Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

MichalJ
Posty: 15044
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 10 lis 2016, 13:57

Ale ja mówię o 521.

Zresztą sam widzisz na przykładzie 184, że emocje z czasem wygasają.

reserved
Posty: 13852
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 10 lis 2016, 14:07

Zasadniczo 521 ma jedną wadę - jeździ za rzadko. :P Ale przynajmniej w miarę punktualnie, więc jak widzę, że zaraz będzie, to zdarza mi się iść na 521. Bo masochistą nie jestem, co będę stać w tłoku, jak mogę się wygodnie przemieścić autobusem mając dużo miejsc dla siebie.

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 10 lis 2016, 14:20

Nie sądzę, by pomysł konsultacji społecznych dot. likwidacji 521, albo pozytywna opinia dla takich zmian wyszła od Rady Dzielnicy Wawer. (Albo okolic Rady). Tu nawet nie trzeba żadnych krzykaczy. Po prostu takich inicjatyw związanych z przenoszeniem brygad wewnątrz dzielnicy nie będzie. Wawer wie że potrzeba dawców, ale poprzednie projekty kompleksowych zmian służyły w pierwszym rzędzie szukaniu na zewnątrz dzielnicy. Ludzie z Wawra są na tym zafiksowani. Wszyscy.

A' propos likwidacji 521. Zdaje się, że Aleksandrów też potrzebuje analogicznego połączenia z Centrum. Mowa o tym była na ostatnim spotkaniu z ZTM. Nie została skomentowana negatywnie przez pozostałych radnych i innych obecnych na tym spotkaniu. Czy już umieszczono to w propozycjach do wysłania w najbliższym tygodniu do ZTM?

Krzysiek_S
Posty: 4672
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 10 lis 2016, 18:19

Płowieszczołak pisze:Nie sądzę, by pomysł konsultacji społecznych dot. likwidacji 521, albo pozytywna opinia dla takich zmian wyszła od Rady Dzielnicy Wawer. (Albo okolic Rady). Tu nawet nie trzeba żadnych krzykaczy. Po prostu takich inicjatyw związanych z przenoszeniem brygad wewnątrz dzielnicy nie będzie. Wawer wie że potrzeba dawców, ale poprzednie projekty kompleksowych zmian służyły w pierwszym rzędzie szukaniu na zewnątrz dzielnicy. Ludzie z Wawra są na tym zafiksowani. Wszyscy.

A' propos likwidacji 521. Zdaje się, że Aleksandrów też potrzebuje analogicznego połączenia z Centrum. Mowa o tym była na ostatnim spotkaniu z ZTM. Nie została skomentowana negatywnie przez pozostałych radnych i innych obecnych na tym spotkaniu. Czy już umieszczono to w propozycjach do wysłania w najbliższym tygodniu do ZTM?
Nie. A 115 do Wschodniego już tak.

aaa
Posty: 277
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 10 lis 2016, 19:00

Naprawdę komuś w Aleksandrowie czy Radości tak się chce jechać na Wschodni, Wiatraczną czy Plac Szembeka przez Marysin, że o to walczy?

Krzysiek_S
Posty: 4672
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 10 lis 2016, 19:18

aaa pisze:Naprawdę komuś w Aleksandrowie czy Radości tak się chce jechać na Wschodni, Wiatraczną czy Plac Szembeka przez Marysin, że o to walczy?
To akurat zgłosiła RO Anin i radny z Międzylesia. Aleksandrów też o tym mowił ale na razie nic nie zgłaszał.

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 10 lis 2016, 19:25

Pierwszym aksjomatem wnioskodawców jakichkolwiek zmian autobusowych z Wawra jest jak najdłuższe utrzymanie wrażenia, że w Wawrze nie ma kolei. Nie wiem czemu to kogoś jeszcze dziwi!

A w tym konkretnym przypadku, to wnioskodawcy uważają że w Rembertowie i w Wesołej 115 się bardziej marnuje. Na jedną ciekawostkę chciałbym przy tej okazji zwrócić uwagę. Chodzi o legendarną wrażliwość działaczy z Wawra odnośnie dojazdu do przychodni i szpitali. Wiadomo wszak wszystkim zainteresowanym tym tematem mieszkańcom Wawra, że rejon specjalistów z przychodni na Strusia, oraz wawerskich szpitali, to oprócz Wawra również Rembertów i Wesoła. Co więc w zamian zaproponowano w piśmie? Wydłużenie 305? A może gdzieś ta wrażliwość nagle zniknęła?

