Strona 5 z 5

: 05 lis 2012, 16:02
autor: fik
Piottr pisze: A na czym się powinien taki plan opierać Twoim zdaniem?
Na popycie potencjalnym i analizie możliwości jego osiągnięcia. To logiczne, przepisując obecny rozkład jazdy do planu (a dokładnie to zostało w tym idiotycznym dokumencie zrobione) nie uzyska się ciekawych wyników.

: 05 lis 2012, 16:02
autor: Piottr
Wolfchen pisze:Skoro plan, to powinien się opierać na prognozie na dany okres.
A na czym powinna się opierać prognoza? ;-)

: 05 lis 2012, 16:13
autor: Wolfchen
Piottr pisze:A na czym powinna się opierać prognoza?
Na potrzebach przewozowych (którym obecny rozkład nijak nie odpowiada).

: 05 lis 2012, 16:39
autor: KwZ
Piottr pisze:A na czym powinna się opierać prognoza? ;-)
Na rozsądnych założeniach.

: 05 lis 2012, 23:06
autor: pawcio
I poważnym badaniu konsumentów.

: 06 lis 2012, 10:38
autor: Piottr
fik pisze:
Piottr pisze: A na czym się powinien taki plan opierać Twoim zdaniem?
Na popycie potencjalnym i analizie możliwości jego osiągnięcia.
Piottr pisze:A na czym powinna się opierać prognoza?
Wolfchen pisze:Na potrzebach przewozowych (którym obecny rozkład nijak nie odpowiada).
KwZ pisze:Na rozsądnych założeniach.
pawcio pisze:I poważnym badaniu konsumentów.
Zasadniczo, ja bym tego lepiej nie napisał - ale Wasze odpowiedzi upewniły mnie, że dobrze myślę.

Budowa prognozy w oparciu o obecną, najbardziej beznadziejną od wielu, wielu lat ofertę przewozową w ruchu dalekobieżnym, i pochodzącą z niej macierz sprzedaży biletów jest tylko konserwowaniem obecnego stanu beznadziei.

Szkoda, że nikt się nie pokusił zrobienia porządnego modelu grawitacyjnego opartego na potencjale demograficznym i atrakcyjności regionów, popartego porządnymi badaniami preferencji podróżnych. Wtedy nagle mogłoby się okazać, że ten wspominany przeze mnie Gorzów potrzebuje połączenia 4 razy na dobę i nie do Warszawy, a do Berlina, a Biała Podlaska pociągu tylko w piątek i niedzielę*)...


*) w 2009 roku jeździłem i liczyłem pasażerów na linii Siedlce - Terespol. Dobowy potok sumaryczny wychodził wtedy coś koło 3700 osób na całej linii w obu kierunkach, z czego 32% ankietowanych podróżnych przyznawało się do ulgi kolejowej.

: 08 lis 2012, 19:57
autor: KwZ
Ja powiem coś gorszego. Rok temu min. Nowak rezygnował z "Y". Podobno kolejarze mieli zorganizować strajk ostrzegawczy w wigilię (nie wiem, jechałem Polskim Busem) tylko po to, żeby wymusić na ministrze sporządzenie ogólnej polityki kolejowej w dłuższej perspektywie. Minął rok i co? Chyba nawet studium KDP nie jest gotowe.

: 08 lis 2012, 21:51
autor: MeWa
KwZ pisze:Ja powiem coś gorszego. Rok temu min. Nowak rezygnował z "Y". Podobno kolejarze mieli zorganizować strajk ostrzegawczy w wigilię (nie wiem, jechałem Polskim Busem) tylko po to, żeby wymusić na ministrze sporządzenie ogólnej polityki kolejowej w dłuższej perspektywie. Minął rok i co? Chyba nawet studium KDP nie jest gotowe.
No nie do końca. Strajk miał być w sprawie sytuacji w PR-ach i postawy ministerstwa względem organizacji przewozów regionalnych. A tu też problem postawy samorządów i ustalenia ich stanowiska. KDP tutaj nic do rzeczy nie ma i nie miało.

Zgodnie z aktualnym harmonogramem - zakończenie realizacji prac studialnych i analitycznych: II połowa 2013 – I połowa 2015 r.

: 08 lis 2012, 22:06
autor: KwZ
A może. W każdym razie takiej polityki / wizji nie ma ani ogólnej, ani międzywojewódzkiej, ani regionalnej, ani z KDP, ani bez.

: 09 lis 2012, 10:57
autor: Piottr
KwZ pisze:A może. W każdym razie takiej polityki / wizji nie ma ani ogólnej, ani międzywojewódzkiej, ani regionalnej, ani z KDP, ani bez.
Jedyna wizja jaką ostatnio opublikowano, to wizja likwidacji 4000 km sieci PKP PLK.

Planu, który omawiamy, wizją nazwać nie sposób, to konserwacja zastanego, dramatycznie beznadziejnego i dogorywającego układu połączeń dalekobieżnych.

Plan transportowy dla połączeń międzywojewódzkich

: 14 paź 2016, 8:42
autor: fik
Trwają konsultacje aktualizacji planu transportowego. Zachęcam do wysyłania swoich uwag: https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/1 ... 0#12384040