Dlatego każdy nowy 14xN ląduje na Woli i jest chowany w zbyt wąskiej hali.Piotrek_2274 pisze: ↑05 gru 2022, 20:29Chodzą słuchy, że Wola i Praga mają za wąskie bramy w halach na eksploatację Hyundaiów.
Co do długości: zestaw 2x140N wymaga 60 m krawędzi peronu, ponieważ drzwi znajdują się 4 m od początku (i końca!) wagonu. 2x33+2-2x4 = 68-8 = 60 m. Jeśli przypadkiem trafi się motorniczy, który stanie na początku krawędzi (a nie, jak większość ma w zwyczaju - na początku pochylni), to trzeba 64 metrów. Standard na peronach modernizowanych od 2007 roku to 66 metrów dla peronu podwójnego oraz 35 dla peronu pojedynczego.
Zgadza się zatem, że wagon jest szyty "na miarę" - ma maksymalnie wykorzystywać obowiązujący standard dając wagon jednocześnie wielkopojemny (+20% pojemności) a mogący się zatrzymać "na drugiego". Tego samego dotyczy szerokość - wagon wpisuje się w peron o wysokości 22 cm, odległy od osi toru o 1,25 metra (oczywiście z uwzględnieniem wszelkich odchyłek typu zuzycia, wiatr, dopuszczalna niedokładność peronu itp.), tj. stosowany od 2007 roku.
Generalnie nie ma peronów, na których zatrzymanie dwóch swingów nie jest problemem, a zatrzymianie dwóch Hultai - jest. Problemy są tam, gdzie problem już wcześniej był.