Strona 44 z 83

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 12 lut 2022, 11:25
autor: ashir
Dokładnie taki był mój zamysł, wtedy dobrą dowozówkę do metra otrzymują zarówno Derby, jak i Podgrodzie. A dlaczego akurat jako 227? Uzwyklone 527 i nawiązanie do ostatniej wersji 227, które krańcowało na Bródnie-Podgrodziu. Oczywiście co do numeru się nie upieram. ;-)

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 12 lut 2022, 17:42
autor: Glonojad
Idea słuszna, ale, primo nawet dedykowane dowozówki typu 2 mają rano co 20 i nie ma na to siły; secundo ostatnio to jest raczej tendencja do rzeźbienia oferty kombinacją dziadów (171 i 109, patrzę na was) więc nawet nie liczę, by takie pomysły przetrwały dłużej, niż do fazy konsultacji.

A co do 512 - ubawiła mnie teza, że dopiero po otwarciu C20 straci sens.

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 13 lut 2022, 9:36
autor: Dantte
Glonojad pisze:
12 lut 2022, 17:42
A co do 512 - ubawiła mnie teza, że dopiero po otwarciu C20 straci sens.
O ile teraz kogoś pewnie gdzieś z ZP Zacisze i okolicznych dowozi, to teraz będzie to robiło metro. Nie wiem, jak duży ma sens obecnie, ale na pewno nie będzie go miało wcale po otwarciu metra.
Co do 160/527->227 (choć bardziej wygładałoby mi rzeczywiście 269 :P ): zostaje jeszcze kilka dziadów (120, 156, 169, 212, 256, 412) do zajęcia się, jak i choćby 500. Co z komunikacją na Wincentego? Zostawić 169 częste na solówkach czy się go zupełnie pozbyć? Czy może 500 na zwyklaka przerobić i dowozić nim mimo wszystko do tego Gdańskiego?

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 13 lut 2022, 12:37
autor: a/p TALENT
Glonojadzie, a co powiesz o dalszym bycie autobusu 190?! Tak się ułożyło, że obecnie mam szereg spraw do załatwienia na Targówku i dalej. Opcją dojazd z przesiadką z Bemowa na metro do stacji Trocka a w przyszłości dalej, to wygoda i oszczędność czasu.

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 13 lut 2022, 12:38
autor: Autobus Czerwon
W sumie wybór między likwidacją 169 a 500 to trochę wybór między dżumą a cholerą, to jednak uważam że ta pierwsza powinna zostać zlikwidowana, a ta druga uzwyklona. Z dziadami to w sumie ciężko będzie coś zrobić, albo zostawią tak jak jest, albo zdziadzieją jeszcze bardziej :P 190 jako takie nie jest złe, choć nie wiem czy nie byłoby dobrze aby je podzielić na dwie linie, bo domyślam się że szczególnie odcinek bemowski może zacząć pracować gorzej po otwarciu odcinka do Bemowa-Ratusz. W sumie zjawisko zróżnicowanego wykorzystania pojazdów na obu końcówkach trasy już występuje (kursy skrócone MRA-Marki), a po otwarciu M2 na Bemowo może się tylko nasilić. No i wiadomo że punktualność przy 2 krótszych trasach zamiast 1 długiej też byłaby lepsza. Część wschodnia mogłaby zakrańcować na DWC zamiast 160, a dla zachodniej nie przychodzi mi w sumie do głowy nic lepszego niż Wileński.

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 13 lut 2022, 15:36
autor: Łukasz
Nie wiem, skąd to się bierze, ale 169 jeździ zawsze w miarę często i od Wileńskiego do Cmentarza jest w nim zawsze niepusto. Obstawiam wiele relacji lokalnych wygodniejszych od trójki. Więc może niech sobie zostanie, ewentualnie skończy przy Targówek- Ratusz, choć akurat 169 widziałbym też w roli dowozówki od strony Bródna. Z pięćsetką jest ten problem, że ciężko trochę zrobić dodatkowy tramwaj od Radosława do Żaby, więc obstawiałbym, że zostaną i 169, i 500 - i nic więcej na Wincentego. Dalej będzie jakaś lokalna kompilacja 120, 156 i 512. Ogólnie struktura będzie taka, że będzie
* Metro Targówek Ratusz
* Cm. Bródnowski
* Żaba
I wszystko to generatory potoku (cmentarz może w jedną stronę). Nie wierzę, żeby ktoś teraz odciął dojazd od Żaby, czyli de facto od tramwajów z Gdańskiego.

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 14 lut 2022, 8:09
autor: pietia
Coś jednak od cmentarza do M. Trocka (najbliższa chyba stacja od głównej bramy) powinno zostać. Nie chodzi tylko o sam cmentarz, ale i o dowóz do metra os. Niwa i Borzymowskiej, gdzie wciąż przybywa nowych bloków. Chyba, żeby zamiast 169 zostawić do Wschodniego 120 po obecnej trasie, do Żaby i na Gdański uzwyklone 500 (w sumie tu właśnie pasowałby numerek 227), do tego 212 dla obsługi wszelkich relacji lokalnych oraz połączenia z rejonem pl. Hallera (przychodnia, skarbówka, ZUS na 11 Listopada)
Pytanie też co z liniami markowskimi. Zostają na Trockiej czy może raczej do Targówka-Ratusz przez S8 i Głębocką (zawrotka przez św. Wincentego-Kondratowicza-Malborską)?

