Dwukierunkowe i uĹźywane tramwaje w Warszawie?

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Filip7370
Posty: 517
Rejestracja: 01 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Filip7370 » 03 lip 2008, 10:07

Czy sprawa się jakoś posuwa, czy umarła śmiercią biurokratyczną?
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009 :rip:
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 lip 2008, 22:49

Jaka sprawa?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Filip7370
Posty: 517
Rejestracja: 01 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Filip7370 » 06 lip 2008, 23:09

Zakupu używanych tramów z zachodu.
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009 :rip:
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 lip 2008, 7:50

A skąd pomysł, że w ogóle jest taka "sprawa"? :>
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 lip 2008, 19:48

Ale poszycie z 4,5 mm blachy nierdzewnej robi wrażenie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1634
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 09 sie 2008, 18:29

Wpadł mi ten pomysł do głowy wczoraj ,kiedy pomyślałem o remoncie koło feminy i co ważniejsze innych czekajacych nas remontach .
Widzę np. Z-1 .Remont odbywa się na Wolskiej , taki tramwj mógłby jeżdżić od Oś .Górczewska do ul .Połczyńskiej , potrzeba tylko dwóch tymczasowych zwrotnic i pętla by była tylko jedna .
Szykuje się remont Al. Jana Pawła II , tu też jest sporo możliwości do pokombinowania .
Wiem że temat jest rewolucyjny ;-) ,ale może warto się nad nim zastanowić ?
Te wozy nie musiały by być nowe ,przecież pełniły by rolę tymczasową ,a jak by nie było remontów zawsze by mogły jeżdzić w normalnym ruchu liniowym .

interflug
(gemba)
Posty: 511
Rejestracja: 31 paź 2007, 23:31

Post autor: interflug » 09 sie 2008, 18:54

Zapotrzebowanie na dwukierunkowe tramwaje jest z grubsza podobne, jak na czteroosiowe busy typu capacity. Zapewne gdyby takowe zakupiono, to znalazłoby się dla nich jakieś zastosowanie, ale równie dobrze da się przeżyć bez nich. ;-) :razz:
blam blam blam

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1634
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 09 sie 2008, 20:48

gemba pisze:Zapotrzebowanie na dwukierunkowe tramwaje jest z grubsza podobne, jak na czteroosiowe busy typu capacity. Zapewne gdyby takowe zakupiono, to znalazłoby się dla nich jakieś zastosowanie, ale równie dobrze da się przeżyć bez nich. ;-) :razz:
Pewnie da się bez nich przeżyć ,ale...
Czekam na następne odpowiedzi .

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 09 sie 2008, 21:32

gemba pisze:Zapotrzebowanie na dwukierunkowe tramwaje jest z grubsza podobne, jak na czteroosiowe busy typu capacity. Zapewne gdyby takowe zakupiono, to znalazłoby się dla nich jakieś zastosowanie, ale równie dobrze da się przeżyć bez nich. ;-) :razz:
Doświadczenie pokazuje że i bez tramwajów na Jerozlimskich czy bez mostu Poniatowskiego da się przeżyć, ale komunikacja ma ułatwiac, a nie utrudniać życie. Nie tak dawno proponowano zastosowanie ich na Puławskiej podczas remontu "starej" Marszałkowskiej. A i pewnie podczas kopania metra się gdzieś przydadzą, podczas rozgrzebania Feminy i Kercelaka też na pewno by sporo pomogły. Co do Jelonek to średnio widzę, bo bus i tak musiałby mimo tego jeździć, no chyba że zrobić systemem wrocławsko-krakowskim, nieskończoną ilość przesiadek.
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"

"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 sie 2008, 22:44

Był już taki temat na taborze, do zamknięcia.

Było już też pisane, że przytaczanie niedawnego remontu Puławskiej to demagogia, natomiast obecnego remontu Wolskiej stoi w sprzeczności z zasadą "komunikacja ma ułatwiać życie" :p.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Crusier
Posty: 161
Rejestracja: 26 sie 2008, 20:05
Lokalizacja: Marki

Post autor: Crusier » 22 lis 2008, 16:15

LINK Chyba w tym temacie wymienionym wyżej dyskusja umarła, więc przeniosę ją tutaj:

Czy są tramwaje z drzwiami po obu stronach lub z możliwością ruchu wahadłowego? (bo muszą być na lewo drzwi, ale dalej muszą być na prawo :-k Więc muszą być na obie strony, chociaż to zmarnuje sporo miejsca na siedzenia chyba?) A jeśli nie ma to czy jest możliwość jakiegoś przetargu, lub zakupu takowych?
Załączniki
zespol przystankowyb.PNG
Schemat przystanków w Al. Piłsudskiego

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 lis 2008, 16:56

Mnóstwo, nawet 120N jest oferowane w wersji dwukierunkowej od niedawna.

Ze względu na mniejszą liczbę siedzeń i normy obciążenia osi wszakże, wagony o małej liczbie osi (jak 120N, Cityrunner, Combino...) będą zwykle krótsze od swoich jednokierunkowych odpowiedników.

Są one jednak o 10 do 30% droższe.

Awatar użytkownika
Crusier
Posty: 161
Rejestracja: 26 sie 2008, 20:05
Lokalizacja: Marki

Post autor: Crusier » 22 lis 2008, 16:58

A czy ZTM jest w posiadaniu takich maszyn? Konkretnie: tak czy nie?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 lis 2008, 17:01

ZTM nie posiada żadnych tramwajów, ani jednej sztuki.

Tramwaje w Warszawie posiadają Tramwaje Warszawskie, WKD i KMKM ;).

Tramwaje Warszawskie nie posiadają liniowych wagonów dwukierunkowych.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 22 lis 2008, 18:30

Crusier pisze:Czy są tramwaje z drzwiami po obu stronach lub z możliwością ruchu wahadłowego?
Tak. Na stanie zakładu R-3 "Mokotów". Dwa wagony typu N kolejno z 1949r i 1951r :>
Crusier pisze:A jeśli nie ma to czy jest możliwość jakiegoś przetargu, lub zakupu takowych?
Oczywiście, że jest możliwość. Nawet całe mnóstwo możliwości. Ale powiedz mi jeszcze: skąd wziąć szmalec na to? Bo ten - jak wiadomo - na drzewach nie rośnie.
15/12/2005-12/7/2019

ODPOWIEDZ