Tramwaje Hyundai Rotem

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5099
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 01 gru 2022, 19:38

Gdyby nie pęknięta szyna na skręcie i ograniczenie prędkości to przejechałby i nie byłoby problemu. A to, że 22 "ledwo się zmieścił" wynika z faktu, że tamten źle stanął - są tam ukresy wskazujące miejsce zatrzymania. Owszem "9" byłoby dalej zablokowane ale "22" nie miałoby problemu.
Obrazek

Flash8222
Posty: 7807
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 01 gru 2022, 20:58

Na co komu ukresy jak jest grupa motorniczych co muszą widzieć sygnalizator w przedniej szybie i w dupie mają ukresy.

Asesino
Posty: 179
Rejestracja: 20 kwie 2012, 14:01

Post autor: Asesino » 01 gru 2022, 23:26

Ja z kolei dzisiaj widziałem, jak na przystanku Anielewicza w stronę DWC zatrzymuje się jeden Hultaj, po chwili przyjeżdża za nim drugi i niestety wystaje kawałkiem ostatnich drzwi poza obszar przystanku, przez co czeka z zamkniętymi drzwiami aż ten pierwszy odjedzie i dopiero wtedy podjeżdża do początku peronu i rozpoczyna wymianę pasażerska.

Czy to specyfika tego przystanku (za krótki peron), kwestia tego że pierwszy zatrzymał się za wcześnie, czy też Hultaje są na tyle długie że uniemożliwia to jednoczesną obsługę większosci przystanków przez dwa wagony jednocześnie?

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 485
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 02 gru 2022, 10:42

Asesino pisze:
01 gru 2022, 23:26
Ja z kolei dzisiaj widziałem, jak na przystanku Anielewicza w stronę DWC zatrzymuje się jeden Hultaj, po chwili przyjeżdża za nim drugi i niestety wystaje kawałkiem ostatnich drzwi poza obszar przystanku, przez co czeka z zamkniętymi drzwiami aż ten pierwszy odjedzie i dopiero wtedy podjeżdża do początku peronu i rozpoczyna wymianę pasażerska.

Czy to specyfika tego przystanku (za krótki peron), kwestia tego że pierwszy zatrzymał się za wcześnie, czy też Hultaje są na tyle długie że uniemożliwia to jednoczesną obsługę większosci przystanków przez dwa wagony jednocześnie?
To raczej kwestia długości wagonów. 2x105Na ma długość nieco ponad 27 m, 128N 29,7 m, Swing 30,12 m, 120N 31,82 m, a 140N/141N aż 32,9 m (ponad 2,5 więcej niż Swing). A wg mierzenia na mapie wyszło mi, że przystanek ma ok. 65,5 m, czyli dla 2x140N w zasadzie za krótki. Długości przystanków też jednak są różne, np. Nowolipki mają ponad 70 m, a Stawki tylko ok. 62 m.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5099
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 02 gru 2022, 11:00

Skoro wyszło Ci 65m na Anielewicza to znaczy że nie jest za krotki. 2x33 daje 66, niech nawet będzie metr odstępu miedzy wagonami. Ostatnie drzwi są jednak 3 metry przed końcem wagonu. Ja się tam mieściłem Hyundaiem na drugiego za innym Hyundaiem ale jesli pierwszy stanie metr od sygnalizatora to lekko może miejsca brakować. Bardziej podejrzewam to kwestia tego, że ten drugi jechał na plusie i nie zależało mu na tym by obsłużyć przystanek.
Obrazek

Stary Pingwin
Posty: 5909
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 02 gru 2022, 11:16

Zobaczyć Hultaja na Park Olszyna kierunek miasto-bezcenne.
miłośnik 13N

Flash8222
Posty: 7807
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 02 gru 2022, 17:40

Bywalec pisze:
02 gru 2022, 11:00
Skoro wyszło Ci 65m na Anielewicza to znaczy że nie jest za krotki. 2x33 daje 66, niech nawet będzie metr odstępu miedzy wagonami. Ostatnie drzwi są jednak 3 metry przed końcem wagonu. Ja się tam mieściłem Hyundaiem na drugiego za innym Hyundaiem ale jesli pierwszy stanie metr od sygnalizatora to lekko może miejsca brakować. Bardziej podejrzewam to kwestia tego, że ten drugi jechał na plusie i nie zależało mu na tym by obsłużyć przystanek.
No właśnie, nie raz zwracałem uwagę na problem przyzwyczajenia pewnej grupy motorniczych którzy sygnalizator muszą widzieć w przedniej szybie.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 04 gru 2022, 11:41

Inna sprawa jest taka, że oprócz długości wagonu należy założyć, że tramwaje generalnie nie stają za sobą na grubość lakieru, co chyba nawet jest zabronione w instrukcji ruchu TW (należy zachować odległość 2 metrów?) Wiele przystanków było za krótkich nawet na dwa Swingi (chociażby Nowowiejska w ciągu al. Niepodległości, wiele przystanków na Broniewskiego). Tymczasem bezmyślnie kupuje się wagony jeszcze dłuższe (i szersze), z czym od początku są problemy, jednocześnie szczycąc się, że wagony te są "szyte na miarę". Szkoda, że jest to miara "jakoś to będzie".

beni
Posty: 2754
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 04 gru 2022, 13:21

Oby tylko długość i szerokość wagonów była problemem.
Wagon 4101 po roku pobytu na Pradze wyparował i okazuje się że z przyczyn technicznych i warunków na zajezdni eksploatacja tego typu jest niemożliwa.
No ale wagony szyte na miarę.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

kms
Posty: 37
Rejestracja: 08 wrz 2022, 22:57

Post autor: kms » 04 gru 2022, 14:43

beni pisze:
04 gru 2022, 13:21
Wagon 4101 po roku pobytu na Pradze wyparował i okazuje się że z przyczyn technicznych i warunków na zajezdni eksploatacja tego typu jest niemożliwa.
Czyli konkretnie jakich "przyczyn technicznych i warunków na zajezdni"?

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 05 gru 2022, 20:29

Chodzą słuchy, że Wola i Praga mają za wąskie bramy w halach na eksploatację Hyundaiów.

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1518
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 06 gru 2022, 11:19

4101 stoi na R-4 i obecnie trwają szkolenia na ten typ.

beni
Posty: 2754
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 06 gru 2022, 11:31

41xx na Żoliborz z powodu masy wagonu jak i długości zaś 40xx na Pragę.

Plus docelowo wszystkie 38xx na Wole.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25760
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 gru 2022, 11:49

I frytki do tego. Będzie w tym max 25% prawdy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

tatra
Posty: 312
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:38
Lokalizacja: z ulicy Stołecznej(zawsze)

Post autor: tatra » 06 gru 2022, 16:34

beni pisze:
04 gru 2022, 13:21
Oby tylko długość i szerokość wagonów była problemem.
Wagon 4101 po roku pobytu na Pradze wyparował i okazuje się że z przyczyn technicznych i warunków na zajezdni eksploatacja tego typu jest niemożliwa.
No ale wagony szyte na miarę.
To dać na Pragę 128N jedyna zajezdnia bez dwukierunków.
tatra

ODPOWIEDZ