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 14 lut 2022, 8:17
autor: Autobus Czerwon
pietia pisze:
14 lut 2022, 8:09
Pytanie też co z liniami markowskimi. Zostają na Trockiej czy może raczej do Targówka-Ratusz przez S8 i Głębocką (zawrotka przez św. Wincentego-Kondratowicza-Malborską)?
Linie markowskie jadą obecnie z Wiejskiej do Trockiej wg. rozkładu 11 minut. Tymczasem 112 z Wiejskiej do Targówka-Ratusz jedzie minut...12. Według mnie kompletnie nie opłacalne czasowo byłoby przekierowywanie ich w ten sposób, biorąc pod uwagę że do tych 12 minut trzeba doliczyć jeszcze bonusowe 4 minuty jazdy metrem. W dodatku Marki straciłyby połączenie do centrum handlowego i jednoperonową przesiadkę do 190 z której jednak trochę osób korzysta. Poza tym z Marek na Kondratowicza jeździ już 240.

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 14 lut 2022, 11:14
autor: Dantte
Markowskie bym rzeczywiście zostawił do Trockiej (nie ma potrzeby cofania się).
Z dwojga 'złego' (500/169) bardziej pasuje mi 169 - dowozi do tego Wschodniego.
Co do podjazdów na Bródnie - ZP Łabiszyńska będzie obsługiwane przez metro bez problemów (wejście jest 50m od przystanku na Kondratowicza w kierunku zachodnim), może z ZP Wysockiego jest nieco dalej. Ciąg Bartniczej-Wyszogrodzkiej w połowie też jest w strefie dojścia, ZP Julianowska już nie (ale kto by się tam cofał do metra skoro jest tramwaj?). Więc: Wątpię żeby na Bródnie trzeba cokolwiek dowozić do metra, prawie wszystko zamyka się w strefie dojścia.
Co do 512: Może przez Zacisze niech jedzie 145/245? Ząbki by miały dojazd do tej śmiesznej stacji metra, 145 straci z 4 minuty na przelocie, 245 można zakrańcować na Gilarskiej.

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 14 lut 2022, 11:40
autor: pawcio
Północne Podgrodzie wypadałoby dowieźć do metra przy Ratuszu, ale to łatwo ogarnąć liniami z ZB jadącymi do najbliższej pętli.

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 15 lut 2022, 18:44
autor: Glonojad
a/p TALENT pisze:
13 lut 2022, 12:37
Glonojadzie, a co powiesz o dalszym bycie autobusu 190?! Tak się ułożyło, że obecnie mam szereg spraw do załatwienia na Targówku i dalej. Opcją dojazd z przesiadką z Bemowa na metro do stacji Trocka a w przyszłości dalej, to wygoda i oszczędność czasu.
190, w przeciwieństwie do np. 160, ma sens. Po piersze - Górczewska wymaga sensowne komunikacji lokalnej, 523 tej funkcji pełnić nie powinno; po drugie, buspas na Radzymińskiej musi mieć linię miejską oprocz siedemsetek (które powinny być czerwone, ale to niedasie). Oczywiście trochę szkoda, że jedzie trasą W-Z marnując sloty tramwajowe (i podejrzewam, że jej obecność przyczyni się do rychłej śmierci linii 13) ale podejrzewam, że jednak trochę ludzi wozi na zachód od Wileniaka jednak (zwłaszcza jeśli ktoś chce z Radzymińskiej jechać do M1) no i z geometrii wynika, że ciągów na przedmieściach jest zawsze więcej, niż w centrum, zatem gdzieś tę Górczewską i Radzymińskiej do centrum wpuścić można, TTA na W-Z nie jest do tego najgorszym miejscem.
.

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 15 lut 2022, 20:18
autor: Bastian
Glonojad pisze:
15 lut 2022, 18:44
podejrzewam, że jednak trochę ludzi wozi na zachód od Wileniaka jednak (zwłaszcza jeśli ktoś chce z Radzymińskiej jechać do M1)
Z Radzymińskiej do M1 to jest na wschód ;)

To zbieg okoliczności, ale rzeczywiście przez kilka chwil zastanawiałem się, co masz na myśli.

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 15 lut 2022, 21:05
autor: ashir
Jak na wschód? :-s

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 15 lut 2022, 21:16
autor: Emyl
Co? XD

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 15 lut 2022, 21:56
autor: Yelonker
Emyl pisze:
15 lut 2022, 21:16
Co? XD
Chyba chodziło o pierwszą linię metra, a nie centrum handlowe w Markach.