Kolej Obwodowa

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 lis 2009, 18:28

MeWa pisze:
Glonojad pisze:Wow, toż to aż ćwierć przegubowca! W szczycie porannym to wynik żałosny a nie dobry...
Zważ na to, że to tylko jedna stacja, jedno wyjście, i marna częstotliwość. Po prostu nie lekceważłbym tej trasy.
Owszem, nie można jej lekceważyć, ale częstotliwość 20/30/30 czy nawet 30/30/30, na których oparta jest obecnie idea SKM autorstwa ZTM, nie jest wystarczająco atrakcyjna by tą trasę ożywić. A może nawet dać wrażenie, że się tu "nie opłaca".

Prawdę mówiąc, docelowo muszę zgodzić się chyba z pomysłem Bastiana, że najlepiej byłoby tą trasę... przerobić na szybki tramwaj, podłączony do planowanego tunelu tramwajowego pod dworcem zachodnim. A dalej (to już chyba mój pomysł) wpiąć ten tramwaj w trasę Krasińskiego... takie premetrowskie 186.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 30 lis 2009, 22:35

na tej trasie nie jeżdżą tylko pasażerskie. wręcz są one chyba w mniejszości. więc odpada
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 01 gru 2009, 16:53

Glonojad pisze:Owszem, nie można jej lekceważyć, ale częstotliwość 20/30/30 czy nawet 30/30/30, na których oparta jest obecnie idea SKM autorstwa ZTM, nie jest wystarczająco atrakcyjna by tą trasę ożywić. A może nawet dać wrażenie, że się tu "nie opłaca".

Prawdę mówiąc, docelowo muszę zgodzić się chyba z pomysłem Bastiana, że najlepiej byłoby tą trasę... przerobić na szybki tramwaj, podłączony do planowanego tunelu tramwajowego pod dworcem zachodnim. A dalej (to już chyba mój pomysł) wpiąć ten tramwaj w trasę Krasińskiego... takie premetrowskie 186.
Moim zdaniem największym mankamentem jest brak jakiegokolwiek sensownego rozkładu, zwłaszcza cyklicznego. Efekt pewności, że jak przyjdę na określoną godzinę to pojadę dalej może pomóc. Kolprojekt zakładał, iż pociągi powinny jeździć tam co 15 min.

Co do pomysłu tramwaju - jednak wolę obwodnicę kolejową i jej domknięcie na ochotą wg koncepcji przedstawionej przez PLK w 2006 roku. I nie mówicie mi, że nie da rady się więcej na średnicę wcisnąć - za królowej Wiktorii Angole jednorazowo potrafili uruchomić między Portsmouth a Londynem 18 pociągów w 1 godzinę na kierunek. Nie było wtedy systemów sterowania ruchem, a u nas 15 poc. w 1h na kierunek to szczyt możliwości technicznych...

[ Komentarz dodany przez: MeWa: Wto 01 Gru, 2009 18:47 ]
Usunięcie zdublowanej treści. MeWa
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 01 gru 2009, 17:14

humptyangel pisze: Co do pomysłu tramwaju - jednak wolę obwodnicę kolejową i jej domknięcie na ochotą wg koncepcji przedstawionej przez PLK w 2006 roku.
Tylko czy naleźli by się chętni na podróż taką linią? Nie przebiega ona chyba zbytnio przez tereny za bardzo zamieszkałe. I czy czas podróży tą linią byłby znacząco krótszy od jazdy z przesiadkami?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 01 gru 2009, 18:51

humptyangel pisze:Co do pomysłu tramwaju - jednak wolę obwodnicę kolejową i jej domknięcie na ochotą wg koncepcji przedstawionej przez PLK w 2006 roku. I nie mówicie mi, że nie da rady się więcej na średnicę wcisnąć
Humpty - nie wiem, do której koncepcji odnosisz się, ale PLK też mówiło o reaktywacji Głównego (przeniesieniu Ochoty) po zach. stronie Towarowej - wówczas byłaby to stacja końcowa z możliwością przesiadek. Z domknięciem pętli jest jeden problem - przecięcie układu dalekobieżnego.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 01 gru 2009, 19:07

No ale co to daje w przedmiocie dyskusji?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 01 gru 2009, 20:10

Czy były prowadzone jakieś badania czy uruchamianie tej linii byłoby opłacalne?

