Dwukierunkowe i uĹźywane tramwaje w Warszawie?
Czy sprawa się jakoś posuwa, czy umarła śmiercią biurokratyczną?
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009 ![Rip :rip:](./images/smilies/rip2.gif)
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.
![Rip :rip:](./images/smilies/rip2.gif)
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Jaka sprawa?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Zakupu używanych tramów z zachodu.
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009 ![Rip :rip:](./images/smilies/rip2.gif)
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.
![Rip :rip:](./images/smilies/rip2.gif)
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A skąd pomysł, że w ogóle jest taka "sprawa"? ![chtry :>](./images/smilies/chytry.gif)
![chtry :>](./images/smilies/chytry.gif)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ale poszycie z 4,5 mm blachy nierdzewnej robi wrażenie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Wpadł mi ten pomysł do głowy wczoraj ,kiedy pomyślałem o remoncie koło feminy i co ważniejsze innych czekajacych nas remontach .
Widzę np. Z-1 .Remont odbywa się na Wolskiej , taki tramwj mógłby jeżdżić od Oś .Górczewska do ul .Połczyńskiej , potrzeba tylko dwóch tymczasowych zwrotnic i pętla by była tylko jedna .
Szykuje się remont Al. Jana Pawła II , tu też jest sporo możliwości do pokombinowania .
Wiem że temat jest rewolucyjny
,ale może warto się nad nim zastanowić ?
Te wozy nie musiały by być nowe ,przecież pełniły by rolę tymczasową ,a jak by nie było remontów zawsze by mogły jeżdzić w normalnym ruchu liniowym .
Widzę np. Z-1 .Remont odbywa się na Wolskiej , taki tramwj mógłby jeżdżić od Oś .Górczewska do ul .Połczyńskiej , potrzeba tylko dwóch tymczasowych zwrotnic i pętla by była tylko jedna .
Szykuje się remont Al. Jana Pawła II , tu też jest sporo możliwości do pokombinowania .
Wiem że temat jest rewolucyjny
![;-) ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Te wozy nie musiały by być nowe ,przecież pełniły by rolę tymczasową ,a jak by nie było remontów zawsze by mogły jeżdzić w normalnym ruchu liniowym .
Pewnie da się bez nich przeżyć ,ale...gemba pisze:Zapotrzebowanie na dwukierunkowe tramwaje jest z grubsza podobne, jak na czteroosiowe busy typu capacity. Zapewne gdyby takowe zakupiono, to znalazłoby się dla nich jakieś zastosowanie, ale równie dobrze da się przeżyć bez nich.![]()
Czekam na następne odpowiedzi .
Doświadczenie pokazuje że i bez tramwajów na Jerozlimskich czy bez mostu Poniatowskiego da się przeżyć, ale komunikacja ma ułatwiac, a nie utrudniać życie. Nie tak dawno proponowano zastosowanie ich na Puławskiej podczas remontu "starej" Marszałkowskiej. A i pewnie podczas kopania metra się gdzieś przydadzą, podczas rozgrzebania Feminy i Kercelaka też na pewno by sporo pomogły. Co do Jelonek to średnio widzę, bo bus i tak musiałby mimo tego jeździć, no chyba że zrobić systemem wrocławsko-krakowskim, nieskończoną ilość przesiadek.gemba pisze:Zapotrzebowanie na dwukierunkowe tramwaje jest z grubsza podobne, jak na czteroosiowe busy typu capacity. Zapewne gdyby takowe zakupiono, to znalazłoby się dla nich jakieś zastosowanie, ale równie dobrze da się przeżyć bez nich.![]()
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Był już taki temat na taborze, do zamknięcia.
Było już też pisane, że przytaczanie niedawnego remontu Puławskiej to demagogia, natomiast obecnego remontu Wolskiej stoi w sprzeczności z zasadą "komunikacja ma ułatwiać życie"
.
Było już też pisane, że przytaczanie niedawnego remontu Puławskiej to demagogia, natomiast obecnego remontu Wolskiej stoi w sprzeczności z zasadą "komunikacja ma ułatwiać życie"
![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
LINK Chyba w tym temacie wymienionym wyżej dyskusja umarła, więc przeniosę ją tutaj:
Czy są tramwaje z drzwiami po obu stronach lub z możliwością ruchu wahadłowego? (bo muszą być na lewo drzwi, ale dalej muszą być na prawo
Więc muszą być na obie strony, chociaż to zmarnuje sporo miejsca na siedzenia chyba?) A jeśli nie ma to czy jest możliwość jakiegoś przetargu, lub zakupu takowych?
Czy są tramwaje z drzwiami po obu stronach lub z możliwością ruchu wahadłowego? (bo muszą być na lewo drzwi, ale dalej muszą być na prawo
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Mnóstwo, nawet 120N jest oferowane w wersji dwukierunkowej od niedawna.
Ze względu na mniejszą liczbę siedzeń i normy obciążenia osi wszakże, wagony o małej liczbie osi (jak 120N, Cityrunner, Combino...) będą zwykle krótsze od swoich jednokierunkowych odpowiedników.
Są one jednak o 10 do 30% droższe.
Ze względu na mniejszą liczbę siedzeń i normy obciążenia osi wszakże, wagony o małej liczbie osi (jak 120N, Cityrunner, Combino...) będą zwykle krótsze od swoich jednokierunkowych odpowiedników.
Są one jednak o 10 do 30% droższe.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
ZTM nie posiada żadnych tramwajów, ani jednej sztuki.
Tramwaje w Warszawie posiadają Tramwaje Warszawskie, WKD i KMKM
.
Tramwaje Warszawskie nie posiadają liniowych wagonów dwukierunkowych.
Tramwaje w Warszawie posiadają Tramwaje Warszawskie, WKD i KMKM
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tramwaje Warszawskie nie posiadają liniowych wagonów dwukierunkowych.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Tak. Na stanie zakładu R-3 "Mokotów". Dwa wagony typu N kolejno z 1949r i 1951rCrusier pisze:Czy są tramwaje z drzwiami po obu stronach lub z możliwością ruchu wahadłowego?
![chtry :>](./images/smilies/chytry.gif)
Oczywiście, że jest możliwość. Nawet całe mnóstwo możliwości. Ale powiedz mi jeszcze: skąd wziąć szmalec na to? Bo ten - jak wiadomo - na drzewach nie rośnie.Crusier pisze:A jeśli nie ma to czy jest możliwość jakiegoś przetargu, lub zakupu takowych?
15/12/2005-12/7/2019