(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 wrz 2012, 8:46

Nie mają, ale lepszy ten skręt niż trasa do Żerania FSO czy gdzie tam przez Most Gdański mała jechać.

Mają sens natomiast linie na małego przeguba i 27 mogłaby być taką linią, podobnie jak 28 (i to chyba by było tyle, bo 14 to już ryzykowne w szczycie).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1645
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 30 wrz 2012, 10:05

Pewnie jeszcze 6 na u-bootach będzie po przedłużeniu na Pradze.
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 wrz 2012, 10:21

Obawiam się, że nawet po przywróceniu Wileniaka 6 pozostanie linią max na 20-metrowe tramwaje, poza wyjątkami typu "pojechało tuż przed 26 z Wiatracznej a ludzie nie patrzą".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 30 wrz 2012, 17:29

Na pewno lepiej żeby 27 jeździła na Potocką niż w krzaki do zoo. Natomiast zmodyfikowałbym którąś z poprzednich propozycji (jeśli nie zamiana południowych końcówek 17 i 33): silna 16-ka od Metra Marymont do Służewca i słaba 17 od Metra Młociny do Woronicza. A na krytykę Glonojada, że to się równa 20-minutowej częstotliwości w niedzielę poza szczytem, odpowiem: to niech się nie równa. Czy to jakiś dogmat, że musi jeździć wtedy co 20 minut, a nie może co 15?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 wrz 2012, 18:02

Na całej sieci jest 10/20 (jakby nie było, to by zaraz gazety pisały, że "znowu tramwaje jeżdżą w stadach") , zresztą nawet przesunięcie końca niedzielnego szczytu na późniejszą porę niewiele zmienia - "co 15" to też jest wyrok śmierci na tę linię.

Słaba linia to słaba linia, analizę konkurencji przeprowadziłem - szkoda, że jej nie przeczytałeś. Tak czy siak, mam nadzieję, że tego typu pomysły pseudoracjonalizatorskie (tak, jak i porżnięcie połowy kursów na linii lotniskowej) nie znajdą w ZTM przychylności.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 30 wrz 2012, 18:06

Pewnie, niech jeździ często i puste. Pieniądze przecież są.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 wrz 2012, 18:15

No pewnie, co 15 minut to na pewno pełniejsze będzie jeździło.

A z tą pustością, cóż... są tu liczne głosy twierdzące, cokolwiek co innego. Zresztą gdyby to miało być kryterium, to wszystkie linie tramwajowe prócz 9 i 26 powinny o 20 w niedzielę jeździć co 30 minut, przecież pasażerowie by się pomieścili. To nie o to chodzi w transporcie zbiorowym tak jakby.

Ale po co ja się pocę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 30 wrz 2012, 19:13

Więcej powiem - większość wszystkich linii tak tramwajowych jak autobusowych przez całą niedzielę ma ogromne luzy.
Ale jeszcze raz, bo widzę, że to nie dociera:
Dla problemu 'linia co 10 minut jeździ zapełniona w 20%' rozwiązaniem NIE JEST linia co 50 minut.

Paweł D.
Posty: 5338
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 30 wrz 2012, 19:22

MichalJ pisze:Więcej powiem - większość wszystkich linii tak tramwajowych jak autobusowych przez całą niedzielę ma ogromne luzy.
Te luzy to już występują w DP po 18-19. Skoro tak kole w oczy ta 17-ka na Marymonckiej, to polecam Budowlaną, gdzie w podanych godzinach leżeć można na wybranym siedzeniu. A jaki byłby krzyk gdybym chciał zabrać stamtąd choć jedną linię.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 30 wrz 2012, 19:50

Paweł D. pisze:to polecam Budowlaną, gdzie w podanych godzinach leżeć można na wybranym siedzeniu
Cholera, mi usiąść udaje się dopiero na Rembielińskiej, ale może ja inną jedynką i dwadzieścia sześć jeżdżę.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Paweł D.
Posty: 5338
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 30 wrz 2012, 20:00

Dantte pisze:
Paweł D. pisze:to polecam Budowlaną, gdzie w podanych godzinach leżeć można na wybranym siedzeniu
Cholera, mi usiąść udaje się dopiero na Rembielińskiej, ale może ja inną jedynką i dwadzieścia sześć jeżdżę.
To spójrz na jadące za nimi wozy. I ja mówię o godzinach po 18-19, żeby nie było niedomówień.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 30 wrz 2012, 20:54

MichalJ pisze:Więcej powiem - większość wszystkich linii tak tramwajowych jak autobusowych przez całą niedzielę ma ogromne luzy.
Ale jeszcze raz, bo widzę, że to nie dociera:
Dla problemu 'linia co 10 minut jeździ zapełniona w 20%' rozwiązaniem NIE JEST linia co 50 minut.
Niepotrzebnie znowu przesadzasz. Nikt nie mówi o linii co 50 minut, tylko właśnie co dziesięć. A w przypadku 17 na końcówce Marymonckiej to z pewnością nie jest zapełnienie na poziomie 20 proc., tylko najwyżej kilku procent.

Paweł D.
Posty: 5338
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 30 wrz 2012, 20:57

osa pisze:Niepotrzebnie znowu przesadzasz. Nikt nie mówi o linii co 50 minut, tylko właśnie co dziesięć. A w przypadku 17 na końcówce Marymonckiej to z pewnością nie jest zapełnienie na poziomie 20 proc., tylko najwyżej kilku procent.
Na której końcówce (odcinku)?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 30 wrz 2012, 20:59

Coś ty się tak zawziął na tę 17? Z psem wychodzisz na Marymoncką na spacer i cię puste tramwaje drażnią? Spróbuj się przejechać na dowolną inną trasę tramwajową w DS kilka przystanków od końca...

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 30 wrz 2012, 21:00

Pierwszy spory odpływ pasażerów z 17-ki jest przy AWF-ie, drugi - przy Szpitalu Bielańskim, trzeci - w zależności od pory dnia - przy Dewajtis. Reszta niezbyt już licznych pasażerów wysiada na kolejnych przystankach do Przy Agorze. Przy Cm. Włoskim - pojedynczy. Dalej to już podróżuje głównie powietrze.

ODPOWIEDZ