Solbus Solcity

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2354
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 14 lis 2016, 18:51

Domas pisze:
JacekM pisze:Na domniemane bzdury nie powinno odpowiadać się wykluczeniem z dyskusji, ale naprostowaniem jej, czytaj: wyjaśnieniem dlaczego delikwent się myli.
Proszę bardzo, pierwszy przykład z brzegu - w SU12 IV w 3. drzwiach jest niższy od SU12 III, wzięty z resztą z katalogu obu autobusów, w prasie branżowej można również poszukać kilku innych porównań, a nie klepać bez sensu w klawiaturę, co regularnie zxcvbnm czyni, co już jest zdecydowanie recydywą.
Dobra, przepraszam. W ramach odpoczynku i próby samoukarania nie odezwę się na tym forum do końca 2016 roku. Proszę więc o ban bezterminowy, jeśli obietnicę tą złamię.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

px33
Posty: 1656
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 14 lis 2016, 21:13

Ok, ale czy to (albo któraś z potencjalnych różnic) jest kryterium, które można wymusić albo chociaż punktować w przetargu bez obaw o protesty? Waga wydaje się kryterium, które można bezpiecznie brać pod uwagę bo nietrudno wyobrazić sobie zalety niższej wagi równoważące wzrost ceny.

beni
Posty: 2754
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 15 lis 2016, 5:52

Problem Solbusa polega na tym że padł i nie ma kto realizować gwarancji. Solbusy padają wszędzie szczególnie SM18. Częstochowa, Warszawa, KDD plaga.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

1251
Posty: 134
Rejestracja: 28 lis 2008, 11:59
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: 1251 » 15 lis 2016, 10:48

Przykre ,ze stolica Polski kupuje najtańsze autobusy na rynku. Solobusy w przeciagu 2 lat będą zmorą Warszawskiego MZA .Teraz jeszcze wiekszość wyjeżdza na miasto więc nie ma tragedii, ale jak zacznie wiecej stać w warsztacie niż wyjeżdzać to pojawi sie problem . Teraz planowana jest w Tychach montownia autobusów MAZ. Welcome in Warsaw. Tej marki jeszcze MZA nie ma w swej stajni, wiec zapewne pokusi sie na te autobusy bo ich cena zapewne będzie bardzo atrakcyjna. Zawsze mówię to ,ze nie ma lepszych autobusów na rynku niz autobusy MAN LION CITY i MERCEDES CITARO. Na tych autobusach powinien opierać sie stan taborowy w Warszawie. Uzupełnieniem powinny być Solarisy IV generacji .

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 15 lis 2016, 11:39

1251 pisze:[...]Zawsze mówię to ,ze nie ma lepszych autobusów na rynku niz autobusy MAN LION CITY i MERCEDES CITARO. Na tych autobusach powinien opierać sie stan taborowy w Warszawie. Uzupełnieniem powinny być Solarisy IV generacji .
Niestety, ale dopóki w miejskim transporcie nie zacznie się od podstaw oszczędzać pieniędzy na takie rzeczy to naszą rzeczywistością niestety będą Solbusy, ZAZ-y itp. gówna.

Michalk001
Posty: 1231
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 15 lis 2016, 17:56

To fakt, wczoraj jechałem 3403 i po 6 latach wóz trzyma się świetnie. Jazda to sama przyjemność. Za to dziś na 716 wóz 5219 serwuje pasażerom dyskotekę w postaci migającej elektrodechy o częstotliwości ok. 10Hz. Kurczę, nowy wóz... Szału można dostać, cóż jakość Solarisa. :(
Powinno się wywalić większość tych elektronicznych g..... i wrócić do zwykłej dechy. Autobus byłby mniej skomplikowany, lżejszy i spalanie by spadło. Zostawić tylko wyświetlacz z przodu i tyłu, najlepiej z kilkoma kolorami w zależności od rodzaju linii. I tyle.

