Strona 42 z 47
Rozdysponowanie taboru
: 14 lis 2016, 18:51
autor: zxcvbnm
Domas pisze:JacekM pisze:Na domniemane bzdury nie powinno odpowiadać się wykluczeniem z dyskusji, ale naprostowaniem jej, czytaj: wyjaśnieniem dlaczego delikwent się myli.
Proszę bardzo, pierwszy przykład z brzegu - w SU12 IV w 3. drzwiach jest niższy od SU12 III, wzięty z resztą z katalogu obu autobusów, w prasie branżowej można również poszukać kilku innych porównań, a nie klepać bez sensu w klawiaturę, co regularnie zxcvbnm czyni, co już jest zdecydowanie recydywą.
Dobra, przepraszam. W ramach odpoczynku i próby samoukarania nie odezwę się na tym forum do końca 2016 roku. Proszę więc o ban bezterminowy, jeśli obietnicę tą złamię.
Solbus Solcity
: 14 lis 2016, 21:13
autor: px33
Ok, ale czy to (albo któraś z potencjalnych różnic) jest kryterium, które można wymusić albo chociaż punktować w przetargu bez obaw o protesty? Waga wydaje się kryterium, które można bezpiecznie brać pod uwagę bo nietrudno wyobrazić sobie zalety niższej wagi równoważące wzrost ceny.
Solbus Solcity
: 15 lis 2016, 5:52
autor: beni
Problem Solbusa polega na tym że padł i nie ma kto realizować gwarancji. Solbusy padają wszędzie szczególnie SM18. Częstochowa, Warszawa, KDD plaga.
Solbus Solcity
: 15 lis 2016, 10:48
autor: 1251
Przykre ,ze stolica Polski kupuje najtańsze autobusy na rynku. Solobusy w przeciagu 2 lat będą zmorą Warszawskiego MZA .Teraz jeszcze wiekszość wyjeżdza na miasto więc nie ma tragedii, ale jak zacznie wiecej stać w warsztacie niż wyjeżdzać to pojawi sie problem . Teraz planowana jest w Tychach montownia autobusów MAZ. Welcome in Warsaw. Tej marki jeszcze MZA nie ma w swej stajni, wiec zapewne pokusi sie na te autobusy bo ich cena zapewne będzie bardzo atrakcyjna. Zawsze mówię to ,ze nie ma lepszych autobusów na rynku niz autobusy MAN LION CITY i MERCEDES CITARO. Na tych autobusach powinien opierać sie stan taborowy w Warszawie. Uzupełnieniem powinny być Solarisy IV generacji .
Solbus Solcity
: 15 lis 2016, 11:39
autor: Domas
1251 pisze:[...]Zawsze mówię to ,ze nie ma lepszych autobusów na rynku niz autobusy MAN LION CITY i MERCEDES CITARO. Na tych autobusach powinien opierać sie stan taborowy w Warszawie. Uzupełnieniem powinny być Solarisy IV generacji .
Niestety, ale dopóki w miejskim transporcie nie zacznie się od podstaw oszczędzać pieniędzy na takie rzeczy to naszą rzeczywistością niestety będą Solbusy, ZAZ-y itp. gówna.
Solbus Solcity
: 15 lis 2016, 17:56
autor: Michalk001
To fakt, wczoraj jechałem 3403 i po 6 latach wóz trzyma się świetnie. Jazda to sama przyjemność. Za to dziś na 716 wóz 5219 serwuje pasażerom dyskotekę w postaci migającej elektrodechy o częstotliwości ok. 10Hz. Kurczę, nowy wóz... Szału można dostać, cóż jakość Solarisa.
Powinno się wywalić większość tych elektronicznych g..... i wrócić do zwykłej dechy. Autobus byłby mniej skomplikowany, lżejszy i spalanie by spadło. Zostawić tylko wyświetlacz z przodu i tyłu, najlepiej z kilkoma kolorami w zależności od rodzaju linii. I tyle.
