Strona 5 z 70

: 15 paź 2008, 21:48
autor: NR
ftp://85.128.61.18/38_2008_Ochrona/Zal_ ... nowska.jpg
czy z tego wynika iż pętla MW nie jest własnością ZTM ?

: 15 paź 2008, 21:56
autor: Plesim
Pętla MW jest we władaniu ZTM a ziemia należy do miasta. W przypadku P&R nie możliwa byłaby budowa bez przekazania terenu na własność ZTM-u (chodzilo szczególnie o planowane dotacje z EU).

: 16 paź 2008, 0:05
autor: Pingwin
tygrys pisze:Mam pytanie, czy to ZTM ustala które brygady linii 26 są realizowane z przystanku 11 lub 13 na Górczewskiej, a jeżeli tak to w jakiej formia przekazuje je TW
Tak ZTM, przekazywane są w formie rozkładu jazdy - na rozkładzie masz oznaczenie literka ( f - w tym chyba przypadku)

: 27 paź 2008, 15:59
autor: michał1984
Słuchajcie mam pytanie odnośnie ustawienia linii na poszczególnych terminalach na nowej pętli Metro Młociny.Ktoś sie wykazał na tyle inteligentny zeby na jednym pasie kitować 114 i 156 np dzisiaj w południe stało w sumie 5 wozów(3 gnioty na 156 oraz man i solaris na 114) i jeden drugiego blokował,a na pasie obok stał sobie jeden malutki manNL223 na linii 132.Więc jak to jest :?: :?: :-k :-k nie lepiej zamienić przystankami 114 i 103 który i tak tylko mam tu pętle w dś???

: 27 paź 2008, 16:10
autor: Bastian
Tylko zobacz sobie, dokąd jadą 114 i 156, a dokąd 103 i 132...

: 27 paź 2008, 16:14
autor: Desert
Co to za różnica gdzie co jedzie, ważne by nie było pier... dolnika jak jest teraz

: 27 paź 2008, 16:18
autor: michał1984
Bastian pisze:Tylko zobacz sobie, dokąd jadą 114 i 156, a dokąd 103 i 132...
Wiedziałem ze uzyskam taka odpowiedz =D> to w takim razie co ma 712 wspólnego z 195 a tez stoją na tym samym peronie :-$ :-$

: 27 paź 2008, 16:30
autor: pawcio
To bezpańskie spady, które się ostały i siłą rzeczy wrzucono je na wspólne stanowisko.

: 27 paź 2008, 23:52
autor: Adam G.
pawcio pisze:To bezpańskie spady, które się ostały i siłą rzeczy wrzucono je na wspólne stanowisko.
ale z tym 114 i 156 to racja - te linie niezbyt mieszczą się na jednym peronie :)

: 28 paź 2008, 7:41
autor: michał1984
Adam G. pisze:
pawcio pisze:To bezpańskie spady, które się ostały i siłą rzeczy wrzucono je na wspólne stanowisko.
ale z tym 114 i 156 to racja - te linie niezbyt mieszczą się na jednym peronie :)
Właśnie a wystarczy zamienić stanowiska linii 132 i 114 i bedzie dobrze :dance:

: 05 lis 2008, 17:35
autor: radeom
Dziś zakończył się remont pętli Żerań FSO. Podobno została z niej wycofana linia 126, to prawda?

: 05 lis 2008, 17:41
autor: jacek
radeom pisze:Dziś zakończył się remont pętli Żerań FSO. Podobno została z niej wycofana linia 126, to prawda?
Kto Ci takich bzdur naopowiadał :szok: :ban:
126 już od kilku miesięcy ma trase zmienioną :D

: 05 lis 2008, 17:50
autor: radeom
Co ja gadam! :smiech: Pochrzaniło mi się coś, bo w weekend 176 stające na Żeraniu FSO wziąłem za 126 :D

: 07 lis 2008, 7:49
autor: TGM
GW pisze: Autobusy zszyją Pola Wilanowskie z miastem

Na Polach Wilanowskich niedługo będzie mieszkać nawet 50 tys. ludzi. Za rok powinny zacząć dojeżdżać tu miejskie autobusy. W planach jest jeszcze tramwaj.


Mieszkańców osiedli powstających na Polach Wilanowskich przybywa z każdym miesiącem. To rozległy teren - łącznie 170 hektarów. Dziś jedynym środkiem transportu dla nowych wilanowian są samochody. Pola Wilanowskie są czarną dziurą na mapie miejskiej komunikacji.

Kiedy to się zmieni? Wiktor Czechowski zajmujący się sprawami infrastruktury w Polnordzie (ta firma jest właścicielem Pól) informuje, że na życzenie miasta jego firma wyznaczyła miejsce na pętlę autobusową. Miałaby ona powstać w pobliżu skrzyżowania al. Rzeczypospolitej i południowej obwodnicy Warszawy. Jeżeli miasto zaakceptuje tę lokalizację, będzie musiała przejąć grunt od Polnordu. Jego geodezyjne wyznaczanie ma zacząć się jeszcze w tym roku.

