Kolej Obwodowa

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 10 kwie 2009, 12:16

Obecne wykorzystanie Kolei Obwodowej to jeden pociąg na godzinę. Tymczasem Średnica ma pełne obłożenie, a Obwodowa ma przecież dostęp do metra i tramwajów niewiele gorszy.

Ja bym postąpił radykalnie i podzielił relacje na dwie grupy (Wołomin to trzecia):
1. relacje częste: ...Grodzisk - Śródmieście - Otwock.../Rembertów...
2. relacje rzadsze: ...Legionowo - Gdański - Sochaczew.../Piaseczno...

Co ciekawe tory na Zachodnim/Woli są tam poprowadzone że nie stwarzałoby to żadnego problemu technicznego.

Legionowo mogłoby spokojnie liczyć na pociąg co 10 minut, a Sochaczew i Piaseczno co 20 minut. Czyli biorąc pod uwagę dzisiejsze rozkłady... nieporównywalnie lepiej.

Wtedy na Średnicy nawet przy połączeniu Grodziska z Otwockiem co 8 minut, zostaje i tak drugie tyle dla S2 (Pruszków-Sulejówek) oraz Siedlec.

Piętrusy można wrzucić w całości do drugiej grupy. Wtedy Centralny jest całkowicie wyczyszczony z ruchu podmiejskiego.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 10 kwie 2009, 12:30

1. Sprawdź prędkość szlakową na Wola-Gdański.
2. Porównaj dojście do przystanków Wola, Kasprzaka, Koło z przystankami Ochota, Powiśle, Stadion
3. Przeczytaj jeszcze raz swojego posta :)

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 10 kwie 2009, 12:40

Wola jak Zachodni
Gdański metrem
Zoo tramwajami

a Piaseczno z Ochoty i Powiśla i tak nie ma zbyt wiele pożytku

[ Dodano: |10 Kwi 2009|, 2009 12:43 ]
prędkość faktycznie marna. ale to da się chyba poprawić.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 10 kwie 2009, 12:45

Legionowo mogłoby spokojnie liczyć na pociąg co 10 minut
Oczywiście po zakońćzeniu remontu, to nie będzie stanowiło żadnego problemu.
jasiu pisze:1. Sprawdź prędkość szlakową na Wola-Gdański.
2. Porównaj dojście do przystanków Wola, Kasprzaka, Koło z przystankami Ochota, Powiśle, Stadion
3. Przeczytaj jeszcze raz swojego posta
Po aktualnie trwającej modernizacji części towarowej nie będzie problemu z relacjami na Sochaczew.
Oczywiście głównym zadaniem wyremontowanej trasy będzie - na razie - przejęcie ruchu dalekobieznego, ale potem śmiało można wykorzystać go do ruchu podmiejskiego. Tym bardziej, że mają powstać nowe przystanki kolejowe przy tej linii.. Po co pakować wszystko na Wolę, która z resztą też prędzej czy później doczeka się remontu, nie można wiecznie jechać 20-30km/h na tej trasie.
Ale tak czy inaczej - już w przyszłym roku część relacji mogła by tak wyglądać.
Tylko że wtedy bedzie remont Gdańskiej, więc utrudnione zadanie.. ale przy takim ruchu, jaki tam jest teraz - większego problemu być nie powinno. Do Legionowa większość już będzie uprzątnięta.
Tak więc marzenia zofeya nie są takie znowu bezpodstawne, wręcz przeciwnie - bardzo realne i - jak dla mnie - nawet sensowne. Do tego wspominane przeze mnie wielokrotnie relacje Otwock/Mińsk - Gdańska - (kolej obwodowa po dalekobieżnej)... Czemu nie? O ile skróciłby się dojazd na Zoliborz i Bemowo!
Ja za takim pomysłem jestem od kiedy zobaczyłem,że ludzie chętnie jeździli pociągiem zastępczym Tłuszcz - Gdański. Podobne relacje (z sensownym taktem) mogą się okazać strzałem w dziesiątkę. Aż szkoda, że bezprzesiadkowo w ten sposób nie będzie można dojechać na Ursynów.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 10 kwie 2009, 12:45

tylko że z Zachodniego na Śródmieście jedzie się 5 minut, a z położonej na zadupiu Woli na Gdański - 17 minut. Udupione Piaseczno chcesz rozlatującą się koleją obwodową uszczęśliwiać, ale sobie to flirta na Śródmieście zostawiasz :D

