Strona 47 z 55

Przystanki [historia]

: 09 sie 2022, 1:07
autor: Flash8222
Piotrek_2274 pisze:
08 sie 2022, 21:47
Na pętli Powązki Cm. Wojskowy za czasów linii 180 stała dłuższy czas wiata typu Ł ze znakiem przystanku tramwajowego ;)
Za to na przystanku tramwajowym Instytut lotnictwa była wiata z naklejonym znakiem D-15.

Przystanki [historia]

: 15 sie 2022, 22:02
autor: Bon Jovi
Flash8222 pisze:
09 sie 2022, 1:07
Piotrek_2274 pisze:
08 sie 2022, 21:47
Na pętli Powązki Cm. Wojskowy za czasów linii 180 stała dłuższy czas wiata typu Ł ze znakiem przystanku tramwajowego ;)
Za to na przystanku tramwajowym Instytut lotnictwa była wiata z naklejonym znakiem D-15.
Polecam ten film z 1972 roku, jest wspomniana ulica Powązkowska po której jeździł tramwaj a zastąpiły je autobusy. Jest fragment pod koniec filmu tramwaju który jeździł z/do Wilanowa/Sadyby.
https://www.youtube.com/watch?v=dFRdnjtYgDc
Ogólnie film o problemach komunikacyjnych skierowany jako list do dyrektorów MZK.

Przystanki [historia]

: 16 sie 2022, 8:23
autor: Łukasz
Bon Jovi pisze:Polecam ten film z 1972 roku, jest wspomniana ulica Powązkowska po której jeździł tramwaj a zastąpiły je autobusy. Jest fragment pod koniec filmu tramwaju który jeździł z/do Wilanowa/Sadyby.
https://www.youtube.com/watch?v=dFRdnjtYgDc
Ogólnie film o problemach komunikacyjnych skierowany jako list do dyrektorów MZK.
Czaskoski! Ogólnie film w stylu mocno populistycznym, choć porusza kilka ważnych kwestii.

PS szczyt popołudniowy się kończył o 17 :)

Przystanki [historia]

: 19 sie 2022, 23:03
autor: Krzysztof_J
Łukasz pisze:
16 sie 2022, 8:23
Bon Jovi pisze:Polecam ten film z 1972 roku, jest wspomniana ulica Powązkowska po której jeździł tramwaj a zastąpiły je autobusy. Jest fragment pod koniec filmu tramwaju który jeździł z/do Wilanowa/Sadyby.
https://www.youtube.com/watch?v=dFRdnjtYgDc
Ogólnie film o problemach komunikacyjnych skierowany jako list do dyrektorów MZK.
Czaskoski! Ogólnie film w stylu mocno populistycznym, choć porusza kilka ważnych kwestii.

PS szczyt popołudniowy się kończył o 17 :)
Minęło 50 lat, a niektóre tematy do dziś aktualne, np. odpadajacy lakier (Swingi przed NG i niektóre stopiątki nawet po NGIII), problemy z widocznością numeru linii (często niedziałające wyświetlacze), czy brak skrętów dla tramwajów np. na rondzie Dmowskiego. Znalazło by się też parę innych problemów, np. rozpadające się Jazzy, zbyt mała liczba siedzeń w wagonach dwukierunkowych lub spowalnianie tramwajów coraz to kolejnymi światłami na przejściach poza skrzyżowaniami.

Przystanki [historia]

: 20 sie 2022, 9:34
autor: Łukasz
Przejścia poza skrzyżowaniami mają priorytet i niczego nie spowalniają, jeśli chodzi o tramwaje. Poza tym dzięki temu są nowe programy na całych skrzyżowaniach.

Przystanki [historia]

: 20 sie 2022, 9:42
autor: Bywalec
Duża część przejść poza skrzyżowaniami nie jest jeszcze objęta priorytetem tramwajowym.

Przystanki [historia]

: 20 sie 2022, 10:30
autor: Łukasz
Bywalec pisze:Duża część przejść poza skrzyżowaniami nie jest jeszcze objęta priorytetem tramwajowym.
Zrozumiałem, że chodzi o nowe przejścia. A gdzie jest najgorzej i dlaczego nie ma tam priorytetu?