Solbus Solcity
: 15 lis 2016, 18:27
autor: MilosnikKomunikacji
Elektrodechy to na pewno wina Solarisa?
Solbus Solcity
: 15 lis 2016, 19:19
autor: Michalk001
MilosnikKomunikacji pisze:Elektrodechy to na pewno wina Solarisa?
No chyba w Bolechowie wszystko składają do kupy...
Solbus Solcity
: 15 lis 2016, 19:23
autor: ashir
Bo w Lion'sach to wcale elektrodechy i ekrany podsufitowe nie zawodzą, co?
Solbus Solcity
: 15 lis 2016, 19:44
autor: Łukasz
1251 pisze:Przykre ,ze stolica Polski kupuje najtańsze autobusy na rynku. Solobusy w przeciagu 2 lat będą zmorą Warszawskiego MZA .Teraz jeszcze wiekszość wyjeżdza na miasto więc nie ma tragedii, ale jak zacznie wiecej stać w warsztacie niż wyjeżdzać to pojawi sie problem.
Niestety nie ma w punktacji przetargów możliwości antycypacji.
Solbus Solcity
: 15 lis 2016, 21:34
autor: fraktal
px33 pisze:Ok, ale czy to (albo któraś z potencjalnych różnic) jest kryterium, które można wymusić albo chociaż punktować w przetargu bez obaw o protesty? Waga wydaje się kryterium, które można bezpiecznie brać pod uwagę bo nietrudno wyobrazić sobie zalety niższej wagi równoważące wzrost ceny.
A gdyby postawić ostry wymóg, dotyczący doświadczenia w realizacji zamówień? To Solbusy i inne MAZy by wyeliminowało, a jednocześnie nie byłoby podstaw do unieważnienia przetargu - jeśli chcemy dobry produkt, doświadczenie powinno się liczyć. Ale pewnie Mercedes Conecto wymogi doświadczenia by spełnił.
Solbus Solcity
: 15 lis 2016, 21:46
autor: alojz
fraktal pisze:A gdyby postawić ostry wymóg, dotyczący doświadczenia w realizacji zamówień? To Solbusy i inne MAZy by wyeliminowało,
Tak się składa przetargach na Solbusy były łagodniejsze niż we wcześniejszych postępowaniach. Moim zdaniem właśnie dlatego żeby dopuścić fabrykę z Solca.
Solbus Solcity
: 15 lis 2016, 21:57
autor: ashir
1251 pisze:Przykre ,ze stolica Polski kupuje najtańsze autobusy na rynku. Solobusy w przeciagu 2 lat będą zmorą Warszawskiego MZA .Teraz jeszcze wiekszość wyjeżdza na miasto więc nie ma tragedii, ale jak zacznie wiecej stać w warsztacie niż wyjeżdzać to pojawi sie problem . Teraz planowana jest w Tychach montownia autobusów MAZ. Welcome in Warsaw. Tej marki jeszcze MZA nie ma w swej stajni, wiec zapewne pokusi sie na te autobusy bo ich cena zapewne będzie bardzo atrakcyjna. Zawsze mówię to ,ze nie ma lepszych autobusów na rynku niz autobusy MAN LION CITY i MERCEDES CITARO. Na tych autobusach powinien opierać sie stan taborowy w Warszawie. Uzupełnieniem powinny być Solarisy IV generacji .
Jeszcze, żeby Man był skłonny startować do przetargów, a z tym bywa różnie.
Solbus Solcity
: 16 lis 2016, 0:00
autor: Emyl
Nic dziwnego, przygotowanie udziału też kosztuje, a ponieważ wiedzą, że trudno im konkurować ceną produktu, to tylko się przyglądają.
Solbus Solcity
: 16 lis 2016, 17:09
autor: alpino575
MAN nie wystartuje, ponieważ nie oferuje pełnej kabiny, której MZA wymagają.