Strona 46 z 82

Informacja w SWINGACH

: 11 kwie 2014, 21:53
autor: JacekM
Ktoś odwrotnie kabel wsadził i dlatego trasa leci w drugą stronę? Fajnie.

Informacja w SWINGACH

: 11 kwie 2014, 22:08
autor: px33
Skoro to cały człon to pewnie po prostu któryś switch się rozłączył (bo chyba nie zawiesił) i pakiety nie docierały. Końcówki powinny okresowo zgłaszać się do serwera (żeby ten mógł wyświetlić komunikat o problemie), być może tablice po iluś nieudanych próbach "spingowania" serwera powinny gasnąć, ale nawet gdyby motorniczy dostał komunikat, że serwer nie widzi kilku tablic to i tak dużo by z tym nie mógł zrobić

Informacja w SWINGACH

: 11 kwie 2014, 23:45
autor: JacekM
Dowcip w tym, że coś docierało, bo zapowiedzi leciały, tylko że od drugiego krańca.

Informacja w SWINGACH

: 11 kwie 2014, 23:50
autor: MisiekK
JacekM pisze:Dowcip w tym, że coś docierało, bo zapowiedzi leciały, tylko że od drugiego krańca.
Sterownik obrazu jest jeden i jeden jest emiter dźwięku. Zapewne odpiął się logicznie jeden człon - obraz reklamowy też na nim się zdesynchronizował - dojechał do pętli i przy przeładowaniu zadania przewozowego wszystko wróciło do normy. To się zdarza i nie ma co nad tym płakać.

Informacja w SWINGACH

: 11 kwie 2014, 23:54
autor: Tyrystor
Ale to SIL - System Informacji Liniowej, czy SDIL - System Dezinformacji Liniowej?

Równie dobrze tramwaj linii 26 może ganiać po mieście z dechami ósemki, też gdzieś kiedyś się te dechy zmieni, ba nawet kawałek trasy się pokrywa... Ale czy o to chodzi?

Informacja w SWINGACH

: 12 kwie 2014, 0:02
autor: MisiekK
Tyrystor pisze:Ale to SIL - System Informacji Liniowej, czy SDIL - System Dezinformacji Liniowej?
Jeden, dwa na dwieście wozów na jednym półkursie mają jakiś problem i aj waj - pół strony jęku. Jeździłem kilka miesięcy temu po Berlinie (stawianym nam za wzór), kilkuprzystankowe rozjazdy na SIL-ach były i świat się nie zawalał.
Nawiasem - przesyłanie plików baz rozkładowych się skończyło dobre dwa miesiące temu.

Informacja w SWINGACH

: 12 kwie 2014, 16:04
autor: Adam G.
Bo to nie jeden czy dwa wozy, tylko nieustanne problemy z systemem. Ten źle zapowiada, ten wyświetla "ZET", w jeszcze innym nie działa totalnie nic. To nie jest godne poważnej firmy.

Informacja w SWINGACH

: 12 kwie 2014, 23:31
autor: MisiekK
Adam G. pisze:Bo to nie jeden czy dwa wozy, tylko nieustanne problemy z systemem. Ten źle zapowiada, ten wyświetla "ZET", w jeszcze innym nie działa totalnie nic. To nie jest godne poważnej firmy.
Ten "nieustający problem" to ciągłe powtarzanie, że jest źle i koniec. Autobusy też różne problemy mają i też powinno się mieszać z błotem MZA, ITS i Mobilis pisząc o niepoważnych instytucjach, bo jeden z wozów czegoś nie zapowiedział na czas, przesunął przystanek lub miał niesprawne wyświetlacze. W SWING-u awaria się zdarzyć nie może, bo zaraz będzie łomot jakie to trudne jest życie pasażera.
Nawiasem - ZET-y się nie wyświetlają od 2 miesięcy (bo nie mogą), a zapowiedzi są trafne i poprawne od prawie pół roku (na Postępu też). Zwieszony jeden z górnych ekranów można zgłosić motorniczemu - wpisze w kartę, serwis sprawdzi okablowanie, ale po co - lepiej pobić pianę nabijając licznik postów. SIL w SWING-ach ma jeszcze kilka rzeczy do poprawy, ale na ten moment i tak realizuje więcej niż wymagał tego organizator.

Informacja w SWINGACH

: 12 kwie 2014, 23:43
autor: MichalJ
MisiekK pisze: a zapowiedzi są trafne i poprawne od prawie pół roku
Yeah, sure.
viewtopic.php?f=37&t=9700&start=660#p914473

Informacja w SWINGACH

: 13 kwie 2014, 0:01
autor: MisiekK
No wielki problem. A co było dalej? Zapewne wagon do GUS się już nie odezwał, a od GUS SIL pracował już poprawnie. To jeden wagon na jednym półkursie na 160 wozów 120Na tego dnia na mieście.
Oczywiście mam nadzieję, że zrobiłeś coś z tym oprócz napisania na Berdyczów czyli na Wawkom.

Informacja w SWINGACH

: 13 kwie 2014, 1:41
autor: bepe
MisiekK pisze:
Adam G. pisze:Bo to nie jeden czy dwa wozy, tylko nieustanne problemy z systemem. Ten źle zapowiada, ten wyświetla "ZET", w jeszcze innym nie działa totalnie nic. To nie jest godne poważnej firmy.
Ten "nieustający problem" to ciągłe powtarzanie, że jest źle i koniec.
http://www.youtube.com/watch?v=kfH1hxvAN30
W SWING-u awaria się zdarzyć nie może, bo zaraz będzie łomot jakie to trudne jest życie pasażera.
Jeśli w ciągu tygodnia w dwóch różnych wozach spotykam, że dwie trzecie tramwaju jedzie w kierunku X, a jedna trzecia w kierunku przeciwnym, to nie jest to jakiś niezauważalny drobiazg. Akurat takie dziwactwa w autobusach się nie zdarzają (za to Novamedia w solbusach swego czasu regularnie pokazywała inną datę i godzinę na każdym wyświetlaczu). I uwierz, nikt tu nie wyszukuje błędów swingowego SIL-u na siłę.
ZET-y się nie wyświetlają od 2 miesięcy (bo nie mogą)
W tym miesiącu widziałem kilka ZET-ów.