Przystanki [historia]

: 20 sie 2022, 11:20
autor: Bywalec
Łukasz pisze:
20 sie 2022, 10:30
Zrozumiałem, że chodzi o nowe przejścia.
Przyznam, że nie przeczytałem dokładnie o czym pisał @Krzysztof_J i rzeczywiście można odnieść wrażenie, że chodzi o nowe przejścia, ale poza Tapicerską gdzie tramwaj ma priorytet nie kojarzę by takie ostatnio powstały, dlatego bardziej odniosłem się do całokształtu na sieci tramwajowej.
Precyzując - nie ma dużej ilości tego typu przejść w Warszawie, ale duża część z obecnie istniejących nie ma priorytetu. Dlaczego - najpewniej dlatego, że to są dawno powstałe przejścia kiedy nie myślano jeszcze o priorytetach ale to się zmienia bo jakiś czas temu widziałem artykuł na tranporcie-publicznym o prowadzonych przetargach na doposażenie w czujniki m.in. nie tylko na pełnych skrzyżowaniach ale też na przejściach poza skrzyżowaniami. Kwestia priorytetów tramwajowych w Warszawie cały czas idzie do przodu i jest to widocznie zauważalna poprawa ciągłości przejazdu.

Przystanki [historia]

: 21 sie 2022, 11:59
autor: Glonojad
O, "trudnosci bardzo obiektywne" robią 1137 okrążenie internetu.

Przystanki [historia]

: 21 sie 2022, 12:49
autor: Krzysztof_J
Co do przejść poza skrzyżowaniami, to już kiedyś była dyskusja, ale w zasadzie bez żadnych konkretów i temat się rozpłynął. Dlaczego nie można zrobić najskuteczniejszego "priorytetu" czyli świateł tylko na przejściach przez jezdnię i brak świateł na pasach przez torowisko (oczywiście w połączeniu z odpowiednią infrastrukturą, przede wszystkim odpowiednio duży odstęp między jezdnią a torowiskiem, najlepiej w połączeniu z przesunięciem przejścia przez tory względem tego przez jezdnię oraz ostrzegawcze znaki i żółte migające światła). Na Marszałkowskiej przy Senatorskiej jakoś się dało. A nawet najlepszy priorytet nie jest stuprocentowy.

Przystanki [historia]

: 22 sie 2022, 17:30
autor: Łukasz
Ludzie przechodzący przez przejście też nie są zeroprocentowi i nie wolno ich rozjeżdżać, a dodatkowo na takim dziwnym przejściu trzeba jeszcze bardziej szczególnie uważać.

Przystanki [historia]

: 23 sie 2022, 14:37
autor: Krzysztof_J
Łukasz pisze:
22 sie 2022, 17:30
Ludzie przechodzący przez przejście też nie są zeroprocentowi i nie wolno ich rozjeżdżać, a dodatkowo na takim dziwnym przejściu trzeba jeszcze bardziej szczególnie uważać.
Jakoś na Marszałkowskiej przy Senatorskiej nikt pieszczych nie rozjeżdża. Zresztą jest wiele miejsc, gdzie światła dla pieszych na jednej jezdni zapalają się wcześniej niż na drugiej i raczej w takich miejscach nie ma więcej wypadków niż w innych. Poza tym, światła/znaki/zasady pierwszeństwa nie zatrzymają kogoś, kto je zignoruje, więc będzie sam sobie winien jak spowoduje wypadek.

Przystanki [historia]

: 13 wrz 2022, 8:05
autor: KwZ
Łukasz pisze:
16 sie 2022, 8:23
Czaskoski! Ogólnie film w stylu mocno populistycznym, choć porusza kilka ważnych kwestii.
Pamiętam, że kiedyś ten film był dostępny w archiwach TVP, a potem został zdjęty z otwartych serwerów.

Przystanki [historia]

: 14 paź 2022, 17:38
autor: AdamKlocusky
Ktoś może pamięta/ma zapisane jakie numery ewidencyjne nosiły zespoły przystankowe MALWOWA i LEWKONII, uruchomione w dniach 20-24 października 2014 r.(Link do komunikatu)?

Przystanki [historia]

: 28 paź 2022, 17:04
autor: AdamKlocusky
Krzysztof_507 pisze:
21 sty 2015, 22:27
TeEsWu pisze: (...)
Nie znam numeru krańca BIELANY-ATK obowiązującego dla linii 300 przez kilka miesięcy roku 1989, (...)
(...)
Bielany ATK: 6135
Spory odkop, ale czy orientuje się ktoś, jaki numer nosił przystanek w powyższym zespole? Obstawiam, że 01, ale różnie to bywało.