Będą ulice, to będą i autobusy


Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego nie potrafi określić, kiedy autobusy zaczną dojeżdżać na Pola Wilanowskie. Na razie nie mają jak, bo nie istnieją duże ulice przeznaczone dla komunikacji miejskiej. Pierwsza z nich - al. Rzeczypospolitej, która połączy Pola Wilanowskie z ul. Sobieskiego - jest już w budowie. Powstaje jej część od ul. Płaskowickiej-bis do ul. Oś Królewska. Miasto niedawno dobiło targu z Polnordem, do którego należy ten grunt, i zapłaciło za 2 hektary ziemi ok. 20 mln zł. Żeby zbudować drugi kawałek tej ulicy, pomiędzy Osią Królewską a al. Wilanowską, trzeba przejąć grunt od firmy DiE. Tu miesiące negocjacji do niczego nie doprowadziły. Dlatego Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych złożył kilka dni temu wniosek o przejęcie ziemi w trybie tzw. specustawy drogowej. Dzięki temu będzie można zacząć budowę, a koszt wykupu ustalić później. - Ulicę zbuduje miejski zespół remontów i konserwacji dróg. Będzie gotowa dziesięć miesięcy od uzyskania zezwolenia w trybie specustawy - mówi Małgorzata Gajewska, rzeczniczka ZMiD.

Autobusy będą też jeździć ul. Płaskowickiej-bis. Jej budowa zacznie się na początku przyszłego roku. Polnord opracował jej projekt oraz przekazał miastu grunt wraz z pozwoleniem na budowę, zgadzając się, by negocjacje w sprawie ceny przeprowadzić później.

Nowy budynek zamiast starej pętli?

Nie wiadomo, kiedy na Polach Wilanowskich zacznie działać pętla autobusowa. ZTM dopiero stara się o pieniądze na ten cel. Kiedy jednak zostanie uruchomiona, zlikwidowana zostanie dzisiejsza pętla u zbiegu al. Wilanowskiej i ul. Wiertniczej, obok cmentarza i McDonald's.

Robert Lasota, wiceburmistrz Wilanowa, uważa, że w przyszłości na zwolnionej działce powinien powstać wielopoziomowy parking. - Zapewniałby obsługę dla turystów przyjeżdżających do pałacu i Świątyni Opatrzności - mówi. Przyznaje, że lokalizacja jest prestiżowa - naprzeciwko pałacu w Wilanowie. - Ale kto twierdzi, że parking musi być naziemny? Można go schować pod ziemię, a na wierzchu postawić ciekawy budynek - mówi.

W odległych planach ratusza (do realizacji nie wcześniej niż w latach 2014-16) jest budowa linii tramwajowej prowadzącej na Pola Wilanowskie z Dworca Zachodniego. Polnord wskazał miejsce na pętlę tramwajową tuż obok autobusowej - po drugiej stronie południowej obwodnicy Warszawy.

Biura zamiast parkingu "parkuj i jedź"

ZTM chciałby, żeby na Polach Wilanowskich powstał węzeł przesiadkowy podobny do tego na Młocinach - obok pętli tramwajowej i autobusowej miałby zostać ulokowany także parking "parkuj i jedź". Kłopot w tym, że studium zagospodarowania miasta wyznacza miejsce na taki parking nie obok gruntu proponowanego przez Polnord na pętle, a kilkaset metrów na północ, u zbiegu al. Rzeczypospolitej i Płaskowickiej-bis. To papierowy zapis - obowiązujący plan zagospodarowania przestrzennego nie przewiduje w tym miejscu funkcji komunikacyjnych, lecz biura. Polnord jest w ostatniej fazie przygotowań do budowy w tym miejscu dużego kompleksu biurowego. Ratusz nie może odmówić na to zgody, bo inwestycja jest zgodna z planem, który w odróżnieniu od studium jest podstawą do wydawania pozwolenia na budowę. Prawdopodobnie trzeba będzie zatem wprowadzić korektę studium.
](*,) Ten Lasota to chyba powinien wylądować... U zbiegu Wilanowskiej i Sobieskiego :-$ . Przecież to są kpiny :!: Parking w takiej lokalizacji. Od świątyni daleko, a w najbliższym sąsiedztwie lokalizacji pałacu w Wilanowie. Koszmarek 1000x większy od szatańskiego hipermarketu, w dodatku dużo bliżej. Przecież nie ma bardziej szpetnych budynków od parkingów wielopoziomowych. Podziemny niby... A ile by to kosztowało?
No i KM w najbliższej okolicy... Zdecydowane pogorszenie (a można jeszcze gorzej?) albo duże marnotrawstwo w autobusach (np. wyciąganie 180 i 522 (sic!) aż do nowej pętli). Nie wyobrażam sobie układu linii w tej sytuacji.

: 07 lis 2008, 10:08
autor: Glonojad
Tak, podziemny parking, rewelacyjny pomysł - odpadnie problem retencji dla Potoku Służewieckiego :p