublina. W tym pospiesznym było 2 osoby na 8-osobowy przedział.
Jeśli na samym dojeździe do Warszawy na 9 rano (!) pociąg jest tak "zapełniony" to jakim cudem ma mieć sens jego utrzymanie (nie dziwne że nikt PKP IC nie chce kupić). Tych lubelskich chyba powinno być mniej. Najlepiej tyle ile wejdzie na Celestynów.

Szczegóły.
Co do rozbieżności między średnicą a Rembertowem w moim schemacie. Trzeba to oczywiście dopasować do Średnicy (tam powinno być co 3 minuty), a na Wschodnim tak regulować postoje (30-90-x sekund) żeby na Rembertowie było co 5).

podrozny113
Posty: 202
Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06

Post autor: podrozny113 » 19 lis 2009, 12:19

Moje propozycje to ze Wschodniego:

20-Mińsk
25-Miłosna SKM
29-Białystok
30-
35-
39-Terespol
40-Mrozy
45-Miłosna SKM
50-Tłuszcz/Ostrołęka
55-
59-Lublin
00-Siedlce
05-Miłosna SKM
10-Rembertów
15-

milosz
Posty: 53
Rejestracja: 18 lip 2009, 19:42

Post autor: milosz » 19 lis 2009, 12:54

taa, te skmki po siedlcach, minsku i mrozach to zdecydowanie lepsze rozwiazanie :)

moja propozycja ze wschodniego:
00-Siedlce
05-Rembertów
10-Lublin
15-Terespol (w mrozach wyprzedza siedlce)
20-Miłosna SKM
25-Mrozy
30-
35-Miłosna SKM
40-Mińsk
45-Białystok
50-Tłuszcz/Ostrołęka
55-Miłosna SKM

podrozny113
Posty: 202
Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06

Post autor: podrozny113 » 19 lis 2009, 13:10

Nie żartuj. Lublin "siedzi" na Siedlcach jeszcze przed Miłosną! Terespol na Lublinie zaraz za Miłosną! I gdzie ten Terespol ma wyprzedzić Siedlce? W Mrozach? Ponad 1h20 Wschodni-Siedlce to "doskonały" wynik. W imię tego, ze SKM musi jechać przed Mińskiem. Chociaż jeśli maja jechać bez taktu to faktycznie pasażer będzie wsiadał w pierwszy, który przyjedzie.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 19 lis 2009, 16:36

Zróbcie to samo dla taktu 4-minutowego, pamietając o tym, że pomiędzy dwoma skłądami osobowymi na Rembertów musi być ponad 5 minut, ale też pospieszny moze wyjechać ze wschodniego minutę przed osobówką i odskoczy na tyle, że nie będzie tamować ruchu w Rmb.

Przykład:

00 - Siedlce
04 - Otwock
08 - Rembertów
12 - Pilawa
15 - Lublin (Flirt odskoczy, Lublin go nie dogoni - dla EN57 bezpieczny odstęp to 16 minut)
16 - SKM
20 - Otwock
23 - Terespol
24 - Mrozy
28 - ...
28 - Białystok
32 - SKM
...

Już kiedyś coś podobnego rozpatrywałem. JAk się doczekamy taktu 3 minutowego ,to będzie łatwiej. Ale coś czuję, że się nie doczekamy.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 19 lis 2009, 19:13

Lublin 15 + SKM 16. Nie wiem czy Rembertów się przestawi.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 19 lis 2009, 19:18

Lublin 15 + SKM 16. Nie wiem czy Rembertów się przestawi.
Spokojnie. Lublin odskoczy na 2 minutki. Nie chodzi o przestawienie, tylko na odstęp Lublina od wyjazdu z Rmb. w momencie, w którym jakiś pośpiech mija stojącą osobówkę z reguły potrzeba około 2-3 minut aby dotarł do pierwszego SBL za Rembertowem.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 19 lis 2009, 19:32

Oto rozkład gdzie nic na siebie nie wpada, a potoki są równo rozłożone.

Ś 12 Sulejówek
C 20 Lublin
Ś 24 Mińsk (poza szczytem, przy braku Terespola przesunięcie na 30)
Ś 36 Sulejówek
C 45 Terespol
Ś 48 Mińsk (tylko w szczycie)
Ś 00 Siedlce

+ odciążone Siedlce
+ dwa efektywne pociągi do Mińska (czego obecnie najbardziej brakuje)
+ takt do Sulejówka
- nic dla Mrozów (poza mocno odciążonym pociągiem do Siedlec)
- ogólnie mało pociągów
- brak sensownego miejsca na Dęblin

ODPOWIEDZ