Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie

Moderator: Wiliam

geograf_OSU
Posty: 868
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12

Post autor: geograf_OSU » 17 sty 2011, 20:50

W okolicach pętli Wilanów powinien być wielki parking, spod którego odjeżdżałaby kursująca często (a może nawet z częstotliwością zależną od warunków pogodowych) linia do Powsina. Oczywiście wjazd samochodami pod Park Kultury byłby automatycznie zabroniony. Szkoda, że brakuje nam infrastruktury, by podjąć tak odważną i mądrą decyzję.
Otoz to, szczegolnie ze wykup gruntu i wyasfaltowanie wiekszego placu na 300 samochodow nie byloby az takie drogie. Nawet niekoniecznie w Wilanowie ale gdzies przy Przyczolkowej i Drewny z sciezka piesza/rowerowa i z dowozowka do Parku.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 sty 2011, 21:00

Adam G. pisze:W okolicach pętli Wilanów powinien być wielki parking, spod którego odjeżdżałaby kursująca często (a może nawet z częstotliwością zależną od warunków pogodowych) linia do Powsina.
Wielki parking w okolicach pętli już jest, tylko tej przy Wilanowskiej. Zaordynować 139 podjazdy do Powsina i włala, a bliskość R-7 pozwoli na operatywne sterowanie częstotliwością.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

altar
Posty: 884
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Post autor: altar » 18 sty 2011, 10:27

Plesim pisze:Tak ciekawostka ze strony facebookowej ZTM-u:
Zarząd Transportu Miejskiego - Prawdopodobnie od 25 stycznia 519 zostanie skrócone do Wilanowa, ze względu na to, że na tym odcinku jest najbardziej obłożona, pomoże to nam znacznie bardziej efektywnie gospodarować taborem.
Chciałoby się powiedzieć: NARESZCIE!!! Jeszcze tylko 501 pożenić na zachodnim odcinku z 507 i wywalić z odcinka południowego. Wtedy silne 519 - co 5-6 w szczycie, co 10 poza... O-)
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 18 sty 2011, 12:57

altar pisze:
Plesim pisze:Tak ciekawostka ze strony facebookowej ZTM-u:
Chciałoby się powiedzieć: NARESZCIE!!! Jeszcze tylko 501 pożenić na zachodnim odcinku z 507 i wywalić z odcinka południowego. Wtedy silne 519 - co 5-6 w szczycie, co 10 poza... O-)
519 co 5-6 minut w szczycie i co 10 poza przy wywaleniu 501 to trochę mało, szczególnie od Św. Bonifacego. Jednak obecnie jest 501 co 6 / 12 i 519 co 12. Dlatego jeśli już coś takiego kombinować to chyba przy jakimś 407 co 10-12 z placu Konstytucji do Stegien, a 519 co 5-6 w szczycie, co 7-8 poza szczytem i co 10 w weekendy?

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 18 sty 2011, 13:37

Czyżby była to przymiarka do puszczenia linii 519 jako silnej linii do miasta na Nowy Wilanów?

Nie E-2, nie 116, a 519? Takiej opcji chyba w ogóle nie dyskutowaliśmy...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 18 sty 2011, 15:25

Dyskutowaliśmy. Też jest na razie niemożliwa.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 18 sty 2011, 22:03

A gdyby tak na Nowy Wilanów robić tzw. "zajazd kiszkowy" bez konieczności krańcowania tam linii?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 18 sty 2011, 22:39

No to tak działa 217. Nie zrobisz tego z długimi 116, czy 519.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 19 sty 2011, 11:17

Bastian pisze:No to tak działa 217. Nie zrobisz tego z długimi 116, czy 519.
Mówiłem o tzw. "zajeździe kiszkowym" czyli wjeździe na Nowy Wilanów i powrót do Al. Wilanowskiej w drodze na pętlę Wilanów. Niestety z powodu braku lewoskrętu z Al. Wilanowskiej w Al. Rzeczypospolitej tak się nie da w drugą stronę, a Klimczaka z powodu instalacji hopków autobus nie pojedzie....

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 sty 2011, 11:32

Czyli tylko bezpośredni powrót do domu... To ja bym jednak wolał regularniejsze 217 w obie strony ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 20 sty 2011, 9:52

Ale jest metoda i na brak lewoskrętu. Linia jadąca z NW do Centrum zaczyna na Stegnach, jedzie Sikorskiego, Wilanowską, skręca w Al. RP, nawraca pod świątynią i potem wali prosto al. RP i Sobieskiego do centrum. (np. 501)
W ten sposób mamy linię "zapętloną" w prawidłowy sposób (pętla Stegny była niedawno wyremontowana i ma zaplecze socjalne), i połączenie NW w kierunku Centrum bezpośrednią linią. Połączenie w drugą stronę może robić skrócone 519 przez tzw. zajazd kiszkowy, jak pisałem uprzednio.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 sty 2011, 10:11

A Stegnianie się baaardzo ucieszą...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 20 sty 2011, 11:20

Ja bym skasował 501 które i tak ma być skrócone, wzmocnić 519 co 6/8 minut rano, przy okazji przerobić to na 1XX/2XX. Następnie zrobić po trzy warianty, A - Wilanów, B - Stegny, C - Świątynia Opatrzności, i po sprawie ;)

Zebra
Posty: 314
Rejestracja: 10 lis 2009, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zebra » 20 sty 2011, 11:23

Bastian pisze:A Stegnianie się baaardzo ucieszą...
Utrzymywanie 501 dla tego wypierdka w postaci jednego przystanku (bo Batumi bez bólu dojdzie do Św. Bonifacego) to dla mnie spora zagadka. W ogóle obciążenie Stegien i sąsiedniej Sadyby dużo mówi o sensowności obu pętli... Tymczasem wszyscy doskonale wiemy którą wyremontowano...

W ogóle zastanowiłbym się nad jednym (przy założeniu że 501 w jakiejś postaci zostanie):
501 do Sadyby
131 do Stegien

Jak wiadomo do Wilanowa wystarczy mocne 180, nawet jeśli 422 umrze.

[ Dodano: |20 Sty 2011|, 2011 11:24 ]
Bastian pisze:Czyli tylko bezpośredni powrót do domu... To ja bym jednak wolał regularniejsze 217 w obie strony ;)
Taaaak, ostatnio 25 minut kazał na siebie czekać w czasie gdy obowiązywał takt 10'.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7774
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 20 sty 2011, 12:38

Zebra pisze: Utrzymywanie 501 dla tego wypierdka w postaci jednego przystanku (bo Batumi bez bólu dojdzie do Św. Bonifacego) to dla mnie spora zagadka
Ale jakoś ma frekwencję na tym odcinku, to raz. A dwa - główne zadanie linii to odciążenie 519 na najbardziej obciążonym odcinku, za Bonifacego w stronę Powsina wymiany są mniejsze, niż przed...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

ODPOWIEDZ