Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderator: JacekM

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 02 gru 2013, 23:16

Pozwolę sobie rzucić przypuszczenie, że skoro już musi być szybciej, to jest, ale to nie powód, żeby zaraz konkretnie rozkład zmieniać :D, więc dodajemy postoju (najlepiej na najbliższej stacji) i... zgadza się! (Oprócz lokalnego zaburzenia) jest wszystko po staremu. :ok:

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 03 gru 2013, 15:34

Problem w tym, że w przypadku większości pociągów jadących po średnicy - nie będzie zmiany w czasie przejazdu (przed średnicą). Jedynie ma KM2/S2 zmiana będzie zauważalna (2-3 minuty krócej, z czego SKMki w większości odstoją na Wschodniej, tylko Koleje Mazowieckie w większości pojadą dalej bez odstawki.

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1286
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 15 gru 2013, 14:55

Od dziś przez nieznany mi okres 19100/1 (W-wa Wschodnia - Łódź Kaliska) do Skierniewic jeździ przez Czachówek Zachodni, Mszczonów, Puszcza Mariańska (S-Ł).

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3104
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 15 gru 2013, 15:03

tomstak pisze:Od dziś przez nieznany mi okres 19100/1 (W-wa Wschodnia - Łódź Kaliska) do Skierniewic jeździ przez Czachówek Zachodni, Mszczonów, Puszcza Mariańska (S-Ł).
Do końca stycznia.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 20 gru 2013, 19:42

Poczytałem sobie trochę w internecie na temat modernizacji linii kolejowej nr.7. To mnie nie powala, bo nie dość że może rozpocznie się w 2016 r. to być może (ale nie na pewno) zakończy się w 2020 r. To aż taka długa linia, ze aż 4 lata ? Do tego w planach nie widzę modernizacji WWO - Otwock. Na kij modernizuje się linie po których się jeździ obecnie 120-160 km/h, a olewa się kompletnie takie linie ? Bo na wschód, a nie na zachód ? To samo z linią kolejową nr.6, z tym że tam jest jeszcze gorzej. Brak 2 toru już nie jest śmieszny tylko tragiczny :evil:

Ktoś powie: "Narzekasz, a masz SKM-kie" albo "Ciesz się że parę EN57AKM jeździ" tylko ja się pytam po co mi to, jak nie ma po czym jeździć ? Mile widziana odpowiedź pracownika tego złowrogiego PLK.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 20 gru 2013, 20:41

zxcvbnm pisze:To mnie nie powala, bo nie dość że może rozpocznie się w 2016 r. to być może (ale nie na pewno) zakończy się w 2020 r. To aż taka długa linia, ze aż 4 lata ?
Przynajmniej termin realny. Całej linii na raz przecież robić nie mogą, muszą etapować, skoro nie będą na całości wstrzymywać ruchu.

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 20 gru 2013, 20:57

Proponuję jednak założyć odpowiedni temat...

Edit: już sam założyłem. Ten post może być usunięty. :)

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 05 sty 2014, 11:31

Tak było jeszcze miesiąc temu:
Obrazek

A tak jest teraz (o ile maszynista się nie zamyśli i nie "pogna" 60km/h na całości):

Obrazek
Obrazek

Co nam PLK szykuje na ten rok?

Zaktualizowany wykaz zamknięć torowych mówi nam o takich rzeczach jak:
Linia nr 2: naprawa przejazdu w Cisiu (80km/h) i Nowym Dębem Wielkim (jeszcze nie ma ograniczenia)'
Linia nr 7: wymiana nawierzchni, tor nr 1 odcinek Wawer - Falenica (pewnie wzdłuż któregoś peronu, jak ostatnio w Aninie, wymiana przewodu jezdnego po t. 4 Wawer - Wschodnia i wymiana jednego rozjazdu na st. Falenica

Reszta, to rozpoczęte prace modernizacyjne, czyli:
- lada chwila zamknięcie całodobowe linii Rembertów - Zielonka;
- prace Włochy - Grodzisk (i dalej)
- prace Zielonka - Sadowne
- prace od Okęcia na południe

Do tego dochodzi drobnica na innych liniach i w okolicy WWK kilka modernizacji przejazdów kolejowych z listy POIiŚ. Ciekawe, czy się wyrobią, bo trochę tego jest (linia lubelska, S-Łka etc).

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 05 sty 2014, 12:01

Czy ta wymiana nawierzchni na linii kolejowej nr. 7 to zwiększy Vmax między Wawrem a Falenicą ?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 05 sty 2014, 12:28

Wątpię. Odcinek podany cały, ale to raczej będzie punktowa wymiana. Ale to raczej PLK się pytać trzeba.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 05 sty 2014, 12:33

Przynajmniej stan torów się poprawi. Za Wawrem mniej trzęsie niż między Wawrem a Otwockiem. Jedno jest pewne że linia Warszawa-Dęblin jest 2 w kolejce najgorszych linii kolejowych na Mazowszu. Na pierwszym miejscu jest Tłuszcz.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 05 sty 2014, 12:52

Od Wawra do Wschodniej torowisko było robione ledwo co, więc tam w ogóle jedzie się jak po stole.

szparag
Posty: 186
Rejestracja: 12 sty 2011, 22:44
Lokalizacja: Natolin

Post autor: szparag » 07 sty 2014, 0:50

zxcvbnm pisze:Przynajmniej stan torów się poprawi. Za Wawrem mniej trzęsie niż między Wawrem a Otwockiem. Jedno jest pewne że linia Warszawa-Dęblin jest 2 w kolejce najgorszych linii kolejowych na Mazowszu. Na pierwszym miejscu jest Tłuszcz.
To gdzie w Twoim zestawieniu jest linia radomska?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 07 sty 2014, 5:46

Na trzecim
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 07 sty 2014, 7:05

Zdecydowanie radomska ma numer 1 ze swoją stałą 60tką po jednym torze. Dalej Dęblin i dalej Tłuszcz. Tak to widzę.

ODPOWIEDZ