Strona 41 z 47
Rozdysponowanie taboru
: 13 lis 2016, 7:51
autor: beni
15 Solbusów padło na Kleszczowej. Nie wytrzymują trudów pracy.
Rozdysponowanie taboru
: 13 lis 2016, 11:09
autor: zxcvbnm
Rzeczywiście Solbus się popisał... padają zarówno LNG jak i ON. Jak tak dalej pójdzie, to MZA wycofa SM18.
Rozdysponowanie taboru
: 13 lis 2016, 13:44
autor: man1956
Ale SM 10 na Woronicza też się sypią. A na czy konkretnie polegają problemy?
Rozdysponowanie taboru
: 13 lis 2016, 14:00
autor: ashir
To może MZA nie potrafi zadbać o Solbusy? Gdyby KDD Trans (użytkujący dużą ilość SM12 i SM18 w Bydgoszczy oraz SM12 LNG w Olsztynie) miał takie problemy z Solbusami to marnie by skończyli, a jako ajent raczej rezerwy mają skromne i każdy wóz jest na wagę złota.
Rozdysponowanie taboru
: 13 lis 2016, 14:34
autor: 8239
ashir pisze:To może MZA nie potrafi zadbać o Solbusy? Gdyby KDD Trans (użytkujący dużą ilość SM12 i SM18 w Bydgoszczy oraz SM12 LNG w Olsztynie) miał takie problemy z Solbusami to marnie by skończyli, a jako ajent raczej rezerwy mają skromne i każdy wóz jest na wagę złota.
Pamiętaj jednak, że KDD to po prostu firma Solbus w przebraniu (Szef KDD - Gackowski jest/był dyrektorem w solbusie), więc produkowali te autobusy de facto "dla siebie", dlatego prawdopodobnie jakość montażu była inna. Dodatkowo kwestie związane z serwisem, częściami czy zwłaszcza uznawaniem gwarancji producenta w takiej sytuacji są mocno "uproszczone".
I zakład może funkcjonować płynniej.
Rozdysponowanie taboru
: 13 lis 2016, 14:37
autor: ashir
To dla "prestiżowej" Warszawy się nie postarali z montażem?
Rozdysponowanie taboru
: 13 lis 2016, 16:09
autor: 5556
man1956 pisze:Ale SM 10 na Woronicza też się sypią. A na czy konkretnie polegają problemy?
Te z Kleszczowej padają na m.in na pompy paliwa. Ktoś wie co dolega pozostałym?
Rozdysponowanie taboru
: 13 lis 2016, 17:17
autor: wincenty
Może MZA wyciągnie nauczkę z tej historii i zmniejszy udział kryterium ceny w SWIZ w przetargach na autobusy. Unikniemy w ten sposób produktów z niskiej półki, takich jak wspomniane solbusy, budżetowe mercedesy, solarisy schodzącej generacji czy wynalazki typu elektryczny ursus. Zainwestowanie w dobre jakościowo produkty wyjdzie przewoźnikowi tylko na dobre,
Rozdysponowanie taboru
: 13 lis 2016, 22:10
autor: px33
Rzecz w tym, że tego praktycznie nie da się zapisać w kryteriach. Nie ma chyba istotnej różnicy między Solarisem III, a Solarisem IV (może waga?), przy nowym Conecto (tym brzydkim) producent chwali się, że oferuje wszystkie opcje możliwe dla Citaro.
Poprawę jakości przewoźnik może uzyskać rygorystycznymi odbiorami i/lub klauzulą o odroczonym odbiorze (jak TW - odbiór po przejechaniu 1000 km bez istotnej awarii). Najpierw producent dokręci wszystko żeby przejść pierwsze odbiory, a potem zapłaci ewentualną karę za awaryjność. Oczywiście, taka polityka nie pozostanie bez wpływu na wyższy koszt w przyszłości, ale producenci raczej będą się pilnować.
Rozdysponowanie taboru
: 13 lis 2016, 22:56
autor: zxcvbnm
W ogóle na Conecto powinna być nieformalna blokada - jak na zachodzie, a produkty Solbusa, Autosana i Ursusa przyjmować właśnie po przejechaniu 1000 km bez awarii. Zaś III generacja od IV różni się tylko wyglądem i wagą.
Rozdysponowanie taboru
: 13 lis 2016, 23:05
autor: ashir
A co Ci zrobił Mercedes?
A Solarisy IV generacji mają też inaczej zaaranżowane wnętrze, gdzie można wstawić dużo miejsc z poziomu podłogi.
Rozdysponowanie taboru
: 14 lis 2016, 8:40
autor: Domas
zxcvbnm pisze:Zaś III generacja od IV różni się tylko wyglądem i wagą.
Za pisanie takich bzdur powinien być z automatu ban.
Rozdysponowanie taboru
: 14 lis 2016, 9:08
autor: TLG
Przepraszam za karmienie i rozbudowę OT (ja bym pewnie dawno zamkną temat na trzy zdrowaśki), ale muszę:
zxcvbnm pisze:W ogóle na Conecto powinna być nieformalna blokada
Na jakiej podstawie?
a produkty Solbusa, Autosana i Ursusa przyjmować właśnie po przejechaniu 1000 km bez awarii.
Znowu: na jakiej podstawie? Zamawiający w Specyfikacji ma rozróżniać: w razie podpisania umowy z X, Y oczekujemy testu niezawodności, w razie podpisania umowy z producentem Z nie oczekujemy testu niezawodności?
Rozdysponowanie taboru
: 14 lis 2016, 10:35
autor: JacekM
Posty przeniesiono z tematu o rozdysponowaniu wozów.
Domas pisze:zxcvbnm pisze:Zaś III generacja od IV różni się tylko wyglądem i wagą.
Za pisanie takich bzdur powinien być z automatu ban.
Na domniemane bzdury nie powinno odpowiadać się wykluczeniem z dyskusji, ale naprostowaniem jej, czytaj: wyjaśnieniem dlaczego delikwent się myli.
Rozdysponowanie taboru
: 14 lis 2016, 11:00
autor: Domas
JacekM pisze:Na domniemane bzdury nie powinno odpowiadać się wykluczeniem z dyskusji, ale naprostowaniem jej, czytaj: wyjaśnieniem dlaczego delikwent się myli.
Proszę bardzo, pierwszy przykład z brzegu - w SU12 IV w 3. drzwiach jest niższy od SU12 III, wzięty z resztą z katalogu obu autobusów, w prasie branżowej można również poszukać kilku innych porównań, a nie klepać bez sensu w klawiaturę, co regularnie zxcvbnm czyni, co już jest zdecydowanie recydywą.