Strona 448 z 461
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 09 sie 2025, 21:51
autor: BrdzJkb
Zajezdnia będąca 10 minut drogi od dwóch krańców linii metra to chyba dość naturalna lokalizacja?
Patologią w tkance miejskiej jest istnienie tak przestrzenno chłonnej usługi jaką jest zajezdnia autobusowa na Stalowej czy hale na Włościańskiej. Jak sobie z tym poradzić najlepiej pokazuje GAiT z bazą przy Hallera.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 11 sie 2025, 12:39
autor: person
BrdzJkb pisze: ↑09 sie 2025, 21:51
Zajezdnia będąca 10 minut drogi od dwóch krańców linii metra to chyba dość naturalna lokalizacja?
Patologią w tkance miejskiej jest istnienie tak przestrzenno chłonnej usługi jaką jest zajezdnia autobusowa na Stalowej czy hale na Włościańskiej. Jak sobie z tym poradzić najlepiej pokazuje GAiT z bazą przy Hallera.
Masz na myśli (docelową i już niedługą) likwidację?
Swoją drogą zajezdnia na Hallera i tak jest... na uboczu w porównaniu ze Stalową czy Włościańską.
BTW - czy gdziekolwiek w Europie istnieje zajezdnia autobusowa funkcjonująca na parterze obiektu wielokondygnacyjnego? Tramwajowe istnieją, a autobusowe?
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 11 sie 2025, 14:31
autor: elslovako
Można prosić o przykład takiej zajezdni w parterze?
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 11 sie 2025, 14:33
autor: Flash8222
person pisze: ↑11 sie 2025, 12:39
BrdzJkb pisze: ↑09 sie 2025, 21:51
Zajezdnia będąca 10 minut drogi od dwóch krańców linii metra to chyba dość naturalna lokalizacja?
Patologią w tkance miejskiej jest istnienie tak przestrzenno chłonnej usługi jaką jest zajezdnia autobusowa na Stalowej czy hale na Włościańskiej. Jak sobie z tym poradzić najlepiej pokazuje GAiT z bazą przy Hallera.
Masz na myśli (docelową i już niedługą) likwidację?
Swoją drogą zajezdnia na Hallera i tak jest... na uboczu w porównaniu ze Stalową czy Włościańską.
BTW - czy gdziekolwiek w Europie istnieje zajezdnia autobusowa funkcjonująca na parterze obiektu wielokondygnacyjnego? Tramwajowe istnieją, a autobusowe?
W Paryżu są podziemne zajezdnie pod kamienicami.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 11 sie 2025, 15:37
autor: person
elslovako pisze: ↑11 sie 2025, 14:31
Można prosić o przykład takiej zajezdni w parterze?
Tramwajowe, które na szybko sobie przypominam:
Wiedeń, Joachimsthalerplatz (Ottakring):
https://maps.app.goo.gl/JyW1Q17WyEcftkWJ6,
Zurych, Kalkbreitestrasse:
https://maps.app.goo.gl/J4X5v4a7vtqyg6x17 (jeśli mnie pamięć nie myli, to sam budynek został wybudowany przez... kooperatywę mieszkaniową).
Planują coś podobnego Helsinki, ale przez kilka lat może coś się zmieniło... (bo teraz znalazłem info o innej, nowej zajezdni autobusowo-tramwajowej we wschodniej części miasta).
Niemniej, w Warszawie nikomu bym nie życzył takiego sąsiedztwa, bo nasi tramwajarze nie umieją utrzymywać infrastruktury, więc mieszkanie nad zajezdnią byłoby dramatem.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 11 sie 2025, 15:40
autor: person
Flash8222 pisze: ↑11 sie 2025, 14:33
person pisze: ↑11 sie 2025, 12:39
Masz na myśli (docelową i już niedługą) likwidację?
Swoją drogą zajezdnia na Hallera i tak jest... na uboczu w porównaniu ze Stalową czy Włościańską.
BTW - czy gdziekolwiek w Europie istnieje zajezdnia autobusowa funkcjonująca na parterze obiektu wielokondygnacyjnego? Tramwajowe istnieją, a autobusowe?
W Paryżu są podziemne zajezdnie pod kamienicami.
Uuuuu.... impresywne!
https://www.ratprealestate.com/projets/ ... bus-lagny/
https://www.ratprealestate.com/projets/ ... n-issoire/
A teraz, drogie misie, zobaczcie jakie _bezwalternatywne_ rozwiązania proponują u nas dla Stalowej czy Włościańskiej i przypomnijcie sobie o Inflanckiej, Chełmskiej...
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 12 sie 2025, 21:16
autor: Warsopolis5253
Z przetargu 90+90. MIDI wygrywa Irizar, MAXI i MEGA Solaris.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 12 sie 2025, 21:29
autor: kajo
Tu artykuł o zajezdni podziemnej w Paryżu:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 61475.html
Przy okazji jest tu fajne połączenie funkcji. Na parterze warsztat, w podziemiach parkingi, na górze mieszkania, zieleń i użyteczność publiczna.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 14 sie 2025, 6:37
autor: piorunus
Jest przetarg na diesle (120 x 18m +
50100 w opcji), które kupuje... ZTM.
klik
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 14 sie 2025, 7:31
autor: Jurand
marco_wawa pisze: ↑04 lut 2025, 12:21
Jurand pisze: ↑04 lut 2025, 9:34
A przetarg na diesle, to tak jak już pisałem, będzie i w niedługim czasie go ogłoszą
To jak taki dobrze poinformowany jestes, to jeszcze powiedz w jakiej konfiguracji ten przetarg będzie?
200 przegubow? 150 przegubow i 50 solówek? A może na wzór Krakowa 100 przegubów, 50 solówek i 50 koziołków?
120×18m+50 w opcji

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 14 sie 2025, 7:35
autor: zxcvbnm
A 12m i 10m MZA?
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 14 sie 2025, 8:26
autor: Flash8222
Dalej wierzysz we wszystko co napisze Bożyk?
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 14 sie 2025, 10:09
autor: zxcvbnm
Flash8222 pisze: ↑14 sie 2025, 8:26
Dalej wierzysz we wszystko co napisze Bożyk?
Znaczy adminowi Omnibusa totalnie nie wierzę we wszystko, ale logiczne że i krótsze zakupy też są potrzebne. Jednak sytuacja taborowa z mniejszymi wozami ciut gorsza.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 14 sie 2025, 11:24
autor: wincenty
zxcvbnm pisze: ↑14 sie 2025, 10:09
Flash8222 pisze: ↑14 sie 2025, 8:26
Dalej wierzysz we wszystko co napisze Bożyk?
Znaczy adminowi Omnibusa totalnie nie wierzę we wszystko, ale logiczne że i krótsze zakupy też są potrzebne. Jednak sytuacja taborowa z mniejszymi wozami ciut gorsza.
No ale skoro one są przeznaczone na ewentualną ewakuację, to wiadomo że duże wozy są potrzebne.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 14 sie 2025, 13:17
autor: Warsopolis5253
wincenty pisze: ↑14 sie 2025, 11:24
zxcvbnm pisze: ↑14 sie 2025, 10:09
Znaczy adminowi Omnibusa totalnie nie wierzę we wszystko, ale logiczne że i krótsze zakupy też są potrzebne. Jednak sytuacja taborowa z mniejszymi wozami ciut gorsza.
No ale skoro one są przeznaczone na ewentualną ewakuację, to wiadomo że duże wozy są potrzebne.
W teorii tak, ale te przepisy mają wejść od przyszłego roku, teraz nie ma takiego obowiązku więc mogliby od razu i MIDI i MAXI dokupić.