Krzysiek_S
Posty: 4672
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 10 lis 2016, 19:35

Płowieszczołak pisze:Pierwszym aksjomatem wnioskodawców jakichkolwiek zmian autobusowych z Wawra jest jak najdłuższe utrzymanie wrażenia, że w Wawrze nie ma kolei. Nie wiem czemu to kogoś jeszcze dziwi!

A w tym konkretnym przypadku, to wnioskodawcy uważają że w Rembertowie i w Wesołej 115 się bardziej marnuje. Na jedną ciekawostkę chciałbym przy tej okazji zwrócić uwagę. Chodzi o legendarną wrażliwość działaczy z Wawra odnośnie dojazdu do przychodni i szpitali. Wiadomo wszak wszystkim zainteresowanym tym tematem mieszkańcom Wawra, że rejon specjalistów z przychodni na Strusia, oraz wawerskich szpitali, to oprócz Wawra również Rembertów i Wesoła. Co więc w zamian zaproponowano w piśmie? Wydłużenie 305? A może gdzieś ta wrażliwość nagle zniknęła?
Uchwała to wersja przed głosowaniem [ prawdopodobnie wtorek] . Będzie prawdopodobnie podział uchwały na dwie.
Załączniki
UCHWAŁA Nr 28 (1).docx
(13.56 KiB) Pobrany 181 razy

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 lis 2016, 20:15

Chcą wyprostować 119 kosztem wydłużenia 117? Cwane ale chyba się nie uda.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Krzysiek_S
Posty: 4672
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 10 lis 2016, 21:11

pawcio pisze:Chcą wyprostować 119 kosztem wydłużenia 117? Cwane ale chyba się nie uda.
Powiem tylko tyle, że akurat na to szanse są bardzo małe. Pan zastępca Burmistrza Gójski i spółka z Lucerny :)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10684
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 10 lis 2016, 22:05

Co mnie obchodzi, gdzie mieszka burmistrz? #-o Ja chcę jeden muchowóz mniej u siebie.

P.S. Krzyśku_S, chyba pora zmienić stopkę.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2527
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 10 lis 2016, 22:27

Aleksandrów chce dużo linii - to normalne - tylko, że nikt nie pomyśli, że lepsze by były dwie dowozówki do Falenicy i Radości o WYSOKIEJ częstotliwości (rzędu 10-15 minut) niż tysiąc linii point-to-point czyli wszędzie (i nigdzie) poprzez trasy zakorkowane i o małych częstotliwościach - słynne półgodzinówki Wawerskie.
Fakt, że ja bym nie narzekał na 305 na ulicy Zagórzańskiej i Izbickiej, oraz częstsze 142, ale to nie rozwiąże problemu z korkami - czyli numer jeden.
A przepraszam, po co 115 do Wschodniego, do SKM/KM nie wystarcza? Toż kiedyś tak było i ta linia łapała gigantyczne opóźnienia. Pamiętam nieraz jak Jelcz 121M przyjeżdżał... a raczej nie przyjeżdżał. Ale mniejsza o to.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Krzysiek_S
Posty: 4672
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 10 lis 2016, 22:37

KwZ pisze:Co mnie obchodzi, gdzie mieszka burmistrz? #-o Ja chcę jeden muchowóz mniej u siebie.

P.S. Krzyśku_S, chyba pora zmienić stopkę.
Ja nie powiedziałem, że ten konkretny burmistrz mieszka przy Lucerny. Jednak dużo zrobi, żeby utrzymać linie 119 na Lucerny, bo czuję się " jednym z jej ojców ". Jakoś tak to określił.
Co do stopki przymierzam się do zmiany, ale wkrótce znowu będzie to aktualne. Co najmniej do 2020 roku.

pawulon
Posty: 311
Rejestracja: 02 sty 2008, 21:26
Lokalizacja: os Zerzeń

Post autor: pawulon » 11 lis 2016, 0:10

pawcio pisze:
KwZ pisze:Faktycznie, nawet 521 jeździ co pół godziny poza szczytem #-o
Jeździ zgodnie z decyzją Wawra by przy tej danej liczbie brygad jeździło na Szczęśliwice a nie Wiatraczną. Nie wiem na ile było to świadome ale to się tak musiało skończyć.
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że przez protestu w oboronie 521 obydwie reformy komunikacji w Wawrze zostały uwalone =; A teraz narzekają, że 521 jeździ co 30 min po za szczytem.... Zresztą wtedy 521 miało całkiem dobrą częstotliwość na całej trasie więc mieszkańcy nie widzieli plusów w takiej zmianie, a same minusy. Dziś gdyby dostali propozycję 521 do Wiatracznej ale co 15 min po za szczytem i trochę częściej w szczycie, moim zdaniem byłaby duża szansa na akceptację :-k w końcu częstotliwość by wzrosła dwukrotnie :wink:

