Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

ashir
Posty: 27966
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 paź 2024, 7:47

wincenty pisze:
23 paź 2024, 7:44
Flash8222 pisze:
23 paź 2024, 7:35
Spokojnie, mkmy już wypowiadają się w roli fachowców i wypisują, że Irizar to gówno i będą częściej stały niż jeździły 😂
W Hamburgu zamówiono 8 sztuk, z dużym opóźnieniem przyszedł jeden, ale więcej stał niż jeździł z powodu dużej ilości usterek, z których opanowaniem producent nie mógł się uporać. W końcu autobus odeslano do fabryki i z całego kontraktu zrezygnowano.
A w Krakowie zamówiono 4 Irizary i jeżdżą regularnie na 304. MPK i producent też chętnie te autobusy prezentuje.

wincenty
Posty: 1526
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 23 paź 2024, 8:04

ashir pisze:
23 paź 2024, 7:47
wincenty pisze:
23 paź 2024, 7:44

W Hamburgu zamówiono 8 sztuk, z dużym opóźnieniem przyszedł jeden, ale więcej stał niż jeździł z powodu dużej ilości usterek, z których opanowaniem producent nie mógł się uporać. W końcu autobus odeslano do fabryki i z całego kontraktu zrezygnowano.
A w Krakowie zamówiono 4 Irizary i jeżdżą regularnie na 304. MPK i producent też chętnie te autobusy prezentuje.
Też czytałem negatywne o nich opinie...
Ale sam tylko widziałem i z mojego punktu widzenia nic nie mogę o nich powiedzieć.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

michael112
Posty: 3016
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 23 paź 2024, 9:18

wincenty pisze:
23 paź 2024, 7:44
Flash8222 pisze:
23 paź 2024, 7:35
Spokojnie, mkmy już wypowiadają się w roli fachowców i wypisują, że Irizar to gówno i będą częściej stały niż jeździły 😂
W Hamburgu zamówiono 8 sztuk, z dużym opóźnieniem przyszedł jeden, ale więcej stał niż jeździł z powodu dużej ilości usterek, z których opanowaniem producent nie mógł się uporać. W końcu autobus odeslano do fabryki i z całego kontraktu zrezygnowano.
No cóż, po zakupie Ursusów na pewno trzeba uważać.
Jaka szkoda że istnieje PZP.

mb112
Posty: 1140
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 23 paź 2024, 10:00

Strategiczno-politycznie na pewno lepiej Irizary niż wszelkie chińskie.
A co do jakości to wie ktoś już jakie są opinie na temat tego co teraz jest na testach ? W każdym razie widać, że on prawie codziennie jeździ, więc chyba jakoś permanentnie się nie psuje.

ashir
Posty: 27966
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 paź 2024, 10:47

wincenty pisze:
23 paź 2024, 8:04
ashir pisze:
23 paź 2024, 7:47
A w Krakowie zamówiono 4 Irizary i jeżdżą regularnie na 304. MPK i producent też chętnie te autobusy prezentuje.
Też czytałem negatywne o nich opinie...
Ale sam tylko widziałem i z mojego punktu widzenia nic nie mogę o nich powiedzieć.
Ale czyje opinie? Kierowców MPK, mechaników, kierownictwa? Aktualnie jeżdżą 3 z 4 sztuk na 304 i nie widać, żeby ich eksploatacja różniła się od Solarisów.

