Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5298
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 24 mar 2022, 19:53

Jurand pisze:
24 mar 2022, 19:27
michael112 pisze:
24 mar 2022, 18:38
Czy takie 118 będzie w ogóle miało sens? Niewiele się będzie różnić od 127 a trasa do ścisłego centrum dla pasażerów pewnie jest atrakcyjniejsza niż na obrzeża Śródmieścia (Piękna, pl. Konstytucji). Po takiej zmianie wieszczę szybką likwidację.
Pewnie na wakacje zawieszą i w pażdzierniku zrobią 318, aby po nowym roku pogrzebać to na amen (-(
Bulwary i fontanny już się przejadły i w DS w sezonie nie będą generować ruchu? Może powinni zrezygnować z dogmatu, że w DS wszystko objeżdża NŚ i KP od zachodu. Puścić Powiślem 503, bo od zachodu jest już bliziutko do M1, a w zamian przywrócić 116 co 10 minut.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Jurand
Posty: 1088
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 24 mar 2022, 19:59

TGM pisze:
24 mar 2022, 19:53
Jurand pisze:
24 mar 2022, 19:27

Pewnie na wakacje zawieszą i w pażdzierniku zrobią 318, aby po nowym roku pogrzebać to na amen (-(
Bulwary i fontanny już się przejadły i w DS w sezonie nie będą generować ruchu? Może powinni zrezygnować z dogmatu, że w DS wszystko objeżdża NŚ i KP od zachodu. Puścić Powiślem 503, bo od zachodu jest już bliziutko do M1, a w zamian przywrócić 116 co 10 minut.
A jak się przyjmie w DS takie 503 na Powiślu i będą tez chcieli w DP :lol:

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 24 mar 2022, 20:10

ashir pisze:
24 mar 2022, 19:20
Na Zaułku nic nie ma poza szkołą. Jaki jest sens, żeby tam autobus docierał w weekendy albo w DP po 4 czy przed północą?
W weekendy szkoła np. wynajmuje sale i pusta nie stoi, więc jakieś uzasadnienie autobus ma. po 4 czy przed północą faktycznie nie, ale czy naprawdę zbawi kogokolwiek skrócenie o JEDEN przystanek do Grodziska?
Jurand pisze:
24 mar 2022, 19:29
Może na ten Zaułek puścić 314, zamiast na Olesin i zamiast na Żerań Wsch, to Annopolem na Bródno :-k, albo dalej Rembielińską i do PKP Praga, jak obecnie 204 :oops:
No genialny pomysł. Linia uruchomiona dla Olesina skrócona do Zułka, bo komuś przeszkadza wydłużenie o jeden przystanek z Grodziska. O tym, że na Grodzisku bywa ciasno i wyrzucenie linii co 10 minut na Zaułek ma sens dla rozluźnienia na tym krańcu już nie bardzo chce mi się wspominać...
Jurand pisze:
24 mar 2022, 19:45
michael112 pisze:
24 mar 2022, 18:15
Na nowoTrasie Świętokrzyskiej tylko linia okresowa?
Tu powinni zamienić numerami, 356 :arrow: 256 i odwrotnie , bo w DS 120 chyba nie trzeba wspomagać na Głębockiej :-k ,a w DS na wschodni to raczej chętni się znajdą :idea:
Kolejny genialny pomysł. Panie Jurand, pan bywasz w okolicy, o której piszesz, czy tylko wg mapy? Ja tylko chciałbym przypomnieć, że istnieją takie ZP jak Chudoby, Oknicka czy Os. Lewandów II, których 120 NIE obsługuje i zostawianie ich na samym 240 (i 204 donikąd, zwłaszcza w weekendy) byłoby karygodne. Tam naprawdę nie mieszka 5 osób, a szykują się kolejne osiedla (nawet jeśli w okolicy słychać pianie kogutów i można spotkać kuca czy alpakę).

patryk148
Posty: 541
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 24 mar 2022, 20:14

204 ma być w miarę dobrą linia do metra Bródno

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 24 mar 2022, 20:36

patryk148 pisze:204 ma być w miarę dobrą linia do metra Bródno
Ale kto normalny z Oknickiej czy Os. Lewandów II pojedzie do metra przez Białołęcką?!

