Kontrola w Kolejach Mazowieckich - problem z odwołaniem

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 15 sie 2010, 17:36

Wolfchen pisze:Glonojad napisał/a:
Kod paskowy?

Na atramentówce może być ciężko
Bez przesady. IC na swoich biletach z Internetu nanosi bardziej skomplikowany kod (matrycowy) i ten wydrukowany na atramentówce da się odczytać przez ich czytniki. Kod paskowy jest łatwiejszy i taki druk na byle bilcie byłby do odczytania. Z resztą automat musiałby jak dla mnie czytać również numer i serię biletu. To mi wystarcza, to wydrukowane jest na każdym bilecie w drukarni. Dopiero gdyby był kod paskowy - ma go przymować. Wszystko da się zrobić. Teraz pozostaje problem rozstawienia takich bramek. Faktycznie w wielu punktach było by to bardzo kłopotliwe. Ot taki Rembertów z właściwie jednym głównym zejściem, do którego się wysypuje pół pociągu co chwilę w szczycie... Nasze stacje nie bardzo są dostosowane do tego rodzaju kontroli. Więc jakie inne propozycje? Jak jakaś się pojawi, to na prawdę będę absolutnie za zniesieniem konieczności udawania się do pierwszych drzwi pociągu celem nabycia biletu. Póki co jak widzicie nie bardzo można podnieść skuteczność kontroli...

[ Dodano: |15 Sie 2010|, 2010 17:37 ]
zzz pisze:Dyskutujecie o bramkach, a problemem jest to, ze nie mozliwosci skaoswania biletu na stacji ani w pociagu, tylko trzeba znalezc kierpocia zanim cie renomiarz dopadnie.
Topć piszę, że jak wyeliminujemy problem wchodzenia do pociągu bez biletu, to i tego tematu nie będzie.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 15 sie 2010, 17:49

Najlepsze rozwiązanie zastosowano w filmie "Raport mniejszości".

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 15 sie 2010, 20:23

W Londynie to nie same bramki zabezpieczaja wejscie na stacje - wszystkie bramki (podobnie jak w wielu miastach Europy Wschodniej) sa pilnowane przez obsluge. Rowniez wejscia na wiele dworcow sa pilnowane.

Same bramki niczego nie rozwiaza, do tego bramki na wybranych stacjach to naprawde nieszczelny system...
Poza tym na wielu stacjach ze wzgledow bezpieczenstwa obstawiam, ze postawienie bramek nie byloby mozliwe. (brak miejsca, zbyt bliska odleglosc schodow, zbyt blisko krawedzi peronu itp.).

U nas, poza tym, wymagaloby to zmiany filozofii i wprowadzenia oplaty za przebywanie na dworcu. Nie wiadomo kto mialby sie na to zgodzic, kto wnioskowac. A co jesli z dworca korzysta kilku przewoznikow?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 sie 2010, 20:35

Nawet nie musi korzystać - wystarczy, że istnieje taka możliwość (a pomijając linię WKD, to taka możliwość jest wszędzie)... 8-(

Do wywodu MeWy dodam jeszcze zabezpieczenie dróg ewakuacyjnych.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 15 sie 2010, 21:16

Kto miałby te bramki zamontować? KM? SKM? PLK? a może Intercity?

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 15 sie 2010, 23:56

Premo pisze:Kto miałby te bramki zamontować? KM? SKM? PLK? a może Intercity?
Tu akurat doszedłeś do serca wszystkich problemów polskiej kolei, to temat na odrębną dyskusję ;)
Osobiście mogę powiedzieć że z systemem "bramkowym" w podmiejskich pociągach spotkałem się wyłącznie w aglomeracji moskiewskiej, działa to całkiem nieźle. Pomijając choćby to, co mnie spotkało - miałem bilet do dalszej stacji, zdecydowałem się wysiąść wcześniej. Nie spodziewałem się, że bramka nie zechce mnie wypuścić ze względu na fakt, że miałem wysiąść gdzie indziej, tak się jednak stało - problem wymagał poważnego zaangażowania obsługi stacji :D
noidea

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 16 sie 2010, 0:26

Póki co nikt nie odpowiedział na pytanie jakie zadanie mają te bramki? Bo chyba jedyną zaletą jest to że pasażer pasażer wie czy w chwili wejścia ma ważny bilet. Bramka nie sprawdzi natomiast prawa do ulgi. Nie uniemożliwi wejścia na stacje osobom bez biletu.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 16 sie 2010, 0:29

Premo pisze:Nie uniemożliwi wejścia na stacje osobom bez biletu.
Na pewno znacząco je utrudni, choć sam nie jestem raczej zwolennikiem realizacji tego pomysłu w Warszawie, przynajmniej na razie.
noidea

zzz
Posty: 1060
Rejestracja: 21 sty 2008, 22:46

Post autor: zzz » 16 sie 2010, 0:36

Premo pisze:Póki co nikt nie odpowiedział na pytanie jakie zadanie mają te bramki?
mozliwosc skasowania biletu?

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 16 sie 2010, 0:49

mozliwosc skasowania biletu?
Kasownik zamontowany na stacji równie dobrze spełnia tę rolę

zzz
Posty: 1060
Rejestracja: 21 sty 2008, 22:46

Post autor: zzz » 16 sie 2010, 1:03

Premo pisze:Kasownik zamontowany na stacji równie dobrze spełnia tę rolę
tak, ale przekonywales wyzej ze sie nie da bo sa niszczone przez wandali

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 sie 2010, 1:34

nie wiem zatem co mialoby chronic przed zniszczeniem same bramki.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

zzz
Posty: 1060
Rejestracja: 21 sty 2008, 22:46

Post autor: zzz » 16 sie 2010, 7:03

Czyli u nas nie da sie doprowadzic do cywilizowanej formy kasowania biletu. To moze zamiast wyscigow czy zdarze zlapac kierpocia nim renomiarz dopadnie, zwolnic z obowiazku posiadania biletu, az tegie glowy w PKP nie wymysla jak wyglada kasownik.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 16 sie 2010, 10:04

zzz pisze:tak, ale przekonywales wyzej ze sie nie da bo sa niszczone przez wandali
Kasowniki w pociągach.
Czyli u nas nie da sie doprowadzic do cywilizowanej formy kasowania biletu.
Biletów KM przecież nie trzeba kasować więc w czym problem?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 sie 2010, 15:07

Adam G. pisze:Na pewno znacząco je utrudni, choć sam nie jestem raczej zwolennikiem realizacji tego pomysłu w Warszawie, przynajmniej na razie.
Ja osobiście bardzo długo korzystałem z wejściówek do metra... A przecież mogłem nie mieć WKM, tylko jeździć sobie za darmo... Ot, skuteczność bramek. 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