Awatar użytkownika
MilosnikKomunikacji
Posty: 1246
Rejestracja: 01 wrz 2015, 20:26
Lokalizacja: Bródno-Podgrodzie
Kontakt:

Post autor: MilosnikKomunikacji » 15 lis 2016, 18:27

Elektrodechy to na pewno wina Solarisa?

Michalk001
Posty: 1231
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 15 lis 2016, 19:19

MilosnikKomunikacji pisze:Elektrodechy to na pewno wina Solarisa?
No chyba w Bolechowie wszystko składają do kupy...

ashir
Posty: 28021
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 lis 2016, 19:23

Bo w Lion'sach to wcale elektrodechy i ekrany podsufitowe nie zawodzą, co? :D

Łukasz
Posty: 11089
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 lis 2016, 19:44

1251 pisze:Przykre ,ze stolica Polski kupuje najtańsze autobusy na rynku. Solobusy w przeciagu 2 lat będą zmorą Warszawskiego MZA .Teraz jeszcze wiekszość wyjeżdza na miasto więc nie ma tragedii, ale jak zacznie wiecej stać w warsztacie niż wyjeżdzać to pojawi sie problem.
Niestety nie ma w punktacji przetargów możliwości antycypacji.
ŁK

fraktal
Posty: 5681
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 15 lis 2016, 21:34

px33 pisze:Ok, ale czy to (albo któraś z potencjalnych różnic) jest kryterium, które można wymusić albo chociaż punktować w przetargu bez obaw o protesty? Waga wydaje się kryterium, które można bezpiecznie brać pod uwagę bo nietrudno wyobrazić sobie zalety niższej wagi równoważące wzrost ceny.
A gdyby postawić ostry wymóg, dotyczący doświadczenia w realizacji zamówień? To Solbusy i inne MAZy by wyeliminowało, a jednocześnie nie byłoby podstaw do unieważnienia przetargu - jeśli chcemy dobry produkt, doświadczenie powinno się liczyć. Ale pewnie Mercedes Conecto wymogi doświadczenia by spełnił. :P

alojz
Posty: 2716
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 15 lis 2016, 21:46

fraktal pisze:A gdyby postawić ostry wymóg, dotyczący doświadczenia w realizacji zamówień? To Solbusy i inne MAZy by wyeliminowało,
Tak się składa przetargach na Solbusy były łagodniejsze niż we wcześniejszych postępowaniach. Moim zdaniem właśnie dlatego żeby dopuścić fabrykę z Solca.

ashir
Posty: 28021
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 lis 2016, 21:57

1251 pisze:Przykre ,ze stolica Polski kupuje najtańsze autobusy na rynku. Solobusy w przeciagu 2 lat będą zmorą Warszawskiego MZA .Teraz jeszcze wiekszość wyjeżdza na miasto więc nie ma tragedii, ale jak zacznie wiecej stać w warsztacie niż wyjeżdzać to pojawi sie problem . Teraz planowana jest w Tychach montownia autobusów MAZ. Welcome in Warsaw. Tej marki jeszcze MZA nie ma w swej stajni, wiec zapewne pokusi sie na te autobusy bo ich cena zapewne będzie bardzo atrakcyjna. Zawsze mówię to ,ze nie ma lepszych autobusów na rynku niz autobusy MAN LION CITY i MERCEDES CITARO. Na tych autobusach powinien opierać sie stan taborowy w Warszawie. Uzupełnieniem powinny być Solarisy IV generacji .
Jeszcze, żeby Man był skłonny startować do przetargów, a z tym bywa różnie. :)

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 16 lis 2016, 0:00

Nic dziwnego, przygotowanie udziału też kosztuje, a ponieważ wiedzą, że trudno im konkurować ceną produktu, to tylko się przyglądają.

alpino575
Posty: 31
Rejestracja: 11 wrz 2016, 21:57

Post autor: alpino575 » 16 lis 2016, 17:09

MAN nie wystartuje, ponieważ nie oferuje pełnej kabiny, której MZA wymagają.

ODPOWIEDZ