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 24 mar 2022, 20:55

kveld pisze:
24 mar 2022, 20:10
ashir pisze:
24 mar 2022, 19:20
Na Zaułku nic nie ma poza szkołą. Jaki jest sens, żeby tam autobus docierał w weekendy albo w DP po 4 czy przed północą?
W weekendy szkoła np. wynajmuje sale i pusta nie stoi, więc jakieś uzasadnienie autobus ma. po 4 czy przed północą faktycznie nie, ale czy naprawdę zbawi kogokolwiek skrócenie o JEDEN przystanek do Grodziska?
Jurand pisze:
24 mar 2022, 19:29
Może na ten Zaułek puścić 314, zamiast na Olesin i zamiast na Żerań Wsch, to Annopolem na Bródno :-k, albo dalej Rembielińską i do PKP Praga, jak obecnie 204 :oops:
No genialny pomysł. Linia uruchomiona dla Olesina skrócona do Zułka, bo komuś przeszkadza wydłużenie o jeden przystanek z Grodziska. O tym, że na Grodzisku bywa ciasno i wyrzucenie linii co 10 minut na Zaułek ma sens dla rozluźnienia na tym krańcu już nie bardzo chce mi się wspominać...
Jurand pisze:
24 mar 2022, 19:45

Tu powinni zamienić numerami, 356 :arrow: 256 i odwrotnie , bo w DS 120 chyba nie trzeba wspomagać na Głębockiej :-k ,a w DS na wschodni to raczej chętni się znajdą :idea:
Kolejny genialny pomysł. Panie Jurand, pan bywasz w okolicy, o której piszesz, czy tylko wg mapy? Ja tylko chciałbym przypomnieć, że istnieją takie ZP jak Chudoby, Oknicka czy Os. Lewandów II, których 120 NIE obsługuje i zostawianie ich na samym 240 (i 204 donikąd, zwłaszcza w weekendy) byłoby karygodne. Tam naprawdę nie mieszka 5 osób, a szykują się kolejne osiedla (nawet jeśli w okolicy słychać pianie kogutów i można spotkać kuca czy alpakę).
To nie tylko chodzi o ten jeden przystanek, ale też o podwójne kręcenie pętli po Grodzisku. Taką krótką linię, jak 256 to aż by się prosiło puścić jednokierunkowo po Grodzisku i zwolnić pętlę dla 204, ale oczywiście zarówno 256, jak i 527 będą miały drugi kraniec bez postoju. Później 256 o 5 czy 23 kręci się dwukrotnie po Grodzisku, jak i dojeżdża na Zaułek, ale w weekend to już pod pretekstem Covidu (czytaj: oszczędności) to w ogóle nie kursuje i teraz ZTM łaskawie przywróci ją w DŚ...

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 24 mar 2022, 21:12

Nie rozumiem sensu istnienia przystanków na południowym i wschodnim wylocie skrzyżowania Kondratowicza x Wincentego. Ten na św.Wincentego w kierunku Cmentarza istnieje właściwie tylko dla 212, ale równie dobrze 212 można byłoby przekierować przez Malborską. Ten na Kondratowicza w stronę Radzymińskiej to już zupełnie nie wiem po co istnieje - wszystkie linie które miałyby się tam zatrzymywać (145, 199, 245) mają też przystanek przed skrzyżowaniem. Po co więc kolejny kilkadziesiąt metrów dalej?

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 24 mar 2022, 21:23

Autobus Czerwon pisze:
24 mar 2022, 21:12
Ten na Kondratowicza w stronę Radzymińskiej to już zupełnie nie wiem po co istnieje - wszystkie linie które miałyby się tam zatrzymywać (145, 199, 245) mają też przystanek przed skrzyżowaniem. Po co więc kolejny kilkadziesiąt metrów dalej?
Bo jest tam osiedle?

