Obiegi i obsługa połączeń KM
Moderator: JacekM
8037 do Siedlec dziś w sile dwóch ex-czopperów: 1486+1567. Ten drugi nr to tak na 99% (w tym zestawieniu były wczoraj na KM), tak się zapatrzyłem na przystojną Panią Kierownik, że zapomniałem sczytać numeru drugiej jednostki
Troszkę odświeżę...
...w 2016. Oczywiście mowa cały czas o Otwock - Lublin. Dokumentacja "robi się", wielu elementów z dokumentacji przedprojektowej nie będzie (kto liczył na zniknięcie przejazdów i wiaduktów w ciekawych lokalizacjach troszkę się przeliczy). Warszawa - Otwock ma być ponoć rewitalizacją. Po 2020... Kiedyś.zxcvbnm pisze:Czy ta linia będzie miała zaszczyt kiedyś być modernizowana (160km/h, 2 tory), bo nie chce mi się wierzyć w plan modernizacji który ma się rzekomo zacząć w 2015
Z czego? Jak nie było żadnej dokumentacji? O rozbujaniu procedur nie wspomnę.zxcvbnm pisze:Ja obstawiam rok 2080. Przypomnijmy że parę lat temu twierdzono że modernizacja linii nr.7 rozpocznie się w 2007 i skończy się w 2013. Dziękujemy PLK za dotrzymanie obietnicy.VLnt7 pisze: Nie martw się! Jeśli PLK dotrzyma obietnicy (hehe) i jeszcze wyrobi się w wyznaczonym terminie (haha), to w 2020 może zobaczymy nowiuteńkie EZT... z drugiego przetargu PKPIC jako TLKi, które w najlepszym wypadku zatrzymają się w Otwocku przed wjazdem na świeżo zrobiony dwutor... Chyba, że PIC stwierdzi, że jednak woli Stojadłę.
ER75 też się potem toczył... Na wymianę monobloków. Przypominam, że kiepskie torowisko sprawia, iż zużycie zestawów kołowych jest znacznie większe. Całych zestawów, nie tylko obręczy jak to jest w starym taborze.zxcvbnm pisze:Widać jak KM traktują tereny po wschodniej stronie Wisły patrząc na KM7 i KM6. Push-pulle na KM7 też 1 obieg i to tylko w weekendy. ER75 ostatnim razem był w 2009 roku jak jeździły po różnych trasach. Historia linii kolejowej nr. 7 kiblem się toczy...
To świetnie, już sobie o pośpieszonym pomarzyłem. Dziękuję również za jakże szybką modernizacje linii WWO-Otwock. Ave PLK. Na pewno to pomoże w szybkim przemieszczeniu się z Wawerskich osiedli.Atapi pisze: ...w 2016. Oczywiście mowa cały czas o Otwock - Lublin. Dokumentacja "robi się", wielu elementów z dokumentacji przedprojektowej nie będzie (kto liczył na zniknięcie przejazdów i wiadukty w ciekawych lokalizacjach troszkę się przeliczy). Warszawa - Otwock ma być ponoć rewitalizacją. Po 2020... Kiedyś.
Propos samych KM, to od paru ładnych dni o godz. 6:17 z Falenicy jeździ EN57AKM-1586 który za każdym razem używa hamowania ED. Duży plus dla KM bo u nich to żadkość.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
To nie kwestia ich "widzimisię", tylko kwestia techniczna. Częste używanie ED na AKM powoduje zagrzewanie się falowników. Zagrzeją się, to się wyłączają - o jeździe przez pół godziny możesz zapomnieć.
Wiem, że falowniki się grzeją. Po prostu ich pochwaliłem.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Dziś wspólnie z 1572 zasponsorował trzygodzinne zamieszanie na średnicy.zxcvbnm pisze:Propos samych KM, to od paru ładnych dni o godz. 6:17 z Falenicy jeździ EN57AKM-1586 który za każdym razem używa hamowania ED. Duży plus dla KM bo u nich to żadkość.
I pomyśleć, że jest tak od kilku lat i jakoś więcej miejsca na radiatory chłodzone większą porcją powietrza - tam nie widać. Nie bardzo klienci się tym przejmują. Byle stało na kołach.Atapi pisze:To nie kwestia ich "widzimisię", tylko kwestia techniczna. Częste używanie ED na AKM powoduje zagrzewanie się falowników. Zagrzeją się, to się wyłączają - o jeździe przez pół godziny możesz zapomnieć.
Zawsze można zamontować zbiorniki i chłodzenie ciekłym azotem, tylko ile to będzie kosztowało i kto tego będzie doglądał?
Teraz, to co się dzieje z usterkowością AKM-ów, to jeszcze nic. Poczekajcie aż zaczną jeździć pierwsze egzemplarze po P4, wykonanym w Sochaczewie. Wtedy to dopiero będzie wesoło, bo docelowo wszystkie AKM-y będą tam naprawiane.
czemu? skąd ten sceptycyzm?
Jest pewna różnica między chłodzeniem ciekłym azotem, a większymi wentylatorami i radiatorem?tomstak pisze:Zawsze można zamontować zbiorniki i chłodzenie ciekłym azotem, tylko ile to będzie kosztowało i kto tego będzie doglądał?
P4 w Socho? Chyba jaja sobie robicie..
A gdzie wolałbyś? Może w Tłuszczu?przewoz pisze:P4 w Socho? Chyba jaja sobie robicie..
KMy od jakiegoś czasu ogłaszają przetargi na naprawy rewizyjne podzespołów AKMów, co jasno wskazuje, że P4 całych składów będą robić u siebie.
Ciekawostka: dziś przez Smródwmieście ok. 17:15 przejeżdżał służbowy dwuklop w konfiguracji hiperAKM + zwykły kibel. W kierunku WZ.
Na pewno miałeś na myśli hiperAKM (bo podejrzewam, że z ich odróżnieniem nie masz problemu) - nie był to np. 1109, 1173, 1920?
]alojz pisze:A gdzie wolałbyś? Może w Tłuszczu?przewoz pisze:P4 w Socho? Chyba jaja sobie robicie..
KMy od jakiegoś czasu ogłaszają przetargi na naprawy rewizyjne podzespołów AKMów, co jasno wskazuje, że P4 całych składów będą robić u siebie.
Wolałbym "nie na szopie". KM robiły sobie kiedykolwiek P4 jakiegokolwiek pojazdu? Na pewno nie AKM.