[ Dodano: |10 Kwi 2009|, 2009 12:47 ]
przewoz pisze:Do tego wspominane przeze mnei wielokrotnie relacje Otwock/Mińsk - Gdańska - (kolej obwodowa po dalekobieżnej)... Czemu nie? O ile skróciłby się dojazd na Zoliborz i Bemowo!
W szczycie można wrzucić parę par w ten sposób, ale jak sobie przypomnę frekwencję na objazdowych pociągach Tłuszcz-Rembertów-Gdańska bodajże 1,5 roku temu...

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 10 kwie 2009, 12:54

jasiu pisze:ale jak sobie przypomnę frekwencję na objazdowych pociągach Tłuszcz-Rembertów-Gdańska bodajże 1,5 roku temu...
Ile one czasu jeździły i jaką ofertę reprezentowały? Żadną. Ludzie nawet nie zdąrzyli się do tego przyzwyczaić. A jeżdźżacych z tej strony (czy z zachodniej) na północ Warszawy nie brakuje. Będę się upierał przy tym pomyśle.

tylko że z Zachodniego na Śródmieście jedzie się 5 minut, a z położonej na zadupiu Woli na Gdański - 17 minut.
Z Kasprzaka na Gdański też około 15 minut przy dobrych iatrach (komunikacją miejską). A przypomnę - linia bez remontu, a przy modernizacji WWK jednym z celów była rewitalizacja linii. co powiesz, jak za 5 lat ten odcinek pociągiem bedzie można pokonać w 5-7 minut?
Część planów można zrealizować już w przyszłym roku, ale projekt z Wolą - dopiero po modernizacji linii. Nie ma na to rady.

Jedna errata - przystanki kolei obwodowej miały być zbudowane na 2009 rok, ale z tego co pamiętam ,to nie będą, tak więc zakres ograniczony. Ale sam Gdański i tak sporo załatwia póki co.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 10 kwie 2009, 13:05

Jasiu. Jeśli KM będzie dysponować tylko Średnicą to Piaseczno więcej połączeń nie dostanie, bo nie ma zwyczaju zabierać dochodowym relacjom (Grodzisk, Mińsk, Otwock, Tłuszcz) miejsca na Średnicy.
Więc jak Piaseczno, Sochaczew i Legionowo chcą mieć rozwijane połączenia, będzie tak musiało być jak napisałem.

Sprawa by się diametralnie zmieniła gdyby pozwolić jeździć na Średnicy z odstępem 3, albo nawet 2 (czyli jeden pociąg na Ochocie, drugi na Śródmieściu, a kolejny na Powiślu).
Ale nie tutaj o Średnicy, w tym temacie zakładamy że jednak niedasię częściej niż co 4 minuty i kombinujemy co ma do tego Obwodowa :D

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 10 kwie 2009, 17:27

ompletnie teoretyzując - jeżeli zakładamy odstęp 4 minuty, to mając z obu stron 3 kierunki (Tłuszcz, Mińsk, Otwock / Łowicz, Skierniewice, Radom) przy łączeniu relacji (Otwock-Grodzisk itp.) każdy kierunek może mieć pociąg co 8 min.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 10 kwie 2009, 19:38

zofey pisze:Obecne wykorzystanie Kolei Obwodowej to jeden pociąg na godzinę. Tymczasem (...)Piętrusy można wrzucić w całości do drugiej grupy. Wtedy Centralny jest całkowicie wyczyszczony z ruchu podmiejskiego.
I bez tego pomysłu wszystkie piętrusy należy wyrzucić na Gdański, albo Wileński, gdzie mogłyby normalnie jeździć.
A sam pomysł budzi mieszane uczucia. O ile Legionowo mogłoby jeździć na Gdański (choć i tak dostaną SKM przez Śródmieście), to Sochaczewia i zwłaszcza Piaseczna bym dojazdu do Centrum nie pozbawiał. Trzeba bezwzględnie dążyć do zwiększenia przepustowości śrenicy, pokasować pociągi ze wschodu tylko do Zachodniego i z zachodu tylko do Wschodniego (bo szkoda na nie średnicy), stworzyć kilka silnych stałych wyczerpujących relacji przez Śródmieście i wtedy pomyśleć co i skąd mogłoby jechać obwodowo.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 10 kwie 2009, 19:54