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 590
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 24 mar 2022, 21:29

Autobus Czerwon pisze:Nie rozumiem sensu istnienia przystanków na południowym i wschodnim wylocie skrzyżowania Kondratowicza x Wincentego. Ten na św.Wincentego w kierunku Cmentarza istnieje właściwie tylko dla 212, ale równie dobrze 212 można byłoby przekierować przez Malborską. Ten na Kondratowicza w stronę Radzymińskiej to już zupełnie nie wiem po co istnieje - wszystkie linie które miałyby się tam zatrzymywać (145, 199, 245) mają też przystanek przed skrzyżowaniem. Po co więc kolejny kilkadziesiąt metrów dalej?
Zwykła pozostałość po starym podziale przystanków w zespołach Targówek-Ratusz i Świętego Wincentego
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 24 mar 2022, 21:31

ashir pisze:
24 mar 2022, 21:23
Autobus Czerwon pisze:
24 mar 2022, 21:12
Ten na Kondratowicza w stronę Radzymińskiej to już zupełnie nie wiem po co istnieje - wszystkie linie które miałyby się tam zatrzymywać (145, 199, 245) mają też przystanek przed skrzyżowaniem. Po co więc kolejny kilkadziesiąt metrów dalej?
Bo jest tam osiedle?
Przecież tam jest 200 metrów od jednego słupka do drugiego. Od tego za skrzyżowaniem do następnego ZP - Przy Grodzisku - jest kolejne 250 metrów. Naprawdę 450 metrów to jest aż taka duża odległość międzyprzystankowa? Jednocześnie przecież ZTM chce zlikwidować komunikację miejską na Pirenejskiej, co całkiem rozumiem. Tym bardziej nie rozumiem takiego zagęszczenia tutaj.
AdamKlocusky pisze:
24 mar 2022, 21:29
Autobus Czerwon pisze:Nie rozumiem sensu istnienia przystanków na południowym i wschodnim wylocie skrzyżowania Kondratowicza x Wincentego. Ten na św.Wincentego w kierunku Cmentarza istnieje właściwie tylko dla 212, ale równie dobrze 212 można byłoby przekierować przez Malborską. Ten na Kondratowicza w stronę Radzymińskiej to już zupełnie nie wiem po co istnieje - wszystkie linie które miałyby się tam zatrzymywać (145, 199, 245) mają też przystanek przed skrzyżowaniem. Po co więc kolejny kilkadziesiąt metrów dalej?
Zwykła pozostałość po starym podziale przystanków w zespołach Targówek-Ratusz i Świętego Wincentego
Lepszego czasu na naprawienie zaszłości historycznych już chyba nie będzie.

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 590
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 24 mar 2022, 21:37

Autobus Czerwon pisze:
ashir pisze:
24 mar 2022, 21:23
Bo jest tam osiedle?
Tak na marginesie między KS Polonez 03 a Turmoncką 01 masz jedyne 150 m odległości i nikomu to nie przeszkadza.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 24 mar 2022, 23:08

Tak obstawiałem, że zaproponowana zostanie likwidacja 25 i 41, jeśli chodzi o tramwaje, zresztą to było do przewidzenia. Zszokowało mnie 118, które jednak załatwia nieco inne relacje niż M2, jednocześnie pozostawiając 169 i 500.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 mar 2022, 0:38

To, że 169 i 500 zostaną, to jednak były pewniaczki. 118 to ostatnia patologia po 524 czy E-3. Ciekawe, czy ktokolwiek w ogóle tym jeździł dalej niż na kilka przystanków. 127 od 118 jednak odrobinę się różni i wcale bym się nie zdziwił, gdyby kiedyś 127 zostało skrócone do Pl.3K.
ŁK

Jurand
Posty: 1088
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 25 mar 2022, 7:24

kveld pisze:
24 mar 2022, 20:36
patryk148 pisze:204 ma być w miarę dobrą linia do metra Bródno
Ale kto normalny z Oknickiej czy Os. Lewandów II pojedzie do metra przez Białołęcką?!
Zapewne Ci pojadą 204 do Metra przez Białołęcką co im 256 na 356 zamienią, skoro teraz te 256 w DS nie kursuje, to może faktycznie tam w DS potrzebne nie jest.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 25 mar 2022, 8:43

Jurand pisze:
kveld pisze:
24 mar 2022, 20:36
Ale kto normalny z Oknickiej czy Os. Lewandów II pojedzie do metra przez Białołęcką?!
Zapewne Ci pojadą 204 do Metra przez Białołęcką co im 256 na 356 zamienią, skoro teraz te 256 w DS nie kursuje, to może faktycznie tam w DS potrzebne nie jest.
Teraz, Sherlocku, potrzebne nie jest, bo jest 132 - raz na pół godziny, ale przynajmniej od wczesnego rana do późnego wieczora, a w weekendy korki na TT raczej nie dokuczają.

ODPOWIEDZ