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 01 gru 2009, 20:14

Premo pisze:Czy były prowadzone jakieś badania czy uruchamianie tej linii byłoby opłacalne?
Ja bym jednak wolał żeby się udało zapewnić odpowiednią podaż na innych liniach, a potem na siłę wymyślać nową. Bardziej bym już widział rozwiązanie w stylu szybkiego tramwaju (ale nie w stylu - ZTM wymyśla, TW płaci :D ).
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
malyniak
Posty: 157
Rejestracja: 24 sie 2006, 19:02
Lokalizacja: Warszawa/Puławy

Post autor: malyniak » 01 gru 2009, 21:05

del

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 02 gru 2009, 12:49

Koncepcje PLK gdzieś mam - postaram się wrzucić na stronę i podlinkować. Notabene ta koncepcja powstała jako alternatywa dla pomysłu Kolprojektu -> http://siskom.waw.pl/kp-kolej-warszawa.htm#wmok

Kwestia badania potoków - CNTK w wstępnym studium wykonalności robiło prognozy w VISUM. Na 2015 potok na kierunku między Wolą a Kasprzaka wynosił ok 700 pas./h. Co ciekawe dodam, iż CNTK w ww. opracowaniu postulowało wykonanie bezkolizyjnych połączeń linii obwodowej z linią radomską i grodziską. Inne opracowanie BPRW z 2005 roku bardzo dużo miejsca poświęcało linii obwodowej i nazywało ją średnicą bis .

A co do samych prognoz w VISUM - od pewnego czasu jestem zdystansowany do ich wyników ze względu na fakt, iż BAiPP (d. BNAM) uznaje, że Warszawa będzie wielka i w 2035 r. będzie mieć 3 mln ludzi. Prognozy GUS dla Warszawy i obszaru metropolitarnego mówią o wzroście 15%. W kwestiach demograficznych bardziej wierzę GUS niż urbanistom z BNAM. Ale Ratusz wie lepiej i pod te megalomańskie prognozy robi się w VISUM. EOT
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 gru 2009, 12:55

Tylko, że te prognozy mają drugie dno - GUS odnosi się do osób zameldowanych na terenie Warszawy. A nie ulega wątpliwości, że bez meldunku mieszka bardzo dużo ludzi, zwłaszcza wynajmujących mieszkania. Na Derbach podobno zameldowało się do tej pory... kilkanaście osób.

[ Dodano: |2 Gru 2009|, 2009 12:57 ]
PS. Dlaczego na tym projekcie ( http://siskom.waw.pl/komunikacja/kolej/ ... ach_gl.pdf ) jest mowa o włączeniu linii radomskiej i nasielskiej w układ torowy Warszawy Głównej? Czyżby znowu była koncepcja, żeby pociągi regionalne z 220-tysięcznego miasta kończyły "w polu" i nie zapewniały dojazdu do ścisłego Centrum? ](*,)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 02 gru 2009, 16:54

humptyangel pisze:Ratusz wie lepiej i pod te megalomańskie prognozy robi się w VISUM.
Póki co każdy zespół autorski robi prognozy według włąsnych założeń. Ma to wady i zalety. Wadą jest mała porównywalnośc wyników. Zaletą brak sztywnych, nie zawsze słusznych założeń w zakresie modelu popytu. Nie ma żadnego obowiązku korzystania z takich czy innych danych wejściowych. Dobry modelarz potrafi krytycznie ocenić dane demograficzne.

[ Dodano: |2 Gru 2009|, 2009 16:55 ]
JEśli chodzi o prognozy, to ja bym był bardziej sceptyczny jeśli chodzi o zmiany wwskaźników ruchliwości oraz oporu przestrzennego w latach przyszłych (co ma związek z rozkładem długości podróży).

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 02 gru 2009, 17:27

Póki co ta linia nie zapewnia dojazdu nigdzie.

Awatar użytkownika
malyniak
Posty: 157
Rejestracja: 24 sie 2006, 19:02
Lokalizacja: Warszawa/Puławy

Post autor: malyniak » 02 gru 2009, 23:13

del

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 03 gru 2009, 9:14

Pomysł jest ciekawy, Visum byłby potrzebnym narzędziem. Nie wiem tylko, czy na transporcie jest program z odpowiednią licencją (tj. czy ograniczenie maksymalnych rozmiarów sieci pozwoli na wczytanie modelu warszawskiego).

ODPOWIEDZ