Strona 43 z 82

Odp: Informacja w SWINGACH

: 11 mar 2014, 8:14
autor: Półtorak
drobert pisze:
Adam G. pisze:Z używaniem mikrofonu jest u nas powszechny problem. Zarówno wśród kierowców, jak i motorowych...
W sumie to dziwne, że niektórzy mają z tym problem. Mi łatwiej wcisnąć guzik i coś powiedzieć niż wstać, wyjść z kabiny i tłumaczyć kilka razy ludziom co i jak bo przecież koniec swinga nie usłyszy.
Ale nie wszędzie instalacja rozgłoszeniowa działa. Dlatego, jak masz mało czasu, to jak się przejdziesz po składzie, to będziesz miał pewność, że dotarło (pomijając zamyślonych, zagadanych itp.), a tak, to nie masz odsłuchów i nie masz pewności, czy głos słychać. Można oczywiście zrobić próbę mikrofonu i popukać w niego i obserwować reakcje, ale psychologia tłumu pasażerów zawsze jest swoista :lol: , a reakcji ludzi z doczepy i tak nie zobaczysz. Znaczy zobaczysz, jak przyleci z pretensjami na pierwszym przystanku po zmianie trasy.

Informacja w SWINGACH

: 11 mar 2014, 10:25
autor: drapka
Półtorak pisze:Swego czasu (lata 90-te) w Brunszwiku zapowiadanie live przez motorniczych było standardem, nie wiem jak teraz tam jest. I jak trafiał się np. motorniczy z radiowym zacięciem, to te wszystkie "Sztadiony", "Sztopy" i "Sztadty" w jego wykonaniu były rewelacyjne. :lol:
W Zurychu jeszcze 8 lat temu tak było - teraz nie wiem. Czasami oczy się nam taaaakie robiły, jak się słyszało, jak wg motorniczego w schwyzerdütsch brzmi coś, co na rozkładzie jazdy jest całkiem po ludzku napisane.

Odp: Informacja w SWINGACH

: 11 mar 2014, 13:36
autor: MisiekK
Półtorak pisze:Ale nie wszędzie instalacja rozgłoszeniowa działa.
W SWING-ach nie działa tylko w wagonach w których motorowi odwalili dewastację: próba urwania mikrofonu, albo wylana kawa w podstawę.

Odp: Informacja w SWINGACH

: 12 mar 2014, 12:21
autor: Adam G.
MisiekK pisze:
Półtorak pisze:Ale nie wszędzie instalacja rozgłoszeniowa działa.
W SWING-ach nie działa tylko w wagonach w których motorowi odwalili dewastację: próba urwania mikrofonu
Zastanawiam się, po co ktoś robi takie rzeczy. A robi, zarówno w autobusach jak i tramwajach... Mikrofon powinien być czymś, co działa zawsze i jest wykorzystywane.

Odp: Informacja w SWINGACH

: 13 mar 2014, 13:17
autor: MisiekK
Adam G. pisze:Zastanawiam się, po co ktoś robi takie rzeczy. A robi, zarówno w autobusach jak i tramwajach... Mikrofon powinien być czymś, co działa zawsze i jest wykorzystywane.
Niestety - kamery w kabinach dopiero sprawę rozwiążą.
Nie mówię o śwniaczniku zostawianym przez niektórych - fragmenty żarcia gdzie się da (zgniłe ogryzki w szafeczkach), czy popiół w każdym miejscu...

Odp: Informacja w SWINGACH

: 13 mar 2014, 15:01
autor: MichalJ
Rozumiem, że taka ekstrawagancja, jak egzekwowanie zakazu palenia, w grę nie wchodzi?

Odp: Informacja w SWINGACH

: 13 mar 2014, 15:41
autor: Adam G.
MichalJ pisze:Rozumiem, że taka ekstrawagancja, jak egzekwowanie zakazu palenia, w grę nie wchodzi?
W Swingach chyba są już czujniki dymu?

Odp: Informacja w SWINGACH

: 13 mar 2014, 19:21
autor: drobert
Adam G. pisze:
MichalJ pisze:Rozumiem, że taka ekstrawagancja, jak egzekwowanie zakazu palenia, w grę nie wchodzi?
W Swingach chyba są już czujniki dymu?
Niby są ale włączają się nawet kiedy nikt nie pali więc nie wiem czy ktoś to bierze pod uwagę. Poza tym już widziałem czujniki owinięte torebkami czy zaklejone taśmą i motorowego z papierosem. Póki się nie zmieni podejście pracowników to ani prośby ani kary nie pomogą. Jeśli powodem do dumy może być stwierdzenie typu "ja już z 5 lat nie wziąłem premii" to już chyba zwolnienie takiego delikwenta może pomóc tylko, że kto by wtedy jeździł bo z dnia na dzień nikt z ulicy za pulpit nie usiądzie.

Informacja w SWINGACH

: 13 mar 2014, 19:29
autor: pawcio
Kursy idą pełną parą na wciąż a chętnych na kandydatów jest tysiące. To tylko kwestia czasu.

Informacja w SWINGACH

: 13 mar 2014, 19:55
autor: Stary Pingwin
Tylko jest drobiazg- rok po kursie jeździ 10% motorniczych, reszta nie wytrzymuje presji i się zwalnia, bądź praca motorniczego jest tylko pierwszym etapem kariery w TW.

Informacja w SWINGACH

: 13 mar 2014, 20:46
autor: pawcio
Nic mi na ten temat nie wiadomo. Słyszałem o jednym takim przypadku przez ostatnie ewa lata jak ruszyły kursy szeroką ławą.

Informacja w SWINGACH

: 13 mar 2014, 20:49
autor: Stary Pingwin
Może z dołu lepiej widać?

Informacja w SWINGACH

: 13 mar 2014, 21:03
autor: pawcio
Nie sądzę by motorniczowie mieli dostęp do kartotek pracowników wszystkich zakładów.

Informacja w SWINGACH

: 13 mar 2014, 21:21
autor: Stary Pingwin
Proponuję skończyć dyskusję na forum stwierdzeniem, że nie wszyscy motorowi po kursie
odnajdują się w tym zawodzie i po roku rezygnują Z PROWADZENIA TRAMA.
Nigdzie nie stwierdziłem, że dostęp do akt osobowych ma ktokolwiek poza osobami uprawnionymi.

Odp: Informacja w SWINGACH

: 13 mar 2014, 23:13
autor: MisiekK
drobert pisze:Poza tym już widziałem czujniki owinięte torebkami czy zaklejone taśmą i motorowego z papierosem.

I z informacją w ATM o dewastacji urządzenia. To też kwestia czasu kiedy niektórzy dostaną za to po punktach i poczują na ciachniętych poborach koszty naprawy urządzenia i ponownej kalibracji. Owszem - dążyć trzeba do instalowania kamer w kabinach.