Informacja w SWINGACH

: 13 kwie 2014, 17:58
autor: Tyrystor
Ale kilka ZETów na prawie 200 Swingów na stanie TW? Margines, jest super! :term:

Informacja w SWINGACH

: 13 kwie 2014, 23:36
autor: MisiekK
To tak jak powtarzane kłamstwo pompowane swego czasu przez dziennikarzy, że 'nowe tramwaje się ciągle psują'. Super - tylko kurcze analizując zjazdy awaryjne od ponad 2 lat wychodzi, że wagony najnowsze mają największy współczynnik niezawodności - po prostu jeżdżą. I tak ciągle będę tu czytał , że z SIL jest źle. Po wprowadzeniu poprawnych odległości jeszcze przez 3 miesiące niektórzy pisali, że nadal wszystko jest do bani, stąd nie wzruszają mnie wylewy frustracji.
bepe pisze:Jeśli w ciągu tygodnia w dwóch różnych wozach spotykam, że dwie trzecie tramwaju jedzie w kierunku X, a jedna trzecia w kierunku przeciwnym, to nie jest to jakiś niezauważalny drobiazg
Z tym jechaniem w drugą stronę to tak nie do końca, bo na górnych monitorach co najwyżej może się przeplatać drugi kraniec z jedną nazwą przystanku, bo jakaś jednostka się odłączyła logicznie. Sygnał wysyłany na górne monitory jest jeden na jednostkę centralną. W tym, że nie wiem jaki to wielki problem skoro boczne choinki i zapowiedzi nadal są prawidłowe.
bepe pisze:Akurat takie dziwactwa w autobusach się nie zdarzają
Bodajże nowe MAN-y regularnie miewają rozjazdy między emisją na górze, a na monitorach bocznych polegające na zatrzymaniu materiału na jednej grupie ekranów. O drobiazgach typu brak autoformatu reklamy skutkującymi paskowaniem informacji o przystanku nie wspomnę. Spotykam 2-3 autobusy dziennie z różnymi ciekawostkami - brak zapowiedzi głosowych, brak wyświetlania nazw przystanków, pomylona kolejność przystanków, zapowiadanie przystanku gdy autobus jest w połowie dystansu do kolejnego, pixeloza na wyświetlaczach zewnętrznych etc. Pewnie też powinienem zacząć to opisywać. To tylko elektronika, a błędy się zdarzają.
bepe pisze:I uwierz, nikt tu nie wyszukuje błędów swingowego SIL-u na siłę.
Mam co do tego wątpliwości czytając niektóre posty. Ale nie będę prostował wypisywanych tu rewelacji, niekiedy oczywistych kłamstw. Przy 186 wozach przemijający problem z elektroniką (podkreślam przemijający, bo ustępuje on najpóźniej na najbliższej pętli) na 1-2 to żaden alarm.
bepe pisze:W tym miesiącu widziałem kilka ZET-ów.
Stary publikator rozkładów został 2 miesiące temu wyłączony po zakończeniu aktualizacji oprogramowania, a rozkład w wagonie 'żyje' 72 godziny.

Informacja w SWINGACH

: 13 kwie 2014, 23:58
autor: px33
Sygnał wysyłany na górne monitory jest jeden na jednostkę centralną.
Obraz czy dane sterujące? Jeśli obraz to mam nadzieję, że połączenie jest cyfrowe (DVI, HDMI, DP) bo jeśli jest analogowe to najpóźniej za 2 lata zaczną się dziać prawdziwe cuda (a i przy cyfrowych może być zabawnie bo jest ograniczenie bodajże 15 metrów długości kabla). Ale jeśli jest jedno źródło obrazu cyfrowego to jest praktycznie niemożliwe żeby na dwóch ekranach wyświetlało się cokolwiek innego.
zapowiadanie przystanku gdy autobus jest w połowie dystansu do kolejnego
Przy (wciąż z jakiegoś powodu) wymaganym pozycjonowaniu pojazdu na podstawie przejechanej drogi a nie GPSu tego typu błąd jest nieunikniony. Nawet gdybyś miał najlepszy algorytm wyznaczania pozycji przystanku, możliwe są sytuacje, w których coś pójdzie nie tak.

Informacja w SWINGACH

: 14 kwie 2014, 0:15
autor: MisiekK
px33 pisze:Obraz czy dane sterujące? Jeśli obraz to mam nadzieję, że połączenie jest cyfrowe (DVI, HDMI, DP)
Jednostki podrzędne dostają dane od emitera centralnego po sieci IP.
px33 pisze: Ale jeśli jest jedno źródło obrazu cyfrowego to jest praktycznie niemożliwe żeby na dwóch ekranach wyświetlało się cokolwiek innego.
Może nastąpić zawieszenie jednej z jednostek - wtedy obraz 'staje'.
px33 pisze:Przy (wciąż z jakiegoś powodu) wymaganym pozycjonowaniu pojazdu na podstawie przejechanej drogi a nie GPSu tego typu błąd jest nieunikniony. Nawet gdybyś miał najlepszy algorytm wyznaczania pozycji przystanku, możliwe są sytuacje, w których coś pójdzie nie tak.


Reset odległości do 0 przy otwarciu drzwi.