jasiu pisze:ompletnie teoretyzując - jeżeli zakładamy odstęp 4 minuty, to mając z obu stron 3 kierunki (Tłuszcz, Mińsk, Otwock / Łowicz, Skierniewice, Radom) przy łączeniu relacji (Otwock-Grodzisk itp.) każdy kierunek może mieć pociąg co 8 min.
Zgadza się, ale mamy 2 problemy do rozwiązania:
1. obsługa pociągów tylko na Grochowie (potrzeba jeszcze gdzieś w pobliżu Warszawy Zachodniej, albo na linii skierniewickiej), niestety, ale nowe pociągi wymagają regularnej troski, a będzie ich coraz więcej
2. dużo różnych zależności, zwłaszcza na siedleckiej i łowickiej, a także za Grodziskiem i za Zielonką, które utrudniają zgranie wszystkiego.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 10 kwie 2009, 23:20

Andrzej pisze:albo Wileński, gdzie mogłyby normalnie jeździć.
Najwcześniej za 2,5 roku. O ile w tym rozpisza przetarg na nowe lokomotywy.
Na Gdańskim za małe potoki, a piętrusy najlepiej sprawdzają się w tych zestawieniach, jakie teraz jeżdżą: 4-5 wagonów. Ale oczywiście takich przyspieszonych powinno być więcej, to jasne.
Andrzej pisze:O ile Legionowo mogłoby jeździć na Gdański (choć i tak dostaną SKM przez Śródmieście), to Sochaczewia i zwłaszcza Piaseczna bym dojazdu do Centrum nie pozbawiał.
Ja osobiście nie myślę o pozbawianiu, tylko dołożeniu nowych pociągów w innych relacjach, skoro na razie na średnicy jest jak jest i nie wiadomo czy będzie lepiej.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 11 kwie 2009, 6:59

Właśnie.
Przywiązujmy się do nazwy tematu, a nie do konkretnej (radykalnej) propozycji jaką umieściłem w pierwszym poście.
Może jakieś inne pomysły na wykorzystanie obwodowej? Np. dalsze relacje? siatka przyspieszonych? podsyły w nieciekawych porach?

Zari
Posty: 112
Rejestracja: 08 sie 2008, 15:45
Lokalizacja: Siedlce/Warszawa

Post autor: Zari » 11 kwie 2009, 11:06

Póki nie ma przejść podziemnych na gdańskim nie wrzucał bym tam za dużo pociągów. Brak bezpiecznych przejść + większy ruch = większe prawdopodobieństwo wypadku.
Co do pospiesznych, znacząco utrudniło by to przesiadki gdyby niektóre jechały przez centralny a inne przez gdański

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 11 kwie 2009, 12:56

mam raczej na myśli konkretne pociągi dowożące ludzi do metra na <7:30, a zabierające o 16:30>. Centralny jest wtedy raczej zajęty przez PKP.

[ Dodano: |11 Kwi 2009|, 2009 12:57 ]
Centralny jak wiemy ma z metrem niewiele wspólnego. Oczywiście warto uczynić przesiadanie na Dw. Gdańskim odpowiednio wygodnym.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 11 kwie 2009, 13:59

przewoz pisze:
Andrzej pisze:albo Wileński, gdzie mogłyby normalnie jeździć.
Najwcześniej za 2,5 roku. O ile w tym rozpisza przetarg na nowe lokomotywy.
Na Gdańskim za małe potoki, a piętrusy najlepiej sprawdzają się w tych zestawieniach, jakie teraz jeżdżą: 4-5 wagonów. Ale oczywiście takich przyspieszonych powinno być więcej, to jasne.
Jakie przyspieszone? Niech najpierw 'wszędzie-stające' pociągi jeżdżą regularnie i często.

ODPOWIEDZ