Dodano po 34 minutach 1 sekundzie:
Płowieszczołak pisze:Pierwszym aksjomatem wnioskodawców jakichkolwiek zmian autobusowych z Wawra jest jak najdłuższe utrzymanie wrażenia, że w Wawrze nie ma kolei. Nie wiem czemu to kogoś jeszcze dziwi!

A w tym konkretnym przypadku, to wnioskodawcy uważają że w Rembertowie i w Wesołej 115 się bardziej marnuje. Na jedną ciekawostkę chciałbym przy tej okazji zwrócić uwagę. Chodzi o legendarną wrażliwość działaczy z Wawra odnośnie dojazdu do przychodni i szpitali. Wiadomo wszak wszystkim zainteresowanym tym tematem mieszkańcom Wawra, że rejon specjalistów z przychodni na Strusia, oraz wawerskich szpitali, to oprócz Wawra również Rembertów i Wesoła. Co więc w zamian zaproponowano w piśmie? Wydłużenie 305? A może gdzieś ta wrażliwość nagle zniknęła?
Kolej przez mieszkańców została zauważona, o czym świadczy chociażby frekwencja w SKM/KM. Z drugiej strony, nie dla wszystkich jest to opłacalne. Szeroko pojętemu Nadwiślu nie jest po drodze poniekąd "cofać się" w kierunku do pracy, żeby skorzystać z SKM/KM.
Co do linii 305 to pamiętam jak po uruchomieniu na Strusia wysiadało czasem 40 osób. Wtedy co prawda 305 kursowało dwa razy częściej niż obecnie. Podstawowym minusem jest brak dwukierunkowej relacji Marysin - Strusia. Teraz tak na prawdę to nie wiadomo co z tą linią zrobić.... :-k

Dodano po 56 minutach 7 sekundach:
Krzysiek_S pisze:
KwZ pisze:Co mnie obchodzi, gdzie mieszka burmistrz? #-o Ja chcę jeden muchowóz mniej u siebie.

P.S. Krzyśku_S, chyba pora zmienić stopkę.
Ja nie powiedziałem, że ten konkretny burmistrz mieszka przy Lucerny. Jednak dużo zrobi, żeby utrzymać linie 119 na Lucerny, bo czuję się " jednym z jej ojców ". Jakoś tak to określił.
Co do stopki przymierzam się do zmiany, ale wkrótce znowu będzie to aktualne. Co najmniej do 2020 roku.
Taaa, ten "ojciec" przyczynił się do aktualnego stanu rzeczy w całym Wawrze... =;
the best 147!!

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 11 lis 2016, 3:11

Dziś gdyby dostali propozycję 521 do Wiatracznej ale co 15 min po za szczytem i trochę częściej w szczycie, moim zdaniem byłaby duża szansa na akceptację
Ależ oczywiście. Mieszkańcy by na to poszli. Może nie wszyscy od razu i trzeba by było poprzez większą empatię przełamać nieufność tych co mieszkają w pół drogi, pomiędzy stacjami PKP. Ludzie się nieco przez 10 lat zmienili, i infrastruktura, i radni. Z tym, że radni jakby w mniej pożądaną stronę. Moim zdaniem żaden radny i działacz-wnioskopisarz z Wawra pod takimi wnioskami się nie podpisze. Taki wniosek nie miałby szansy wyjść poza dzielnicę. Lata szkoleń i wpajania, że sensownym lub niekoniecznie, ale za to konsekwentnym naciskaniem na ZTM-u można i tak osiągnąć wszystkie pożądane cele zrobiły swoje w większej liczbie umysłów niż sądzicie, niż je identyfikuje z nazwiska.
Jak chcesz się o tym osobiście przekonać jak to działa, to proponuję złożyć formalny wniosek na Komisji Infrastruktury lub Sesji Rady.

ODPOWIEDZ