Przypomnę, że chodzi o 22 przegubowe i 11 krótkich conecto (teoretycznie odpowiednio 2 i 1 w rezerwie). Będzie wesoło
https://www.dziennikwschodni.pl/lublin/ ... aOaEP_19nY
Moderator: JacekM
https://www.dziennikwschodni.pl/lublin/ ... 44130.htmlWarbus oskarża miasto: są nam winni 5 mln zł. A MPK Lublin kupuje na zastępstwo stare autobusy, wycofywane z Warszawy
Spółka Warbus, która rezygnuje z wykonywania zleconych przez miasto przewozów w komunikacji miejskiej zarzuca miejskim urzędnikom nieuczciwość. – Zarząd Transportu Miejskiego jest nam winien 5 mln zł – twierdzi Paweł Szymonik, dyrektor generalny firmy przewozowej. ZTM jeszcze nie odniósł się do tych zarzutów. Spór może skutkować poważnymi problemami z właściwą obsługą niektórych linii autobusowych.
Wiele im nie zostało
Ciekawe, że jest to kolejne miasto, w którym wszyscy inni są winni, a Warbus jest niby ofiarą.
https://www.facebook.com/zabytkowe.auto ... =3&theaterProszę o dalsze udostępnianie informacji - ostatni Jelcz M121M z pierwszej serii produkcyjnej (VIN SUJM121ANS0000020, rocznik 1996) został na dniach odstawiony przez MPK Lublin i przeznaczany do złomowania, bądź ewentualnej sprzedaży. Jeśli ktoś poszukuje ciekawego oraz jedynego w swoim rodzaju zabytkowego autobusu to myślę, że podobna okazja może się nie powtórzyć. Wiadomo, jak każdy zabytek będzie on wymagał nakładów finansowych oraz pracy, lecz mimo wszystko ze względu na unikatowość jest warty uwagi.
Niezłe cięcia, szybciej będzie przejść pieszo, niż pojechać autobusem - szczególnie przy nowych wakacyjnych rozkładach, które mają być jeszcze ostrzej pocięte...Dziennik Wschodni pisze:Od lutego już na stale utrzymana zostanie większość ograniczeń w kursowaniu autobusów i trolejbusów. Pojawią się też nowe cięcia, szczególnie dotkliwe w weekendy. Częściej niż teraz pojedzie za to linia 151, na wydłużoną do Czubów trasę trafi linia 150, a linie nocne w weekendy pojadą co pół godziny
(...)
W dni powszednie
Od 1 lutego utrzymana ma być większość ograniczeń wprowadzonych przed Wigilią. Główne linie autobusowe (6, 13, 17, 18, 26, 29, 31, 32, 34, 39 i 57) oraz trolejbusowa linia 150 nadal będą kursować co 20 minut.
Poprawi się obsada linii 151, która ucierpiała w grudniu najmocniej. Poprzednio jeździła co 7-8 minut, teraz tylko co 20, przez co trolejbusy w porze szczytu są mocno zatłoczone. Od lutego 151 będzie kursować z 10-minutową częstotliwością w szczycie i 20-minutową poza szczytem. Tak samo zachowa się linia 158.
Linie 150, 153, 155, 156 i 160 pojadą co 20 minut, linia 161 co pół godziny przez cały dzień, linia 152 co pół godziny w szczycie (poza szczytem dwa razy rzadziej), linia 154 co godzina przez cały dzień, 157 co 40 minut.
Ostre cięcie w weekendy
Tu cięcia są najbardziej radykalne, zwłaszcza w niedzielę. W soboty główne linie autobusowe oraz linie trolejbusowe 150, 153, 155, 156, 158, 159 i 160 będą kursowały co 30 minut. Natomiast w niedziele te same linie będą podjeżdżać na przystanek już tylko co 50 minut.
Pozytywnym wyjątkiem od tej reguły będzie linia 151, która w weekendy między godz. 9 a 17 będzie mieć wzmocniony rozkład, w efekcie w soboty o tej porze dnia będzie jeździć co kwadrans, a w niedziele co 25 minut.
Dłużej trzeba będzie czekać na linię 161, która w soboty ma jeździć co 45 minut, a w niedziele co 60. Jeszcze skromniej wyglądają rozkłady linii 152, 154 i 157: w soboty i niedziele mają jeździć raz na godzinę.
Skalę weekendowych cięć dobrze obrazuje liczba trolejbusów, które mają być w ruchu w niedziele. To zaledwie 28 pojazdów, które mają wystarczyć do obsługi... 11 linii, w tym kursujących tak długą trasą jak 150, czy 160.
Od lutego przywrócony ma być za to „akademicki” rozkład nocnych linii N1, N2 i N3. Z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę przez sporą część nocy mają kursować co 30 minut. W pozostałe noce co godzina.
Albo rzadziej, albo drożej
(...)
Mimo to ZTM zapowiada, że w wakacje rozkład zostanie odchudzony jeszcze bardziej.
Dłuższa trasa 150
Od 1 lutego wydłużona zostanie trasa trolejbusowej linii 150. Dzisiaj dojeżdża ona do pętli Węglin. Od przyszłego miesiąca ma jechać dalej, przez ul. Jana Pawła II i ul. Granitową do pętli przy os. Poręba.
(...)
Źródło: https://www.dziennikwschodni.pl/lublin/ ... 58911.html