wincenty
Posty: 1526
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 23 paź 2024, 11:37

ashir pisze:
23 paź 2024, 10:47
wincenty pisze:
23 paź 2024, 8:04

Też czytałem negatywne o nich opinie...
Ale sam tylko widziałem i z mojego punktu widzenia nic nie mogę o nich powiedzieć.
Ale czyje opinie? Kierowców MPK, mechaników, kierownictwa? Aktualnie jeżdżą 3 z 4 sztuk na 304 i nie widać, żeby ich eksploatacja różniła się od Solarisów.
Znalezione na fb, nie pamiętam, kto jest autorem:
Krakow ma 4 Irizary elektryczne. To wyjątkowo paskudne autobusy wewnątrz i też zewnątrz. Sprawiają wrażenie jeżdżącej tandety. Kierowcy nie mają dobrego zdania o tych autobusach. Wola Solarisa , ale najbardziej cenią za solidność Volvo.
Aktualnie także w Warszawie kierowcy i mechanicy i pasażerowie mają okazję do skonfrontowania się z Irizarem, ale jak do tej pory nie widziałem żadnych opinii na jego temat. Ja sam nie miałem jeszcze okazji przejechania się tym autobusem, więc nie mam o nim zdania. Za to zaczerpnięta z fachowego niemieckiego pisma Omnibus Spiegel informacja o Irizarach w Hamburgu brzmi wiarygodnie.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

fraktal
Posty: 5651
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 23 paź 2024, 12:05

A te Scanie, które kupił Mobilis dla Krakowa nie powstały we współpracy z Irizarem właśnie? Bo klasyczna scania to nie jest. I jak się sprawują?

px33
Posty: 1650
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 23 paź 2024, 12:22

[del]
Zresztą po kilku dniach ciężko ocenić te pojazdy, demówka na Transexpo nie robiła jakiegoś strasznego wrażenia poza tym że różne urządzenia były tam domontowane w kiepski sposób.

Flash8222
Posty: 7803
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 23 paź 2024, 13:03

Nie i jeszcze raz nie. To jest zabudowa Hiszpańskiego producenta Castrosua który specjalizuje się w produkcji nadwozi.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 966
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 23 paź 2024, 14:26

@wincenty to co napisałeś to nic nie wnosząca opinia jakiegoś random.

Przyjadą Irizary, pojeździmy, zobaczymy
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

wincenty
Posty: 1526
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 23 paź 2024, 14:28

ZielonyJamnik pisze:
23 paź 2024, 14:26
@wincenty to co napisałeś to nic nie wnosząca opinia jakiegoś random.

Przyjadą Irizary, pojeździmy, zobaczymy
No przecież już jeden przyjechał i jeździ... Tylko jakoś nikt o nim nie pisze...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

ashir
Posty: 27966
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 paź 2024, 15:37

A co chcesz, żeby napisać? Jechałem, fajny, wnętrze zbliżone do krakowskich, różnią się zapewne zasięgiem, bo krakowskie się ładują przy Dworcu Głównym po każdym kółku, a warszawski testowiec robi całą dniówkę bez ładowania.

wincenty
Posty: 1526
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 23 paź 2024, 23:06

ashir pisze:
23 paź 2024, 15:37
A co chcesz, żeby napisać? Jechałem, fajny, wnętrze zbliżone do krakowskich, różnią się zapewne zasięgiem, bo krakowskie się ładują przy Dworcu Głównym po każdym kółku, a warszawski testowiec robi całą dniówkę bez ładowania.
To że jest fajny a wnętrze zbliżone do krakowskich nic mi nie mówi... Bo pojęcie fajności jest względne a krakowskie widziałem tylko z zewnątrz... Można za to coś powiedzieć o rozplanowaniu wnętrza, poziomie wykończenia, spasowaniu elementów, komforcie jazdy, wyciszeniu, dynamice, działaniu poszczególnych elementów autobusu, drzwi, klimatyzacji itp. itd. Oczywiście są to jedynie subiektywne wrażenia i to z punktu widzenia pasażera, ciekawe byłyby odczucia kierowców, mechaników i to pewnie po dłuższym okresie eksploatacji...
BTW, do kiedy testowy Irizar jest u nas?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Flash8222
Posty: 7803
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 24 paź 2024, 0:30

Do końca miesiąca.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 966
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 26 paź 2024, 18:30

Relobusowi nie udało się zaproponować 94xx Olsztynowi. Otwiera to szanse MZA do ich odkupienia
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

ODPOWIEDZ